רשמו את ההגדרה, וגלו את התשובה!
מי שאוהב את הפתרונות שלנו, יאהב גם את העמוד שלנו! :-)
עזרנו לכם למצוא את הפתרון החסר? פרגנו לנו בלייק! כי אם אתם חובבי תשבצים ואוהבים לאתגר את עצמכם – זה המקום בשבילכם.
אתר מורדו מכיל מאגר גדול של הגדרות תשבצים ותשחצים המתעדכנים באופן שוטף. לנוחיותכם, לכל הגדרה קיים מגוון רחב של פתרונות לפי סדר האלף בית ומספר המילים.
אז לחצו לייק ולחיצה שנייה לאישור >>

מודעות


תרנגול | תרנגול מילון | תרנגול תשחץ

מורדו פתרון תשחצים ותשבצים - כי ידע לא קונים בכסף.
הפעם קבלנו את ההגדרה תרנגול. בכמה צעדים פשוטים נמצא את הפתרון המבוקש. הביטוי "תרנגול" יכול להופיע במדור התשחצים בעיתונים היומיים, בשבועונים, בירחונים, בחוברות תשבצים או במגזינים השונים.

לרשותכם ייסדנו את מילון התשבצים - מורדו, שיסייע לכם לפתור את התשחץ במהירות ובקלות. ראשית, נסתכל על ההגדרה תרנגול בתשחץ, ונמנה את מספר המשבצות המרכיבות את הפתרון. אחר כך נגולל את המסך מטה, ומיד יופיע מאגר של תשובות אפשריות. על מנת להקל על החיפוש שבצנו את התשובות לפי סדר האלפבית. אז למה אתם מחכים - בואו למצוא את התשובה הנכונה. 

תרנגול הבית, ידיד ותיק ורב פנים

תרנגול הבית (Gallus gallus domesticus), העוף המבוית הנפוץ ביותר בעולם, הוא דוגמה מרתקת לדרך שבה הביות שינה את פני החי והצומח. מוצאו של התרנגול בדרום-מזרח אסיה, שם בוית לראשונה לפני כ-8,000 שנים. מאז, התפשט התרנגול לכל קצוות תבל, והפך לאחד מבעלי החיים המרכזיים בתזונת האדם ובתעשיות שונות. כיום, מעריכים כי ישנם למעלה מ-25 מיליארד תרנגולים ברחבי העולם, המשמשים למגוון רחב של מטרות: הפקת בשר וביצים, מקור לנוצות, ואף כחיית מחמד וכמשתתף בקרבות תרנגולים. תרנגול הבית הוא דוגמה מובהקת להשפעה העצומה של האדם על הטבע, ולדרך שבה בעלי חיים משתלבים בחיינו באופן בלתי נפרד.

תרנגול הבית – אינטליגנציה מפתיעה וחושים חדים

למרות הדימוי הרווח של התרנגול כיצור פשוט ונטול אינטליגנציה, מחקרים מהשנים האחרונות מצביעים על יכולות קוגניטיביות מרשימות בעופות אלו. מחקרים הראו כי תרנגולים מסוגלים לשליטה עצמית, להבין את מושג הזמן, ואף להפגין אמפתיה כלפי בני מינם. הם מסוגלים לזהות את עצמם במראה, להבין קביעות אובייקט, ואף לפתור בעיות מורכבות הדורשות חשיבה לוגית. בנוסף, לתרנגולים ישנם חושים מפותחים התורמים להישרדותם ולרווחתם. ראייתם חדה וצבעונית, שמיעתם רגישה, וחוש הריח שלהם מאפשר להם לאתר מזון ולהימנע מסכנות. יכולות אלו, בשילוב עם יכולות קוגניטיביות גבוהות, הופכות את התרנגול לבעל חיים מרתק ומורכב הרבה יותר מכפי שנהוג לחשוב.

