רשמו את ההגדרה, וגלו את התשובה!
מי שאוהב את הפתרונות שלנו, יאהב גם את העמוד שלנו! :-)
עזרנו לכם למצוא את הפתרון החסר? פרגנו לנו בלייק! כי אם אתם חובבי תשבצים ואוהבים לאתגר את עצמכם – זה המקום בשבילכם.
אתר מורדו מכיל מאגר גדול של הגדרות תשבצים ותשחצים המתעדכנים באופן שוטף. לנוחיותכם, לכל הגדרה קיים מגוון רחב של פתרונות לפי סדר האלף בית ומספר המילים.
אז לחצו לייק ולחיצה שנייה לאישור >>

מודעות


סמובר | סמובר מילון | סמובר תשחץ

מורדו פתרון תשחצים ותשבצים - כי ידע לא קונים בכסף.
הפעם קבלנו את ההגדרה סמובר. בכמה צעדים פשוטים נמצא את הפתרון המבוקש. הביטוי "סמובר" יכול להופיע במדור התשחצים בעיתונים היומיים, בשבועונים, בירחונים, בחוברות תשבצים או במגזינים השונים.

לרשותכם ייסדנו את מילון התשבצים - מורדו, שיסייע לכם לפתור את התשחץ במהירות ובקלות. ראשית, נסתכל על ההגדרה סמובר בתשבץ, ונמנה את מספר המשבצות המרכיבות את הפתרון. אחר כך נגולל את המסך מטה, ומיד יופיע מאגר של תשובות אפשריות. על מנת להקל על החיפוש שבצנו את התשובות לפי סדר האלפבית. אז למה אתם מחכים - בואו למצוא את התשובה הנכונה. 

סמובר - כלי מסורתי ייחודי של התרבות הרוסית

הסמובר הוא ללא ספק אחד הסמלים הבולטים והמזוהים ביותר של התרבות הרוסית. כלי מתכת מרשים זה, המשמש להרתחת מים לשתיית תה, הפך מאז ומעולם לאבן שואבת עבור אורחים בבתים רוסיים. אך מעבר לתפקידו הפרקטי, הסמובר מגלם גם היבטים תרבותיים ואומנותיים מרתקים, המשמרים את ייחודיותו כסמל מובהק של הרוח הרוסית.

האדריכלות והעיצוב הייחודי של הסמובר

הסמובר הרוסי בולט בעיצובו המורכב והמגוון, הנע בין צורות גיאומטריות פשוטות כגון כדור או גליל ועד עיצובים מפורטים ומעוטרים. החומרים השכיחים בייצור כוללים ברונזה, נחושת, כסף ואפילו זהב, המעניקים לו מראה מכובד ומפואר. באזורים מסוימים, כמו בטולה, התפתחו סגנונות עיצוב מקומיים ייחודיים, המבטאים את המסורת והאומנות המקומית. הסמובר הפך אפוא לאובייקט אמנותי ערך, המושך תשומת לב בזכות עיצובו המרשים.

השימושים המסורתיים בסמובר

מעבר להיותו כלי להרתחת מים, לסמובר שימושים נוספים שהפכו לחלק בלתי נפרד מהתרבות הרוסית. הוא שימש כמקור חם לחימום המים והתה, אך גם נחשב לאמצעי אירוח מרכזי - "לשבת ליד הסמובר" היה מנהג מפורסם של שיחה ושתיית תה בחברת אורחים. טקסי תה וטכסים אחרים אף התקיימו כשהסמובר היה מוצב במרכז. כך הפך הסמובר לחלק בלתי נפרד מהחיים היום-יומיים והחברתיים ברוסיה.

ההתפתחות ההיסטורית של הסמובר במדינות שונות

איראן

בתרבות האיראנית, סמוברים נמצאים בשימוש לפחות מאתיים שנה (בערך מאז תקופת המגע הפוליטי והאתני ההדוק בין רוסיה ואיראן החל). סמוברים חשמליים, המופעלים בעזרת שמן או גז טבעי עדיין נפוצים בארץ. המילה "סמובר" בפרסית היא "סמבאר". אומנים איראנים השתמשו במוטיבים אמנותיים פרסיים בייצור הסמוברים שלהם. העיר בורוג'רד באיראן הייתה מרכז ייצור הסמוברים והיא עדיין מארחת מספר בתי מלאכה המייצרים סמוברים ידניים. סמוברי בורוג'רד עשויים לרוב מכסף גרמני, בהתאם לסגנון האמנותי הידוע בשם "וארשו-סאזי". סמוברי האמנות של בורוג'רד מוצגים לעתים קרובות במוזיאונים איראנים ומערביים כדוגמאות לאמנות ולמלאכת יד איראנית.

