רשמו את ההגדרה, וגלו את התשובה!
מי שאוהב את הפתרונות שלנו, יאהב גם את העמוד שלנו! :-)
עזרנו לכם למצוא את הפתרון החסר? פרגנו לנו בלייק! כי אם אתם חובבי תשבצים ואוהבים לאתגר את עצמכם – זה המקום בשבילכם.
אתר מורדו מכיל מאגר גדול של הגדרות תשבצים ותשחצים המתעדכנים באופן שוטף. לנוחיותכם, לכל הגדרה קיים מגוון רחב של פתרונות לפי סדר האלף בית ומספר המילים.
אז לחצו לייק ולחיצה שנייה לאישור >>

מודעות


כינוי לעם ישראל | כינוי לעם ישראל תשבץ

מורדו פתרון תשחצים ותשבצים - כי ידע לא קונים בכסף.
הפעם קבלנו את ההגדרה כינוי לעם ישראל. בכמה צעדים פשוטים נמצא את הפתרון המבוקש. הביטוי "כינוי לעם ישראל" יכול להופיע במדור התשחצים בעיתונים היומיים, בשבועונים, בירחונים, בחוברות תשבצים או במגזינים השונים.

לרשותכם ייסדנו את מילון התשבצים - מורדו, שיסייע לכם לפתור את התשחץ במהירות ובקלות. ראשית, נסתכל על ההגדרה כינוי מליצי לעם ישראל בתשחץ, ונמנה את מספר המשבצות המרכיבות את הפתרון. אחר כך נגולל את המסך מטה, ומיד יופיע מאגר של תשובות אפשריות. על מנת להקל על החיפוש שבצנו את התשובות לפי סדר האלפבית. אז למה אתם מחכים - בואו למצוא את התשובה הנכונה.


ארץ ישראל, המכונה גם "הארץ המובטחת" ו"הארץ הקודש", זכתה לאורך ההיסטוריה למגוון רחב של כינויים מכובדים ומשמעותיים. כינויים אלו, שמקורם בתנ"ך, בספרות חז"ל ובמקורות נוספים, משקפים את יופייה, פוריותה וחשיבותה הרוחנית של הארץ עבור העם היהודי. במדריך זה נעמיק ונרחיב על חלק מהכינויים הידועים והמרכזיים ביותר.

ארץ הצבי:

כינוי זה, המופיע פעמיים בספר דניאל, נושא עמו משמעות עמוקה. המילה "צבי" בהקשר זה אינה מתייחסת לבעל החיים, אלא נגזרת מהשורש צ.ב.ה, שמשמעותו יופי, חן, פאר וחמדה. "ארץ הצבי" פירושה אם כן "הארץ הרצויה", הארץ היפה והנחשקת. כינוי זה מדגיש את יופייה המרהיב של הארץ, פוריותה ועושרה, והופך אותה למקור משיכה והערצה לכל מי שזוכה לחזות בה.

ארץ זבת חלב ודבש:

אחד הכינויים המוכרים והאהובים ביותר, המופיע לא פחות מ-21 פעמים בתנ"ך. חלב ודבש, סמלים מובהקים לפריון ועושר בימי קדם, מדגישים את שפע הברכות הטבעיות שמהן נהנית ארץ ישראל. כינוי זה מציג תמונה של אדמה פורייה באופן יוצא דופן, המניבה תנובה חקלאית עשירה ומספקת שפע לכל תושביה.

ארץ חמדה:

ממקור מקראי אחר אנו למדים על "ארץ חמדה", כינוי המבטא את יופייה המיוחד והסגולות הייחודיות שלה. ארץ "נחמדת" ו"נחשקת" מחמת מעלותיה הרבות, הן מבחינה טבעית והן מבחינה רוחנית. התנ"ך אף מתאר אותה כ"ארץ המובטחת", שהובטחה על ידי האל לאבות האומה – אברהם, יצחק ויעקב. ברית בין הבתרים אף מגדירה את גבולותיה המדויקים של הארץ המובטחת. עבור העם היהודי, ארץ ישראל אינה רק מקום גאוגרפי, אלא בית רוחני ותרבותי, אדמה שנועדה להם מראש.

כנען וישורון:

בנוסף לכינויים הנפוצים, אנו מוצאים בתנ"ך שמות קדומים נוספים לארץ ישראל. "כנען" היה שמה של הארץ בתקופת הברונזה, לפני כיבושה על ידי בני ישראל. שם זה נזכר גם בהקשר לאדמות ממערב לירדן. השם "ישורון", בעל צליל פיוטי, משמש כחלופה לאזכור ישראל או יהודה, ומציין את העם שהתיישב ואכלס את הארץ.

