רשמו את ההגדרה, וגלו את התשובה!
מי שאוהב את הפתרונות שלנו, יאהב גם את העמוד שלנו! :-)
עזרנו לכם למצוא את הפתרון החסר? פרגנו לנו בלייק! כי אם אתם חובבי תשבצים ואוהבים לאתגר את עצמכם – זה המקום בשבילכם.
אתר מורדו מכיל מאגר גדול של הגדרות תשבצים ותשחצים המתעדכנים באופן שוטף. לנוחיותכם, לכל הגדרה קיים מגוון רחב של פתרונות לפי סדר האלף בית ומספר המילים.
אז לחצו לייק ולחיצה שנייה לאישור >>

מודעות


רומן של טולסטוי | מספרי לב טולסטוי תשבץ | ספר של טולסטוי מילון

מורדו פתרון תשחצים ותשבצים - כי ידע לא קונים בכסף.
הפעם, קבלנו את ההגדרה רומן של טולסטוי . בכמה צעדים פשוטים נמצא את הפתרון המבוקש. הביטוי "ספר של טולסטוי" יכול להופיע במדור התשחצים בעיתונים היומיים כדוגמת: ידיעות אחרונות, מעריב או ישראל היום, וגם במגזינים השונים כמו: שבועון לאשה, פנאי פלוס ומוסף 7 ימים. 
לרשותכם ייסדנו את מילון התשבצים - מורדו, שיסייע לכם לפתור את התשחץ במהירות ובקלות. ראשית, נסתכל על ההגדרה מספרי לב טולסטוי בתשחץ, ונמנה את מספר המשבצות המרכיבות את הפתרון. אחר כך נגולל את המסך מטה, ומיד יופיע מאגר של תשובות אפשריות. על מנת להקל על החיפוש שבצנו את התשובות לפי סדר האלפבית. אז למה אתם מחכים - בואו למצוא את התשובה הנכונה.

דדד לב טולסטוי: חייו, יצירותיו ומורשתו

לב ניקולייביץ' טולסטוי, שנולד ב-9 בספטמבר 1828 באחוזת יסנאיה פוליאנה במחוז טולה שברוסיה, היה דמות מרכזית בספרות הרוסית והעולמית של המאה ה-19. בן למשפחת אצולה עתיקה, טולסטוי איבד את הוריו בגיל צעיר וגדל בחסות קרובי משפחה. חוויות ילדותו, כולל החיים באחוזה הכפרית והמפגש עם פערים מעמדיים, השפיעו עמוקות על יצירתו העתידית. למרות הרקע האריסטוקרטי, טולסטוי פיתח מוקדם יחס ביקורתי כלפי מעמדו ונטה להזדהות עם האיכרים והפשוטי עם. לימודיו באוניברסיטת קאזאן, אף שלא השלימם, חשפו אותו לרעיונות חדשים ועיצבו את השקפת עולמו המתפתחת. תקופת שירותו הצבאית בקווקז ובמלחמת קרים הייתה מכרעת בעיצוב תפיסותיו על מלחמה, שלום ומשמעות החיים, והיוותה בסיס לכתיבתו המוקדמת.

התפתחות ספרותית ויצירות מוקדמות

הקריירה הספרותית של טולסטוי החלה במהלך שירותו הצבאי, כאשר החל לכתוב את הטרילוגיה האוטוביוגרפית "ילדות, נעורים, עלומים" (1852-1856). יצירה זו, שהתאפיינה בניתוח פסיכולוגי עמוק וסגנון ריאליסטי מפורט, סימנה את תחילתה של קריירה ספרותית מבטיחה. חוויותיו במלחמת קרים הובילו לכתיבת "סיפורי סבסטופול" (1855), סדרת סיפורים שחשפה את זוועות המלחמה ואת האבסורד שבה, תוך ביקורת על הרומנטיזציה של הקרב. יצירות אלו ביססו את מעמדו של טולסטוי כסופר מבטיח בעל קול ייחודי. סגנונו הריאליסטי, המשלב תיאורים מדויקים עם תובנות פסיכולוגיות עמוקות, היה חדשני לתקופתו והשפיע רבות על התפתחות הרומן הריאליסטי. בנוסף, הנובלה "הקוזאקים" (1863) שיקפה את התעניינותו הגוברת בחיי הכפר ובערכים המסורתיים, נושאים שיהפכו מרכזיים ביצירותיו המאוחרות יותר.