קשמיר

הסמוברים בקשמיר עשויים נחושת עם מוטיבים קליגרפיים חרוטים או מוטבעים. למעשה, בקשמיר היו שני סוגים של סמוברים. הסמובר מנחושת נוצל על ידי המוסלמים והסמובר מחושת צהובה נוצל על ידי ההינדים המקומיים, הידועים כ"קשמירי פנדיט". הסמוברים מנחושת צהובה היו מצופים בניקל מבפנים. בתוך הסמובר ישנו תא אש ובו מונחים פחמי עץ וגחלים בוערות. סביב תא האש יש מקום למים לרתוח. עלי תה ירוק, מלח, הל וקינמון מוכנסים למים.

טורקיה

הסמוברים הטורקיים הם מוצרים פופולריים בקרב תיירים, והסמוברים המופעלים בפחמים עדיין פופולריים בשדות. למרות זאת, בבתים המודרניים, הם הוחלפו ב-**צ'אידנליק** (המילולית "קומקום תה"), קומקום מתכת עם קומקום קטן יותר למעלה במקום הכובע של התחתון. כדי להכין תה טורקי, החלק התחתון משמש לרתיחת המים והחלק העליון, המכונה "דמליק", משמש לתה ריכוזי. תה נשפך תחילה מהדמליק ולאחר מכן מדולל לרמה הרצויה עם מים רותחים רגילים מהקומקום התחתון. המבנה מיוצר באופן מסורתי מנחושת או ברונזה, לפעמים גם מכסף או זהב, אך צ'אידנליקים מיוצרים כיום גם מפלדה אל-חלד, אלומיניום או קרמיקה עם ידיות מפלסטיק, פלדה או אלומיניום.

הסמובר בעידן המודרני

על אף השינויים הטכנולוגיים, הסמובר עדיין ממלא תפקיד בתרבות הרוסית בת ימינו. הוא נשאר פריט אותנטי ומבוקש בקרב תיירים, המבקשים להביא איתם חלק מהאווירה הרוסית. בנוסף, סמוברים ישנים - "ענתיקות" נחשבים לחפצי אומנות יקרי ערך, המעידים על המיומנות והעיצוב הגבוהים של יצרני העבר. כך ממשיך הסמובר להיות סמל בר-קיימא של התרבות הרוסית, גם בעידן המודרני.

המבנה והאופי הייחודי של הסמובר הרוסי

הסמובר הוא כלי מתכת רוסי מסורתי המשמש להרתחת מים לצורך הכנת תה. המונח "סמובר" מתייחס ככל הנראה למיכל מתכת רוסי מסורתי המשמש לחימום והרתחה של מים להכנת תה. מילה זו מופיעה בדרך כלל בתשבצים, מכיוון שהיא מייצגת אלמנט תרבותי ייחודי. מאז המאה ה-18, הפך הסמובר לחלק בלתי נפרד מתרבות התה הרוסית, מופיע בכל בית וכאבן שואבת לאורחים. אך התפתחותו של הסמובר והשתלבותו בתרבויות שונות הוא סיפור מרתק הבא לידי ביטוי בעיצובו המגוון ובאופן שימושו הייחודי בכל תרבות.

לסיכום

הסמובר הרוסי הוא ללא ספק אחד הסמלים התרבותיים המובהקים ביותר של רוסיה. הן בזכות מבנהו הייחודי והאלגנטי, והן בזכות השימושים המסורתיים והטקסים הקשורים בו, הסמובר נהפך לאייקון של אירוח והתרבות הרוסית. על אף השינויים הטכנולוגיים, הוא ממשיך לשמור על מעמדו כפריט אותנטי ומבוקש, המייצג את המורשת העשירה של רוסיה.


מודעות




פתרון 2 אותיות:
פתרון 3 אותיות: מחם
פתרון 4 אותיות:
פתרון 5 אותיות:
פתרון 6 אותיות:
פתרון 7 אותיות:
 
פתרון 8 אותיות ומעלה:
פתרון שתי מילים ומעלה:

ביטויים דומים: סמובר 3 אותיות, סמובר פירוש, סמובר תשחץ, סמובר תשבץ, מה זה סמובר?
כדי למצוא תשובות נוספות - השתמשו בתיבת החיפוש בראש הדף.
יש לכם פתרון אחר להציע? כתבו לנו בתיבת התגובות!
עזרנו לכם למצוא את הפתרון לתשבץ? תפרגנו לנו בלייק!

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

יש לכם פתרון אחר להציע ? רשמו אותו כאן. תודה!

מורדו סודוקו להדפסה. בשלוש רמות: קל, בינוני וקשה. לחצו על הבאנר למעבר לסודוקו