רשמו את ההגדרה, וגלו את התשובה!
מי שאוהב את הפתרונות שלנו, יאהב גם את העמוד שלנו! :-)
עזרנו לכם למצוא את הפתרון החסר? פרגנו לנו בלייק! כי אם אתם חובבי תשבצים ואוהבים לאתגר את עצמכם – זה המקום בשבילכם.
אתר מורדו מכיל מאגר גדול של הגדרות תשבצים ותשחצים המתעדכנים באופן שוטף. לנוחיותכם, לכל הגדרה קיים מגוון רחב של פתרונות לפי סדר האלף בית ומספר המילים.
אז לחצו לייק ולחיצה שנייה לאישור >>

מודעות


אחד מבני המן | אחד מבני המן תשבץ

מורדו פתרון תשחצים ותשבצים - כי ידע לא קונים בכסף.
הפעם קבלנו את ההגדרה אחד מבני המן. בכמה צעדים פשוטים נמצא את הפתרון המבוקש. הביטוי "אחד מבני המן" יכול להופיע במדור התשחצים בעיתונים היומיים, בשבועונים, בירחונים, בחוברות תשבצים או במגזינים השונים.

לרשותכם ייסדנו את מילון התשבצים - מורדו, שיסייע לכם לפתור את התשחץ במהירות ובקלות. ראשית, נסתכל על ההגדרה אחד מבני המן בתשחץ, ונמנה את מספר המשבצות המרכיבות את הפתרון. אחר כך נגולל את המסך מטה, ומיד יופיע מאגר של תשובות אפשריות. על מנת להקל על החיפוש שבצנו את התשובות לפי סדר האלפבית. אז למה אתם מחכים - בואו למצוא את התשובה הנכונה. 

המן האגגי: רקע היסטורי

המן האגגי הוא דמות מקראית המופיעה במגילת אסתר, המספרת את סיפור חג הפורים. המן היה יועץ למלך אחשוורוש, מלך פרס ומדי, ונודע בשנאתו ליהודים ובניסיונו להשמידם. מוצאו האתני מיוחס לאגג, אחד ממלכי עמלק, עם אשר נזכר בתורה כמי שנלחם בישראל ביציאתם ממצרים. המן מייצג את האויב המושבע של עם ישראל, ושנאתו ליהודים התבטאה בניסיונו לרקום מזימה להשמדת העם כולו, תכנית שנכשלה בזכות אומץ הלב של אסתר המלכה ומרדכי היהודי. תיאורו המקראי של המן מדגיש את תכונותיו הרעות, כגון גאווה ונקמנות, והוא משמש דמות סמלית המייצגת את האנטישמיות בכל הדורות.

מגילת אסתר: רקע ספרותי ותרבותי

מגילת אסתר היא אחד מחמשת המגילות שבתנ"ך, והסיפור שבה מתרחש בפרס העתיקה, בעיר הבירה שושן. המגילה מספרת את סיפורם של מרדכי היהודי ואסתר, קרובת משפחתו, אשר מצאה חן בעיני המלך אחשוורוש והפכה למלכה. כאשר המן האגגי תכנן להשמיד את כל היהודים בממלכה, אסתר התערבה וסיכלה את התכנית באמצעות תחבולה וחכמה. אחד מהרגעים המרכזיים במגילה הוא ההיפוך הגורלי בו המן עצמו נתלה על העץ שהכין למרדכי, ואילו היהודים קיבלו רשות להגן על עצמם ולהכות באויביהם. קריאת המגילה בפורים היא מצווה חשובה, והיא מסמלת את ניצחון הצדק והאמונה על פני הרשע.

אוזן המן: סמל ומתכון מסורתי

אוזן המן היא מאפה יהודי מסורתי שנאפה במיוחד לחג הפורים. המנהג של אכילת אוזן המן התפתח במשך הדורות והפך לסמל קולינרי מרכזי של החג. המאפה עשוי בצק פריך וממולא בדרך כלל בפרג, ריבה, או שוקולד, וניתן למצוא אותו במגוון טעמים ומרקמים. צורתו המשולשת של המאפה מייצגת לפי המסורת את אוזניו או כובעו של המן האגגי, ומטרתה לשמר את זכר הרשע בצורה סמלית ונעימה לחיך. אוזן המן נחשבת לאחת מהמאפים האהובים בפורים, ואפייתה מהווה פעילות משפחתית משמחת ומלכדת.

