רשמו את ההגדרה, וגלו את התשובה!
מי שאוהב את הפתרונות שלנו, יאהב גם את העמוד שלנו! :-)
עזרנו לכם למצוא את הפתרון החסר? פרגנו לנו בלייק! כי אם אתם חובבי תשבצים ואוהבים לאתגר את עצמכם – זה המקום בשבילכם.
אתר מורדו מכיל מאגר גדול של הגדרות תשבצים ותשחצים המתעדכנים באופן שוטף. לנוחיותכם, לכל הגדרה קיים מגוון רחב של פתרונות לפי סדר האלף בית ומספר המילים.
אז לחצו לייק ולחיצה שנייה לאישור >>

מודעות


קיבוץ בגליל העליון | קיבוץ בגליל העליון תשבץ

מורדו פתרון תשחצים ותשבצים - כי ידע לא קונים בכסף.
הפעם קבלנו את ההגדרה קיבוץ בגליל העליון. בכמה צעדים פשוטים נמצא את הפתרון המבוקש. הביטוי "קיבוץ בגליל העליון" יכול להופיע במדור התשחצים בעיתונים היומיים, בשבועונים, בירחונים, בחוברות תשבצים או במגזינים השונים.

לרשותכם ייסדנו את מילון התשבצים - מורדו, שיסייע לכם לפתור את התשחץ במהירות ובקלות. ראשית, נסתכל על ההגדרה קיבוץ בגליל העליון בתשחץ, ונמנה את מספר המשבצות המרכיבות את הפתרון. אחר כך נגולל את המסך מטה, ומיד יופיע מאגר של תשובות אפשריות. על מנת להקל על החיפוש שבצנו את התשובות לפי סדר האלפבית. אז למה אתם מחכים - בואו למצוא את התשובה הנכונה. לעתים יכולים להופיע בתשחצים ערכים דומים כמו: קיבוץ בגליל העליון, נוסד ב-1943יישוב בגליל העליון, מושב בגליל העליוןקיבוץ במערב הגליל העליוןקיבוץ בגליל, מושב בגליל המערביקיבוץ בגליל העליון המערבי, קיבוץ בגליל העליון, נוסד ב-1939, קיבוץ בגליל התחתון ועוד... 

פנינת הצפון: הגליל העליון

הגליל העליון, חבל ארץ בצפון ישראל, הוא פנינה גיאוגרפית והיסטורית ייחודית. תחום בין הים התיכון במערב, בקעת בית הכרם בדרום, עמק החולה במזרח והר הלבנון בצפון, הוא מציע למבקרים בו מגוון נופים מרהיבים, החל מהרי מירון המוריקים ועד לנחלים הזורמים בינות לעמקים הצרים. אקלימו הים תיכוני הלח, עם קיץ חם ויבש וחורף קריר וגשום, מאפשר צמיחה של חורש ים תיכוני עשיר, הכולל אלונים, אלות, אורנים ומינים ייחודיים נוספים. מעבר לנופיו המרהיבים, הגליל העליון הוא ערש תרבות והיסטוריה. האזור מילא תפקיד מרכזי בתולדות העם היהודי, החל מתקופת המקרא, דרך תקופת התלמוד ועד ימינו. שרידים ארכיאולוגיים רבים, כמו בתי כנסת עתיקים, מעידים על ההיסטוריה העשירה של האזור.

חלוצים ומורשת: הקיבוצים בגליל העליון

הקיבוצים, צורת התיישבות ייחודית לישראל, מילאו תפקיד מרכזי ביישוב ובהתפתחות הגליל העליון. הם הוקמו מתוך חזון חלוצי, מתוך מטרה ליישב את הארץ, לפתח חקלאות ולהגן על גבולות המדינה. קיבוצים כמו דן, ברעם, גדות וגונן, שהוקמו כמצודות חומה ומגדל, הם עדות חיה למורשת החלוצית של האזור. הקיבוצים בגליל העליון התמודדו לאורך השנים עם אתגרים רבים, כולל הפגזות ומלחמות, קשיים כלכליים ומשברים חברתיים. עם זאת, הם הצליחו לשרוד ואף לשגשג, תוך פיתוח ענפי משק מגוונים, החל מחקלאות מסורתית ועד לטכנולוגיות מתקדמות ותיירות.

