רשמו את ההגדרה, וגלו את התשובה!
מי שאוהב את הפתרונות שלנו, יאהב גם את העמוד שלנו! :-)
עזרנו לכם למצוא את הפתרון החסר? פרגנו לנו בלייק! כי אם אתם חובבי תשבצים ואוהבים לאתגר את עצמכם – זה המקום בשבילכם.
אתר מורדו מכיל מאגר גדול של הגדרות תשבצים ותשחצים המתעדכנים באופן שוטף. לנוחיותכם, לכל הגדרה קיים מגוון רחב של פתרונות לפי סדר האלף בית ומספר המילים.
אז לחצו לייק ולחיצה שנייה לאישור >>

מודעות


מחזה של שייקספיר | מחזה של שייקספיר תשחץ

מורדו פתרון תשחצים ותשבצים - כי ידע לא קונים בכסף.
הפעם קבלנו את ההגדרה מחזה של שייקספיר. בכמה צעדים פשוטים נמצא את הפתרון המבוקש. הביטוי "מחזה של שייקספיר" יכול להופיע במדור התשחצים בעיתונים היומיים, בשבועונים, בירחונים, בחוברות תשבצים או במגזינים השונים.

לרשותכם ייסדנו את מילון התשבצים - מורדו, שיסייע לכם לפתור את התשחץ במהירות ובקלות. ראשית, נסתכל על ההגדרה מחזה של שייקספיר בתשבץ, ונמנה את מספר המשבצות המרכיבות את הפתרון. אחר כך נגולל את המסך מטה, ומיד יופיע מאגר של תשובות אפשריות. על מנת להקל על החיפוש שבצנו את התשובות לפי סדר האלפבית. אז למה אתם מחכים - בואו למצוא את התשובה הנכונה. 

ויליאם שייקספיר: הגאון הבלתי מעורער של הדרמה האנגלית 

תולדות חייו של שייקספיר: מסתורין מתמשך

ויליאם שייקספיר, יליד סטרטפורד-אפון-אייבון שבאנגליה בשנת 1564, נחשב לאחד מגדולי המחזאים והמשוררים בכל הזמנים. למרות פרסומו העצום והשפעתו המתמשכת על התרבות המערבית, חייו הפרטיים לוטים בערפל. התיעוד ההיסטורי הקיים לוקה בחסר, ומידע רב אודות שנותיו המעצבות, השכלתו והחוויות שהשפיעו על יצירתו, נותר בגדר תעלומה.

הפרטים הבסיסיים הידועים על חייו כוללים את נישואיו לאן האת'ווי בשנת 1582, ואת לידת שלושת ילדיהם. בשנת 1592 החל את הקריירה שלו בלונדון כשחקן ומחזאי, והצטרף ללהקת התיאטרון "אנשי הלורד צ'מברלין", שלימים נודעה בשם "אנשי המלך". במהלך שנותיו בלונדון כתב וביים עשרות מחזות, שהוצגו בתיאטרון הגלוב המפורסם, וזכו להצלחה רבה בקרב הקהל והמבקרים.

יצירותיו של שייקספיר: אוצר בלום של דרמה אנושית

שייקספיר הותיר אחריו מורשת ספרותית עשירה ומגוונת, הכוללת 38 מחזות, 154 סונטות ומספר פואמות ארוכות. יצירותיו נחלקות לשלוש סוגות עיקריות: קומדיות, טרגדיות ומחזות היסטוריים.

בין הקומדיות המפורסמות שלו ניתן למנות את "חלום ליל קיץ", "כטוב בעיניכם" ו"הלילה השנים עשר". מחזות אלו מתאפיינים בעלילות משעשעות, דמויות מלאות חיים ושנינות, ובסופם בדרך כלל נישואין והשבת הסדר על כנו.

הטרגדיות של שייקספיר, כמו "המלט", "רומיאו ויוליה", "אותלו", "מקבת'" ו"המלך ליר", עוסקות בנושאים אפלים יותר, כמו נקמה, קנאה, בגידה ומוות. מחזות אלו מציגים דמויות מורכבות ועתירות סתירות, הנאבקות בגורלן ובבחירותיהן, ומובילות לעיתים קרובות לסוף טרגי.

המחזות ההיסטוריים, כמו "ריצ'רד השלישי", "הנרי החמישי" ו"יוליוס קיסר", מתארים את חייהם ומותם של מלכים ומנהיגים, ומעלים שאלות על כוח, פוליטיקה, מוסר וגורל.

מאפייני מחזותיו של שייקספיר: שפה, דמויות ועלילה

אחד המאפיינים הבולטים של מחזותיו של שייקספיר הוא השפה העשירה והפיוטית שלו. הוא יצר מטבעות לשון רבות, שהפכו לחלק בלתי נפרד מהשפה האנגלית, והשתמש במטאפורות ובמשחקי מילים כדי להעשיר את הטקסט ולהעניק לו רבדים נוספים של משמעות.