תרנגול הבית בתעשייה החקלאית – בין יעילות לסוגיות אתיות

תרנגול הבית ממלא תפקיד מרכזי בתעשייה החקלאית, בעיקר בתעשיית הבשר והביצים. תעשיות אלו התפתחו באופן משמעותי במאה ה-20, והפכו ליעילות ביותר, תוך שימוש בטכנולוגיות מתקדמות ובגזעים ייעודיים. גזעי תרנגולים לבשר, כמו קוב ורוס, מגיעים לגודל מרשים תוך זמן קצר, בעוד שגזעי תרנגולות מטילות, כמו הייליין ולומן, מטילות מאות ביצים בשנה. תהליך הרבייה וההטלה בתעשייה נשלט בקפידה, באמצעות הדגרה מלאכותית, הארכת שעות אור, והשרה כפויה. עם זאת, התעשייה מעוררת גם סוגיות אתיות רבות, הנוגעות לתנאי הגידול הצפופים, לקיטום המקור, לגריסת אפרוחים זכרים, ולתנאי ההובלה והשחיטה.

בנוסף, תעשיית הלול מהווה מקור משמעותי להתפרצות והתפשטות של מחלות זואונוטיות, ובראשן שפעת העופות. התפרצויות של שפעת העופות גורמות לתמותה משמעותית של תרנגולות, ופוגעות קשות בתעשייה ובכלכלה. בנוסף, קיים חשש מהתפתחות זנים של שפעת העופות שידביקו בני אדם ויתפתחו למגפה עולמית.

תרנגול גזעי מול תרנגול שאינו גזעי – יתרונות וחסרונות

בגידול תרנגולים, קיימת הבחנה בין תרנגולים גזעיים לתרנגולים שאינם גזעיים. תרנגולים גזעיים הם תרנגולים בעלי תכונות ומאפיינים מוגדרים, המתקבלים באמצעות ברירה מלאכותית. גזעים אלו משמשים בדרך כלל בתעשייה החקלאית, בשל תכונותיהם הייעודיות, כמו קצב גדילה מהיר, הטלת ביצים מרובה, או מראה חיצוני מסוים. תרנגולים שאינם גזעיים, לעומת זאת, הם תרנגולים בעלי מגוון רחב של תכונות ומאפיינים, שאינם מוגדרים בקפידה. תרנגולים אלו נפוצים יותר בגידול ביתי, כחיית מחמד או כמקור לבשר וביצים לצריכה עצמית. הבחירה בין תרנגול גזעי לתרנגול שאינו גזעי תלויה במטרות הגידול ובתנאים הזמינים.

תרנגול הבית ביהדות – מסורת, הלכה, ומנהגים

התרנגול מופיע במקורות היהודיים כבר בתנ"ך, בספר איוב ובספר משלי. בתרבות היהודית, התרנגול מסמל עירנות, זריזות, ואף גאווה. בהלכה היהודית, קיימות הלכות רבות הנוגעות לתרנגול, כמו כשרותו, אופן שחיטתו, וברכות המיוחסות לו. בנוסף, התרנגול משמש במנהגים יהודיים שונים, כמו מנהג הכפרות, שבו מניפים תרנגול חי מעל הראש כסמל לכפרה על חטאים.

עתיד התרנגול – בין חדשנות טכנולוגית לשינוי חברתי

עתיד ענף הלול והתרנגול הביתי נתון להשפעות של גורמים רבים, ביניהם חדשנות טכנולוגית ושינויים חברתיים. פיתוחים טכנולוגיים, כמו שימוש בבינה מלאכותית, רובוטיקה, וחיישנים לניטור רווחת בעלי חיים, עשויים לשפר את תנאי הגידול ולהפחית את הסבל הנגרם לתרנגולים. במקביל, גוברת המודעות הציבורית לסוגיות האתיות הקשורות לגידול תרנגולים, וישנה דרישה גוברת למוצרים שמקורם בלולים הומניים יותר, כמו "לולי חופש". שינויים אלו עשויים להשפיע על עתיד התרנגול הביתי, ולעצב מחדש את היחסים בין האדם לבעל חיים זה.

ביצי חופש

ביצי חופש הן ביצים המגיעות מתרנגולות שגדלות בתנאים הומניים יותר ממשקי כלובי הסוללה המסורתיים. בלולים אלה, התרנגולות חיות באסמים פתוחים עם גישה לחצר חיצונית מגודרת, מה שמאפשר להן לממש התנהגויות טבעיות חשובות כמו חפירה באדמה, נבירה בחול, התגלגלות באבק לטיפול בנוצות, וטיפוס על מוטות.

