רשמו את ההגדרה, וגלו את התשובה!
מי שאוהב את הפתרונות שלנו, יאהב גם את העמוד שלנו! :-)
עזרנו לכם למצוא את הפתרון החסר? פרגנו לנו בלייק! כי אם אתם חובבי תשבצים ואוהבים לאתגר את עצמכם – זה המקום בשבילכם.
אתר מורדו מכיל מאגר גדול של הגדרות תשבצים ותשחצים המתעדכנים באופן שוטף. לנוחיותכם, לכל הגדרה קיים מגוון רחב של פתרונות לפי סדר האלף בית ומספר המילים.
אז לחצו לייק ולחיצה שנייה לאישור >>

מודעות


מושב ברמת הגולן | מושב ברמת הגולן תשחץ

מורדו פתרון תשחצים ותשבצים - כי ידע לא קונים בכסף.
הפעם קבלנו את ההגדרה מושב ברמת הגולן. בכמה צעדים פשוטים נמצא את הפתרון המבוקש. הביטוי "מושב ברמת הגולן" יכול להופיע במדור התשחצים בעיתונים היומיים, בשבועונים, בירחונים, בחוברות תשבצים או במגזינים השונים.

לרשותכם ייסדנו את מילון התשבצים - מורדו, שיסייע לכם לפתור את התשחץ במהירות ובקלות. ראשית, נסתכל על ההגדרה מושב ברמת הגולן בתשבץ, ונמנה את מספר המשבצות המרכיבות את הפתרון. אחר כך נגולל את המסך מטה, ומיד יופיע מאגר של תשובות אפשריות. על מנת להקל על החיפוש שבצנו את התשובות לפי סדר האלפבית. אז למה אתם מחכים - בואו למצוא את התשובה הנכונה. 

רמת הגולן: פנינה ירוקה בלב המזרח התיכון

רמת הגולן, הממוקמת בצפון-מזרח ישראל, היא אזור ייחודי המשלב היסטוריה עשירה, נופים מרהיבים ותרבות מגוונת. שטחה מכוסה ברובו בבזלת, פרי התפרצויות געשיות עתיקות, ויוצר מרחבים פתוחים וערוצי נחלים מרשימים.

במדריך זה ניכנס לעומק קסמה של רמת הגולן, נכיר את ההיסטוריה העשירה שלה, נגלה את יופייה הטבעי המיוחד ונחקור את התרבות התוססת השוררת בה.

היסטוריה סוערת:

רמת הגולן עברה לאורך ההיסטוריה תחת שלטונן של אימפריות רבות, ביניהן האשורים, הפרסים, הרומאים, הערבים והעות'מאנים. כל אחת מהן השאירה את חותמה על האזור, הן מבחינה תרבותית והן מבחינה אדריכלית.

במהלך המאה ה-20 חוותה רמת הגולן תהפוכות רבות. במלחמת ששת הימים נכבשה על ידי ישראל, ומהווה מאז חלק בלתי נפרד מהמדינה.

העת החדשה:

עם כינון המנדט הבריטי על ארץ ישראל והמנדט הצרפתי על סוריה ב-1923, נקבע קו הגבול בין המנדטים כך שרמת הגולן תהיה חלק מסוריה.
לאחר מלחמת העולם הראשונה ומלחמת העצמאות, התנהלו מספר ניסיונות התיישבות יהודית ברמת הגולן, אך אלו לא צלחו.

במהלך המאה ה-20 חוותה רמת הגולן תהפוכות פוליטיות רבות. היא עברה משלטון עות'מאני לשלטון בריטי, צרפתי וסורי, עד שנכבשה על ידי ישראל במלחמת ששת הימים. מאז 1967 הפכה רמת הגולן לחלק בלתי נפרד מהמדינה, ומתפתחת בה התיישבות יהודית תוססת.

עולם חי מגוון:

עולם החי ברמת הגולן עשיר ומגוון, וכולל יונקים, עופות, זוחלים, דו-חיים וחרקים. בין היונקים ניתן למצוא צבאים, זאבים, שועלים, חתולי בר, דרבנים, נמיה ועוד.
עולם העופות ברמת הגולן עשיר במיוחד, וכולל מינים רבים של ציפורי שיר, טורפים, דורסים ומימי מים. באזור מקננים בז מצוי, בז אדום, בז עצי, נשרים, זרזירים ועוד.

