רשמו את ההגדרה, וגלו את התשובה!
מי שאוהב את הפתרונות שלנו, יאהב גם את העמוד שלנו! :-)
עזרנו לכם למצוא את הפתרון החסר? פרגנו לנו בלייק! כי אם אתם חובבי תשבצים ואוהבים לאתגר את עצמכם – זה המקום בשבילכם.
אתר מורדו מכיל מאגר גדול של הגדרות תשבצים ותשחצים המתעדכנים באופן שוטף. לנוחיותכם, לכל הגדרה קיים מגוון רחב של פתרונות לפי סדר האלף בית ומספר המילים.
אז לחצו לייק ולחיצה שנייה לאישור >>

מודעות


קיבוץ באצבע הגליל | קיבוץ באצבע הגליל תשחץ

מורדו פתרון תשחצים ותשבצים - כי ידע לא קונים בכסף.
הפעם קבלנו את ההגדרה קיבוץ באצבע הגליל. בכמה צעדים פשוטים נמצא את הפתרון המבוקש. הביטוי "קיבוץ באצבע הגליל" יכול להופיע במדור התשחצים בעיתונים היומיים, בשבועונים, בירחונים, בחוברות תשבצים או במגזינים השונים.

לרשותכם ייסדנו את מילון התשבצים - מורדו, שיסייע לכם לפתור את התשחץ במהירות ובקלות. ראשית, נסתכל על ההגדרה קיבוץ באצבע הגליל בתשחץ, ונמנה את מספר המשבצות המרכיבות את הפתרון. אחר כך נגולל את המסך מטה, ומיד יופיע מאגר של תשובות אפשריות. על מנת להקל על החיפוש שבצנו את התשובות לפי סדר האלפבית. אז למה אתם מחכים - בואו למצוא את התשובה הנכונה. 

אצבע הגליל - המיקום והגבולות הגאוגרפיים

"אצבע הגליל" היא אזור גאוגרפי ייחודי בצפון-מזרח ישראל, המשתרע כשלוחה צרה ומוארכת של הגליל העליון הישראלי ועמק החולה. האזור הזה מכונה "אצבע" בשל צורתו דמוית האצבע שפולשת לתוך תחומי לבנון. גבולותיו הם: במערב ובצפון - גבול ישראל עם לבנון, במזרח - רמת הגולן ונהר הירדן, ובדרום - קו דמיוני שמתחיל בקיבוץ מלכיה במערב ומסתיים במושב גונן במזרח. אצבע הגליל אינה מוגדרת על ידי גבולות רשמיים מדויקים, ולכן אין אורך ורוחב מוסכמים.

רקע היסטורי וחלוקת השטח

הקמת היישובים היהודיים הראשונים באצבע הגליל, כמו מטולה, כפר גלעדי ותל חי, החלה בראשית המאה ה-20. לאחר מלחמת העולם הראשונה והתפרקות האימפריה העות'מאנית, הסכם סייקס-פיקו משנת 1916 ייעד את האזור להיכלל במנדט הצרפתי על סוריה ולבנון. אולם בעקבות דיונים דיפלומטיים בין בריטניה לצרפת בשנים הבאות, הוחלט בהסכם ניוקומב-פולה מ-1924 לכלול את אצבע הגליל בתחום המנדט הבריטי על ארץ ישראל.  

תעמולת הלחש ונסיגת הכפריים הערביים

במהלך מלחמת העצמאות ב-1948, הפעיל הפלמ"ח "תעמולת לחש" - שמועה שהופצה בקרב הכפריים הערביים באזור לפיה כוח יהודי גדול עומד לפשוט על העמק ולבער את הכפרים. התעמולה הוכיחה את עצמה, וחלק ניכר מהכפריים נמלט מפחד הצבא היהודי. לאחר קום המדינה הוקמו ביישובים חדשים נוספים באצבע הגליל, ביניהם העיר קריית שמונה.

איומים ופגיעות ביטחוניות במהלך השנים

בשנים שלאחר קום המדינה, אצבע הגליל ספגה איומים ופגיעות חוזרות ונשנות מסוריה וממנגנוני טרור פלסטיניים. כוחות הצבא הסורי שפעלו מרמת הגולן ירו לעבר ישובי האזור באופן תדיר עד כיבוש רמת הגולן במלחמת ששת הימים ב-1967. לאחר נסיגת כוחות צה"ל מדרום לבנון בשנת 2000, ואף יותר לאחר מלחמת לבנון השנייה ב-2006, החלו פעילי חזבאללה לפגוע ביישובי אצבע הגליל באמצעות חדירות מחבלים, ירי טילים קסאמים ורקטות קטיושה.

