רשמו את ההגדרה, וגלו את התשובה!
מי שאוהב את הפתרונות שלנו, יאהב גם את העמוד שלנו! :-)
עזרנו לכם למצוא את הפתרון החסר? פרגנו לנו בלייק! כי אם אתם חובבי תשבצים ואוהבים לאתגר את עצמכם – זה המקום בשבילכם.
אתר מורדו מכיל מאגר גדול של הגדרות תשבצים ותשחצים המתעדכנים באופן שוטף. לנוחיותכם, לכל הגדרה קיים מגוון רחב של פתרונות לפי סדר האלף בית ומספר המילים.
אז לחצו לייק ולחיצה שנייה לאישור >>

מודעות


טורף ממשפחת הסמוריים | טורף ממשפחת הסמוראים תשבץ

מורדו פתרון תשחצים ותשבצים - כי ידע לא קונים בכסף.
הפעם קבלנו את ההגדרה טורף ממשפחת הסמוראים. בכמה צעדים פשוטים נמצא את הפתרון המבוקש. הביטוי "טורף ממשפחת הסמוריים" יכול להופיע במדור התשחצים בעיתונים היומיים כדוגמת: ידיעות אחרונות, מעריב או ישראל היום, וגם במגזינים השונים כמו: שבועון לאשה, פנאי פלוס, מוסף 7 ימים ועוד... 
לרשותכם ייסדנו את מילון התשבצים - מורדו, שיסייע לכם לפתור את התשחץ במהירות ובקלות. ראשית, נסתכל על ההגדרה טורף ממשפחת הסמוראים בתשחץ, ונמנה את מספר המשבצות המרכיבות את הפתרון. אחר כך נגולל את המסך מטה, ומיד יופיע מאגר של תשובות אפשריות. על מנת להקל על החיפוש שבצנו את התשובות לפי סדר האלפבית. אז למה אתם מחכים - בואו למצוא את התשובה הנכונה. 

משפחת הסמוריים: מגוון מרתק של טורפים מותאמים

משפחת הסמוריים (Mustelidae) היא קבוצה מגוונת ומרתקת של יונקים טורפים, המהווה חלק חשוב מסדרת הטורפים. משפחה זו מתאפיינת בתפוצה רחבה ברחבי העולם, למעט אוסטרליה ואנטארקטיקה, וכוללת מינים המותאמים למגוון רחב של בתי גידול - מיערות גשם טרופיים ועד לאזורים הארקטיים הקפואים. הסמוריים נפוצים ביבשות, באיים גדולים, ובסביבות מימיות מגוונות. המשפחה מתחלקת לכמה תת-משפחות, כאשר הבולטות ביניהן הן הלוטרות והסמורים. מבחינה פיזיולוגית, רוב חברי המשפחה מתאפיינים בגוף מוארך, רגליים קצרות, ובלוטות ריח מפותחות המשמשות לסימון טריטוריה ותקשורת. מערכת השיניים של הסמוריים ייחודית, עם התנוונות של הטוחנת השנייה בלסת העליונה, מה שמבדיל אותם משאר הטורפים. הסמוריים הם טורפים מיומנים, המסוגלים ללכוד טרף גדול מהם, ומותאמים לציד במגוון סביבות - על העצים, במים, ואפילו במחילות תת-קרקעיות.

מאפייני הסמוריים: התאמות ייחודיות לחיי טורף

חברי משפחת הסמוריים מציגים מגוון רחב של התאמות פיזיולוגיות והתנהגותיות המאפשרות להם להצליח כטורפים במגוון בתי גידול. גופם המוארך והגמיש, בשילוב עם רגליים קצרות וחזקות, מאפשר להם לרדוף אחר טרף במרחבים פתוחים, לזחול לתוך מחילות, ולטפס על עצים ביעילות. טווח הגדלים במשפחה זו מרשים - החל ממינים קטנים כמו החמוס, שאורכו יכול להגיע ל-20 ס"מ בלבד, ועד ללוטרת הים הענקית, שיכולה להגיע לאורך של כמעט 1.5 מטרים ולמשקל של 45 ק"ג. בלוטות הריח המפותחות של הסמוריים ממלאות תפקיד חשוב בחייהם החברתיים והטריטוריאליים. הן משמשות לסימון גבולות הטריטוריה, לתקשורת בין פרטים, ובמקרים מסוימים אף להרתעת טורפים. מערכת השיניים של הסמוריים מותאמת היטב לאורח חייהם הטורפני, עם ניבים חדים וטוחנות המותאמות לקריעת בשר. יכולות הציד שלהם מרשימות - רבים מהם מסוגלים ללכוד ולהכניע טרף גדול מהם בהרבה, תוך שימוש בזריזות, כוח ואסטרטגיות ציד מתוחכמות.