סיפור גבורה בצפון: קיבוץ דן

קיבוץ דן, הממוקם באצבע הגליל, הוא סמל להתיישבות ולגבורה. הוא הוקם ב-1939 כחלק ממפעל "חומה ומגדל" והיה לנקודת יישוב אסטרטגית בצפון הארץ. במלחמת העצמאות, עמד הקיבוץ בגבורה מול התקפות הצבא הסורי, והפך לסמל לעמידה האיתנה של המתיישבים היהודים. כיום, קיבוץ דן הוא קהילה משגשגת, המבוססת על חקלאות, טכנולוגיה ותיירות. חוות הדגים המתקדמת, "דגי הדן", היא אחת האטרקציות המרכזיות של הקיבוץ, לצד מוזיאון בית אוסישקין, המציג את ההיסטוריה והטבע של הגליל.

בין נוף להיסטוריה: קיבוץ ברעם

קיבוץ ברעם, השוכן בהרי מרום הגליל, הוא קיבוץ ייחודי המשלב היסטוריה עשירה עם יופי טבעי מרהיב. הקיבוץ הוקם על חורבות יישוב יהודי קדום, שריד לתקופה התלמודית, ופינויו במלחמת העצמאות היה אירוע טראומטי עבור תושביו. הקיבוץ הוקם מחדש ב-1949 והפך לקהילה משגשגת, המבוססת על ענפי משק ייחודיים, כמו מטעים, רפואה משלימה, יקב ופטריות כמהין. יער ברעם הסמוך, עם עצי האלון העתיקים שלו, הוא פנינת טבע מרהיבה, ומגדל התצפית שבפסגת הר שפרה מציע נוף פנורמי מרהיב של הגליל.

על גדת הירדן: קיבוץ גדות

קיבוץ גדות, ששמו נגזר ממיקומו על גדת הירדן, הוקם ב-1949 על חורבות המושבה משמר הירדן. הקיבוץ סבל לאורך השנים מהפגזות והתנכלויות מצד סוריה, אך למרות הקשיים, חברי הקיבוץ הצליחו לבנות קהילה משגשגת. כיום, הקיבוץ מתפרנס בעיקר מחקלאות, כולל גידולי שדה, מטעים ופרדסים, וכן ממחלבה מפורסמת, "גבינות גדות", המייצרת גבינות איכותיות מחלב בקר. הקיבוץ עבר בשנים האחרונות תהליך של התחדשות, כולל מעבר למודל קיבוץ מתחדש והקמת הרחבות קהילתיות.

מגן העמק: קיבוץ גונן

קיבוץ גונן, הממוקם במזרח עמק החולה, הוא קיבוץ חקלאי ותיירותי, המשקיף על נופי העמק והגולן. הקיבוץ הוקם ב-1951 כהיאחזות נח"ל והתפתח ליישוב קבע, המבוסס על חקלאות, מטעים ופרדסים. סיפורו המיוחד של הקיבוץ כולל טנק סורי שהוסב לרכב חקלאי, סמל לתעוזה וליצירתיות של חברי הקיבוץ. כיום, גונן הוא קיבוץ מתחדש, המושך אליו משפחות חדשות ומציע אטרקציות תיירותיות, כמו כפר הנופש "נופי גונן".

הגליל העליון כיום: תיירות, תרבות ואתגרים

הגליל העליון הוא כיום יעד תיירותי פופולרי, המושך אליו מבקרים רבים בזכות נופיו המרהיבים, אתריו ההיסטוריים והתרבותיים והאווירה הפסטורלית שלו. נחלי מקורות הירדן, אתרים ארכיאולוגיים כמו תל דן ובית הכנסת העתיק בברעם, חוות סוסים ופעילויות טבע מגוונות הם רק חלק מהאטרקציות המוצעות למבקרים באזור. המועצה האזורית הגליל העליון משקיעה משאבים רבים בפיתוח וקידום האזור, תוך דגש על תיירות, חינוך ותרבות. לצד ההצלחות, הגליל העליון מתמודד גם עם אתגרים לא פשוטים, כמו פיתוח כלכלי, שימור הסביבה והתמודדות עם אתגרי ביטחון.

