רשמו את ההגדרה, וגלו את התשובה!
מי שאוהב את הפתרונות שלנו, יאהב גם את העמוד שלנו! :-)
עזרנו לכם למצוא את הפתרון החסר? פרגנו לנו בלייק! כי אם אתם חובבי תשבצים ואוהבים לאתגר את עצמכם – זה המקום בשבילכם.
אתר מורדו מכיל מאגר גדול של הגדרות תשבצים ותשחצים המתעדכנים באופן שוטף. לנוחיותכם, לכל הגדרה קיים מגוון רחב של פתרונות לפי סדר האלף בית ומספר המילים.
אז לחצו לייק ולחיצה שנייה לאישור >>

מודעות


מגלה ארצות צרפתי | חוקר ארצות צרפתי תשבץ

מורדו פתרון תשחצים ותשבצים - כי ידע לא קונים בכסף.
הפעם קבלנו את ההגדרה חוקר ארצות צרפתי . בכמה צעדים פשוטים נמצא את הפתרון המבוקש. הביטוי "מגלה ארצות צרפתי" יכול להופיע במדור התשחצים בעיתונים היומיים, בשבועונים, בירחונים, בחוברות תשבצים או במגזינים השונים.

לרשותכם ייסדנו את מילון התשבצים - מורדו, שיסייע לכם לפתור את התשחץ במהירות ובקלות. ראשית, נסתכל על ההגדרה מגלה ארצות צרפתי בתשחץ, ונמנה את מספר המשבצות המרכיבות את הפתרון. אחר כך נגולל את המסך מטה, ומיד יופיע מאגר של תשובות אפשריות. על מנת להקל על החיפוש שבצנו את התשובות לפי סדר האלפבית. אז למה אתם מחכים - בואו למצוא את התשובה הנכונה. 

מגלי ארצות צרפתים: הרפתקאות ותגליות מעבר לאופק

הקדמה: צרפת - ערש מגלי ארצות

צרפת, ארץ של היסטוריה עשירה ותרבות מגוונת, העניקה לעולם כמה מגדולי מגלי הארצות. במאות ה-16 עד ה-18, מגלים ארצות צרפתים יצאו למסעות נועזים ברחבי העולם, מונעים על ידי סקרנות, רוח הרפתקנית ותשוקה לידע. תגליותיהם תרמו רבות להבנתנו את העולם, הרחיבו את הידע הגיאוגרפי, יצרו קשרים בין תרבויות והשפיעו על מהלך ההיסטוריה. במאמר זה נציג את סיפוריהם של ארבעה מגלי ארצות צרפתים בולטים: ז'אן-פרנסואה לה פרוז, ז'אן שארדן, אנטואן תומסון ד'אבדי וסמואל דה שמפלן.

ז'אן-פרנסואה לה פרוז: מסע לאוקיינוס השקט ומסתורין באיי שלמה

ז'אן-פרנסואה לה פרוז, קצין ימי צרפתי נודע, הוביל משלחת שאפתנית לאוקיינוס השקט בשלהי המאה ה-18. מטרת המסע הייתה לחקור את האוקיינוס, למפות את חופיו, ליצור קשרים עם תושביו הילידים ולקדם את האינטרסים המדעיים והמסחריים של צרפת. לה פרוז הפליג עם שתי ספינות, "ל'אסטרולאב" ו"לה בוסול", וצוות שכלל מדענים, אמנים ואנשי מקצוע נוספים.

במהלך מסעו, לה פרוז חקר את חופי אלסקה, קליפורניה, מזרח אסיה ואוסטרליה. הוא תיעד את תצפיותיו בפירוט, שרטט מפות מדויקות ויצר קשרים עם תרבויות שונות. אולם, בשנת 1788, לאחר שעזב את אוסטרליה, נעלמו עקבותיו של לה פרוז וספינותיו. גורלם נותר בגדר תעלומה במשך שנים רבות, עד ששרידים של ספינותיו נמצאו באיי שלמה ב-1964.

ז'אן שארדן: תכשיטן ומגלה ארצות בפרס ובהודו

ז'אן שארדן, תכשיטן צרפתי, יצא למסע מסחרי לפרס ולהודו במאה ה-17. הוא שהה מספר שנים בפרס, שם התוודע לחצר המלוכה ולתרבות הפרסית. ספרו "יומן מסעו של האביר שארדן בפרס", שפורסם ב-1686, מתאר בפרוטרוט את חיי היום-יום, המנהגים, האמונות והפוליטיקה של פרס בתקופתו.

