רשמו את ההגדרה, וגלו את התשובה!
מי שאוהב את הפתרונות שלנו, יאהב גם את העמוד שלנו! :-)
עזרנו לכם למצוא את הפתרון החסר? פרגנו לנו בלייק! כי אם אתם חובבי תשבצים ואוהבים לאתגר את עצמכם – זה המקום בשבילכם.
אתר מורדו מכיל מאגר גדול של הגדרות תשבצים ותשחצים המתעדכנים באופן שוטף. לנוחיותכם, לכל הגדרה קיים מגוון רחב של פתרונות לפי סדר האלף בית ומספר המילים.
אז לחצו לייק ולחיצה שנייה לאישור >>

מודעות


מבני המן | מבני המן תשחץ

מורדו פתרון תשחצים ותשבצים - כי ידע לא קונים בכסף.
הפעם קבלנו את ההגדרה מבני המן. בכמה צעדים פשוטים נמצא את הפתרון המבוקש. הביטוי "מבני המן" יכול להופיע במדור התשחצים בעיתונים היומיים, בשבועונים, בירחונים, בחוברות תשבצים או במגזינים השונים.

לרשותכם ייסדנו את מילון התשבצים - מורדו, שיסייע לכם לפתור את התשחץ במהירות ובקלות. ראשית, נסתכל על ההגדרה מבני המן בתשבץ, ונמנה את מספר המשבצות המרכיבות את הפתרון. אחר כך נגולל את המסך מטה, ומיד יופיע מאגר של תשובות אפשריות. על מנת להקל על החיפוש שבצנו את התשובות לפי סדר האלפבית. אז למה אתם מחכים - בואו למצוא את התשובה הנכונה. 

המן – ארכיטיפ הרשע בסיפור המגילה

במגילת אסתר, המן האגגי מתואר כשר בכיר בחצר המלך אחשוורוש, אשר זומם להשמיד את כל היהודים בממלכה. דמותו מצטיירת כיהירה, נקמנית וצמאת דם, והוא משמש כאנטגוניסט המרכזי בסיפור, המייצג את הרוע המוחלט. שנאתו העזה כלפי היהודים, ובמיוחד כלפי מרדכי היהודי שמסרב להשתחוות לו, מניעה אותו ליזום תוכנית השמדה שיטתית. המן, על פי המסורת היהודית, הוא צאצא של אגג מלך עמלק, ובכך הוא מייצג את הרצון המתמשך להשמיד את עם ישראל, רצון המזוהה עם עמלק לאורך הדורות. דמותו הופכת לסמל של שנאה תהומית, שתעצב את דמותו לאורך הדורות במסורת היהודית.

המן במגילת אסתר – ניתוח דמותו והמניעים למעשיו

במגילת אסתר, דמותו של המן נפרשת בהדרגה, וחושפת את מניעיו למעשיו האכזריים. בתחילה, הוא מתואר כשר בכיר ובעל מעמד רם, שנהנה מההערכה והכבוד של המלך אחשוורוש. אולם, סירובו של מרדכי להשתחוות לו פוגע בכבודו ויוצר אצלו רגשות עזים של שנאה ונקמה. המן אינו מסתפק בפגיעה במרדכי בלבד, אלא מבקש להשמיד את כל היהודים בממלכה, ובכך הוא חושף את שנאתו העיוורת והרצחנית. הוא משכנע את המלך לחתום על צו להשמדת היהודים, ומכין עץ לתלות את מרדכי. אולם, האירוניה שבסיפור היא שהמן עצמו נתלה על אותו עץ, לאחר שאסתר חושפת את מזימתו בפני המלך.

המן במסורת היהודית – סמל לשנאה מתמשכת

במסורת היהודית, דמותו של המן הפכה לסמל של שנאת ישראל המתמשכת. המן מזוהה עם עמלק, האויב המקראי של עם ישראל, ובכך הוא מייצג את האיום המתמיד על קיומו של העם היהודי. המן הוא לא רק דמות היסטורית, אלא גם סמל של הרוע המוחלט, שמופיע בצורות שונות לאורך הדורות. מנהגי פורים, כמו קריאת המגילה, השמעת רעשן ואכילת אוזני המן, נועדו להזכיר את סיפור הניצחון על המן, ולהדגיש את החשיבות של המאבק בשנאה ובאנטישמיות. המן הפך לסמל המאחד את העם היהודי במאבקו המתמשך נגד אויביו, ומזכיר את החשיבות של שמירה על הזהות והמורשת היהודית.