הדרישות הטריטוריאליות של חזבאללה

בעקבות איומים וירי חוזר מלבנון, החל ארגון החיזבאללה להעלות דרישות טריטוריאליות לאזור תוך שימוש בשמות הכפרים הערביים שהיו בסביבה בעבר, חלק ממה שמוכר כ"שבעת הכפרים". חיזבאללה תובע באופן חוזר ונשנה את האזור הזה כשייך לריבונות לבנונית, תוך הצגת טענות אתנו-היסטוריות ואחיזה בקרקע.  

דמוגרפיה ואורחות חיים

כיום מתגוררים באצבע הגליל כ-50,000 תושבים יהודים, רובם חיים בקיבוצים, מושבים, מושבות וכן בעיר קריית שמונה. התושבים נאלצים להתמודד עם אתגרים ייחודיים המאפיינים אזורי פריפריה מרוחקים - מחסור בתשתיות תעסוקה, תחבורה ציבורית לקויה, מרחקים גדולים ממרכזי הערים וצירי התנועה המרכזיים. 

חרף האתגרים, האזור מאופיין באיכות חיים טובה, קהילתיות משמעותית בקיבוצים והאפשרות לחיות על פי אורח החיים הכפרי הנהוג ביישובים החקלאיים.

החשיבות האסטרטגית והפעילות הכלכלית

מעבר לחשיבות היישובית והקהילתית, נודעת לאצבע הגליל חשיבות אסטרטגית עבור מדינת ישראל. שליטה יהודית באזור מבטיחה שליטה בגבול הצפוני הרגיש עם לבנון ומהווה הרתעה וגורם ריסון מפני פעילות עוינת מהמדינה השכנה והארגונים החמושים הפועלים בשטחה. מבחינה כלכלית, אצבע הגליל משמשת אזור יצרני משגשג בתחומי החקלאות, המזון והתיירות. בעמק החולה ממוקמות שדות מרעה נרחבים לצאן ופעילות חקלאית אינטנסיבית, תוך מתן דגש על שיטות גידול חדשניות וידידותיות לסביבה.

תיירות כפרית באצבע הגליל

צביון ההתיישבות הכפרי והנוף העשיר מהווים מנוע צמיחה לענף התיירות האטרקטיבי באזור. קיימים בו אטרקציות ופעילויות רבות לטיולים משפחתיים ופנאי קהילתי - חוות חקלאיות לאירוח וטיולי רגלית, טיילת הירדן המוכרת, גלישת רוח, רפטינג בנהר הירדן, סנפלינג בחולה ועוד. התיירות הכפרית והשהות בחיק הטבע זוכים לביקוש הולך וגדל בקרב תושבי הערים במרכז הארץ המחפשים מרחב נשימה ופנאי איכותי במסגרת משפחתית וחברתית.

לסיכום

אצבע הגליל היא אזור ייחודי הממוקם בצפון מזרח ישראל, בעל מאפיינים גאוגרפיים, היסטוריים, דמוגרפיים וכלכליים ייחודיים. האזור, שהוקם על בסיס ההתיישבות הציונית החלוצית, נודע זה מכבר כאבן שואבת לטיולים ומנוחה מהמולת הערים, עם נופיו הכפריים המשובבים לאורך עמק החולה. חשיבות אצבע הגליל אינה רק בהיבט התיירותי, אלא גם בהיבט הביטחוני עבור ישראל בכל הנוגע לשליטה בגבול הלבנוני הרגיש. על ישראל להמשיך ולחזק את ההתיישבות ואת הפעילות הכלכלית בשטח זה, כדי לשמר את החשיבות האסטרטגית והלאומית הגדולה שיש לאזור. בהצלחה !



מודעות




פתרון 2 אותיות: דן
פתרון 3 אותיות:
פתרון 4 אותיות: 
ברעם, גדות, גונן, דפנה, יפתח, מנרה, סאסא, עמיר, שמיר, שניר 
פתרון 5 אותיות: חולתה, יראון, מלכיה, צבעון, קדרים
פתרון 6 אותיות: מחניים 
פתרון 7 אותיות:
הגושרים
פתרון 8 אותיות ומעלה:
פתרון שתי מילים ומעלה:
איילת השחר, בית הלל, כפר בלום, כפר גלעדי, 
כפר הנשיא, כפר סאלד, להבות הבשן, מעיין ברוך, משגב עם, נאות מרדכי, שדה נחמיה
ביטויים דומים: קיבוץ באצבע הגליל 8 אותיות, קיבוץ באצבע הגליל מילון, קיבוץ באצבע הגליל תשחץ, קיבוץ באצבע הגליל מילה נרדפת
כדי למצוא תשובות נוספות - השתמשו בתיבת החיפוש בראש הדף.
יש לכם פתרון אחר להציע? כתבו לנו בתיבת התגובות!
עזרנו לכם למצוא את הפתרון לתשבץ? תפרגנו לנו בלייק!

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

יש לכם פתרון אחר להציע ? רשמו אותו כאן. תודה!

מורדו סודוקו להדפסה. בשלוש רמות: קל, בינוני וקשה. לחצו על הבאנר למעבר לסודוקו