שארדן המשיך במסעו להודו, שם חקר את התרבות ההודית, את המסחר ואת החיים בחצר המוגולית. הוא תיאר את הודו כארץ עשירה ומגוונת, בעלת מסורות עתיקות וערים מרשימות. ספריו של שארדן הפכו למקור מידע חשוב על פרס והודו של המאה ה-17, והשפיעו על הדימוי של המזרח בעיני האירופאים.

אנטואן תומסון ד'אבדי: חוקר אתיופיה ותרבותה

אנטואן תומסון ד'אבדי, חוקר ומגלה ארצות צרפתי, הקדיש את חייו לחקר אתיופיה. הוא נסע לאתיופיה בשנות ה-40 של המאה ה-19, וחקר את הגיאוגרפיה, הגאולוגיה, האתנוגרפיה והבלשנות של הארץ. ד'אבדי למד את השפה האמהרית, תיעד את מנהגי העם האתיופי וחקר את ההיסטוריה והתרבות של המדינה.

מחקריו של ד'אבדי תרמו רבות להבנת אתיופיה בעיני העולם המערבי. הוא פרסם ספרים ומאמרים רבים על אתיופיה, שכללו מפות מפורטות, תיאורים אתנוגרפיים ומחקרים בלשניים. ד'אבדי גם היה מעורב בפוליטיקה האתיופית, וסייע לקיסר תיאודרוס השני במאמציו למודרניזציה של המדינה.

סמואל דה שמפלן: אבי צרפת החדשה ומייסד קוויבק

סמואל דה שמפלן, מגלה ארצות, קרטוגרף ומדינאי צרפתי, נחשב לאבי צרפת החדשה ומייסד העיר קוויבק. הוא הגיע לצפון אמריקה בתחילת המאה ה-17, וחקר את נהר סנט לורנס והאזור שמסביבו. ב-1608 ייסד דה שמפלן את קוויבק, שהפכה לבירת צרפת החדשה.

דה שמפלן היה לא רק חוקר ומגלה ארצות, אלא גם מדינאי ודיפלומט מוכשר. הוא יצר קשרים עם שבטי הילידים באזור, למד את שפתם ומנהגיהם, וסייע להם במאבקם נגד שבטים יריבים. הוא גם קידם את המסחר בפרוות בין צרפת לאינדיאנים, והקים רשת של תחנות מסחר לאורך נהר סנט לורנס.

מורשת מגלי הארצות הצרפתים

מגלי הארצות הצרפתים שהוצגו במאמר זה השאירו חותם בל יימחה על ההיסטוריה והתרבות העולמית. הם הרחיבו את גבולות הידע האנושי, תרמו למדע ולמסחר, יצרו קשרים בין תרבויות והשפיעו על מהלך ההיסטוריה. תגליותיהם ומסעותיהם ממשיכים לעורר השראה ולהוות מקור לעניין ולסקרנות גם כיום.

סיכום: הרפתקאות ותגליות מעבר לאופק

סיפוריהם של מגלי הארצות הצרפתים הם סיפורים של הרפתקאות, תגליות ואתגרים. הם מזכירים לנו את החשיבות של חקר העולם, למידה על תרבויות שונות והרחבת הידע האנושי. מורשתם ממשיכה להוות השראה למדענים, חוקרים ומגלי ארצות גם היום. בהצלחה !



מודעות



פתרון 2 אותיות:
פתרון 3 אותיות:
פתרון 4 אותיות: 
קאיה
פתרון 5 אותיות: גרניה, פונסה
פתרון 6 אותיות: דה-וורן, לה-פרוז, ניקולה, קרטייה
פתרון 7 אותיות: בונפלאן, דאורביל, דה-שמפלן
פתרון 8 אותיות ומעלה: דה-שמפליין
פתרון של שתי מילים ומעלה: אמה בונפלאן, ז'אן ניקולה, ז'אן פרנסואה לה פרוז, ז'אק קרטייה, ז'ול דיומון דאורביל, סמואל דה שמפלן (דה שמפליין), פייר גולטיה דה וורן, פרנסיס גרניה, רנה קאיה, 
שארל פונסה
ביטויים דומים: שם של מגלה ארצות צרפתי, מגלה ארצות צרפתי מילון, מגלה ארצות צרפתי שם משפחה, חוקר ארצות צרפתי מילה נרדפת, חוקר ארצות צרפתי 5 אותיות
כדי למצוא תשובות נוספות - השתמשו בתיבת החיפוש בראש הדף.
יש לכם פתרון אחר להציע? כתבו לנו בתיבת התגובות!
עזרנו לכם למצוא את הפתרון לתשבץ? תפרגנו לנו בלייק!

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

יש לכם פתרון אחר להציע ? רשמו אותו כאן. תודה!

מורדו סודוקו להדפסה. בשלוש רמות: קל, בינוני וקשה. לחצו על הבאנר למעבר לסודוקו