רשמו את ההגדרה, וגלו את התשובה!
מי שאוהב את הפתרונות שלנו, יאהב גם את העמוד שלנו! :-)
עזרנו לכם למצוא את הפתרון החסר? פרגנו לנו בלייק! כי אם אתם חובבי תשבצים ואוהבים לאתגר את עצמכם – זה המקום בשבילכם.
אתר מורדו מכיל מאגר גדול של הגדרות תשבצים ותשחצים המתעדכנים באופן שוטף. לנוחיותכם, לכל הגדרה קיים מגוון רחב של פתרונות לפי סדר האלף בית ומספר המילים.
אז לחצו לייק ולחיצה שנייה לאישור >>

מודעות


קיבוץ בגליל | קיבוץ בגליל תשבץ

מורדו פתרון תשחצים ותשבצים - כי ידע לא קונים בכסף.
הפעם קבלנו את ההגדרה קיבוץ בגליל. בכמה צעדים פשוטים נמצא את הפתרון המבוקש. הביטוי "קיבוץ בגליל" יכול להופיע במדור התשחצים בעיתונים היומיים כדוגמת: ידיעות אחרונות, מעריב או ישראל היום, וגם במגזינים השונים כמו: שבועון לאשה, פנאי פלוס, מוסף 7 ימים ועוד... 
לרשותכם ייסדנו את מילון התשבצים - מורדו, שיסייע לכם לפתור את התשחץ במהירות ובקלות. ראשית, נסתכל על ההגדרה קיבוץ בגליל בתשחץ, ונמנה את מספר המשבצות המרכיבות את הפתרון. אחר כך נגולל את המסך מטה, ומיד יופיע מאגר של תשובות אפשריות. על מנת להקל על החיפוש שבצנו את התשובות לפי סדר האלפבית. אז למה אתם מחכים - בואו למצוא את התשובה הנכונה. 

הקדמה:

במעבה הגליל, בין הרים מוריקים ועמקים שופעים, שוכנים קיבוצים – יישובים קהילתיים שיתופיים המהוותם אבן דרך משמעותית בהיסטוריה ובהתיישבות הישראלית. קיבוצים אלו מציעים אורח חיים ייחודי, המושתת על ערכים של שיתוף, חברות, עבודת אדמה ושוויון.

מאפיינים עיקריים:

  • חברות: חברות בקיבוץ הינה מרצון ודורשת מעורבות פעילה בחיי הקהילה. חברי הקיבוץ עוברים תהליך קליטה הכולל הכשרה ומגורים בקהילה בטרם ייקלטו כחברים מן המניין.
  • שיתוף: חברי הקיבוץ חולקים משאבים רבים ביניהם, כגון אדמות, דיור, שירותי חינוך ובריאות. חלוקת המשאבים נועדה להבטיח רמת חיים שוויונית לכל חברי הקהילה ולעודד שיתוף פעולה ועזרה הדדית.
  • עבודה: חברי הקיבוץ עובדים יחד בענפי המשק השונים של הקיבוץ, כגון חקלאות, תעשייה, תיירות ועוד. עבודתם של חברי הקיבוץ מהווה את הבסיס הכלכלי של הקהילה ומאפשרת לה לספק שירותים רבים לחבריה.
  • חינוך: בקיבוץ מערכת חינוך משותפת לכל הילדים, מהגיל הרך ועד לבגרות. מערכת החינוך בקיבוץ שמה דגש על ערכים של שיתוף, שוויון, ציונות וסובלנות.
  • בריאות: בקיבוץ שירותי בריאות זמינים לכל חברי הקהילה. שירותי הבריאות בקיבוץ כוללים מרפאות, רופאים, אחיות, שירותי שיניים ועוד.
  • קהילה: בקיבוץ חיי קהילה עשירים הכוללים פעילויות חברתיות, תרבותיות וספורטיביות. חיי הקהילה בקיבוץ תורמים לחיזוק הקשרים בין חברי הקהילה ולגיבוש תחושת שייכות.

