רשמו את ההגדרה, וגלו את התשובה!
מי שאוהב את הפתרונות שלנו, יאהב גם את העמוד שלנו! :-)
עזרנו לכם למצוא את הפתרון החסר? פרגנו לנו בלייק! כי אם אתם חובבי תשבצים ואוהבים לאתגר את עצמכם – זה המקום בשבילכם.
אתר מורדו מכיל מאגר גדול של הגדרות תשבצים ותשחצים המתעדכנים באופן שוטף. לנוחיותכם, לכל הגדרה קיים מגוון רחב של פתרונות לפי סדר האלף בית ומספר המילים.
אז לחצו לייק ולחיצה שנייה לאישור >>

מודעות


כינוי לטלית קטן | כינוי לטלית קטנה תשבץ

מורדו פתרון תשחצים ותשבצים - כי ידע לא קונים בכסף.
הפעם קבלנו את ההגדרה כינוי לטלית קטן. בכמה צעדים פשוטים נמצא את הפתרון המבוקש. הביטוי "כינוי לטלית קטן" יכול להופיע במדור התשחצים בעיתונים היומיים, בשבועונים, בירחונים, בחוברות תשבצים או במגזינים השונים.

לרשותכם ייסדנו את מילון התשבצים - מורדו, שיסייע לכם לפתור את התשחץ במהירות ובקלות. ראשית, נסתכל על ההגדרה כינוי לטלית קטנה בתשחץ, ונמנה את מספר המשבצות המרכיבות את הפתרון. אחר כך נגולל את המסך מטה, ומיד יופיע מאגר של תשובות אפשריות. על מנת להקל על החיפוש שבצנו את התשובות לפי סדר האלפבית. אז למה אתם מחכים - בואו למצוא את התשובה הנכונה. 

הטלית הקטנה - מצווה בסיסית שכל יהודי מחויב בה

על אף שבעבר הייתה המצווה לקשור ציצית בבגדים בעלי ארבע כנפות, בימינו הנוהג הרווח הוא ללבוש "טלית קטן" מתחת לבגדים. טלית זו, המכילה את ארבעת חוטי הציצית, מאפשרת לכל גבר יהודי לקיים את המצווה בקלות ובנוחות. הטלית הקטנה נלבשת לרוב תחת החולצה, אך ישנם מנהגים שונים בעדות השונות באשר למיקומה וצורת הצגת חוטי הציצית. למרות השינויים בהלבשה, המשמעות העמוקה של מצוות הציצית נשארה בעינה.

מנהגים וסגנונות שונים בקשירת הציצית

בעוד שההלכה קובעת את אופן הקשירה והליפוף של חוטי הציצית, ישנם מנהגים שונים הנהוגים בקהילות שונות. לדוגמה, יש מנהג של "חוליות" לפי מנהג תימן, המציין 7-13 ליפופים בכל חוליה, או סדרים של 13,11,8,7 ליפופים לפי מנהג האשכנזים, ו-5,6,5,10 ליפופים לפי מנהג הספרדים. כמו כן, ישנם מנהגים שונים באשר לצורת החור שבו מושחלים החוטים. מגוון זה של מנהגים מעשיר את החוויה של לבישת הטלית הקטנה.

טעם המצווה

מצוות הציצית נועדה להזכיר לאדם את קיום כלל מצוות ה', ולמנוע ממנו ללכת אחר תאוות לבו ועיניו, כפי שקרה למרגלים שתרו את הארץ לפי מראה עיניהם ולא זכרו את מצוות ה'. חז"ל אף ציינו כי הצבע התכלת מעורר במחשבתו של האדם את מראה הים והשמים וכסא הכבוד של הקב"ה, ובכך שומר עליו מן החטא.

בנוסף, הציצית מסמלת את שייכותו של היהודי לעם ישראל, והתבוננות בה מזכירה לו את הקשר שלו לקב"ה. רש"י מסביר כי המילה "ציצית" מלשון "שערות" או מלשון "הצצה", מה שמרמז על תכלית המצווה להזכיר לאדם את הקשר שבינו לבין הקב"ה. כמו כן, כפי שעבדים נשאו סמל של שייכות לאדונם, כך בני ישראל לובשים ציצית כסמל שייכותם לה'.

הטלית הגדולה - מצווה נוספת ומשמעותית

נוסף על הטלית הקטנה, נהוג גם ללבוש "טלית גדול" בשעת תפילת שחרית. זו מצווה נוספת המתקיימת באמצעות עטיפה בטלית המכילה ארבעה בתי ציצית. הברכה המיוחדת שמברכים על לבישת הטלית הגדולה מדגישה את חשיבות המצווה ואת ההזדמנות להזכיר את כל מצוות ה'. לבישת הטלית הגדולה היא חוויה רוחנית משמעותית עבור המתפלל.

חידוש מצוות התכלת - משאת נפש לדורות

על פי ההלכה, אחד מחוטי הציצית אמור להיות בצבע תכלת, אך במרוצת הדורות נשכחה המסורת על זיהוי החילזון ממנו הופק צבע זה. בשנים האחרונות, נעשו מאמצים להחיות מצווה זו באמצעות זיהוי החילזון המתאים. אם כי רוב הפוסקים אינם נוקטים עמדה ברורה בנושא, החידוש של מצוות התכלת מהווה משאת נפש לרבים, המעוניינים להשלים את המצווה בשלמותה.

דוגמאות מעניינות לביטוי המצווה בחיי היום-יום

ניתן למצוא ביטויים מעניינים למצוות הציצית בחיי היום-יום. לדוגמה, בקרב תלמידי בתי ספר דתיים, ציצית מוצמדת לחולצת בית הספר, מהווה סמל לשייכות לעם ישראל ולמצוות התורה. כמו כן, בקרב חברי תנועות נוער דתיות, הציצית מהווה חלק בלתי נפרד מלבוש היומיום, מזכירה את החובה להתבונן במצוות ה' ולנהוג על פיהן.

לסיכום - הטלית הקטנה והגדולה כביטוי לזהות יהודית

מצוות הציצית, המתקיימת באמצעות הטלית הקטנה והגדולה, היא ביטוי לזהות יהודית ולמחויבות לקיים את מצוות התורה. למרות השינויים בדרכי הקיום, המשמעות העמוקה של המצווה נשארה בעינה - להזכיר את שייכותנו לעם ישראל ואת החובה להתבונן במצוות ה'. החידוש של מצוות התכלת והביטויים היצירתיים של המצווה בחיי היומיום מעידים על חשיבותה המתמשכת. בהצלחה !


מודעות




פתרון 2 אותיות:
פתרון 3 אותיות:
פתרון 4 אותיות:
פתרון 5 אותיות:
פתרון 6 אותיות:
פתרון 7 אותיות:
 
פתרון 8 אותיות ומעלה:
פתרון שתי מילים ומעלה:
ארבע כנפות
ביטויים דומים: כינוי לטלית קטן פירוש, כינוי לטלית קטנה תשחץ, כינוי לטלית קטן מילה נרדפת, כינוי לטלית קטן 9 אותיות, מה זה כינוי לטלית קטנה?
כדי למצוא תשובות נוספות - השתמשו בתיבת החיפוש בראש הדף.
יש לכם פתרון אחר להציע? כתבו לנו בתיבת התגובות!
עזרנו לכם למצוא את הפתרון לתשבץ? תפרגנו לנו בלייק!

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

יש לכם פתרון אחר להציע ? רשמו אותו כאן. תודה!

מורדו סודוקו להדפסה. בשלוש רמות: קל, בינוני וקשה. לחצו על הבאנר למעבר לסודוקו