יצירות המופת: "מלחמה ושלום" ו"אנה קארנינה"

שתי יצירות המופת של טולסטוי, "מלחמה ושלום" (1869) ו"אנה קארנינה" (1877), מייצגות את שיא יכולתו הספרותית ומבססות את מעמדו כאחד מגדולי הסופרים בכל הזמנים. "מלחמה ושלום", אפוס היסטורי המתפרש על פני למעלה מאלף עמודים, מתאר את חייהן של חמש משפחות אריסטוקרטיות רוסיות על רקע מלחמות נפוליאון. הרומן משלב בין תיאורים היסטוריים מדויקים, ניתוח פילוסופי של משמעות ההיסטוריה, ותיאור עשיר של חיי היומיום והתפתחות הדמויות. טולסטוי מציג תפיסה ייחודית של ההיסטוריה, לפיה לא המנהיגים הגדולים אלא האנשים הפשוטים הם שמעצבים את מהלך האירועים. "אנה קארנינה", לעומת זאת, מתמקד בחברה הרוסית בת זמנו של טולסטוי, ומספר את סיפורה הטרגי של אנה, אישה נשואה המנהלת רומן עם קצין צעיר. הרומן חוקר נושאים כמו אהבה, נישואין, בגידה ומוסר חברתי, תוך שהוא מציג תמונה מורכבת ועשירה של החברה הרוסית במאה ה-19. שתי היצירות הללו בולטות בעומק הפסיכולוגי של הדמויות, בתיאורים המפורטים והמדויקים של המציאות החברתית וההיסטורית, ובהצגת שאלות פילוסופיות עמוקות על משמעות החיים והמוות.

פילוסופיה, אמונות והגות

לצד כתיבתו הספרותית, טולסטוי פיתח השקפת עולם פילוסופית ודתית ייחודית שהשפיעה רבות על חייו ועל יצירתו המאוחרת. בשנות ה-70 וה-80 של המאה ה-19 עבר טולסטוי משבר רוחני עמוק שהוביל אותו לפיתוח גישה דתית-מוסרית חדשה. הוא דחה את הכנסייה הממוסדת וקרא לחזרה לנצרות פשוטה המבוססת על תורותיו של ישו, במיוחד הדרשה על ההר. טולסטוי האמין בפציפיזם קיצוני ובעקרון של אי-התנגדות לרוע באלימות, רעיונות שהשפיעו עמוקות על דמויות כמו מהטמה גנדי ומרטין לותר קינג. הוא פיתח ביקורת חריפה על מוסדות המדינה והחברה, כולל הממשלה, הצבא ומערכת המשפט, וראה בהם מקור לדיכוי ואי-צדק. תפיסותיו כללו גם אמונה בצמחונות, בחיים פשוטים ובעבודת כפיים. טולסטוי ביקר את הקפיטליזם והבעלות הפרטית על קרקע, וקרא לחלוקה צודקת יותר של העושר. הגותו השפיעה רבות על תנועות אנרכיסטיות ופציפיסטיות ברחבי העולם, והובילה להקמת קהילות "טולסטויאניות" שניסו ליישם את רעיונותיו.

"חוג הקריאה" וכתיבה מאוחרת

בשנותיו האחרונות, טולסטוי התמקד יותר בכתיבה פילוסופית ודתית. יצירתו "חוג הקריאה" (1906-1910) מהווה סיכום של השקפת עולמו המאוחרת. ספר זה, שטולסטוי עבד עליו במשך כ-15 שנה, הוא אסופה של ציטוטים, מחשבות וסיפורים קצרים המסודרים לפי ימות השנה. הספר נועד לשמש כמדריך רוחני ומוסרי לקורא, ומשקף את אמונתו של טולסטוי בכוחה של החכמה האנושית המצטברת לספק הדרכה לחיים מוסריים ומשמעותיים. "חוג הקריאה" מכיל מגוון רחב של נושאים, כולל אמונה, ידע, אהבה, מוות וחינוך, ומשלב בין מקורות מערביים ומזרחיים. הספר משקף את הגישה האנרכיסטית והאנטי-ממסדית של טולסטוי, תוך דגש על האחריות האישית והחיפוש אחר אמת פנימית. למרות חשיבותו, הספר היה מוחרם הן תחת שלטון הצאר והן בתקופה הסובייטית, ורק בשנים האחרונות זכה להכרה מחודשת. יצירה זו מדגימה את המעבר של טולסטוי מכתיבה בדיונית לכתיבה הגותית, ומהווה תרומה משמעותית להגות המוסרית והרוחנית של תקופתו.

