רשמו את ההגדרה, וגלו את התשובה!
מי שאוהב את הפתרונות שלנו, יאהב גם את העמוד שלנו! :-)
עזרנו לכם למצוא את הפתרון החסר? פרגנו לנו בלייק! כי אם אתם חובבי תשבצים ואוהבים לאתגר את עצמכם – זה המקום בשבילכם.
אתר מורדו מכיל מאגר גדול של הגדרות תשבצים ותשחצים המתעדכנים באופן שוטף. לנוחיותכם, לכל הגדרה קיים מגוון רחב של פתרונות לפי סדר האלף בית ומספר המילים.
אז לחצו לייק ולחיצה שנייה לאישור >>

מודעות


סוג של מכרסם | סוג של מכרסם תשחץ

מורדו פתרון תשחצים ותשבצים - כי ידע לא קונים בכסף.
הפעם קבלנו את ההגדרה סוג של מכרסם. בכמה צעדים פשוטים נמצא את הפתרון המבוקש. הביטוי "סוג של מכרסם" יכול להופיע במדור התשחצים בעיתונים היומיים, בשבועונים, בירחונים, בחוברות תשבצים או במגזינים השונים.

לרשותכם ייסדנו את מילון התשבצים - מורדו, שיסייע לכם לפתור את התשחץ במהירות ובקלות. ראשית, נסתכל על ההגדרה סוג של מכרסם בתשבץ, ונמנה את מספר המשבצות המרכיבות את הפתרון. אחר כך נגולל את המסך מטה, ומיד יופיע מאגר של תשובות אפשריות. על מנת להקל על החיפוש שבצנו את התשובות לפי סדר האלפבית. אז למה אתם מחכים - בואו למצוא את התשובה הנכונה. 

המלכים החרוצים של העולם הטבעי - המכרסמים

סוגי המכרסמים מהווים קבוצה עצומה ומגוונת של יונקים קטנים, המהווים כ-40% מכלל מיני היונקים בעולם. עם למעלה מ-2,200 מינים שונים, המכרסמים מתאפיינים בשונות אדירה בגודל, צורה, התנהגות ובתי גידול. מהסנאי הפיגמי הקטן בן 7 ס"מ, ועד לקפיבארה הגדולה בת מעל 60 ק"ג - המכרסמים הם ללא ספק אחת המשפחות היונקיות היפות והמרתקות שיש.

עכברים - הקבוצה הגדולה והנפוצה ביותר

עַכְבָּרִים (Muroidea) היא העל-משפחה הגדולה ביותר של המכרסמים, המונה כ-1,760 מינים שונים בששה משפחות שונות. עכברי יונקים קטנים-בינוניים בגודלם, המשתרעים על פני כל יבשות העולם, למעט אנטארקטיקה. עכברים מזוהים בעיקר בשל רגליהם האחוריות הארוכות עם חמש אצבעות, היעדר מלתעות, ושיניהם הטוחנות הגדלות מתמיד. הם מתגוררים במגוון בתי גידול, מחוריםבאדמה ועד לסדקים בחורבות, שם גם מקננים ומגדלים את צאצאיהם. למרות גודלם הקטן, עכברים הם מהיצורים המתועדים ביותר בעולם ותפקודם האקולוגי חיוני.

האוגרים - המשפחה השנייה בגודלה של המכרסמים

אוֹגְרִיִּים (Cricetidae) היא משפחה של מכרסמים הכוללת כ-600 מינים שונים, והיא השנייה בגודלה במחלקת היונקים אחרי משפחת העכברים. מינים באוגרים נמצאים במגוון רחב של גדלים, החל ממכרסמים קטנים של 6 ס"מ ועד לאונדטרה הענקית בת מעל 60 ס"מ. הם מתפרשים על פני כל היבשות, מהאזורים הארקטיים ועד למדבריות החמים בדרום, ותזונתם משלבת צמחים, חרקים ואף בשר. האוגרים מחולקים ל-5 תתי-משפחות עיקריות, המאופיינות בהבדלים מורפולוגיים והתנהגותיים מעניינים.

הדורבנים - המכרסמים הגדולים בעולם הישן

דוֹרבָּנִים (Hystricidae) היא משפחה בסדרת המכרסמים, המאוכלסת בעיקר באסיה ובאפריקה. אלו הם המכרסמים הגדולים בעולם הישן, ובין הגדולים ביותר בכלל, מגיעים למשקל של עד 25 ק"ג. הדורבנים מזוהים בזכות קוצי הגנה הארוכים והחלולים שמקשטים את גופם, המשמשים להרתעת טורפים. הם חופרים מחילות מורכבות או מרחיבים מחילות קיימות, ותזונתם מגוונת הכוללת צמחייה, פגרים ואף ביצים. למרות מראם האיום, הדורבנים הם יצורים חסרי-אגרסיביות המעדיפים להימנע מעימותים ישירים.

