רשמו את ההגדרה, וגלו את התשובה!
מי שאוהב את הפתרונות שלנו, יאהב גם את העמוד שלנו! :-)
עזרנו לכם למצוא את הפתרון החסר? פרגנו לנו בלייק! כי אם אתם חובבי תשבצים ואוהבים לאתגר את עצמכם – זה המקום בשבילכם.
אתר מורדו מכיל מאגר גדול של הגדרות תשבצים ותשחצים המתעדכנים באופן שוטף. לנוחיותכם, לכל הגדרה קיים מגוון רחב של פתרונות לפי סדר האלף בית ומספר המילים.
אז לחצו לייק ולחיצה שנייה לאישור >>

מודעות


ממחזות שייקספיר | מחזה של שייקספיר תשבץ | ממחזות שייקספיר מילון

פתרון תשחצים. כל התשובות בחינם.  התשובות להגדרה "ממחזות שייקספיר" הם:   
מידע קצר על מחזות שייקספיר.
ויליאם שייקספיר היה גדול המחזאים והמשוררים האנגליים. הוא חי במאה ה-16 וכתב מחזות בנושאי טרגדיה, היסטוריה וקומדיות. כמו כל יוצר מוכשר לאחר מותו מעריכים אותו הרבה יותר מבתקופה שבה חי. יצירותיו של שייקספיר תורגמו לעשרות שפות, ומחזותיו ממשיכים להיות מוצגים בעולם גם כיום. הטרגדיות המפורסמות ביותר של שייקספיר הם "רומאו ויוליה " ו"המלט". לעתים יכולה להופיע הגדרה דומה כמו: טרגדיה של שייקספיר, קומדיה של שייקספירדמות של מלך ממחזות שייקספיר ועוד...

חייו של שייקספיר: תעלומה מתמשכת

ויליאם שייקספיר, מגדולי המחזאים והמשוררים בכל הזמנים, נולד בסטרטפורד-אפון-אייבון, אנגליה, בשנת 1564. על אף היותו דמות מרכזית בתרבות המערבית, פרטים רבים מחייו לוטים בערפל. ידוע כי נישא לאן האת'ווי בשנת 1582, ונולדו להם שלושה ילדים. בשנת 1592 החל את דרכו בלונדון כשחקן ומחזאי, והצטרף ללהקת התיאטרון "אנשי הלורד צ'מברלין", שלימים נודעה בשם "אנשי המלך". שייקספיר נפטר בסטרטפורד (פרבר בלונדון) בשנת 1616, בגיל 52.

יצירותיו של שייקספיר: אוצר תרבותי

שייקספיר כתב כ-39 מחזות, 154 סונטות ומספר פואמות ארוכות. מחזותיו נחלקים לשלוש קטגוריות עיקריות: קומדיות, טרגדיות והיסטוריות. בין יצירותיו המפורסמות של שייקספיר ניתן למנות את "המלט", "רומיאו ויוליה", "מקבת'", "Othello", "הלילה השנים עשר", "הסוחר מוונציה", "המלך ליר" ו"חלום ליל קיץ". יצירותיו תורגמו לשפות רבות והוצגו על במות ברחבי העולם במשך מאות שנים.

מאפייני מחזותיו של שייקספיר: עושר, עומק ומורכבות

מחזותיו של שייקספיר מתאפיינים בעושר לשוני, בעומק פסיכולוגי ובמורכבות עלילתית. הוא יצר דמויות בלתי נשכחות, הנאבקות בדילמות מוסריות ואקזיסטנציאליות, וטבע מטבעות לשון רבות שהפכו לחלק בלתי נפרד מהשפה האנגלית. שייקספיר הצטיין ביכולתו לתאר את נפש האדם על מורכבותה, תוך שילוב אלמנטים קומיים וטרגיים ביצירותיו.

פרשנות למחזותיו של שייקספיר: רבדים של משמעות

מחזותיו של שייקספיר זכו לפרשנויות רבות ומגוונות לאורך השנים. חוקרים ויוצרים רבים ניסו לפענח את משמעות יצירותיו, וזיהו בהן רבדים שונים של משמעות, החל מביקורת חברתית ופוליטית, דרך התייחסות לסוגיות פסיכולוגיות ופילוסופיות, וכלה בחקירה של טבע האהבה, המוות והגורל. כל דור מוצא ביצירותיו של שייקספיר משמעויות רלוונטיות לתקופתו, והן ממשיכות להוות מקור השראה ליוצרים בני זמננו.

