רשמו את ההגדרה, וגלו את התשובה!
מי שאוהב את הפתרונות שלנו, יאהב גם את העמוד שלנו! :-)
עזרנו לכם למצוא את הפתרון החסר? פרגנו לנו בלייק! כי אם אתם חובבי תשבצים ואוהבים לאתגר את עצמכם – זה המקום בשבילכם.
אתר מורדו מכיל מאגר גדול של הגדרות תשבצים ותשחצים המתעדכנים באופן שוטף. לנוחיותכם, לכל הגדרה קיים מגוון רחב של פתרונות לפי סדר האלף בית ומספר המילים.
אז לחצו לייק ולחיצה שנייה לאישור >>

מודעות


סמובר | סמובר תשבץ | מה זה "סמובר" ?

מורדו פתרון תשחצים ותשבצים - כי ידע לא קונים בכסף.
הפעם, קבלנו את ההגדרה סמובר. בכמה צעדים פשוטים נמצא את הפתרון המבוקש.
ראשית, נסתכל על ההגדרה סמובר בתשחץ, ונמנה את מספר המשבצות המרכיבות את הפתרון. אחר כך נגולל את המסך מטה ומיד יופיע מאגר של תשובות אפשריות. על מנת להקל על החיפוש ארגנו את התשובות לפי סדר האלפבית. 

המבנה והאופי הייחודי של הסמובר הרוסי

הסמובר הוא כלי מתכת רוסי מסורתי המשמש להרתחת מים לצורך הכנת תה. מאז המאה ה-18, הפך הסמובר לחלק בלתי נפרד מתרבות התה הרוסית, מופיע בכל בית וכאבן שואבת לאורחים. אך התפתחותו של הסמובר והשתלבותו בתרבויות שונות הוא סיפור מרתק הבא לידי ביטוי בעיצובו המגוון ובאופן שימושו הייחודי בכל תרבות.

הסמובר - כלי מתכת מגוון ושימושי להרתחת מים

הסמובר הוא כלי מתכת, בדרך כלל עשוי ברונזה, נחושת או פלדה מצופה, המכיל מיכל גדול למים המחומם על ידי להבה המודלקת במרכז המכשיר. המאפיין הבולט של הסמובר הוא צינור המעבר במרכזו, שבו מוסקים הפחמים או הדלק המהווה את מקור החום. סביב הצינור יש מקום להניח קומקום של תה חזק, שיחמם מהאוויר החם העולה. כך מתאפשרת הרתחת מים והחמת התה בו-זמנית, מתוך אותו מקור חום.

אופן השימוש בסמובר

השימוש בסמובר חורג הרבה מעבר להרתחת מים פשוטה. הוא משמש בעיקר להכנת תה ולעתים גם קפה, כאשר התה מוכן בנפרד בקומקום מונח על גבי הסמובר, ומדולל במים רותחים שהוכנו בתוכו. בנוסף, ישנם טקסים ומנהגים מסורתיים הקשורים לשימוש בסמובר, כמו "לשבת ליד הסמובר" - מנהג של שיחה נינוחה תוך שתיית תה. לתחזוקה נדרשים ניקוי קבוע ותיקונים לשמירה על מצב תקין, כולל החלפת הפחמים או הדלק המספק את החום. כך נשמר השימוש התקין והארוך של הסמובר, סמל התרבות הרוסית.

התפשטות הסמובר מרוסיה למזרח אירופה ואסיה

אם כי מקור הסמובר אינו ברור לחלוטין, ברור כי המסורת הרוסית השפיעה רבות על התפתחותו. הייצור המאורגן של סמוברים החל במאה ה-18 בעיר טולה, שהפכה למרכז הייצור העיקרי. מכאן התפשט השימוש בסמובר למדינות כמו איראן, קשמיר וטורקיה, שאימצו אותו והתאימו אותו למסורות המקומיות.

השימוש בסמובר בתרבויות שונות

בטורקיה, למשל, הסמובר הוחלף בכלי הייחודי למסורת התה המקומית - ה"צ'אידנליק", המאפשר לחמם את המים בחלק התחתון ולהכין את התה המרוכז בחלק העליון. באיראן, הסמובר היה נפוץ כבר במאה ה-19 והתאים את עצמו למסורות האומנותיות המקומיות. בקשמיר, סמוברים מוכרים בעיצובים מעוטרים בקליגרפיה ומוכנים משני חומרים - נחושת לזן המוסלמי וברונזה לזן ההינדי.

הייצור והעיצוב של הסמובר

הסמוברים המסורתיים מיוצרים בצורות ובעיצובים מגוונים, המשקפים את מיומנותם ואומנותם של היוצרים.". החל מצורת גביע אלגנטית ועד צורת חבית או ציילינדר יותר פשוטה, החומרים השכיחים הם ברונזה, נחושת, כסף או אפילו ציפוי זהב, המעניקים מראה מפואר. בדגמים מודרניים יותר נפוצה גם פלדה מצופה. העיצוב היה לעתים עשיר בפרטים אומנותיים, חרוטים או מוצקים, המעידים על מיומנות הרבה של בעלי המלאכה. בעיר טולה ברוסיה, למשל, התפרסמו הסמוברים המקומיים בעיצובם הייחודי והמפואר.

הסמובר כפריט אותנטי וייחודי

למרות התחרות עם מכשירים חשמליים מודרניים כמו קומקומים, הסמובר שומר על מעמדו כפריט אותנטי ומיוחד, הן ברוסיה והן בקרב מעריצי התרבות הרוסית ברחבי העולם. הוא מזוהה היטב עם התרבות הרוסית, ומהווה פריט אייקוני מבוקש בקרב תיירים המבקשים להביא איתם חלק מהאווירה הרוסית. בנוסף, סמוברים ישנים ועתיקים נחשבים לחפצי אומנות יקרי ערך, המעידים על מיומנות ייצור וקישוט גבוהה. העניין הרב בסמובר, הן כחפץ שימושי והן כאובייקט אמנותי, מצביע על המשכיות התרבות הרוסית ועל האהדה והמשיכה אליה בעולם.

לסיכום

המבנה והשימושים המיוחדים של הסמובר הפכו אותו לחלק אינטגרלי מתרבות התה במזרח אירופה ואסיה, שהשפיעה על התרבויות השונות והותירה את חותמה עליהן. למרות השינויים הטכנולוגיים, הסמובר עדיין שומר על מעמדו כפריט ייחודי וסמלי. בהצלחה !


מודעות




פתרון 2 אותיות:
פתרון 3 אותיות: מחם
פתרון 4 אותיות: מיחם
פתרון 5 אותיות:
פתרון 6 אותיות:
פתרון 7 אותיות: 
פתרון 8 אותיות ומעלה:
פתרון שתי מילים ומעלה:
ביטויים דומים: סמובר מילון, סמובר פירוש, סמובר מילה נרדפת, סמובר 3 אותיות, מה זה "סמובר" ?
מחפשים תשובות נוספות - השתמשו בתיבת החיפוש בראש הדף.
עזרנו לכם למצוא את הפתרון ? תפרגנו לנו בלייק! 
יש לכם פתרון אחר להציע? כתבו לנו בתיבת התגובות!

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

יש לכם פתרון אחר להציע ? רשמו אותו כאן. תודה!

מורדו סודוקו להדפסה. בשלוש רמות: קל, בינוני וקשה. לחצו על הבאנר למעבר לסודוקו