רשמו את ההגדרה, וגלו את התשובה!
מי שאוהב את הפתרונות שלנו, יאהב גם את העמוד שלנו! :-)
עזרנו לכם למצוא את הפתרון החסר? פרגנו לנו בלייק! כי אם אתם חובבי תשבצים ואוהבים לאתגר את עצמכם – זה המקום בשבילכם.
אתר מורדו מכיל מאגר גדול של הגדרות תשבצים ותשחצים המתעדכנים באופן שוטף. לנוחיותכם, לכל הגדרה קיים מגוון רחב של פתרונות לפי סדר האלף בית ומספר המילים.
אז לחצו לייק ולחיצה שנייה לאישור >>

מודעות


כינוי לטלית קטן | כינוי לטלית קטנה תשחץ

מורדו פתרון תשחצים ותשבצים - כי ידע לא קונים בכסף.
הפעם קבלנו את ההגדרה כינוי לטלית קטנה. בכמה צעדים פשוטים נמצא את הפתרון המבוקש. הביטוי "כינוי לטלית קטן" יכול להופיע במדור התשחצים בעיתונים היומיים, בשבועונים, בירחונים, בחוברות תשבצים או במגזינים השונים.

לרשותכם ייסדנו את מילון התשבצים - מורדו, שיסייע לכם לפתור את התשחץ במהירות ובקלות. ראשית, נסתכל על ההגדרה כינוי לטלית קטנה בתשבץ, ונמנה את מספר המשבצות המרכיבות את הפתרון. אחר כך נגולל את המסך מטה, ומיד יופיע מאגר של תשובות אפשריות. על מנת להקל על החיפוש שבצנו את התשובות לפי סדר האלפבית. אז למה אתם מחכים - בואו למצוא את התשובה הנכונה. 

מה זו בעצם מצוות ארבע הכנפות?

מצוות ארבע הכנפות היא מצווה מהתורה המחייבת את כל גבר יהודי בר־מצווה ללבוש בגד בעל ארבע זויות וקצוות, ולקשור בכל אחת מהן ארבעה חוטי ציצית. המצווה נועדה להזכיר לנו את כל מצוות ה' ולהרחיק אותנו מלהיגרר אחר היצרים והתאוות. למרות שהיום אנו כבר לא לובשים את הבגדים המסורתיים בעלי ארבע הכנפות, אנו ממשיכים לקיים את המצווה באמצעות טלית קטן וטלית גדול.

מקור המצווה והטעם שבה

המצווה מופיעה בספר במדבר ובספר דברים בתורה, שם אנו קוראים על החובה להטיל ציצית בבגדים בעלי ארבע כנפות. חז"ל הסבירו שהציצית נועדה להזכיר לנו את כל מצוות ה' ולהרחיק אותנו מלהיגרר אחר תאוות הלב והעיניים, כפי שקרה למרגלים שתרו אחר מראה עיניהם. כמו כן, הציצית היא סמל לשייכותו של היהודי לעם ישראל.

חיוב בציצית

על פי התורה שבעל פה, החיוב בציצית הוא לקשור ארבעה פתילים שזורים בארבע כנפות של בגד בעל ארבע כנפות זוויתיות או יותר. בגד בעל קצוות מעוגלות, או בעל פחות מארבע כנפות, פטור מחובת הציצית. כמו כן, ישנו איסור מוחלט ללכת בבגד בן ארבע כנפות ללא ציצית, ומי שנפסלו ציציותיו צריך לפשוט מיד את הבגד, למעט במקרה שהדבר יגרום לביזיון גדול.

לגבי ציצית בלילה, התלמוד קובע ש"כסות לילה פטורה מציצית". הרמב"ם סבור שחובת הציצית אינה נוהגת כלל בלילה, אך הרא"ש סובר שהפטור הוא רק לבגדים המיועדים ללבישה בלילה. מחמת המחלוקת, הפסיקה היא שיש להטיל ציצית בבגד יום שלובשים אותו בלילה, אך הלובש ציצית בלילה לא יברך עליה. ניתן לברך על הציצית בבוקר משעה שיוכל להבחין בין תכלת ללבן, בסביבות 50 דקות עד שעה לפני הנץ החמה. מאחר שמצוות ציצית קשורה ותלויה בזמן ספציפי (יום ולא לילה), נשים פטורות ממנה.

