רשמו את ההגדרה, וגלו את התשובה!
מי שאוהב את הפתרונות שלנו, יאהב גם את העמוד שלנו! :-)
עזרנו לכם למצוא את הפתרון החסר? פרגנו לנו בלייק! כי אם אתם חובבי תשבצים ואוהבים לאתגר את עצמכם – זה המקום בשבילכם.
אתר מורדו מכיל מאגר גדול של הגדרות תשבצים ותשחצים המתעדכנים באופן שוטף. לנוחיותכם, לכל הגדרה קיים מגוון רחב של פתרונות לפי סדר האלף בית ומספר המילים.
אז לחצו לייק ולחיצה שנייה לאישור >>

מודעות


קיבוץ בגליל העליון | קיבוץ בגליל העליון תשחץ

מורדו פתרון תשחצים ותשבצים - כי ידע לא קונים בכסף.
הפעם קבלנו את ההגדרה קיבוץ בגליל העליון. בכמה צעדים פשוטים נמצא את הפתרון המבוקש. הביטוי "קיבוץ בגליל העליון" יכול להופיע במדור התשחצים בעיתונים היומיים, בשבועונים, בירחונים, בחוברות תשבצים או במגזינים השונים.

לרשותכם ייסדנו את מילון התשבצים - מורדו, שיסייע לכם לפתור את התשחץ במהירות ובקלות. ראשית, נסתכל על ההגדרה קיבוץ בגליל העליון בתשחץ, ונמנה את מספר המשבצות המרכיבות את הפתרון. אחר כך נגולל את המסך מטה, ומיד יופיע מאגר של תשובות אפשריות. על מנת להקל על החיפוש שבצנו את התשובות לפי סדר האלפבית. אז למה אתם מחכים - בואו למצוא את התשובה הנכונה.

הגליל העליון

הגליל העליון הוא חבל ארץ מרהיב בצפון הרחוק של ישראל. משתרע על כ-800 קמ"ר, מוגבל בים התיכון במערב, בקעת בית הכרם בדרום, עמק החולה במזרח והר הלבנון הגבוה בצפון. האזור מתאפיין באקלים ים-תיכוני לח, קיץ חם ויבש וחורף קריר וגשום. הגליל העליון נחשב לאזור הגשום ביותר בארץ עם ממוצע של מעל 600 מ"מ משקעים בשנה. הצומח באזור מגוון ועשיר וכולל חורשים צפופים, מינים ייחודיים לאזור ורליקטים בוטניים מרתקים. 

היסטוריה של ההתיישבות בגליל העליון

היסטוריית ההתיישבות באזור הררי וצפוף זה מגיעה עד לימי קדם. בתקופת הברזל חולק האזור בין שבטי אשר, נפתלי ודן מעמי ישראל הקדומים. בתקופת החשמונאים יושב הגליל מחדש ביהודים, ובימי המרד הגדול ביצרו תושביו את עריהם. בתקופת המשנה והתלמוד התקיים באזור יישוב יהודי מפותח, שהתדלדל בהדרגה עד ראשית האלף השני. בתקופת הצלבנים הוקמו מספר מבצרים באזור, כולל המונפורט המפורסם. 

ההתיישבות היהודית בגליל העליון בתקופה המודרנית

ההתיישבות היהודית המודרנית בגליל העליון החלה במאה ה-19, כאשר רצועות אדמה בודדות נרכשו על ידי הברון רוטשילד. ב-1882 הוקמה ראש פינה, המושבה היהודית הראשונה באזור. בשנים שלאחר הקמת המדינה הוקמו בהדרגה קיבוצים וישובים חדשים ברחבי הגליל העליון, בדרך כלל על אדמות נטושות מתקופת המנדט או המלחמה. מרבית היישובים הוקמו על ידי תנועות נוער וחלוצים חדשים שהגיעו ממדינות שונות. 