מוניטין שייקספיר והיהודים: יחס אמביוולנטי

יחסו של שייקספיר ליהודים היה אמביוולנטי. במחזהו "הסוחר מוונציה" הוא יצר את דמותו של שיילוק, מלווה בריבית יהודי, המוצג באור שלילי ומעורר אנטגוניזם בקרב הקהל. עם זאת, שייקספיר העניק לשיילוק גם תכונות אנושיות, והציג אותו כדמות מורכבת וטרגית, הסובלת מאפליה ורדיפה. המחזה עורר לאורך השנים ויכוחים רבים בנוגע לייצוג היהודים בתרבות המערבית, והפך לסמל ליחס האמביוולנטי כלפיהם.

שאלת זהותו של שייקספיר: תיאוריות קונספירציה

במשך השנים הועלו ספקות בנוגע לזהותו של שייקספיר, וטענות כי הוא לא היה המחבר האמיתי של המחזות המיוחסים לו. תיאוריות קונספירציה שונות הציעו מועמדים אחרים, בהם פרנסיס בייקון, כריסטופר מרלו ואדוארד דה ויר. טענות אלו לא זכו לאישוש משמעותי, ורוב החוקרים סבורים כי ויליאם שייקספיר מסטרטפורד הוא אכן המחבר של היצירות הנושאות את שמו.

המלט

הטרגדיה הנודעת של וויליאם שייקספיר, מתרחשת בדנמרק ומגוללת את סיפורו של הנסיך המלט, השקוע באבל על מות אביו, המלך המלט. כאשר רוחו של המלך המנוח מתגלה להמלט ומספרת לו שהוא נרצח בידי אחיו קלאודיוס, שירש את כס המלוכה ונשא לאישה את גרטרוד, אלמנתו של המלך המנוח ואמו של המלט, הנסיך נשבע לנקום את מות אביו. המלט מתלבט בשאלות קיומיות על החיים, המוות והמוסר, בעודו מתכנן את נקמתו, ומעמיד פנים שהוא שוגה בנפשו כדי להטעות את קלאודיוס. הטרגדיה נחתמת בשרשרת אירועים אלימים, בהם המלט הורג את קלאודיוס, אך גם מוצא את מותו.

רומיאו ויוליה

עוד טרגדיה מפורסמת של שייקספיר, מתרחשת בוורונה, איטליה, ומספרת את סיפור אהבתם האסורה של רומיאו מונטגיו ויוליה קפולט, בני שתי משפחות אצולה מסוכסכות. רומיאו ויוליה מתאהבים ממבט ראשון במסיבה, ומתחתנים בסתר בעזרת הכומר לורנצו. אולם, סכסוך בין שתי המשפחות מוביל למותו של בן דודה של יוליה, טיבלט, בידי רומיאו, והנסיך אסקלוס גוזר על רומיאו גלות. יוליה, שמתכננת לזייף את מותה כדי להימלט עם רומיאו, לא מצליחה להעביר את המסר לרומיאו, והוא, בצערו על מותה לכאורה, מתאבד בקברה. יוליה, המתעוררת ומגלה את רומיאו מת, מתאבדת גם היא. מותם של רומיאו ויוליה מביא לסיום הסכסוך בין שתי המשפחות.

מורשתו של שייקספיר: השפעה מתמשכת על התרבות העולמית

שייקספיר נחשב לאחד מגדולי היוצרים בכל הזמנים, ומורשתו ממשיכה להשפיע על התרבות העולמית. יצירותיו תורגמו לשפות רבות, הועלו על במות אינספור פעמים, ועובדו לקולנוע ולטלוויזיה. שייקספיר העשיר את השפה האנגלית במטבעות לשון רבים, שהפכו לחלק בלתי נפרד מהשפה המדוברת והכתובה. ביטויים כמו "To be or not to be", "All the world's a stage", "The green-eyed monster" ו-"Break the ice" מקורם ביצירותיו של שייקספיר, והם משמשים עד היום בשפה האנגלית. 