דמויותיו של שייקספיר הן מורכבות ורב-גוניות, ואינן ניתנות לתיאור חד-ממדי. הן מתלבטות בין טוב לרע, נאבקות ברגשות סותרים, ומתמודדות עם אתגרים מוסריים ואישיים. שייקספיר העניק לדמויותיו עומק פסיכולוגי, ומאפשר לקהל להזדהות עם חולשותיהן ושאיפותיהן.

עלילות מחזותיו של שייקספיר מפותלות ומלאות תפניות, וכוללות לעיתים קרובות אלמנטים של מתח, הומור וטרגדיה. הוא שילב בין סיפורים אישיים לאירועים היסטוריים ופוליטיים, ויצר עולם דרמטי עשיר ומורכב, המרתק את הקהל עד היום.

פרשנות מחזותיו של שייקספיר: רבדים של משמעות

מחזותיו של שייקספיר זכו לפרשנויות רבות ומגוונות לאורך השנים, והם ממשיכים לעורר דיון ומחלוקת בקרב חוקרים, מבקרים וקהל. הפרשנויות השונות מתמקדות בהיבטים שונים של המחזות, כמו הפסיכולוגיה של הדמויות, ההקשר החברתי והפוליטי, והמשמעויות הפילוסופיות והמוסריות העולות מהם.

גישות פרשניות מסוימות מתמקדות בדמויות ובמניעיהן, ומנסות להבין את התהליכים הנפשיים המובילים אותן למעשיהן. גישות אחרות בוחנות את המחזות בהקשרם ההיסטורי והחברתי, ומנסות להבין את האופן שבו הם משקפים את הלך הרוח והאתגרים של התקופה שבה נכתבו.

פרשנויות נוספות מתמקדות בשפה ובסמלים שבמחזות, ומנסות לפענח את הרבדים הסמויים של המשמעות הטמונה בהם. גישות אלו מזהות לעיתים קרובות אלגוריות, מטאפורות ומשחקי מילים, המצביעים על רעיונות ונושאים עמוקים יותר.

שייקספיר והיהודים: זרקור על דמותו של שיילוק

אחד הנושאים השנויים במחלוקת ביצירתו של שייקספיר הוא יחסו ליהודים, ובמיוחד דמותו של שיילוק במחזה "הסוחר מוונציה". שיילוק, מלווה בריבית יהודי, מוצג כדמות אנטגוניסטית, קמצנית ונקמנית, המבקשת לגבות את חובו מאנטוניו, סוחר נוצרי, באמצעות ליטרת בשר מגופו.

הייצוג של שיילוק עורר ביקורת רבה לאורך השנים, והוא נתפס לעיתים כסטריאוטיפ אנטישמי, המנציח דעות קדומות שליליות כלפי יהודים. עם זאת, ישנם חוקרים ומבקרים הטוענים כי שיילוק הוא דמות מורכבת וטרגית, המייצגת את הקורבן של חברה גזענית ואנטישמית.

המונולוג המפורסם של שיילוק, "האין ליהודי עיניים?", שבו הוא תוהה על אנושיותם של היהודים ועל היחס המפלה שהם סובלים ממנו, מעיד על המורכבות של הדמות ועל האופן שבו שייקספיר הצליח להציג את שני הצדדים של הסוגיה.

שייקספיר בעברית: תרגומים והשפעה על התרבות הישראלית

יצירתו של שייקספיר תורגמה לעברית פעמים רבות, והשפיעה רבות על התרבות והספרות הישראלית. כבר במאה ה-19 החלו להופיע תרגומים ראשונים של מחזותיו לעברית, והם זכו לעיבודים והפקות רבות בתיאטראות בארץ.

בין המתרגמים הבולטים של שייקספיר לעברית ניתן למנות את דוד פרישמן, ש.ל. גורדון, חיים נחמן ביאליק, אברהם שלונסקי, נתן אלתרמן, רפאל אליעז, ט. כרמי, נסים אלוני, אהוד מנור, דוד אבידן, מאיר ויזלטיר, דן אלמגור, אברהם עוז, דב סדן, דורי פרנס, אנה הרמן וערן צלגוב.

הפקות רבות של מחזות שייקספיר הועלו על בימות התיאטרון הישראלי, והן זכו להצלחה רבה בקרב הקהל והמבקרים. בין התיאטראות שהציגו את מחזותיו ניתן למנות את הבימה, הקאמרי, החאן הירושלמי ותיאטרון חיפה.

