רשמו את ההגדרה, וגלו את התשובה!
מי שאוהב את הפתרונות שלנו, יאהב גם את העמוד שלנו! :-)
עזרנו לכם למצוא את הפתרון החסר? פרגנו לנו בלייק! כי אם אתם חובבי תשבצים ואוהבים לאתגר את עצמכם – זה המקום בשבילכם.
אתר מורדו מכיל מאגר גדול של הגדרות תשבצים ותשחצים המתעדכנים באופן שוטף. לנוחיותכם, לכל הגדרה קיים מגוון רחב של פתרונות לפי סדר האלף בית ומספר המילים.
אז לחצו לייק ולחיצה שנייה לאישור >>

מודעות


מן ריקוד קובני קצבי ומהיר | סוג של ריקוד קובני קצבי ומהיר תשבץ

מורדו פתרון תשחצים ותשבצים - כי ידע לא קונים בכסף.
הפעם קבלנו את ההגדרה סוג של ריקוד קובני קצבי ומהיר. בכמה צעדים פשוטים נמצא את הפתרון המבוקש. הביטוי "מן ריקוד קובני קצבי ומהיר" יכול להופיע במדור התשחצים בעיתונים היומיים כדוגמת: ידיעות אחרונות, מעריב או ישראל היום, וגם במגזינים השונים כמו: שבועון לאשה, פנאי פלוס, מוסף 7 ימים ועוד... 
לרשותכם ייסדנו את מילון התשבצים - מורדו, שיסייע לכם לפתור את התשחץ במהירות ובקלות. ראשית, נסתכל על ההגדרה מן ריקוד קובני קצבי ומהיר בתשחץ, ונמנה את מספר המשבצות המרכיבות את הפתרון. אחר כך נגולל את המסך מטה, ומיד יופיע מאגר של תשובות אפשריות. על מנת להקל על החיפוש שבצנו את התשובות לפי סדר האלפבית. אז למה אתם מחכים - בואו למצוא את התשובה הנכונה. 

שורשי המוזיקה הקובנית: מפגש תרבויות באי הקאריבי

המוזיקה הקובנית היא תוצר של מפגש תרבויות ייחודי שהתרחש באי הקאריבי לאורך מאות שנים. שורשיה נטועים עמוק בהיסטוריה הקולוניאלית של קובה, שהחלה במאה ה-15 עם הגעת הספרדים. מיקומה האסטרטגי של קובה כנמל מרכזי בדרך לאמריקה הפך אותה לצומת דרכים תרבותי, שבו התערבבו השפעות ספרדיות, אפריקאיות ומקומיות. סחר העבדים, שהביא לקובה אלפי אפריקאים, תרם רבות לעושר המוזיקלי של האי. המסורות המוזיקליות של העבדים, שכללו קצבים מורכבים וטכניקות שירה ייחודיות, השתלבו עם המלודיות הספרדיות והכלים האירופאיים. תהליך זה של מיזוג תרבותי נמשך לאורך מאות שנים, כאשר כל תקופה הוסיפה רובד נוסף לפסיפס המוזיקלי העשיר של קובה. ההשפעות הצרפתיות, שהגיעו בעקבות המהפכה ההאיטית בסוף המאה ה-18, והאמריקאיות, שהתחזקו במאה ה-20, הוסיפו גם הן נדבך משמעותי למוזיקה הקובנית. כל אלה יצרו את הבסיס למגוון העצום של סגנונות מוזיקליים שהתפתחו באי, החל מהסון והרומבה ועד לסלסה והג'אז הקובני המודרני.