חייו האישיים ומערכות יחסים

חייו האישיים של טולסטוי היו מורכבים ולעתים סוערים, ושיקפו את המתחים והסתירות שאפיינו את אישיותו ואת יצירתו. נישואיו לסופיה אנדרייבנה ברס ב-1862 היו מרכזיים בחייו. סופיה, שהייתה צעירה מטולסטוי ב-16 שנים, הייתה לא רק אשתו ואם לשלושה-עשר ילדיהם, אלא גם שותפה פעילה ביצירתו. היא העתיקה את כתביו פעמים רבות והייתה מעורבת בעריכתם ובפרסומם. עם זאת, מערכת היחסים ביניהם הייתה מורכבת ולעתים קרובות מתוחה, במיוחד בשנותיו האחרונות של טולסטוי. השינוי הרוחני שעבר טולסטוי בשנות ה-70 וה-80 של המאה ה-19 יצר מתח גובר בין השניים, כאשר סופיה התקשתה לקבל את הרעיונות הקיצוניים שלו לגבי פשטות ומוסר. המתח הגיע לשיאו בשנותיו האחרונות, כאשר טולסטוי ניסה לוותר על רכושו ולחיות חיים פשוטים יותר, מהלך שנתקל בהתנגדות חריפה מצד אשתו. יחסיו עם ילדיו היו גם הם מורכבים, כאשר חלקם תמכו ברעיונותיו בעוד אחרים התנגדו להם. בשנת 1910, בגיל 82, טולסטוי עזב את ביתו באופן פתאומי, במה שנראה כניסיון אחרון לממש את אידיאל החיים הפשוטים שלו. הוא נפטר כעבור ימים ספורים בתחנת רכבת מרוחקת, אירוע שהפך לסמל של המתח בין שאיפותיו הרוחניות לבין מחויבויותיו המשפחתיות והחברתיות.

מורשתו והשפעתו

מורשתו של לב טולסטוי חורגת הרבה מעבר לתרומתו לספרות הרוסית והעולמית. השפעתו ניכרת בתחומים רבים, מספרות ופילוסופיה ועד פוליטיקה וחברה. כסופר, טולסטוי השפיע עמוקות על התפתחות הרומן המודרני. הטכניקות הנרטיביות שלו, הדגש על הפסיכולוגיה של הדמויות, והיכולת לשלב בין הפרטי לציבורי, השפיעו על דורות של סופרים ברחבי העולם. יצירותיו תורגמו למאות שפות וזכו לעיבודים רבים לקולנוע ולטלוויזיה, מה שהפך אותן לחלק בלתי נפרד מהתרבות העולמית. מעבר לתרומתו הספרותית, רעיונותיו הפילוסופיים והמוסריים של טולסטוי המשיכו להדהד זמן רב לאחר מותו. תפיסותיו לגבי אי-אלימות והתנגדות פסיבית השפיעו על מנהיגים ותנועות חברתיות ברחבי העולם, כולל מהטמה גנדי בהודו ומרטין לותר קינג בארצות הברית. ביקורתו על מוסדות המדינה והדת תרמה לפיתוח רעיונות אנרכיסטיים ולביקורת על מבני כוח חברתיים. בהצלחה !



מודעות




פתרון 2 אותיות:
פתרון 3 אותיות: שטן
פתרון 4 אותיות: 
השטן
פתרון 5 אותיות:
פתרון 6 אותיות:
פתרון 7 אותיות:
הקוזקים (מספרי לב טולסטוי)
פתרון 8 אותיות ומעלה: סבסטופול
פתרון של שתי מילים:
 אווזי הבר, אחי הבכור, אנה קארנינה, אחר המשתה, וניה טפשון, חאג'י מוראט, חוג הקריאה, מלחמה ושלום, סונטת קרויצר, ספרים מדברים, על הפטריוטיות, שלוש השאלות, שלוש מיתות
פתרון של שלוש מילים ומעלה: איוואן איליץ ואחרים, בוקר של קדרות, בעל הבית והפועל, האם אדמה מרובה נחוצה לאדם וסיפורים אחרים, חוג של קריאה, מותו של איוואן איליץ', מלכות האלוהים שוכנת בתוכך
ביטויים דומים: רומן של טולסטוי מילון, רומן של טולסטוי פירוש, רומן של טולסטוי 12 אותיות, רומן של טולסטוי תשחץ, מספרי לב טולסטוי מילון, מספרי לב טולסטוי תשחץ, אחד מספרי   טולסטוי תשחץ
כדי למצוא תשובות נוספות - השתמשו בתיבת החיפוש בראש הדף.
יש לכם פתרון אחר להציע? כתבו לנו בתיבת התגובות!
עזרנו לכם למצוא את הפתרון לתשבץ? תפרגנו לנו בלייק!

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

יש לכם פתרון אחר להציע ? רשמו אותו כאן. תודה!

מורדו סודוקו להדפסה. בשלוש רמות: קל, בינוני וקשה. לחצו על הבאנר למעבר לסודוקו