שייקספיר והיהודים: הקשר ההיסטורי

היהודים אמנם גורשו מאנגליה ב-1290, אך דמותו של רודריגו לופז, רופא פורטוגזי יהודי מומר אשר הוצא להורג באשמת קשר לרצח המלכה אליזבת ב-1594, הייתה עדיין חיה בתודעה הציבורית. משפטו המתוקשר של לופז, שבו מוצאו היהודי שיחק תפקיד מרכזי בהרשעתו, העלה מחדש את סוגיית היהודים ויחס החברה כלפיהם.

שלוש שנים לאחר מכן, ב-1597, הציג שייקספיר את המחזה "הסוחר מוונציה", ובמרכזו דמותו השנויה במחלוקת של שיילוק, מלווה בריבית יהודי. שיילוק מתואר כקמצן, נקמן ואכזר, בעוד בתו, הנוטה להתנצר, מוצגת באור חיובי. סוף המחזה, הכולל את התנצרותו של שיילוק, מעלה שאלות לגבי המסר האנטישמי הפוטנציאלי של המחזה.

עם זאת, "הסוחר מוונציה" אינו מציג עמדה חד-צדדית. שייקספיר בוחן את מורכבות דמותו של שיילוק, ומציג אותו לא רק כנבל, אלא גם כקורבן של חברה מפלה. המונולוג המפורסם של שיילוק, "האין ליהודי עיניים?", הוא עדות לכך, ומעלה שאלות נוקבות על אנושיותם של היהודים ועל היחס המפלה לו הם זוכים. המחזה כולו משמש גם כביקורת חברתית על החברה הוונציאנית, על חומרנותה ועל יחסה לזרים.

המוניטין של שייקספיר: השפעה מתמשכת על התרבות

ויליאם שייקספיר הותיר חותם בל יימחה על התרבות העולמית. מחזותיו ממשיכים להיות מוצגים על בימות התיאטרון ברחבי העולם, והם זוכים לעיבודים קולנועיים וטלוויזיוניים רבים. יצירותיו תורגמו לשפות רבות, והן נלמדות בבתי ספר ואוניברסיטאות ברחבי העולם.

שייקספיר נחשב לאחד מגדולי המחזאים והמשוררים בכל הזמנים, ומורשתו ממשיכה להוות מקור השראה לאמנים, לסופרים וליוצרים בכל העולם. הוא הצליח לגעת בלב האנושי ולעסוק בנושאים אוניברסליים כמו אהבה, שנאה, קנאה, נקמה, שאפתנות ומוות, באופן שמרתק ומעורר מחשבה גם מאות שנים לאחר מותו. בהצלחה !



מודעות




פתרון 2 אותיות:
פתרון 3 אותיות:
פתרון 4 אותיות: 
המלט, מקבת'
פתרון 5 אותיות: אותלו, הסערה
פתרון 6 אותיות:
פתרון 7 אותיות:
סימבלין
פתרון 8 אותיות ומעלה: קוריולנוס
פתרון של שתי מילים: אגדת חורף (מחזה של שייקספיר), אילוף הסוררת, אנטוניוס וקלאופטרה, המלך ג'ון, המלך ליר (טרגדיה של שייקספיר), הנרי החמישי, הנרי השמיני, הסוחר מוונציה (מחזה של שייקספיר), טיטוס אנדרוניקוס, טרוילוס וקרסידה, יוליוס קיסר (מחזה מאת וויליאם שייקספיר), כטוב בעיניכם, רומאו ויוליה (רומיאו ויוליה), ריצ'רד השלישי, ריצ'רד השני
תשובה של שלוש מילים ומעלה: הלילה השנים עשר, חלום ליל קיץ (קומדיה של שייקספיר), טימון איש אתונה, מהומה רבה על לא דבר, מידה כנגד מידה, נשות וינדזור העליזות, סוף טוב הכל טוב, עמל אהבה לשווא, קומדיה של טעויות, שני אדונים מוורונה

ביטויים דומים: מחזה של שייקספיר 11 אותיות, מחזה של שייקספיר מילון, מחזה של שייקספיר פירוש, מחזה של שייקספיר תשחץ, מחזה של שייקספיר מילה נרדפת,מחזה של שייקספיר שתי מילים
כדי למצוא תשובות נוספות - השתמשו בתיבת החיפוש בראש הדף.
יש לכם פתרון אחר להציע? כתבו לנו בתיבת התגובות!
עזרנו לכם למצוא את הפתרון לתשבץ? תפרגנו לנו בלייק!

תגובה 1:

יש לכם פתרון אחר להציע ? רשמו אותו כאן. תודה!

מורדו סודוקו להדפסה. בשלוש רמות: קל, בינוני וקשה. לחצו על הבאנר למעבר לסודוקו