סקירה של קיבוצים נבחרים בגליל העליון

הקיבוץ איילת השחר בעמק החולה הוקם בשנת 1915 על ידי קבוצת חלוצים מעולי העלייה השנייה. המייסדים קיבלו חכירת קרקע מאיכרים ערבים ופיתחו את המשק תוך התמודדות עם מחסור במים. במהלך השנים התפרנס הקיבוץ מענפי חקלאות שונים וקלט עולים מאירופה וצפון אפריקה. בקיבוץ ברעם, שהוקם ב-1949 על אדמות כפר נוצרי נטוש, חיים כיום כ-500 תושבים. הקיבוץ אינו מופרט וממשיך לנהל חיי קהילה ומשק משותפים. ענפיו כוללים תעשייה, מטעים, לול ופטריות. הקיבוץ מעיין ברוך הוקם ב-1947 על ידי חלוצים ממוצא שונה ונקרא על שם תורם לקרן הקיימת. לאורך השנים נותר קטן וצנוע, כיום עובר תהליכי הרחבה וגידול. 

חיי התרבות והפנאי בקיבוצים בגליל העליון

קיבוצי הגליל העליון רואים חשיבות עליונה בטיפוח חיי תרבות ופנאי עשירים לחבריהם ולאזור כולו. מרבית הקיבוצים מקיימים פעילות ענפה הכוללת חוגים, מופעי תרבות, סרטים, מוזיאונים, קבוצות אומנות ובידור שונות. בקיבוץ ברעם פועל אולם מופעים מרכזי, שבו מתקיימים אירועים בהיקף אזורי. במועצה האזורית פועל מרכז קלור למוזיקה ולמחול בו לומדים מאות תלמידים בכל הגילאים.  

כפר הכוהנים מלכיה - בין נפתלי למלחמות

הממוקם כ-700 מטרים מעל פני הים ברכס הרי נפתלי, קיבוץ מלכיה הוקם ב-1949 כאשר גרעיני חיילי הפלמ"ח השתחררו לאחר מלחמת העצמאות. שמו של הקיבוץ נגזר מ"משפחת הכוהנים מלכיה" שהתגוררה באזור בעבר הרחוק, לאחר חורבן בית המקדש השני. מקורות קדומים מצביעים על קיומה של יישבה יהודית במקום במשך כ-400 שנה, שלאחריהן הפך המקום לכפר הערבי "אל-מאלכיה".

במהלך מלחמת העצמאות התנהלו קרבות עיקשים על השליטה בכפר, שנכבש לבסוף על ידי צה"ל במסגרת מבצע חירם. בשנותיו הראשונות כלכלת מלכיה נסמכה על מגרסת אבנים שסיפקה חצץ לסביבה. בתקופה שלפני מלחמת ששת הימים, שרר חשש מפני פלישה והקיבוץ הוגן על ידי כוחות צה"ל. בתקרית אש טראגית בין השומרים לחיילים נהרג לוחם אחד. בתחילת מלחמת חרבות הברזל פונה הקיבוץ זמנית.  

קיבוץ מנרה - מדרום רכס רמים אל האגדה

שוכן בדרום רכס רמים שבהרי נפתלי, סמוך להר שנאן, קיבוץ מנרה הוקם ב-1943 בידי גרעיני נוער עובד. בשנים הראשונות סבלו חבריו ממחסור תמידי במים, מכיוון שהיישוב היה מנותק ולא הייתה לו דרך גישה סלולה. החברים נאלצו להסתפק באמצעים דלים של בארות ומיכליות עד שבשנת 1953 הונחה לקיבוץ אספקת מים קבועה ממעיין עין זהב.        

בשנות השמונים יצא למנרה שם של "קיבוץ עשיר" כשראש הממשלה דאז מנחם בגין תיאר בלעג את חבר הקיבוץ "יושב בבריכת השחייה כמו מיליונר אמריקני". אולם המצב הכלכלי של הקיבוץ החמיר משמעותית בשנות האלפיים והוא נאלץ לעבור הפרטה. במהלך מלחמת חרבות הברזל פונו תושבי מנרה ממקומם, כשכ-70% מהבתים ספגו פגיעות מטילים קשות.         