התקנים לגידול "ביצי חופש" כוללים דרישות לשטח מינימלי לתרנגולת בתוך המבנה ובחצר החיצונית, מספר קני הטלה מסודרים להבטחת פרטיות בזמן ההטלה, ואיסור על פרקטיקות אכזריות נפוצות במשקים מסורתיים כמו קטימת מקורי האפרוחים והשרה כפויה (הרעבה למטרות מסחריות). מחקרים מראים כי שיעורי הזיהום בסלמונלה וחיידקים מסוכנים אחרים נמוכים יותר בביצים אלה בהשוואה לביצים מכלובי סוללה, כנראה עקב התנאים הטובים יותר והלחץ הנפשי הנמוך יותר אליהם חשופות התרנגולות.

כלובי סוללה:

כלובי סוללה הם השיטה הנפוצה ביותר לגידול תרנגולות מטילות בתעשיית הביצים המסחרית. בכלובים צפופים ומצומצמים אלה, התרנגולות מוחזקות בצפיפות קיצונית (לעיתים עד 9 פרטים בשטח קטן מדף A4) על רצפת רשת מתכת משופעת, במטרה למקסם את יעילות ורווחיות הייצור תוך הקטנת השטח והעלויות. לתרנגולות בכלובים אין כמעט יכולת ריאלית לנוע, להזדקר למלוא קומתן, לפרוש כנפיים או לבצע כל התנהגות טבעית משמעותית אחרת. הן חשופות לתנאי לחץ קשים נוספים ללא גישה לאור שמש טבעי, אוויר צח, או גירויים סביבתיים כלשהם. 

תנאי החיים הקשים והבלתי טבעיים הללו מביאים לסבל רב ולבעיות רווחה חמורות עבור התרנגולות, כולל התנהגויות אגרסיביות וקניבליזם, פציעות בכפות הרגליים מהרשת, דלדול עצם וסיכון גבוה לשברים. ארגונים רבים להגנת בעלי החיים מתנגדים נחרצות לשימוש בכלובי סוללה ופועלים לקדם חלופות הומניות יותר כמו "ביצי חופש" וגידול ללא כלובים כלל. מדינות רבות בעולם המערבי כבר אסרו באופן מלא או הגבילו משמעותית את השימוש בכלובי סוללה הלא אתיים הללו.

סיכום – תרנגול הבית, עוף רבגוני בעל עבר עשיר ועתיד מאתגר

התרנגול הביתי, עוף מרתק ורבגוני, הוא דוגמה מובהקת ליחסי הגומלין המורכבים בין האדם לטבע. תרנגול זה, שמוצאו בג'ונגלים של דרום-מזרח אסיה, הפך לאחד מבעלי החיים הנפוצים והחשובים ביותר בעולם, המשמש למגוון רחב של מטרות. למרות הדימוי הפשטני שלו, התרנגול מפגין אינטליגנציה מרשימה וחושים חדים, התורמים להישרדותו ולרווחתו. עם זאת, השימוש הנרחב בתרנגולים בתעשייה החקלאית מעורר שאלות אתיות רבות, הנוגעות לתנאי הגידול, לרווחת בעלי החיים, ולצורך במציאת פתרונות בני קיימא. עתיד התרנגול הביתי תלוי ביכולתנו לאזן בין הצורך בייצור מזון יעיל לבין האחריות המוסרית שלנו כלפי בעלי החיים. בהצלחה !



מודעות




פתרון 2 אותיות:
פתרון 3 אותיות: גבר
פתרון 4 אותיות:
פתרון 5 אותיות: 
שכווי
פתרון 6 אותיות:
פתרון 7 אותיות:
 
פתרון 8 אותיות ומעלה:
פתרון שתי מילים ומעלה:

ביטויים דומים: תרנגול תשחץ, תרנגול פירוש, מה זה תרנגול?, תרנגול מילה נרדפת, תרנגול 3 אותיות
כדי למצוא תשובות נוספות - השתמשו בתיבת החיפוש בראש הדף.
יש לכם פתרון אחר להציע? כתבו לנו בתיבת התגובות!
עזרנו לכם למצוא את הפתרון לתשבץ? תפרגנו לנו בלייק!

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

יש לכם פתרון אחר להציע ? רשמו אותו כאן. תודה!

מורדו סודוקו להדפסה. בשלוש רמות: קל, בינוני וקשה. לחצו על הבאנר למעבר לסודוקו