שייקספיר גם העשיר את השפה במילים חדשות, והרחיב את המשמעויות של מילים קיימות. השפעתו של שייקספיר על השפה האנגלית היא עדות לכוחו של היוצר הבודד לעצב את השפה ולהעשיר אותה. ויצר דמויות ומצבים שהפכו לאבני יסוד בתרבות המערב. מורשתו של שייקספיר היא עדות לכוחה של היצירה האנושית לחצות גבולות של זמן ומקום, ולהמשיך להדהד בלבבותיהם של אנשים בכל העולם.

שייקספיר והתרבות הפופולרית: השפעה מתמשכת

יצירותיו של שייקספיר לא רק שרדו את מבחן הזמן, אלא גם הפכו לחלק בלתי נפרד מהתרבות הפופולרית. הן זכו לעיבודים רבים בקולנוע, בטלוויזיה, בתיאטרון ואף במוזיקה. דמויותיו המפורסמות, כמו המלט, רומיאו ויוליה ומקבת', הפכו לסמלים תרבותיים, וציטוטים ממחזותיו משולבים בשפה המדוברת ובספרות. שייקספיר תרם תרומה משמעותית להתפתחות השפה האנגלית. 

לסיכום 

ויליאם שייקספיר הוא דמות מופת בתרבות המערב, שהשפעתו ניכרת בתחומים רבים ומגוונים. יצירותיו ממשיכות להדהד ולהשפיע על התרבות העולמית, והן מעלות שאלות על טבע האדם, על יחסי אנוש, על מוסר ועל פוליטיקה, שהן אוניברסליות ונצחיות. שייקספיר הוא יוצר על-זמני, שיצירותיו ממשיכות להדהד ולהשפיע על התרבות האנושית, ומעוררות השראה ודיון גם במאה ה-21. מורשתו העשירה והמגוונת של שייקספיר היא עדות לכוחה של היצירה האנושית לחצות גבולות של זמן ומקום, ולהמשיך להדהד בלבבותיהם של אנשים בכל העולם.



מודעות





תשובה 2 אותיות:
תשובה 3 אותיות:
תשובה 4 אותיות: המלט, מקבת' (מחזה של שייקספיר)
תשובה 5 אותיות: אותלו (טרגדיה של שייקספיר), הסערה
תשובה 6 אותיות:
תשובה 7 אותיות: סימבלין
תשובה (מיוחד מ-8 אותיות): קוריולנוס
תשובה של 2 מילים: אגדת חורף, אילוף הסוררת (קומדיה של שייקספיר), אנטוניוס וקלאופטרה, המלך ג'ון, המלך ליר (טרגדיה של שייקספיר), הנרי החמישי, הנרי השמיני, הסוחר מוונציה (מחזה של שייקספיר), טיטוס אנדרוניקוס, טרוילוס וקרסידה, יוליוס קיסר (מחזה מאת וויליאם שייקספיר), כטוב בעיניכם, רומאו ויוליה (רומיאו ויוליה), ריצ'רד השלישי, ריצ'רד השני
תשובה של 3 מילים ומעלה: הלילה השנים עשר, חלום ליל קיץ (קומדיה של שייקספיר), טימון איש אתונה, מהומה רבה על לא דבר, מידה כנגד מידה, נשות וינדזור העליזות, סוף טוב הכל טוב (קומדיה של שייקספיר), עמל אהבה לשווא, קומדיה של טעויות (מחזה פרי עטו של ויליאם שייקספיר), שני אדונים מוורונה
מחפשים תשובות נוספות - השתמשו בתיבת החיפוש בראש הדף.
עזרנו לכם למצוא את הפתרון ? תפרגנו לנו בלייק! 
יש לכם פתרון אחר להציע? כתבו לנו בתיבת התגובו

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

יש לכם פתרון אחר להציע ? רשמו אותו כאן. תודה!

מורדו סודוקו להדפסה. בשלוש רמות: קל, בינוני וקשה. לחצו על הבאנר למעבר לסודוקו