לוטרות: הסמוריים המימיים המופלאים

הלוטרות מהוות תת-משפחה מרתקת בתוך משפחת הסמוריים, המותאמת באופן מושלם לחיים במים. גופן המוארך והשרירי, מכוסה בפרווה צפופה וחלקה המספקת בידוד מעולה במים קרים. לכל סנטימטר מרובע של עורן יש עד 200,000 שערות - הצפיפות הגבוהה ביותר מבין כל בעלי החיים. גפיהן הקדמיות קצרות וחזקות, מצוידות בקרומי שחייה בין האצבעות, המאפשרים להן לשחות במהירות ובקלות. הזנב השרירי והארוך משמש כהגה בעת השחייה. הלוטרות מותאמות היטב לציד מתחת למים - עיניהן ואוזניהן יכולות להיסגר בעת צלילה, ונחיריהן ניתנים לסגירה כדי למנוע כניסת מים. הן ניזונות בעיקר מדגים, אך גם מסרטנים, רכיכות ולעיתים אף מיונקים קטנים וציפורים. מחזור החיים של הלוטרות מעניין במיוחד - ההריון נמשך בין 60 ל-86 ימים, והאם לבדה מטפלת בגורים. הגורים מתחילים לשחות בגיל חודשיים בערך, ונשארים עם האם עד גיל שנה. יום הלוטרות העולמי, הנחגג ב-29 במאי, מדגיש את חשיבותן האקולוגית ואת הצורך בשימורן.

סמור: הצייד הזריז והממולח

הסמור, המייצג את הסוג Mustela, הוא אחד הנציגים הבולטים של משפחת הסמוריים. סוג זה כולל מינים מוכרים כמו ההרמין, חמוס השלגים, והחמוס המבוית. הסמורים מתאפיינים בגוף ארוך וגמיש, עם רגליים קצרות המאפשרות להם לרדוף אחר טרף במחילות צרות. אורכם נע בין 12 ל-45 סנטימטר, לא כולל הזנב שיכול להגיע לאורך של עד 33 סנטימטר. פרוותם בדרך כלל חומה או אדמדמה, עם בטן בהירה יותר, כאשר מינים מסוימים משירים את פרוותם בחורף ומקבלים צבע לבן להסוואה בשלג. הסמורים נפוצים ברחבי העולם, מהאזורים הארקטיים ועד ליערות הגשם הטרופיים, ומותאמים למגוון רחב של בתי גידול. הם טורפים יעילים, הניזונים בעיקר ממכרסמים, אך גם מציפורים, זוחלים, ואפילו ביצים. יחסי הסמור עם האדם מורכבים - בעוד שחלק מהמינים, כמו החמוס המבוית, הפכו לחיות מחמד פופולריות, אחרים נחשבים למזיקים בחקלאות בשל נטייתם לטרוף עופות משק. בעבר, סמורים שימשו גם כמדבירים טבעיים של מזיקים בשדות, מה שהוביל להפצתם למקומות חדשים על ידי האדם, לעיתים עם השלכות אקולוגיות בלתי צפויות.

חורפן: בין היבשה למים

החורפן, המיוצג כיום בעיקר על ידי המין חורפן אמריקאי (Neovison vison), מהווה דוגמה מצוינת להתאמה לחיים בסביבה מימית ויבשתית כאחד. גופו המוארך והשרירי, מכוסה בפרווה צפופה ועמידה למים, מאפשר לו לשחות ביעילות בנהרות ובביצות, אך גם לנוע בקלות על היבשה. החורפן ידוע בפרוותו האיכותית, שהייתה מבוקשת מאוד בתעשיית הפרווה, מה שהוביל לדילול משמעותי של אוכלוסיותיו הטבעיות. כתוצאה מכך, החורפן האמריקאי הפך למין מוגן בטבע במקומות רבים. מעניין לציין שבעבר היה קיים גם מין נוסף, החורפן הימי (Neovison macrodon), שחי לאורך חופי צפון אמריקה אך נכחד. החורפן האמריקאי, בניגוד לבן דודו הנכחד, הצליח להתפשט מעבר לתחום תפוצתו הטבעי בצפון אמריקה, בעיקר בשל הפצה מכוונת על ידי האדם לצורכי תעשיית הפרווה. התפשטות זו יצרה אתגרים אקולוגיים במקומות רבים, שכן החורפן, כטורף יעיל, עלול להשפיע באופן משמעותי על אוכלוסיות של מינים מקומיים, במיוחד ציפורים וזוחלים קטנים.

דלק: המטפס המיומן של היערות והסלעים

הדלק, המייצג את הסוג Martes, הוא טורף לילי קטן המותאם היטב לחיים ביערות ובאזורי סלעים. בישראל, המין היחיד מסוג זה הוא דלק הסלעים, אחד הטורפים הקטנים בארץ. הדלקים מתאפיינים בגוף מוצק יותר מהסמורים, עם פרווה עבה וזנב ארוך ושעיר. גופם בנוי באופן המאפשר להם לטפס ביעילות על עצים וסלעים, מה שמרחיב את מגוון בתי הגידול שלהם ואת יכולות הציד שלהם. תזונתם של הדלקים מגוונת במיוחד וכוללת מכרסמים, ציפורים, זוחלים, ביצים, פירות ואפילו דורבנים. יכולת זו לנצל מגוון רחב של מקורות מזון מאפשרת להם להתקיים במגוון רחב של בתי גידול, מיערות צפוניים ועד לאזורי חורש ים תיכוני. כמו רבים מחברי משפחת הסמוריים, גם לדלקים יש בלוטות ריח מפותחות המשמשות אותם לסימון טריטוריה ולהגנה. פרוותם היפה הפכה אותם למטרה לציד בידי האדם, מה שהוביל לירידה באוכלוסיות של מינים מסוימים. עם זאת, הדלקים ממשיכים למלא תפקיד חשוב במערכות אקולוגיות רבות, כטורפי-על המווסתים אוכלוסיות של מינים אחרים.

