רשמו את ההגדרה, וגלו את התשובה!
מי שאוהב את הפתרונות שלנו, יאהב גם את העמוד שלנו! :-)
עזרנו לכם למצוא את הפתרון החסר? פרגנו לנו בלייק! כי אם אתם חובבי תשבצים ואוהבים לאתגר את עצמכם – זה המקום בשבילכם.
אתר מורדו מכיל מאגר גדול של הגדרות תשבצים ותשחצים המתעדכנים באופן שוטף. לנוחיותכם, לכל הגדרה קיים מגוון רחב של פתרונות לפי סדר האלף בית ומספר המילים.
אז לחצו לייק ולחיצה שנייה לאישור >>

מודעות


מלחמת אחרית הימים | מלחמה באחרית הימים תשחץ

מורדו פתרון תשחצים ותשבצים - כי ידע לא קונים בכסף.
הפעם קבלנו את ההגדרה מלחמה באחרית הימים. בכמה צעדים פשוטים נמצא את הפתרון המבוקש. הביטוי "מלחמת אחרית הימים" יכול להופיע במדור התשחצים בעיתונים היומיים, בשבועונים, בירחונים, בחוברות תשבצים או במגזינים השונים.

לרשותכם ייסדנו את מילון התשבצים - מורדו, שיסייע לכם לפתור את התשחץ במהירות ובקלות. ראשית, נסתכל על ההגדרה מלחמה באחרית הימים בתשבץ, ונמנה את מספר המשבצות המרכיבות את הפתרון. אחר כך נגולל את המסך מטה, ומיד יופיע מאגר של תשובות אפשריות. על מנת להקל על החיפוש שבצנו את התשובות לפי סדר האלפבית. אז למה אתם מחכים - בואו למצוא את התשובה הנכונה. 

מקור הרעיון במקרא:

הנבואה על "גוג מארץ מגוג" מופיעה בפרקים ל"ח-ל"ט בספר יחזקאל. בנבואה זו, הנביא יחזקאל מתאר חזון על שר בשם "גוג" מארץ בשם "מגוג", אשר יוביל חבר של עמים אחרים לתקוף את ארץ ישראל בעת "אחרית הימים". 

בנבואה, גוג ועמיו מתוארים כעמים לוחמים, פרשים רכובים על סוסים, המצוידים בנשק רב. הם יבואו על ארץ ישראל באופן בלתי צפוי, אך אלוקים יתערב ויילחם נגדם, והם יבוסו בקטסטרופה קוסמית. ניצחון זה יביא להכרה בגדולת אלוקים בקרב כל העמים בעולם.

הנבואה מדגישה את המאבק בין כוחות הטוב והרע, כאשר הכוחות הרשעים של גוג ומגוג מנסים לתקוף את ישראל, אך נכשלים בניסיונם מול התערבות האלוקית. המלחמה הזו משמשת כסמל למאבק הסופי בין כוחות הטוב והרע, שיוביל לגאולה השלמה.

פרשנות יהודית:

חכמי היהדות פירשו את הנבואה על גוג ומגוג בדרכים שונות לאורך ההיסטוריה. חלק מהם זיהו את גוג ומגוג עם עמים היסטוריים שנתפסו כאיום על ישראל, כמו אדום (הנוצרים) וישמעאל (המוסלמים). פרשנים אלו ראו בגוג ומגוג ביטוי לאויבים ממשיים של עם ישראל.

לעומתם, אחרים ראו בגוג ומגוג אלגוריה לכוחות הרשע והיצר הרע, שמייצגים את המאבק הפנימי של האדם נגד יצרים שליליים. במסורת היהודית, מלחמת גוג ומגוג נקשרה גם לבואו של המשיח ולגאולה השלמה של עם ישראל. חלק מהפרשנים ראו בה שלב בתהליך הגאולה, בעוד אחרים טענו שהיא תקדים את בואו של המשיח.

בכל המקרים, פרשני היהדות הדגישו את המשמעות הסמלית והרוחנית של הנבואה, כביטוי למאבק הנצחי בין הטוב והרע, ותרמו לעיצוב התפיסה האסכטולוגית בתוך היהדות.

גוג ומגוג בנצרות ובאסלאם:

הרעיון של גוג ומגוג עבר השפעה ועיבוד גם במסורות הנוצרית והמוסלמית. בנצרות, דמויות גוג ומגוג זוהו לעיתים עם כוחות ומלכויות שנתפסו כאיום על הנצרות, כמו האימפריה הרומית, ההונים או האימפריה העות'מאנית. במסורת זו, גוג ומגוג מייצגים את כוחות הרשע והאפלה, שיאבקו נגד הנצרות ונגד כוחות האור והקדושה.

