רשמו את ההגדרה, וגלו את התשובה!
מי שאוהב את הפתרונות שלנו, יאהב גם את העמוד שלנו! :-)
עזרנו לכם למצוא את הפתרון החסר? פרגנו לנו בלייק! כי אם אתם חובבי תשבצים ואוהבים לאתגר את עצמכם – זה המקום בשבילכם.
אתר מורדו מכיל מאגר גדול של הגדרות תשבצים ותשחצים המתעדכנים באופן שוטף. לנוחיותכם, לכל הגדרה קיים מגוון רחב של פתרונות לפי סדר האלף בית ומספר המילים.
אז לחצו לייק ולחיצה שנייה לאישור >>

מודעות


גרגרן | גרגרן מילון | גרגרן תשחץ

מורדו פתרון תשחצים ותשבצים - כי ידע לא קונים בכסף.
הפעם קבלנו את ההגדרה גרגרן. בכמה צעדים פשוטים נמצא את הפתרון המבוקש. הביטוי "גרגרן" יכול להופיע במדור התשחצים בעיתונים היומיים, בשבועונים, בירחונים, בחוברות תשבצים או במגזינים השונים.

לרשותכם ייסדנו את מילון התשבצים - מורדו, שיסייע לכם לפתור את התשחץ במהירות ובקלות. ראשית, נסתכל על ההגדרה גרגרן בתשבץ, ונמנה את מספר המשבצות המרכיבות את הפתרון. אחר כך נגולל את המסך מטה, ומיד יופיע מאגר של תשובות אפשריות. על מנת להקל על החיפוש שבצנו את התשובות לפי סדר האלפבית. אז למה אתם מחכים - בואו למצוא את התשובה הנכונה.

גרגרנות, חטא ואכילת יתר: מסע בין תרבות, דת ופסיכולוגיה

הגדרת גרגרנות והשלכותיה החברתיות והתרבותיות

גרגרנות, מונח עתיק יומין המתאר התמכרות לאכילה, מתבטאת בצריכת יתר של מזון, שתייה או חומרים משכרים עד כדי בזבוז. תפיסת הגרגרנות משתנה בין תרבויות ולאורך ההיסטוריה, כאשר בחברות מסוימות היא נתפסת כעוון, ובאחרות כסמל למעמד חברתי גבוה. העושר היחסי של החברה משחק תפקיד מכריע בעיצוב התפיסה הזו. בחברות עשירות, גרגרנות עשויה להיתפס כביטוי ליכולת כלכלית וחופש בחירה, בעוד שבחברות עניות יותר, היא עלולה להיתפס כבזבוז מוסרי נוכח המחסור. ראשי הכנסייה המוקדמת הרחיבו את הגדרת הגרגרנות מעבר לאכילה מופרזת גרידא, וכללו בה גם ציפייה אובססיבית לארוחות וצריכה רציפה של מעדנים ומזונות יקרים במיוחד. תפיסה זו מדגישה את ההיבט הפסיכולוגי של הגרגרנות, מעבר להשלכותיה הפיזיות הברורות.

חטא הגרגרנות בנצרות: מקורות, פרשנויות והשלכות

בנצרות, הגרגרנות נחשבת לאחד משבעת החטאים, המוגדרים כחטאים שהעונש עליהם הוא מות הנפש. מקורותיה של תפיסה זו נעוצים בכתבי הכנסייה המוקדמת, כאשר צורתם המודרנית נקבעה על ידי תומאס אקווינס במאה ה-13. הגרגרנות מוגדרת לא רק כתאווה לאוכל, אלא גם כמניעתו מאחרים, מה שמדגיש את ההיבט החברתי של החטא. בתרבות הנוצרית, השד המפתה לגרגרנות מזוהה כבעל זבוב, דימוי המחזק את הקשר בין אכילת יתר לטומאה רוחנית. בעבר, בתי המשפט הקאנוניים של הכנסייה אף עסקו באכיפת איסורים הקשורים לגרגרנות כחלק מתפקידם באכיפת המוסר. תפיסה זו של גרגרנות כחטא חמור השפיעה עמוקות על התרבות המערבית, ועיצבה את היחס לאכילה ולתענוגות הגוף בכלל.

הקומדיה האלוהית של דנטה: גרגרנות בתופת

בקומדיה האלוהית של דנטה אליגיירי, יצירת מופת של הספרות האיטלקית מהמאה ה-14, הגרגרנות מקבלת ביטוי מוחשי ומזעזע. במעגל השלישי של התופת, דנטה מתאר את עונשם של החוטאים בגרגרנות. הם נידונים לשכב בביצה מטונפת של בוץ וצואה, כשהם נשטפים וקופאים בגשם וברד מזוהמים. שומר המעגל הוא קרברוס, הכלב התלת-ראשי מהמיתולוגיה היוונית, המסמל את התאווה הבלתי נשלטת לאכילה. דנטה פוגש במעגל זה את צ'אקו, בן עירו, המייצג את הגרגרן הטיפוסי. תיאור זה ממחיש את התפיסה של גרגרנות כחטא המוביל לסבל נצחי, ומדגיש את הקשר בין תאוות הגוף לבין השחתה רוחנית. הבחירה של דנטה להציב את הגרגרנים במעגל השלישי, קרוב יחסית לפתח התופת, מרמזת על חומרתו הבינונית של חטא זה בהשוואה לחטאים אחרים.