משגב עם - משגב העם מול הגבול

קיבוץ משגב עם שוכן באזור הצפון סמוך לגבול ישראל-לבנון, והשתייך למועצה האזורית הגליל העליון. הקיבוץ הוקם ב-1945 על ידי גרעין בוגרי נוער עובד ופלמ"ח, בעקבות רכישת קרקעות מהכפר הלבנוני הסמוך אל-עדייסה. שמו, "משגב עם", מרמז על ייעודו להוות "מקום משגב של העם בהרי הגליל".

ראשית דרכם של המתיישבים הייתה קשה במיוחד, כשסבלו מבידוד, מחסור חמור במים לשתייה ולחקלאות, ותנאי מחיה קשים באקלים הקר והרוחות העזות של ההרים. בעשורים הראשונים עבר היישוב תחלופה רבה של חברים, ורק בהדרגה יכול היה להפוך לקיבוץ משגשג ופורח.

הגליל העליון כאזור תיירות

נופיו המרהיבים, אתריו הארכאולוגיים והאטרקציות הפזורות בו הופכות את הגליל העליון ליעד תיירותי מבוקש. מדי שנה מגיעים למרחבי הגליל העליון כמיליון וחצי מטיילים המושכים לנחלים, שמורות טבע, חניוני לינה ואטרקציות כגון רכבל צוק מנרה. האזור מהווה מוקד משיכה גם לתיירות נופש וספורט שטח דוגמת טיולי רגלי, רכיבה על סוסים וכדומה.

אתגרים וסוגיות באזור הגליל העליון

הגליל העליון, כאזור פריפריה מרוחק מהמרכז, מתמודד עם אתגרים ייחודים. מבחינה ביטחונית, מירבית יישוביו נחשבים קו עימות עם חזבאללה ובעבר נפלו רקטות לתוך האזור. תשתיות תנועה, תעסוקה ופיתוח כלכלי באזור עדיין לוקים בחסר. עם זאת, מועצות האזור משקיעות מאמצים רבים בחינוך ובתעסוקה באזור באמצעות מוסדות לימוד, קידום התיירות והענפים המתפתחים כגון תעשייה וחקלאות. בהצלחה !



מודעות




פתרון 2 אותיות: דן
פתרון 3 אותיות:
פתרון 4 אותיות: 
ברעם, גדות (קיבוץ בגליל המזרחי) גונן, דפנה, יפתח, מורן (קיבוץ בין הגליל העליון לתחתון), מנרה, סאסא, עמיר, פרוד, שמיר, שניר, תובל
פתרון 5 אותיות: אורטל, חולתה, חניתה, יחיעם (קיבוץ בגליל המערבי), יראון (קיבוץ בגליל), כישור (קיבוץ בתחומי המועצה האזורית משגב), מלכיה, עמיעד, צבעון, קדרים
פתרון 6 אותיות: מחניים
פתרון 7 אותיות: הגושרים
פתרון 8 אותיות ומעלה:
פתרון שתי מילים ומעלה:
איילת השחר, כפר בלום, כפר גלעדי, כפר הנשיא, כפר סאלד, להבות הבשן, מעיין ברוך, משגב עם, נאות מרדכי, שדה נחמיה

ביטויים דומים: קיבוץ בגליל העליון 4 אותיות, קיבוץ בגליל העליון פירוש, קיבוץ בגליל העליון תשחץ, שם של קיבוץ בגליל העליון
כדי למצוא תשובות נוספות - השתמשו בתיבת החיפוש בראש הדף.
יש לכם פתרון אחר להציע? כתבו לנו בתיבת התגובות!
עזרנו לכם למצוא את הפתרון לתשבץ? תפרגנו לנו בלייק!

9 תגובות:

יש לכם פתרון אחר להציע ? רשמו אותו כאן. תודה!

מורדו סודוקו להדפסה. בשלוש רמות: קל, בינוני וקשה. לחצו על הבאנר למעבר לסודוקו