בובת המן: מנהגי החג

בובת המן היא חלק ממנהגי חג הפורים באזורים שונים בקהילות היהודיות. המנהג כולל יצירת בובה מדמות המן האגגי, עשויה מחומרים פשוטים כמו בד, קש או נייר, ושריפתה או תלייתה בסיום הקריאה במגילה. מנהג זה נועד לסמל את השמדת הרשע ואת ניצחון הטוב. במקומות שונים המנהג התפתח בצורות שונות, וכולל תהלוכות ושירים המבטאים שמחה ועליזות. בובת המן מהווה הזדמנות להעברת המסורת לילדים בצורה חווייתית ומשעשעת, והפעולה הפיזית של השמדת הבובה מעצימה את המסר של חג הפורים על ניצחון הצדק.

עשרת בני המן: דמויות שוליות עם תפקיד מכריע

עשרת בני המן הם דמויות המוזכרות במגילת אסתר, והם בניו של המן האגגי. לאחר חשיפת מזימתו של המן וסיכול תכניתו להשמדת היהודים, בניו נתלו על העץ בעקבותיו. מותם של עשרת בני המן מסמל את חיסול איום האויב היהודי ואת חיזוק תחושת הביטחון של העם היהודי. קריאת שמות עשרת בני המן ברצף מהיר במגילה מבליטה את חשיבות המעשה ואת תחושת ההקלה והניצחון. עבור היהודים, סיפור מותם של עשרת בני המן מחזק את תחושת הצדק וההגנה האלוהית, ומעניק לחג הפורים עומק היסטורי וסמלי נוסף.

משמעות היסטורית ודתית של חג הפורים

חג הפורים נחוג לזכר האירועים המתוארים במגילת אסתר והוא אחד מהחגים המשמחים ביותר בלוח השנה היהודי. פורים מסמל את ניצחון העם היהודי על אויביו, את ההתמדה ואת האמונה בצדקת הדרך. במהלך החג, נוהגים היהודים להתחפש, לשתות לשכרה, לשלוח משלוחי מנות ולהעניק מתנות לאביונים. המנהגים הללו מעצימים את תחושת הקהילה והסולידריות ומדגישים את חשיבות השמחה והאחדות. חג הפורים מזכיר לכל יהודי את כוחו של האמונה והיכולת לעמוד מול קשיים ואיומים, ומחזק את הקשר למסורת ולמורשת היהודית.

פורים בזמננו: חיבור לעבר והווה

חג הפורים נותר חג חשוב ומשמעותי גם בזמננו, ומשמש כהזדמנות לחיבור בין העבר להווה. המסורת של קריאת מגילת אסתר נשמרת בכל קהילות ישראל, והמנהגים הססגוניים של החג ממשיכים לשמח את ליבם של ילדים ומבוגרים כאחד. פורים מעניק הזדמנות לחשבון נפש ולהיזכרות בערכים של צדק, אומץ לב ואמונה. בשנים האחרונות, החג זוכה להתחדשות ולפרשנויות מודרניות, המאפשרות לקהילות שונות למצוא בו את מקומן הייחודי. על ידי שמירה על המסורת והתאמתה לרוח התקופה, ממשיך חג הפורים לחיות ולרגש את העם היהודי בכל דור ודור. בהצלחה !



מודעות




פתרון 2 אותיות:
פתרון 3 אותיות:
פתרון 4 אותיות:
פתרון 5 אותיות: 
אדליה, אספתא, ארידי, אריסי, דלפון (מבני המן), ויזתא (בן הזקונים של המן), פורתא
פתרון 6 אותיות: ארידתא, פרמשתא
פתרון 7 אותיות: פרשנדתא

פתרון 8 אותיות ומעלה:
פתרון שתי מילים ומעלה:

ביטויים דומים: אחד מבני המן מילון, אחד מבני המן פירוש, אחד מבני המן 5 אותיות, אחד מבני המן תשחץ
כדי למצוא תשובות נוספות - השתמשו בתיבת החיפוש בראש הדף.
יש לכם פתרון אחר להציע? כתבו לנו בתיבת התגובות!
עזרנו לכם למצוא את הפתרון לתשבץ? תפרגנו לנו בלייק!

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

יש לכם פתרון אחר להציע ? רשמו אותו כאן. תודה!

מורדו סודוקו להדפסה. בשלוש רמות: קל, בינוני וקשה. לחצו על הבאנר למעבר לסודוקו