רשמו את ההגדרה, וגלו את התשובה!
מי שאוהב את הפתרונות שלנו, יאהב גם את העמוד שלנו! :-)
עזרנו לכם למצוא את הפתרון החסר? פרגנו לנו בלייק! כי אם אתם חובבי תשבצים ואוהבים לאתגר את עצמכם – זה המקום בשבילכם.
אתר מורדו מכיל מאגר גדול של הגדרות תשבצים ותשחצים המתעדכנים באופן שוטף. לנוחיותכם, לכל הגדרה קיים מגוון רחב של פתרונות לפי סדר האלף בית ומספר המילים.
אז לחצו לייק ולחיצה שנייה לאישור >>

מודעות


תהודה | תהודה מילון | תהודה תשחץ

מורדו פתרון תשחצים ותשבצים - כי ידע לא קונים בכסף.
הפעם קבלנו את ההגדרה תהודה. בכמה צעדים פשוטים נמצא את הפתרון המבוקש. הביטוי "תהודה" יכול להופיע במדור התשחצים בעיתונים היומיים, בשבועונים, בירחונים, בחוברות תשבצים או במגזינים השונים.

לרשותכם ייסדנו את מילון התשבצים - מורדו, שיסייע לכם לפתור את התשחץ במהירות ובקלות. ראשית, נסתכל על ההגדרה תהודה בתשבץ, ונמנה את מספר המשבצות המרכיבות את הפתרון. אחר כך נגולל את המסך מטה, ומיד יופיע מאגר של תשובות אפשריות. על מנת להקל על החיפוש שבצנו את התשובות לפי סדר האלפבית. אז למה אתם מחכים - בואו למצוא את התשובה הנכונה. 

מהי תהודה?

תהודה היא תופעה פיזיקלית מרתקת המתרחשת כאשר מערכת נתונה להשפעת כוח חיצוני בתדירות ספציפית. תדירות זו קרובה לאחת מתדירויות התנודה הטבעיות של המערכת, וכתוצאה מכך, משרעת התנודה של המערכת גדלה באופן משמעותי. ניתן לדמות זאת לנדנדה: דחיפת נדנדה בקצב קבוע, המקביל לתדירות התנודה הטבעית שלה, תביא לתהודה ותגרום לה להתנדנד גבוה יותר ויותר.

דוגמאות מרתקות:

  • גשרים: תהודה עלולה להתרחש בגשרים כתוצאה מרוחות חזקות. תנודות אלו עלולות להתחזק ולהוביל לקריסת הגשר, כפי שקרה באסון גשר מצר טקומה בשנת 1940.
  • כלי נגינה: תהודה תורמת רבות להפקת צלילים עשירים ועמוקים בכלי נגינה. גוף כלי הנגינה, כמו גם מיתריו או קרום התוף שלו, נוטים לרטוט בתדירויות ספציפיות. כאשר נגן מנגן בכלי, הוא מפעיל כוח על המערכת, וכתוצאה מכך נוצרות תנודות בתדירויות אלו. תהודה זו גורמת להגברת הצלילים ומעניקה להם את עושרם הגוון הייחודי.
  • אנטנות רדיו: אנטנות רדיו קולטות גלים אלקטרומגנטיים בתדירות ספציפית באמצעות תהודה. האנטנה בנויה כך שתדירות התנודה הטבעית שלה תהיה זהה לתדירות הגלים הרצויים. כתוצאה מכך, נוצר תהליך של ספיגת אנרגיה מהגלים, והאנטנה קולטת את האותות הרדיו.

שימושים רבים ומגוונים:

  • שעונים: תהודה משמשת במגוון שעונים, הן מכניים והן אלקטרוניים, כדי לשמור על קצב פעולה מדויק. לדוגמה, שעון מטוטלת משתמש במטוטלת שתנודתה הטבעית קובעת את קצב השעון.
  • מכשיר MRI: תהודה מגנטית גרעינית (MRI) משמשת ברפואה ליצירת תמונות מפורטות של גוף האדם. המכשיר משתמש בשדה מגנטי חזק ובגלי רדיו כדי לעורר תהודה בגרעיני אטומים בגוף. כתוצאה מכך, ניתן לקבל מידע רב על מבנה הרקמות והאיברים בגוף.
  • טלפונים סלולריים: תהודה משמשת בטלפונים סלולריים כדי לקלוט ולשדר אותות. האנטנה בטלפון בנויה כך שתדירות התנודה הטבעית שלה תהיה זהה לתדירות האותות הסלולריים.

השלכות חיוביות והרסניות:

  • ההרסניות: תהודה עלולה להוביל להרס מבנים, כלי רכב ואף גשרים, כתוצאה מהגברת תנודות לא רצויות. אסון גשר מצר טקומה (קריסה) הוא דוגמה טראגית לכך.
  • החיוביות: תהודה משמשת בטכנולוגיות רבות ותורמת לפעילותן התקינה של מערכות מגוונות. תהודה מאפשרת לנו ליהנות ממוזיקה עשירה, לתקשר בטלפונים סלולריים, לקבל תמונות רפואיות מדויקות ועוד.

לסיכום:

תהודה היא תופעה פיזיקלית מרתקת בעלת השפעות נרחבות, הן חיוביות והן הרסניות. הבנת התהליך מאפשרת למהנדסים ולמדענים לפתח טכנולוגיות חדשות, ולמנוע אסונות פוטנציאליים. תהודה היא חלק בלתי נפרד מעולמנו, וניתן למצוא אותה במגוון רחב של תופעות טבעיות וטכנולוגיות. בהצלחה !



מודעות




פתרון 2 אותיות:
פתרון 3 אותיות:
פתרון 4 אותיות:
פתרון 5 אותיות:
פתרון 6 אותיות: רזוננס
פתרון 7 אותיות:
 
פתרון 8 אותיות ומעלה:
פתרון שתי מילים ומעלה:

ביטויים דומים: תהודה מילה נרדפת, תהודה תשבץ, תהודה תשחץ, תהודה 6 אותיות, מה זה תהודה?
כדי למצוא תשובות נוספות - השתמשו בתיבת החיפוש בראש הדף.
יש לכם פתרון אחר להציע? כתבו לנו בתיבת התגובות!
עזרנו לכם למצוא את הפתרון לתשבץ? תפרגנו לנו בלייק!

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

יש לכם פתרון אחר להציע ? רשמו אותו כאן. תודה!

מורדו סודוקו להדפסה. בשלוש רמות: קל, בינוני וקשה. לחצו על הבאנר למעבר לסודוקו