בנוסף, ניתן למצוא ברמת הגולן מינים רבים של זוחלים, ביניהם צבים, נחשים, לטאות ועוד. חשוב לציין שחלק ממיני החי ברמת הגולן נמצאים בסכנת הכחדה, כתוצאה מפעילות אנושית ופגיעה בבית גידולם הטבעי.

שמירה על הטבע:

רמת הגולן משמשת כבית גידול טבעי עבור מינים רבים של צמחים ובעלי חיים. שמירה על הטבע ברמת הגולן חשובה לא רק לשמירה על המגוון הביולוגי, אלא גם לשמירה על הנוף הייחודי ועל איכות החיים באזור.

ניתן לבקר במספר שמורות טבע ברמת הגולן, ביניהן שמורת גמלא, שמורת נחל עין יהודיה, שמורת הבניאס ועוד. בנוסף, חשוב לציין שרשות הטבע והגנים פועלת רבות לשמירה על הטבע ברמת הגולן, תוך שיתוף פעולה עם תושבי האזור ועם גורמים נוספים.

תרבות מגוונת:

ברמת הגולן מתגוררת אוכלוסייה מגוונת, הכוללת יהודים, דרוזים, נוצרים ומוסלמים. לכל אחת מהקהילות יש תרבות ייחודית משלה, המבוססת על מסורות עתיקות ואמונות.

אחד מהמאפיינים הבולטים של התרבות ברמת הגולן הוא האירוח החם והלבבי. תושבי האזור ידועים בחביבותם ובנכונותם לעזור לכל אורח.

אטרקציות לכל המשפחה:

תיירות בגולן: נופים מרהיבים, היסטוריה עשירה וחוויות מגוונות
רמת הגולן מציעה מגוון רחב של אטרקציות תיירותיות לכל המשפחה. בין אם אתם חובבי טבע, היסטוריה, קולינריה או ספורט, תמצאו בגולן את מה שחיפשתם.

היסטוריה: בגולן אתרים היסטוריים רבים, ביניהם מבצר נמרוד, עיר גמלא העתיקה, כנסיות ובתי כנסת עתיקים ועוד. תוכלו ללמוד על ההיסטוריה העשירה של האזור ועל תרבויות שונות שחיו בו לאורך השנים.

קולינריה: רמת הגולן ידועה גם במטבח המשובח שלה. תוכלו למצוא כאן מסעדות רבות המציעות מאכלים מקומיים טריים, יקבי בוטיק המייצרים יינות איכותיים, מבשלות בירה ועוד.

ספורט: חובבי ספורט ייהנו ממגוון פעילויות ספורטיביות בגולן, ביניהן טיולי הליכה ורכיבה על אופניים, סקי, שייט, צלילה ועוד.

לסיכום:

רמת הגולן מהווה חלק בלתי נפרד ממדינת ישראל, ומתפתחת בה התיישבות פורחת המהווה בית חם לאלפי תושבים. 

רמת הגולן היא לא רק אזור יפהפה ומרתק מבחינה היסטורית ותרבותית, אלא גם בית גידול ייחודי למגוון רחב של צמחים ובעלי חיים. שמירה על הטבע ברמת הגולן חשובה לא רק לשמירה על המגוון הביולוגי, אלא גם לשמירה על הנוף הייחודי ועל איכות החיים באזור. בהצלחה !



מודעות




פתרון 2 אותיות:
פתרון 3 אותיות: כנף, נוב, קשת, שעל
פתרון 4 אותיות: אודם, נטור, רמות
פתרון 5 אותיות: אליעד, אניעם, יונתן
פתרון 6 אותיות:
פתרון 7 אותיות:
פתרון (מיוחד מ-8 אותיות): 
פתרון של שתי מילים ומעלה: אבני איתן, אלוני הבשן, גבעת יואב, מבוא חמה, מעלה גמלא, נאות גולן, נווה אטיב, קדמת צבי, רמת מגשימים
ביטויים דומים: מושב ברמת הגולן 5 אותיות, מושב ברמת הגולן תשחץ, מושב ברמת הגולן מילון, מושב ברמת הגולן פירוש, מושב ברמת הגולן תשבץ
כדי למצוא תשובות נוספות - השתמשו בתיבת החיפוש בראש הדף.
יש לכם פתרון אחר להציע? כתבו לנו בתיבת התגובות!
עזרנו לכם למצוא את הפתרון לתשבץ? תפרגנו לנו בלייק!

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

יש לכם פתרון אחר להציע ? רשמו אותו כאן. תודה!

מורדו סודוקו להדפסה. בשלוש רמות: קל, בינוני וקשה. לחצו על הבאנר למעבר לסודוקו