באסלאם, גוג ומגוג (הידועים בשם יאג'וג' ומאג'וג') נזכרים בקוראן כעמים פראיים וחסרי אנושיות, שיבקעו בסוף הימים מאזורים נסתרים בקצווי הארץ. הם יביאו עמם חורבן וחתירה לעולם, עד שאלוהים יתערב ויבטל אותם, כך שיוכל להתחיל תקופה חדשה של שלום וצדק.

בשתי המסורות, דמויות גוג ומגוג מייצגות את הכוחות הפגאניים והאפלים, שמאיימים על הדתות המונותיאיסטיות ועל הסדר האלוקי בעולם. המאבק נגדם מסמל את הניצחון הסופי של האמונה והצדק האלוהי.

השפעה והתפשטות הרעיון:

לאורך ההיסטוריה, הרעיון של מלחמת גוג ומגוג שימש כמקור השראה רב עוצמה לטקסטים, אגדות ויצירות אמנות בתרבויות שונות. הביטוי "גוג ומגוג" נהפך למטפורה פוליטית וחברתית, המשמשת לזיהוי של אויבים ומקורות רשע בעולם.

עד ימינו, המושג נותר רלוונטי ומשמש להסבר של אירועים שונים בזירה הפוליטית והדתית, כחלק מההשקפה האסכטולוגית של הדתות המונותיאיסטיות. אנשים ממשיכים להזדהות עם הרעיון של מלחמה קוסמית בין כוחות הטוב והרע, המביאה לידי גאולה ותיקון עולם.

השפעתו של הרעיון נובעת מיכולתו להציע הסבר כולל למשברים ולאירועים טראומטיים בהיסטוריה האנושית. הוא מאפשר להבין אירועים קשים כחלק ממאבק נצחי בין כוחות עליונים, שיובילו בסופו של דבר להיווצרות עולם חדש ומתוקן. בכך, הרעיון של גוג ומגוג ממשיך להיות רלוונטי ומשפיע על האופן שבו בני אדם תופסים את העולם ואת ההיסטוריה.

ימות המשיח ביהדות:

ימות המשיח הוא שם כללי לתקופת בואו של מושיע באחרית הימים, שהוא לפי האמונה מלך מבית דוד, אשר יגאל את עם ישראל וימלוך עליהם בדרך התורה. היחס שבין ימות המשיח לבין אירועים אחרים המוזכרים כעתידים להתרחש באחרית הימים, אינו ברור ונתון לוויכוח. במקביל לביאת המשיח, אירועים אחרים המוזכרים, כבאים לפניו, אחריו או יחד עמו, הם תחיית המתים, מלחמת גוג ומגוג, יום שכולו שבת, בניין בית המקדש ועוד. הימים שלפני ימות המשיח נקראים "חבלי משיח" ומתוארים כימי פורענות וצרות קשות, אך בהגות הציונית-דתית התפתח גם המושג "אתחלתא דגאולה", המתייחס לראשית צמיחת הגאולה בדרך הטבע ובמפעלי אנוש.

לסיכום:

מלחמת גוג ומגוג הוא מושג מרכזי בתפיסה האסכטולוגית של היהדות, הנצרות והאסלאם, המתאר מלחמה קוסמית בין כוחות הטוב והרע לקראת סוף הימים. הרעיון, שמקורו בנבואת יחזקאל, עבר פרשנויות שונות ושימש כמקור השראה תרבותי לאורך ההיסטוריה. עד ימינו, הביטוי נותר רלוונטי והוא משמש להסבר של אירועים בזירה הפוליטית והדתית. בהצלחה !



מודעות




פתרון 2 אותיות:
פתרון 3 אותיות:
פתרון 4 אותיות:
פתרון 5 אותיות:
פתרון 6 אותיות:
פתרון 7 אותיות:
 
פתרון 8 אותיות ומעלה:
פתרון שתי מילים ומעלה: 
גוג ומגוג
ביטויים דומים: מלחמה באחרית הימים פירוש, מלחמה באחרית הימים תשחץ, מלחמה באחרית הימים מילה נרדפת, מלחמת אחרית הימים מילון, מלחמת אחרית הימים 8 אותיות
כדי למצוא תשובות נוספות - השתמשו בתיבת החיפוש בראש הדף.
יש לכם פתרון אחר להציע? כתבו לנו בתיבת התגובות!
עזרנו לכם למצוא את הפתרון לתשבץ? תפרגנו לנו בלייק!

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

יש לכם פתרון אחר להציע ? רשמו אותו כאן. תודה!

מורדו סודוקו להדפסה. בשלוש רמות: קל, בינוני וקשה. לחצו על הבאנר למעבר לסודוקו