טיפולוגיה:

  • קיבוץ שיתופי: קיבוץ שבו חברי הקהילה חולקים את כל משאביהם, כולל הכנסותיהם. בקיבוץ שיתופי, חברי הקיבוץ מקבלים שכר אחיד, ללא קשר לתפקידם או לתפוקתם.
  • קיבוץ מתחדש: קיבוץ שבו חברי הקהילה משלמים עבור שירותים מסוימים, כגון דיור ואוכל. בקיבוץ מתחדש, חברי הקיבוץ נהנים מיותר חופש בחירה ועצמאות כלכלית.
  • קיבוץ עירוני: קיבוץ הממוקם בעיר ומתאפיין באורח חיים קהילתי שיתופי, אך עם פחות שיתוף משאבים בהשוואה לקיבוץ כפרי. קיבוץ עירוני מציע לחבריו גישה נוחה לשירותים עירוניים רבים, כגון תרבות, בידור וחינוך.

קיבוצים בגליל:

    בואו נצא למסע אל ארבעה קיבוצים מיוחדים בגליל:

    קיבוץ ברעם:

    במעבה הרי מרום הגליל, על גבול לבנון, ניצב קיבוץ ברעם. היישוב, שהוקם בשנת 1949 על ידי יוצאי תנועת השומר הצעיר, ידוע בנוף עוצר הנשימה ובחיי קהילה תוססים. חברי הקיבוץ, שמונה כ-300 חברים ועוד 200 תושבים שאינם חברים, חולקים ביניהם משאבים רבים, כגון אדמות, דיור, שירותי חינוך ובריאות.

    ברעם ידוע גם כמקום האחרון בישראל שהעביר את ילדיו מהלינה המשותפת, שבה ישנו הילדים בבתי-הילדים בקיבוץ, ללינה משפחתית, שבה ישנים הילדים בבתי ההורים.

    בשנת 2023 פונה הקיבוץ זמנית מתושביו בעקבות מלחמת חרבות ברזל, שבה ירה חזבאללה עשרות רקטות וטילי נ"ט לעבר היישוב. חברי הקיבוץ, חזקים ומלוכדים, מקווים לחזור לביתם בקרוב ולשקם את חייהם.

    קיבוץ גדות:

    על רמת כורזים, סמוך לגבול הצפוני עם עמק החולה, שוכן קיבוץ גדות. היישוב, שהוקם בשנת 1949 במובלעת משמר הירדן, עבר תלאות רבות לאורך השנים.

    חברי הקיבוץ, חברי התנועה הקיבוצית המאוחדת, מתפרנסים מענפי משק מגוונים, כגון גידולי שדה, אבוקדו, פרדס, לול פיטום, מחלבה, חדרי אירוח ומפעל פלסטיק.

    הקיבוץ, שהוקם על ידי גרעין נח"ל מתנועת הנוער העובד ועולים פליטי שואה, ידוע בהתמודדותו האמיצה עם התנכלויות קשות מצד הצבא הסורי בשנות ה-50 וה-60.

    בשנת 2009 עבר הקיבוץ תהליך של התחדשות והפך ל"קיבוץ מתחדש", שבו חברי הקיבוץ משלמים שכר על עבודתם.

    קיבוץ גונן:

    במזרח עמק החולה, על מורדות רמת הגולן, שוכן קיבוץ גונן. היישוב, שהוקם בשנת 1951 כהיאחזות משלט של הנח"ל, היה היישוב הראשון בישראל שאוזרח לאחר שהוקם כהיאחזות נח"ל.

    חברי הקיבוץ, כ-200 חברים ובסך הכל כ-400 תושבים, מתפרנסים מגידולי שדה, מטעים ופרדסים, עדר בקר, מוסך וכפר הנופש "נופי-גונן".

    קיבוץ גונן ידוע גם בטנק הסורי מדגם T-34, שהובא לקיבוץ לאחר מלחמת ששת הימים. הטנק, שהוסב לכלי חקלאי, מסמל את הניצחון הישראלי ואת כושר ההסתגלות של חברי הקיבוץ.

    בעתיד הקרוב צפוי להיבנות על חדר האוכל הישן של הקיבוץ בית ספר בינלאומי לקולינריה, בשיתוף פעולה עם קרן קיימת לישראל. בית הספר, שיתמקד בבישול ים תיכוני, יכלול גם תיירות, מסעדה יוקרתית, יקב ומבשלת בירה.