ציצית בלילה

בתלמוד נקבע ש"כסות לילה פטורה מציצית", ובפרשנות הקביעה הזו נחלקו הראשונים. הרמב"ם כתב שחובת ציצית אינה נוהגת כלל בלילה, אך לדעת הרא"ש הכוונה היא דווקא לבגדים המיועדים ללבישה בלילה, כגון כתונת לילה, ולדעתו בגדים כאלו פטורים מציצית אפילו אם לובשים אותם ביום. בגלל המחלוקת בעניין, נפסק להלכה שיש להטיל ציצית בבגד יום שלובש אותו בלילה, אך הלובש ציצית בלילה לא יברך עליה.

ניתן לברך על הציצית בבוקר משעה שיוכל להבחין בין תכלת ללבן שהוא בסביבות 50 דקות עד שעה לפני הנץ החמה, לפי עונות השנה. לדעת הרמ"א ניתן לברך עליה כבר מעלות השחר. ואחרונים רבים הסתייגו מדבריו.

חיוב הציצית בבדים שאינם מצמר או פשתן

על פי התלמוד, ישנה מחלוקת בין הפוסקים לגבי סוג הבד שחייב בציצית מן התורה. לדעת הרי"ף והרמב"ם, רק בגד העשוי מצמר או פשתן מחויב בציצית מהתורה. לעומת זאת, רש"י ורבינו תם סוברים שהמצווה מן התורה חלה גם על בגדים העשויים מכותנה או מכל סוג בד אחר. 

בפסיקה המאוחרת, השולחן ערוך (פסיקת הספרדים) פוסק כדעת הרמב"ם, שרק בגד מצמר או פשתן מחויב בציצית. לעומת זאת, הרמ"א (פסיקת האשכנזים) פוסק כדעת רש"י ורבינו תם, שכל סוגי הבדים מחויבים בציצית.

מנהגים שונים בקשירת הציצית

על אף שההלכה קובעת את אופן קשירת הציצית, ישנם מנהגים שונים הנהוגים בקהילות שונות. לדוגמה, יש מנהג של "חוליות" לפי מנהג תימן, או ארבעה סדרים של 13,11,8,7 ליפופים לפי מנהג האשכנזים, וכן 5,6,5,10 ליפופים לפי מנהג הספרדים. ישנם גם מנהגים שונים באשר לצורת החור שבו מושחלים החוטים.

חידוש מצוות התכלת

על פי ההלכה, אחד מחוטי הציצית אמור להיות בצבע תכלת, אך במשך הדורות נשכחה המסורת על זיהוי החילזון ממנו הופק צבע התכלת. בשנים האחרונות נעשו מאמצים לחדש את מצוות התכלת, אך רוב הפוסקים אינם נוקטים עמדה ברורה בנושא.

לסיכום

מצוות ארבע הכנפות היא מצווה חשובה ביהדות, המזכירה לנו את כל מצוות ה' ואת שייכותנו לעם ישראל. למרות השינויים בלבוש המסורתי, אנו ממשיכים לקיים את המצווה בדרכים אחרות, כמו טלית קטן וגדול. ההלכות והמנהגים סביב המצווה מגוונים ומעניינים, והניסיונות לחדש את מצוות התכלת מוסיפים עוד עניין לנושא.
בהצלחה !



מודעות




פתרון 2 אותיות:
פתרון 3 אותיות:
פתרון 4 אותיות:
פתרון 5 אותיות:
פתרון 6 אותיות:
פתרון 7 אותיות:
 
פתרון 8 אותיות ומעלה:
פתרון שתי מילים ומעלה: 
ארבע כנפות
ביטויים דומים: כינוי לטלית קטנה מילון, כינוי לטלית קטן תשבץ, כינוי לטלית קטן פירוש, כינוי לטלית קטנה תשחץ
כדי למצוא תשובות נוספות - השתמשו בתיבת החיפוש בראש הדף.
יש לכם פתרון אחר להציע? כתבו לנו בתיבת התגובות!
עזרנו לכם למצוא את הפתרון לתשבץ? תפרגנו לנו בלייק!

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

יש לכם פתרון אחר להציע ? רשמו אותו כאן. תודה!

מורדו סודוקו להדפסה. בשלוש רמות: קל, בינוני וקשה. לחצו על הבאנר למעבר לסודוקו