ארץ ישראל השלמה:

המונח "ארץ ישראל השלמה" מתייחס לתפיסה פוליטית-דתית המגדירה את שטחה של ארץ ישראל המקראית, כפי שהוגדרה בתורה, כנחלתם ההיסטורית והדתית של בני ישראל. תפיסה זו גורסת כי שטח זה, הכולל את כל השטחים שבין הים התיכון לנהר הירדן, שייך לעם היהודי מכוח הבטחה אלוהית. הגבולות המדויקים של "ארץ ישראל השלמה" נתונים במחלוקת, אך באופן כללי הם כוללים את שטחה של מדינת ישראל כיום, יהודה ושומרון, רצועת עזה, חצי האי סיני וכן שטחים ממזרח לנהר הירדן.

הקשר היסטורי:

המונח "ארץ ישראל השלמה" טומן בחובו מורכבות היסטורית ופוליטית רבה. לאורך ההיסטוריה, יהודים רבים ראו בארץ ישראל את מולדתם ההיסטורית והדתית, אך תפיסת "ארץ ישראל השלמה" כפי שהיא מוכרת כיום התפתחה בעיקר במאה ה-20. תפיסה זו קיבלה תאוצה לאחר מלחמת ששת הימים, כאשר ישראל כבשה את יהודה ושומרון וחצי האי סיני.

הרציונל מאחורי הקמת מדינה יהודית:

הרצון להקים בית לאומי יהודי בארץ ישראל התעורר בקרב יהודים רבים במהלך המאה ה-19, כתוצאה מגילויי אנטישמיות ורדיפות באירופה. יהודים רבים חשו צורך עז בביטחון ובמקום מקלט משלהם, בו יוכלו לחיות חיים יהודיים מלאים ללא חשש מרדיפות. רעיון הקמת מדינה יהודית נתפס כפתרון יעיל לבעיית האנטישמיות וכדרך להבטיח את עתידו של העם היהודי.

התפתחות התנועה הציונית:

התנועה הציונית, שהוקמה בשנת 1897, קידמה את רעיון הקמת מדינה יהודית ריבונית בארץ ישראל, מתוך אמונה שזוהי הדרך היחידה להבטיח את עתידו של העם היהודי ולמנוע אסונות עתידיים. התנועה הציונית פעלה רבות להגשמת המטרה.

לסיכום :

ארץ ישראל, המכונה גם "הארץ המובטחת" ו"הארץ הקודש", זכתה לאורך ההיסטוריה למגוון רחב של כינויים מכובדים ומשמעותיים. כינויים אלו, שמקורם בתנ"ך, בספרות חז"ל ובמקורות נוספים, משקפים את יופייה, פוריותה, חשיבותה הרוחנית וקדושתה עבור העם היהודי.

במדריך זה הרחבנו על חלק מהכינויים הידועים והמרכזיים ביותר:

  • ארץ הצבי: הארץ היפה והנחשקת.
  • ארץ זבת חלב ודבש: ארץ פורייה באופן יוצא דופן, המניבה תנובה חקלאית עשירה.
  • ארץ חמדה: ארץ "נחמדת" ו"נחשקת" מחמת מעלותיה הרבות.
  • כנען וישורון: שמות קדומים נוספים לארץ ישראל.
בהצלחה !



מודעות




פתרון 2 אותיות:
פתרון 3 אותיות:
פתרון 4 אותיות:
פתרון 5 אותיות: 
 
פתרון 6 אותיות: 
ישורון (כינוי מליצי לעם ישראל)
פתרון 7 אותיות:
פתרון 8 אותיות ומעלה:
פתרון שתי מילים ומעלה:
ארץ הבחירה (כינוי לארץ ישראל), עם הספר (כינוי לעם היהודי)

ביטויים דומים: כינוי לעם ישראל 6 אותיות, כינוי לעם ישראל פירוש, כינוי לעם ישראל מילה נרדפת, כינוי לעם ישראל תשחץ
כדי למצוא תשובות נוספות - השתמשו בתיבת החיפוש בראש הדף.
יש לכם פתרון אחר להציע? כתבו לנו בתיבת התגובות!
עזרנו לכם למצוא את הפתרון לתשבץ? תפרגנו לנו בלייק!

תגובה 1:

יש לכם פתרון אחר להציע ? רשמו אותו כאן. תודה!

מורדו סודוקו להדפסה. בשלוש רמות: קל, בינוני וקשה. לחצו על הבאנר למעבר לסודוקו