עשרת בני המן – סוף דרכו של הרשע

לצד דמותו של המן, במגילת אסתר מוזכרים גם עשרת בניו. גם הם הוצאו להורג בתלייה, לאחר שנחשפה מזימת אביהם. הריגתם של עשרת הבנים מסמלת את התבוסה המוחלטת של הרוע והשמדתו. במגילה, שמותיהם של עשרת הבנים מופיעים בנשימה אחת, כדי להדגיש את מותם המיידי והמשותף. כמו כן, שמותיהם נכתבים בצורה מיוחדת, "אריח על גבי אריח", כדי לסמל את נפילתם המהירה והמלאה. מנהג זה של כתיבת שמות הבנים בצורה מיוחדת מדגיש את חשיבותם הסמלית במגילה, כסמל לסופו של הרשע ולניצחון הטוב.

המן בראי הפרשנות – בין היסטוריה למיתוס

דמותו של המן עוררה פרשנויות רבות ומגוונות לאורך הדורות. יש הרואים בהמן דמות היסטורית, המבוססת על אישיות אמיתית שחיה בתקופת המלך אחשוורוש. אחרים רואים בו דמות מיתולוגית, המייצגת את הרוע המוחלט והאיום המתמיד על קיומו של העם היהודי. פרשנים אחרים מציעים שילוב של שתי הגישות, לפיהן המן הוא דמות היסטורית שעברה תהליך של מיתולוגיזציה, והפכה לסמל של שנאה ואנטישמיות. פרשנויות שונות ניתנו גם לשמו של המן, כאשר יש הרואים בו שם פרסי שמשמעותו "בעל אותה הדעת" כשל המלך, בעוד אחרים מקשרים אותו לאגג מלך עמלק, ובכך מדגישים את הקשר בין המן לעמלק ולשנאה התהומית שהוא מייצג.

המן בתרבות הפופולרית – השתקפות בראי הזמן

דמותו של המן לא נותרה רק בין דפי המגילה, אלא חלחלה גם אל התרבות הפופולרית. בספרות, באמנות, בקולנוע ובטלוויזיה, המן מופיע כדמות מרכזית, המגלמת את הרו על היהודים. דמותו משמשת כמשל לאויבים בני זמננו, כמו היטלר ואחמדינג'אד, ומדגישה את המאבק המתמשך בשנאה ובאנטישמיות. השימוש בדמותו של המן בתרבות הפופולרית מעצב את תפיסתו בקרב הקהל הרחב, ומחזק את מעמדו כסמל של רוע ושל סכנה מתמדת לעם היהודי.

המן כמשל לדורות – סיכום והשלכות

המן הרשע, דמותו המרכזית במגילת אסתר, הוא הרבה יותר מאשר דמות היסטורית או ספרותית. הוא סמל של שנאה, של אנטישמיות ושל הרוע המוחלט. דמותו משמשת תזכורת מתמדת לאיום המתמשך על קיומו של העם היהודי, ולצורך להיאבק ברוע בכל צורותיו. המן הוא משל לדורות, סיפור על מאבק בין טוב לרע, בין אור לחושך. סיפורו של המן הוא סיפור של ניצחון הרוח על החומר, של התקווה על הייאוש, ושל החיים על המוות. הוא מזכיר לנו את החשיבות של שמירה על הזהות והמורשת היהודית, ואת הצורך להיאבק על קיומנו ועל עתידנו. בהצלחה !



מודעות




פתרון 2 אותיות:
פתרון 3 אותיות:
פתרון 4 אותיות:
פתרון 5 אותיות: 
אדליה, אספתא, ארידי, אריסי, דלפון, ויזתא, פורתא
פתרון 6 אותיות: ארידתא, פרמשתא
פתרון 7 אותיות: פרשנדתא

פתרון 8 אותיות ומעלה:

פתרון שתי מילים ומעלה:

ביטויים דומים: מבני המן 5 אותיות, מבני המן תשחץ, מבני המן תשבץ, מבני המן פירוש, מבני המן מילון
כדי למצוא תשובות נוספות - השתמשו בתיבת החיפוש בראש הדף.
יש לכם פתרון אחר להציע? כתבו לנו בתיבת התגובות!
עזרנו לכם למצוא את הפתרון לתשבץ? תפרגנו לנו בלייק!

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

יש לכם פתרון אחר להציע ? רשמו אותו כאן. תודה!

מורדו סודוקו להדפסה. בשלוש רמות: קל, בינוני וקשה. לחצו על הבאנר למעבר לסודוקו