    קיבוץ גלעד:

    ברמת מנשה, בין ואדי עארה ליקנעם עילית, שוכן קיבוץ גלעד. היישוב, שהוקם בשנת 1945 על ידי גרעין של חברי תנועת הבונים ותנועת החלוץ מגרמניה, נקרא תחילה "אבן יצחק" על שמו של נדבן יהודי.

    חברי הקיבוץ, כ-250 חברים, ידועים ביחסים הטובים שהיו להם עם תושבי הכפרים הערבים באזור.

    בשנת 2000 שונה שם היישוב ל"גלעד (אבן יצחק)".

    לסיכום:

    קיבוץ בגליל הוא יישוב קהילתי שיתופי ייחודי המציע לחבריו אורח חיים שיתופי, תומך וערכי. קהילות אלו מתמודדות עם אתגרים רבים, אך הן ממשיכות להיות גורם חשוב בפיתוח הגליל ובחיזוק ההתיישבות בו. עתיד הקיבוץ תלוי במידה רבה ביכולתו להתאים את עצמו לשינויים החברתיים והכלכליים המתרחשים בישראל ובעולם.

    סיפורי קיבוצים אלו, ועוד רבים אחרים, מציירים תמונה מרתקת של התיישבות ישראלית פורחת בגליל. קהילות אלו, המבוססות על ערכים של שיתוף, עבודת אדמה וחיי קהילה תוססים, הן נכס ייחודי ומרתק, הן עבור תושבי הגליל והן עבור החברה הישראלית כולה. בהצלחה !



    מודעות



    פתרון 2 אותיות: דן
    פתרון 3 אותיות: אפק, גבע, יחד, סער, פלך
    פתרון 4 אותיות: אשבל, ברעם, גלעד, גונן, דליה, דפנה, יפתח, כברי, לביא, לוטם, מורן, מנרה (קיבוץ בגליל העליון), סאסא, עמיר, פרוד, שמיר, שמרת, שניר, תובל
    פתרון 5 אותיות: אדמית, אורטל, אילון, געתון (קיבוץ בגליל המערבי), הזורע, הרדוף, חולתה, חניתה, יחיעם, יסעור, יראון, כישור, מגידו, מחנים, מצובה, עברון, צבעון, קדרים, שלומי
    פתרון 6 אותיות: חפציבה, יזרעאל
    פתרון 7 אותיות: הגושרים, הסוללים
    פתרון 8 אותיות ומעלה:
    פתרון של שתי מילים ומעלה:
    איילת השחר, בית אלפא, בית העמק, בית השיטה, בית קשת, בית רימון (קיבוץ בגליל התחתון), גבעת עוז, גשר הזיו, כפר בלום, כפר גלעדי, כפר הנשיא, כפר מסריק, כפר סאלד, כפר ראש הנקרה, להבות הבשן, לוחמי הגטאות, מעיין ברוך, משגב עם, משמר העמק, נאות מרדכי, עין דור, עין המפרץ, עין השופט, ראש הנקרה, רמות מנשה, רמת השופט, שדה נחמיה, שער העמקים, תל יוסף

    ביטויים דומים: שם של קיבוץ בגליל, קיבוץ בגליל מילון, קיבוץ בגליל פירוש, קיבוץ בגליל 5 אותיות, קיבוץ בגליל תשחץקיבוץ בגליל העליון, קיבוץ בגליל התחתון, קיבוץ בגליל המערבי
    כדי למצוא תשובות נוספות - השתמשו בתיבת החיפוש בראש הדף.
    יש לכם פתרון אחר להציע? כתבו לנו בתיבת התגובות!
    עזרנו לכם למצוא את הפתרון לתשבץ? תפרגנו לנו בלייק!

    אין תגובות:

    הוסף רשומת תגובה

    יש לכם פתרון אחר להציע ? רשמו אותו כאן. תודה!

    מורדו סודוקו להדפסה. בשלוש רמות: קל, בינוני וקשה. לחצו על הבאנר למעבר לסודוקו