סגנונות מוזיקליים מסורתיים: מהכפר אל העיר

המוזיקה הקובנית המסורתית מתאפיינת במגוון רחב של סגנונות, שכל אחד מהם משקף היבט אחר של החברה והתרבות הקובנית. הסון, שנחשב לאחד הסגנונות המשפיעים ביותר, התפתח במזרח קובה במאה ה-19. הוא משלב מקצבים אפריקאים עם מלודיות ספרדיות, ומאופיין בשימוש בכלים כמו הטרס הקובני (גיטרה בעלת שלושה זוגות מיתרים) והבונגוס. הסון היווה בסיס להתפתחות סגנונות רבים אחרים, כולל הסלסה. הצ'אנגווי, שהתפתח במקביל לסון, הוא גרסה מהירה ואנרגטית יותר, המדגישה את הפעימה הראשונה בתיבה ומשתמשת בכלי הקשה רבים. הגוואחירה, לעומת זאת, היא סגנון כפרי יותר, המשקף את חיי הכפר הקובני. היא מאופיינת במנגינות פשוטות יחסית ובטקסטים העוסקים בחיי היומיום בכפר. סגנון נוסף, הדנזון, התפתח בסוף המאה ה-19 והפך לריקוד הלאומי של קובה. הוא משלב אלמנטים של מוזיקה אירופאית קלאסית עם מקצבים אפרו-קובניים, ומאופיין במבנה מוזיקלי מורכב יותר מהסגנונות הקודמים. כל אחד מסגנונות אלה תרם להתפתחות המוזיקה הקובנית והשפיע על הסגנונות שבאו אחריו.

הג'אז הקובני: חדשנות ומסורת

הג'אז הקובני מהווה פרק מרתק בהתפתחות המוזיקה הקובנית והג'אז העולמי כאחד. שורשיו נעוצים בקשרים ההדוקים בין קובה לניו אורלינס, שהייתה ערש הג'אז האמריקאי. רבים מתושבי ניו אורלינס בתחילת המאה ה-19 חיו בקובה לפני כן, מה שהוביל להשפעה הדדית בין שתי התרבויות המוזיקליות. הג'אז האפרו-קובני, שהתפתח בתחילת המאה ה-20, שילב מקצבים אפרו-קובניים, במיוחד את מקצב הקלאווה, עם הרמוניות ג'אז וטכניקות אלתור. מוזיקאים כמו מריו באוזה ודיזי גילספי היו מהחלוצים בשילוב זה, שהפך לפופולרי יותר בארצות הברית מאשר בקובה עצמה בתחילה. ההשפעה של המקצבים הקובניים על הג'אז העולמי הייתה משמעותית, במיוחד בתחום המקצבים. שלושה מקצבים קובניים - הסינקווילו, הטרסילו והסון-קלאווה - הפכו לחלק בלתי נפרד מהשפה המוזיקלית של הג'אז. בשנות ה-70, להקות כמו La Orquesta Cubana de Música Moderna הביאו את הג'אז האפרו-קובני לסצנת המוזיקה בקובה עצמה, מה שהוביל להתפתחות נוספת של הסגנון. הג'אז הקובני ממשיך להתפתח עד היום, כשהוא משלב חדשנות מוזיקלית עם כבוד למסורת, ומהווה אחד הזרמים המעניינים והמגוונים ביותר בג'אז העולמי.

הרומבה: לב הקצב הקובני

הרומבה היא אחד הסגנונות המזוהים ביותר עם המוזיקה הקובנית, ומהווה ביטוי עמוק לתרבות האפרו-קובנית. בניגוד לתדמית הנוצצת שלה מחוץ לקובה, מקורותיה של הרומבה הם בשכונות העוני של הוואנה ומטנסאס, שם התפתחה בקרב עובדי המזח והעבדים המשוחררים בשלהי המאה ה-19. השם "רומבה" מגיע כנראה מהפועל הספרדי "rumbear", שמשמעותו לחגוג או לעשות מסיבה, מה שמשקף את אופייה החגיגי והספונטני של המוזיקה. הרומבה משלבת שירה, ריקוד ותיפוף, כאשר הקצב הוא המרכיב החשוב ביותר. ישנם שלושה סוגים עיקריים של רומבה: יאמבו, גואגואנקו וקולומביה (מדינה בדרום אמריקה). היאמבו הוא הסגנון העתיק ביותר, בטמפו מתון יחסית. הגואגואנקו הוא הפופולרי ביותר, בטמפו מהיר יותר, ומאופיין בריקוד זוגות שמדמה חיזור. הקולומביה היא הסגנון המהיר והווירטואוזי ביותר, המבוצע בדרך כלל על ידי גברים. מבחינה מוזיקלית, הרומבה מאופיינת בשימוש נרחב בכלי הקשה כמו הקונגס והקלאווס, ובמבנה של שירת מענה בין סולן למקהלה. הטקסטים של הרומבה עוסקים במגוון נושאים, מחיי היומיום ועד לביקורת חברתית, ומשמשים כמעין היסטוריה של מעמד הפועלים הקובני. למרות שבתחילה נתפסה כמוזיקה של המעמדות הנמוכים, הרומבה זכתה להכרה רשמית לאחר המהפכה הקובנית ב-1959, והפכה לסמל של התרבות הקובנית.

