הפעם קבלנו את ההגדרה סרט ישראלי משנות ה-90. בכמה צעדים פשוטים נמצא את הפתרון המבוקש. הביטוי "סרט ישראלי משנות ה90" יכול להופיע במדור התשחצים בעיתונים היומיים, בשבועונים, בירחונים, בחוברות תשבצים או במגזינים השונים.
לרשותכם ייסדנו את מילון התשבצים - מורדו, שיסייע לכם לפתור את התשחץ במהירות ובקלות. ראשית, נסתכל על ההגדרה סרט ישראלי משנות ה- 90 בתשבץ, ונמנה את מספר המשבצות המרכיבות את הפתרון. אחר כך נגולל את המסך מטה, ומיד יופיע מאגר של תשובות אפשריות. על מנת להקל על החיפוש שבצנו את התשובות לפי סדר האלפבית. אז למה אתם מחכים - בואו למצוא את התשובה הנכונה. לעתים יכולים להופיע בתשחץ ערכים דומים כמו: סרט ישראלי מ-1991, סרט ישראלי משנת 1990
קולנוע ישראלי בשנות ה-90:
שנות ה-90 היוו תקופה מרתקת ומורכבת בקולנוע הישראלי. לאחר שנים של התמקדות בסכסוך הישראלי-פלסטיני, חלה פנייה פנימה אל תוך החברה הישראלית עצמה. סרטים רבים עסקו בחיפוש אחר זהות, תוך התבוננות ביקורתית על נושאים כמו פוליטיקה, מגדר, מעמדות ומוצא.
במקביל, התפתחו ז'אנרים חדשים, כמו סרטי קומדיה וסרטי תיעוד איכותיים. סרטים ישראליים רבים זכו להצלחה בינלאומית, והביאו להכרה הולכת וגוברת בקולנוע הישראלי ככלי ביטוי אמנותי ייחודי.
התמקדות גאוגרפית:
- תחילת שנות ה-90 התאפיינה בהתמקדות תל אביבית, כפי שניתן לראות בסרטים "שורו" (1990) ו"סיפורי תל אביב" (1992). נטייה זו ביטאה רצון ל"נורמליות" אירופאית ונטייה להתרחק מהזהות הלאומית הייחודית.
- לקראת סוף שנות ה-90 חלה פנייה חזרה אל הפריפריה הישראלית, עם סרטים כמו "חולה אהבה בשיכון ג'" (1995) ו"עפולה אקספרס" (1997). סרטים אלה עסקו בסיפורים אנושיים ואישיים מהפריפריה.
נושאים מרכזיים:
- שורשים גלותיים: סרטים כמו "אהבתה האחרונה של לורה אדלר" (1990) ו"שחור" (1994) בחנו את שורשיה הגלותיים של הזהות הישראלית.
- נשיות מזרחית: סרטים כמו "שחור" (1994) ו"חולה אהבה בשיכון ג'" (1995) הציגו דמויות נשיות מזרחיות חזקות ומורכבות.
- כישלון ההגירה: סרטים כמו "ארץ חדשה" (1994) עסקו בכישלון חלומות ההגירה לארץ ישראל.
יוצרים בולטים:
- שבי גביזון: יצר את "שורו" (1990) ו"חולה אהבה בשיכון ג'" (1995).
- שמי זרחין: יצר את "לילסדה" (1995).
- אסי דיין: יצר את סרט הדרמה פסיכולוגי-חברתי "החיים ע"פ אגפא" (1992), "שמיכה חשמלית ושמה משה" (1995) ו"מר באום" (1998).
שינוי שם הקרן:
- בשנת 1999 שונה שם "הקרן לעידוד קולנוע ישראלי איכותי" ל"קרן הקולנוע הישראלי".
- שינוי זה נעשה מתוך תפיסה שהקולנוע הישראלי הוא כלי ביטוי אמנותי בעל חשיבות עליונה עבור כלל היוצרים והצופים בישראל.
מאפיינים:
- דמויות סטריאוטיפיות: סרטי הבורקס הציגו דמויות סטריאוטיפיות, כמו האבא הספרדי החם מזג, האמא התופרת, והבן העבריין.
- הומור עממי: הסרטים התבססו על הומור עממי, פיזי וסקסיסטי.
- מוזיקה מזרחית: פסקול הסרטים כלל מוזיקה מזרחית אותנטית.
- נושאים חברתיים: למרות האווירה הקלילה, סרטים אלה עסקו גם בנושאים חברתיים כמו עוני, אפליה ופשע.
היעלמות:
סרטי הבורקס החלו להיעלם בשנות ה-80, מסיבות שונות:
- ביקורת פוליטית: רבים טענו שהסרטים מקבעים סטריאוטיפים שליליים על עדות מזרחיות ומנציחים את הפערים החברתיים בישראל.
- שינוי טעם הקהל: הקהל הישראלי החל לחפש סרטים ריאליסטיים ורציניים יותר.
- עלייה בפופולריות של ז'אנרים אחרים: ז'אנרים אחרים, כמו סרטי קומדיה וסרטי תיעוד, החלו לתפוס את מקומם של סרטי הבורקס.
לסיכום:
שנות ה-90 היוו תקופה מגוונת ופורייה בקולנוע הישראלי. נושאים כמו זהות, גלות, נשיות מזרחית וכישלון ההגירה עלו לכותרות. יוצרים בולטים כמו הבמאים הישראלים: שבי גביזון, שמי זרחין ואסי דיין יצרו סרטים זכורים ומרגשים. שינוי שם הקרן סימן את ההכרה בחשיבותו של הקולנוע הישראלי ככלי ביטוי אמנותי לכלל החברה הישראלית. בהצלחה !
מודעות
פתרון 2 אותיות:
פתרון 3 אותיות:
פתרון 4 אותיות: אביב, באזז, זוהר, צלקת, שורו, שחור
פתרון 6 אותיות: לילסדה
פתרון 7 אותיות:
פתרון 8 אותיות ומעלה:
פתרון של שתי מילים: אדי קינג, אזרח אמריקאי, גולם במעגל, גמר גביע, האיטלקים באים, טיפת מזל, יום יום, ייפוי כוח, לילה לבן, מנת יתר, מקס ומוריס, מר באום, ניפגש בסיבוב, נשיקה במצ"ח, עפולה אקספרס, פעמיים בוסקילה, צעירים לנצח, קרקס פלשתינה, קשר דם, קשר עיר, שירת הסירנה, שלג באוגוסט
יש לכם פתרון אחר להציע? כתבו לנו בתיבת התגובות!
עזרנו לכם למצוא את הפתרון לתשבץ? תפרגנו לנו בלייק!
קשר עיר
השבמחקתודה. כל הכבוד
השבמחק