הגליל העליון: עבר, הווה ועתיד

הגליל העליון הוא אזור מרתק, המשלב היסטוריה עתיקה עם קהילות מודרניות ופורחות. הקיבוצים, שורשיהם נטועים עמוק באדמת הגליל, הם חלק בלתי נפרד מהנוף האנושי והתרבותי של האזור. הם מהווים סמל לחלוציות, להתיישבות ולמורשת, וממשיכים לתרום לפיתוח האזור בתחומי החקלאות, הטכנולוגיה והתיירות. הגליל העליון הוא מקום בו עבר והווה נפגשים, ומציע למבקרים בו חוויה ייחודית של טבע, תרבות והיסטוריה. האזור ממשיך להתפתח ולהתמודד עם אתגרים, אך הוא גם מלא בהזדמנויות, ומבטיח עתיד מבטיח לתושביו ולמבקרים בו.

הנה כמה מידע נוסף על קיבוצים בגליל העליון:

  • מספר הקיבוצים בגליל העליון: כ-29 קיבוצים.
  • גודל הקיבוצים בגליל העליון: קטנים עד בינוניים, בדרך כלל כ- 1,000-200 נפש
  • ענפי תעסוקה עיקריים בקיבוצים בגליל העליון: חקלאות, תעשייה, תיירות
  • תרבות וחברה בקיבוצים בגליל העליון: הקיבוצים בגליל העליון מתאפיינים בקהילה חזקה ופעילה, המקיימת חיים תרבותיים וחברתיים עשירים. בין הפעילויות החברתיות הפופולריות בקיבוצים ניתן למצוא חוגים, קבוצות ספורט, אירועים תרבותיים ועוד.

לסיכום

קיבוצים כמו דן, ברעם, גדות וגונן, כל אחד עם סיפורו הייחודי, הם סמל לחלוציות, להתיישבות ולמורשת. כיום, הגליל העליון הוא יעד תיירותי פופולרי, המושך אליו מבקרים רבים בזכות נופיו המרהיבים, אתריו ההיסטוריים והתרבותיים והאווירה הפסטורלית שלו. האזור ממשיך להתפתח ולהתמודד עם אתגרים, אך הוא גם מלא בהזדמנויות, ומבטיח עתיד מבטיח לתושביו ולמבקרים בו.



מודעות




תשובה 2 אותיות: דן
תשובה 3 אותיות: פלך (קיבוץ בגליל המערבי)
תשובה 4 אותיות: ברעם, גדות, גונן, דפנה, יפתח, מנרה, סאסא, עמיר, 
פרוד, שמיר, שניר, תובל
תשובה 5 אותיות: חולתה, יראון, מלכיה, עמיעד, צבעון, קדרים
תשובה 6 אותיות: מחניים, עמיעד
תשובה 7 אותיות: הגושרים
תשובה (מיוחד מ-8 אותיות):
תשובה של שתי מילים ומעלה:
איילת השחר, כפר בלום, כפר גלעדי, כפר הנשיא, כפר סאלד, להבות הבשן, מעיין ברוך, משגב עם, נאות מרדכי, 
ראש הנקרה, שדה נחמיה
כדי למצוא תשובות נוספות - השתמשו בתיבת החיפוש בראש הדף.
יש לכם פתרון אחר להציע? כתבו לנו בתיבת התגובות!
עזרנו לכם למצוא את הפתרון לתשבץ? תפרגנו לנו בלייק!

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

יש לכם פתרון אחר להציע ? רשמו אותו כאן. תודה!

מורדו סודוקו להדפסה. בשלוש רמות: קל, בינוני וקשה. לחצו על הבאנר למעבר לסודוקו