גרגרן: הטורף העז של הצפון הקר

הגרגרן (Gulo gulo), המין היחיד בסוגו, הוא אחד הנציגים המרשימים ביותר של משפחת הסמוריים. למרות שמו המדעי, המרמז על זללנות (Gulo בלטינית פירושו "זללן"), הגרגרן הוא למעשה טורף יעיל ועז המותאם היטב לחיים באזורים הצפוניים הקרים של העולם. גופו החסון והמוצק, המכוסה בפרווה עבה ועמידה לקור, מאפשר לו לשרוד בתנאי מזג אוויר קיצוניים. הגרגרן מפגין יכולות פיזיות מרשימות - הוא מסוגל לרוץ במהירות של עד 60 קמ"ש למרחקים ארוכים, גם על פני שלג עמוק, הודות לכפות רגליו הגדולות והרחבות. לסתותיו החזקות מאפשרות לו לפצח עצמות קפואות ולנצל מקורות מזון שאינם זמינים לטורפים אחרים. למרות גודלו הבינוני (משקלו יכול להגיע ל-25 ק"ג ואף יותר), הגרגרן ידוע באומץ לבו ובנכונותו להתעמת עם טורפים גדולים ממנו, כולל זאבים ואפילו דובים. תזונתו מגוונת וכוללת בעיקר בעלי חיים קטנים ובינוניים, אך הוא גם ידוע ביכולתו לטרוף חיות גדולות יותר, כמו איילים. הגרגרן ממלא תפקיד חשוב במערכת האקולוגית של האזורים הצפוניים, כטורף-על המווסת אוכלוסיות של מינים אחרים ומנצל פגרים, ובכך תורם למחזור החומרים במערכת. למרות אופיו הנועז, הגרגרן הוא יצור ביישן יחסית ונוטה להימנע ממגע עם בני אדם, מה שהופך אותו לאחד היונקים המסתוריים והמרתקים ביותר באזורים הארקטיים והסוב-ארקטיים. בהצלחה !



מודעות




פתרון 2 אותיות:
פתרון 3 אותיות: דלק (ממשפחת הסמוריים)
פתרון 4 אותיות: 
חמוס, מינק, סמור
פתרון 5 אותיות: 
גירית, גרגרן, הרמין, חורפן, טאירה, לוטרה
פתרון 6 אותיות: גריזון
פתרון 7 אותיות:
 
פתרון 8 אותיות ומעלה:
פתרון של שתי מילים ומעלה: 
בואש אפריקני, גירית אמריקאית, גירית אסייתית, גירית דובית, גירית הדבש, גירית יפנית, גירית מצויה, גירית סמורית, גירית סמורית בורמזית, גירית סמורית סינית, גריזון גדול, גריזון קטן, דלק אירופי, דלק דייג, דלק הסלעים, דלק יפני, דלק נילגירי, דלק סיבירי, דלק צהוב גרון, חורפן אירופי, חורפן אמריקאי, חמוס השלגים, חמוס מבאיש, חמוס מפוספס, חמוס מפוספס סהרי, חמוס סיבירי, חמוס ערבות, חמוס שחור-רגל, לוטרה חסרת טופר, לוטרה יפנית, לוטרה מלאית, לוטרה נאוטרופית, לוטרה שעירת אף, לוטרת ים, לוטרת נהר, לוטרת ענק , סמור ארך-זנב, סמור האמזונאס, סמור הבר האירופי, סמור הרים אינדונזי, סמור יפני, סמור מלאי, סמור מפוספס גב, סמור מצרי, סמור פטגוני, סמור קולומביאני

ביטויים דומים: שם של טורף ממשפחת הסמוראים, טורף ממשפחת הסמוריים מילון, טורף ממשפחת הסמוראים 3 אותיות, טורף ממשפחת הסמוריים תשחץ
כדי למצוא תשובות נוספות - השתמשו בתיבת החיפוש בראש הדף.
יש לכם פתרון אחר להציע? כתבו לנו בתיבת התגובות!
עזרנו לכם למצוא את הפתרון לתשבץ? תפרגנו לנו בלייק!

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

יש לכם פתרון אחר להציע ? רשמו אותו כאן. תודה!

מורדו סודוקו להדפסה. בשלוש רמות: קל, בינוני וקשה. לחצו על הבאנר למעבר לסודוקו