הסנאים - המשפחה המסקרנת והמוכרת

סְנָאִיִּים (Sciuridae) היא משפחה מגוונת של 274 מינים במעל 50 סוגים שונים, הידועה ומוכרת לרבים. סנאים הם יונקים קטנים-בינוניים המאופיינים בזנב פרוותי ארוך ובכושר טיפוס מרשים בעצים. הם מתגוררים ביערות ופעילים בעיקר במהלך היום, תזונתם מגוונת ומבוססת על פירות, אגוזים, זרעים ועוד. למשפחה זו ייצוג מעניין בישראל, כאשר הסנאי הזהוב שוכן בחרמון, אך אוכלוסייתו מצטמצמת בשל הרס בתי הגידול.

נמנמניים - שוכני עצים מנומנמים

נַּמְנְמָנִיִּים (שם מדעי: Gliridae) היא משפחה של מכרסמים קטנים עד בינוניים. גודלם נע בין 6 ל-19 סנטימטרים ומשקלם נע בין 15 ל-180 גרם. הם דומים בגודלם לעכברים, אך במראם ובפעילותם הם דומים לסנאים. אוזניהם ועיניהם גדולות וזנבם ארוך ושעיר. הם בעלי 20 שיניים.
הנמנמניים נפוצים באסיה, באירופה ובאפריקה. הם שוכני עצים וניזונים מפירות ומחרקים. הנמנמניים קרויים בשם זה הודות לעובדה שבקיץ ובסתיו הם אוגרים בגופם שומן ומנצלים אותם בחורף במהלך שנת החורף שלהם שאצל מינים מסוימים, כגון הנמנמן האירופי, יכולה להגיע לשבעה חודשים. במהלך שינה זו חום גופם יורד לדרגת חום סביבתם. הנמנמן יכול להקיץ משנתו רק לאחר חימום ממושך המתרחש בבוא האביב.

ירבועיים - קופצנים זריזים של המדבר

יַּרְבּוֹעִיִּים (שם מדעי: Dipodidae) היא משפחה של מכרסמים מדבריים קטנים. גודלם נע בין 4 ל-26 ס"מ ומשקלם נע בין 10 ל-300 גרם. הם מאופיינים בזנב ארוך המשמש להם לאיזון ורגליים אחוריות ארוכות וקפצניות. רגליהם הקדמיות קטנות ואינן משמשות לתנועה.
הירבועיים נפוצים בעיקר באזור הצפוני של כדור הארץ באסיה וצפון אפריקה. הם חיים במדבריות ובערבות, שם הם ניזונים בעיקר מזרעים, חרקים ופירות. הירבועיים הם יצורים ליליים, ובמשך היום הם מסתתרים במאורות.

סיכום: המכרסמים - יונקים קטנים בעלי חשיבות עצומה*

המכרסמים מהווים קבוצה עצומה ומגוונת של יונקים קטנים, המהווים כ-40% מכלל מיני היונקים בעולם. הקבוצות העיקריות הן עכברים, אוגרים, דורבנים וסנאים, כשלכל אחת מהן מאפיינים ייחודיים בגודל, צורה, התנהגות ובית גידול. למרות גודלם הקטן, המכרסמים ממלאים תפקידים חיוניים במערכות האקולוגיות, אך חלקם עלולים גם להוות מטרד לאדם. הבנת סוגי המכרסמים ומאפייניהם חשובה הן להתמודדות עם מזיקים והן לשמירה על מינים בסיכון. בהצלחה !



מודעות




פתרון 2 אותיות:
פתרון 3 אותיות: פדט
פתרון 4 אותיות: אוגר, בונה, חולד, מינק, נברן, סנאי (סוג של מכרסם על עצים), עכבר, קוצן, שרקן
תשובה 5 אותיות: גרביל, דורבן, חורפן, יערון, ירבוע, למינג, 
מריון, נמנמן, פקרנה
תשובה 6 אותיות: נוטריה (סוג של מכרסם גדול)
תשובה 7 אותיות:
אנומלור, 
נוטרייה, צ'ינצ'ילה
תשובה (מיוחד מ-8 אותיות):
תשובה של שתי מילים ומעלה:
 
אנומלור ביקרפוט, חולד ארצישראלי, יפה זנב, נברן מים, נברן שלג, נמנמן הסלעים, נמנמן העצים, נמנמן עצים, פדט דרום אפריקני

ביטויים דומים: סוג של מכרסם מילה נרדפת, סוג של מכרסם תשבץ, סוג של מכרסם פירוש, סוג של מכרסם מילון, סוג של מכרסם 6 אותיות
כדי למצוא תשובות נוספות - השתמשו בתיבת החיפוש בראש הדף.
יש לכם פתרון אחר להציע? כתבו לנו בתיבת התגובות!
עזרנו לכם למצוא את הפתרון לתשבץ? תפרגנו לנו בלייק!

8 תגובות:

יש לכם פתרון אחר להציע ? רשמו אותו כאן. תודה!

מורדו סודוקו להדפסה. בשלוש רמות: קל, בינוני וקשה. לחצו על הבאנר למעבר לסודוקו