אכילה גסה: הגדרות, השלכות בריאותיות והתייחסות במקורות היהודיים

אכילה גסה, המתוארת כזלילה או רעבתנות, מתייחסת לאכילה שאינה מונעת מרעב אלא מדחפים אחרים. היא מאופיינת בריבוי מאכלים ובליעת האוכל ללא לעיסה מספקת. הרמב"ם, בספרו "משנה תורה", מתייחס לאכילה גסה כאל בעיה רפואית חמורה, ומתאר אותה כ"סם המוות" וכמקור לרוב המחלות. הוא מדגיש את החשיבות של שמירה על הפה מאכילת מאכל רע או מלשבוע יתר על המידה. בתלמוד הבבלי, אכילה גסה מוזכרת בהקשרים שונים, כגון אכילת מצה, קדשים, ואכילה ביום הכיפורים. הגמרא אף מגדירה אכילה גסה כ"מזיק", מתוך הבנה שהיא פוגעת בגוף ומשחיתה את המזון לריק. במסכת נזיר מובא משל המבחין בין אכילה לשם מצווה לבין אכילה גסה, כאשר האחרונה נתפסת כמעשה של פושע. תפיסות אלו מדגישות את החשיבות של אכילה מאוזנת ומודעת, לא רק מבחינה בריאותית אלא גם מבחינה רוחנית ומוסרית.

הפרעת אכילת יתר: הגדרה קלינית, אבחון וקריטריונים

הפרעת אכילת יתר (Binge Eating Disorder) היא הפרעה נפשית המשתייכת לקבוצת הפרעות האכילה. היא מאופיינת באפיזודות חוזרות של אכילת יתר, כאשר האדם צורך כמות גדולה של מזון בפרק זמן קצר, מלווה בתחושת חוסר שליטה על האכילה. לאבחון ההפרעה נדרשים מספר קריטריונים, ביניהם: אכילה מהירה מהרגיל, אכילה עד תחושת אי-נוחות פיזית, אכילה ללא תחושת רעב פיזי, אכילה בבדידות מתוך בושה, ותחושות של גועל עצמי, דיכאון או אשמה לאחר האפיזודה. חשוב לציין כי ההפרעה אינה מלווה בהתנהגויות מפצות כמו בבולימיה נרבוזה, ואינה מתרחשת במקביל לאנורקסיה נרבוזה. האבחנה דורשת שאפיזודות אלו יתרחשו לפחות אחת לשבוע למשך שלושה חודשים. השמנה אינה קריטריון הכרחי לאבחנה, אם כי היא נפוצה בקרב הסובלים מההפרעה. הבנת הקריטריונים הללו חיונית לאבחון מדויק ולהבחנה בין הפרעת אכילת יתר לבין דפוסי אכילה בעייתיים אחרים.

גורמי סיכון, מהלך ההפרעה ותחלואה נלווית בהפרעת אכילת יתר

הפרעת אכילת יתר מושפעת ממגוון גורמי סיכון, כולל גורמים אישיותיים וגנטיים. מחקרים מצביעים על קשר בין קושי בוויסות רגשות לבין התפתחות ההפרעה, וכן על נטייה משפחתית. ההפרעה מתחילה לרוב בגיל ההתבגרות או בבגרות המוקדמת, אך יכולה להופיע גם בגילאים מבוגרים יותר. מהלך ההפרעה נוטה להיות יציב יחסית לאורך זמן, אם כי שיעורי ההחלמה גבוהים יותר בהשוואה לאנורקסיה או בולימיה נרבוזה. תחלואה נלווית שכיחה כוללת הפרעות מצב רוח כמו דיכאון והפרעה דו-קוטבית, הפרעות חרדה, ובמידה מסוימת גם הפרעות שימוש בחומרים. ההפרעה משפיעה משמעותית על איכות החיים, במיוחד בהיבטים של בריאות פיזית ותפקוד חברתי. חלק מהסובלים מההפרעה עוברים ניתוחים בריאטריים, אך אלה לא תמיד משפרים את איכות החיים הכוללת. הבנת מהלך ההפרעה והתחלואה הנלווית חיונית לתכנון טיפול מקיף ויעיל. בהצלחה !


מודעות




פתרון 2 אותיות:
פתרון 3 אותיות:
פתרון 4 אותיות:
 אכלן, בלען, גמען, זללן
פתרון 5 אותיות: זוללן, רעבתן

פתרון 6 אותיות:
פתרון 7 אותיות:
 
פתרון 8 אותיות ומעלה:
פתרון שתי מילים ומעלה:

ביטויים דומים: מה זה גרגרן?, גרגרן תשחץ, גרגרן פירוש, גרגרן מילה נרדפת
כדי למצוא תשובות נוספות - השתמשו בתיבת החיפוש בראש הדף.
יש לכם פתרון אחר להציע? כתבו לנו בתיבת התגובות!
עזרנו לכם למצוא את הפתרון לתשבץ? תפרגנו לנו בלייק!

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

יש לכם פתרון אחר להציע ? רשמו אותו כאן. תודה!

מורדו סודוקו להדפסה. בשלוש רמות: קל, בינוני וקשה. לחצו על הבאנר למעבר לסודוקו