ריקודים קובניים: מסורת ותנועה

הריקודים הקובניים מהווים חלק בלתי נפרד מהמוזיקה והתרבות של האי, ומשקפים את ההיסטוריה העשירה והמגוונת שלו. הקונטרה-דאנסה, שהגיעה לקובה בסוף המאה ה-18 מאירופה, היא אחד הריקודים המוקדמים ביותר. זהו ריקוד קבוצתי שבו הרקדנים מסודרים בשורות או בצורות גיאומטריות, והוא שילב אלמנטים אירופאיים ואפריקאיים. הדאנסה, שהתפתחה ממנה, הייתה ריקוד זוגות פופולרי במאה ה-19, שבו בני הזוג רקדו זה מול זו בלי הרבה מגע פיזי. הדאנסון, שנוצר ב-1879, הפך במהרה לריקוד הלאומי של קובה. הוא משלב אלמנטים של ריקוד קבוצתי וזוגות, עם מבנה מוזיקלי מורכב יותר מקודמיו. הממבו, שהתפתח בשנות ה-30 של המאה ה-20, הביא חופש תנועה גדול יותר וריקוד מורכב יותר. שמו, שמשמעותו "שיח עם האלים" בשפה הקונגולזית, משקף את האופי הרוחני והאנרגטי שלו. הצ'ה צ'ה צ'ה, שנוצר ב-1953, הוא ריקוד זוגות חושני ונועז, המאופיין בצעדים מדויקים ותנועות אגן בולטות. לבסוף, הסלסה, שהתפתחה בניו יורק בשנות ה-60 אך מבוססת על מקצבים קובניים, הפכה לאחד הריקודים הלטיניים הפופולריים ביותר בעולם. כל אחד מריקודים אלה משקף תקופה ואווירה שונה בהיסטוריה הקובנית, ויחד הם מהווים עדות חיה לעושר התרבותי של האי. בהצלחה !



מודעות




פתרון 2 אותיות:
פתרון 3 אותיות:
פתרון 4 אותיות:
פתרון 5 אותיות:
רומבה (סוג של ריקוד)
פתרון 6 אותיות:
פתרון 7 אותיות:

פתרון 8 אותיות ומעלה:
פתרון שתי מילים ומעלה:

ביטויים דומים: מן ריקוד קובני קצבי ומהיר מילון, מן ריקוד קובני קצבי ומהיר פירוש, מן ריקוד קובני קצבי ומהיר מילה נרדפת, מן ריקוד קובני קצבי ומהיר 5 אותיות, סוג של ריקוד קובני קצבי ומהיר תשחץ, ריקוד קובני
כדי למצוא תשובות נוספות - השתמשו בתיבת החיפוש בראש הדף.
יש לכם פתרון אחר להציע? כתבו לנו בתיבת התגובות!
עזרנו לכם למצוא את הפתרון לתשבץ? תפרגנו לנו בלייק!

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

יש לכם פתרון אחר להציע ? רשמו אותו כאן. תודה!

מורדו סודוקו להדפסה. בשלוש רמות: קל, בינוני וקשה. לחצו על הבאנר למעבר לסודוקו