רשמו את ההגדרה, וגלו את התשובה!
מי שאוהב את הפתרונות שלנו, יאהב גם את העמוד שלנו! :-)
עזרנו לכם למצוא את הפתרון החסר? פרגנו לנו בלייק! כי אם אתם חובבי תשבצים ואוהבים לאתגר את עצמכם – זה המקום בשבילכם.
אתר מורדו מכיל מאגר גדול של הגדרות תשבצים ותשחצים המתעדכנים באופן שוטף. לנוחיותכם, לכל הגדרה קיים מגוון רחב של פתרונות לפי סדר האלף בית ומספר המילים.
אז לחצו לייק ולחיצה שנייה לאישור >>

מודעות


סטתוסקופ | סטתוסקופ תשבץ | סטתוסקופ מילון

מורדו פתרון תשחצים ותשבצים - כי ידע לא קונים בכסף.
הפעם, קבלנו את ההגדרה סטטוסקופ . בכמה צעדים פשוטים נמצא את הפתרון המבוקש.
ראשית, נסתכל על ההגדרה סטתוסקופ בתשחץ, ונמנה את מספר המשבצות המרכיבות את הפתרון. אחר כך נגולל את המסך מטה ומיד יופיע מאגר של תשובות אפשריות. על מנת להקל על החיפוש ארגנו את התשובות לפי סדר האלפבית. 

הקשבה פנימית: המסכת ככלי אבחוני

הסטטוסקופ, אותו כלי רפואי קלאסי, הפך לסמל המובהק של מקצוע הרפואה. צינור גמיש זה, המחבר בין אוזנו של הרופא לגופו של החולה, מאפשר האזנה לקולות פנימיים, קולות שמספרים סיפורים על בריאות ומחלות.

המצאת המסכת: מסע אל עבר הרפואה

בשנת 1816, רנה לאנק, רופא צרפתי סקרן, פיתח את המסכת הראשון. לאנק, שהיה תלמידו של ז'אן-ניקולה קורביזר, רופא ידוע, חקר את האוסקולטציה, שיטת האזנה לגוף לצורך אבחון מחלות. לאנק שם לב שכאשר הוא מניח את אוזנו על חזהו של חולה, הוא יכול לשמוע רעשים הקשורים למצבים רפואיים שונים.

הלב שמדבר: קולות הלב דרך המסכת

הסטטוסקופ מאפשר האזנה למגוון רחב של קולות פנימיים, אך אחד החשובים שבהם הוא קול הלב. באמצעות המסכת, יכול הרופא להבחין בקצב פעימות הלב, בעוצמתן, ובקולות נוספים הקשורים למחלות לב שונות. קולות אלו, הידועים כ"איוושה", יכולים להצביע על מומים מולדים בלב, דלקות, פגיעות שסתומים, ועוד.

נשימה בריאה, נשימה קשה: הצצה אל תוך הריאות

הסטטוסקופ משמש גם להאזנה לריאות. קולות הנשימה, הידועים כ"רעשים נשימתיים", יכולים לספק מידע רב על בריאות הריאות. רעשים אלו עשויים להשתנות בהתאם למחלות ריאות שונות, כגון אסטמה, ברונכיטיס, דלקת ריאות, ועוד.

זרימה חלקה, זרימה חסומה: המסכת חושף את סודות זרימת הדם

הסטטוסקופ משמש גם להערכת זרימת הדם. באמצעותו, יכול הרופא להבחין בזרימה תקינה או חריגה בכלי הדם, דבר שעשוי להצביע על מחלות כלי דם שונות, כגון טרשת עורקים, קרישי דם, ועוד.

הטכנולוגיה צועדת קדימה: מסכתים אלקטרוניים ומכשירים משוכללים

הטכנולוגיה בתחום המסכתים התקדמה רבות לאורך השנים. כיום, קיימים מסכתים אלקטרוניים משוכללים המאפשרים האזנה משופרת, ניתוח מתקדם של קולות הגוף, ואף הקלטה ושידור של הקולות. בנוסף, פותחו מכשירים משוכללים אחרים, כגון אולטרסאונד דופלר, המשלבים טכנולוגיות הדמיה מתקדמות עם יכולות האזנה.

סטטוסקופ: יותר מכלי רפואי, כלי להקשבה

הסטטוסקופ הוא לא רק כלי רפואי חשוב, אלא גם סמל להקשבה. באמצעות המסכת, יכול הרופא להקשיב לקולות גופו של החולה, ללמוד על בריאותו ועל מחלותיו, ולספק לו טיפול רפואי מדויק ויעיל.

הסטטוסקופ: עתיד מרתק

התחום של האזנה רפואית מתפתח כל הזמן. טכנולוגיות חדשות נמצאות בפיתוח, ועתיד המסכת נראה מרתק. ייתכן שבעתיד, נוכל להשתמש במסכתים משוכללים עוד יותר, שיאפשרו אבחון מדויק ומוקדם יותר של מחלות, ואף טיפול רפואי מותאם אישית. 

מכשור רפואי: הגדרה ותפקיד

מכשור רפואי הוא שם כולל למוצרים טכנולוגיים רבים ושונים המשמשים לטיפול רפואי במטופלים. מטרתם של מכשירים אלו יכולה להיות אבחון, טיפול או ניתוח. בניגוד לתרופות, שהשפעתן כימית, השפעת מכשור רפואי היא בעיקרה פיזית.

מגוון רחב של מכשירים

תחום המכשור הרפואי כולל מוצרים רבים ומגוונים, החל ממכשירים פשוטים יחסית, כמו מדי חום ומכשירי רנטגן, ועד למכשירים משוכללים ביותר, כמו מכשירי דימות רפואי (MRI, CT) ואולטרסאונד. בנוסף, קיימים גם מכשירים המשמשים להרדמה, אנדוסקופיה, ניתוחים ועוד.

תהליך אישור מורכב

על מנת לאפשר שימוש מעשי בבתי חולים של מכשיר רפואי שפותח, עליו לזכות קודם כל באישור רשויות רגולטוריות, כגון מנהל התרופות והמזון האמריקני (ה-FDA) בארצות הברית, ובאירופה, בתקן ה-CE. אישורים אלו ניתנים לאחר שהמכשירים עוברים בדיקות רבות המוכיחות את יעילותם ובטיחותם.

הובלה ענפה של מחקר ופיתוח

תחום המכשור הרפואי הוא תחום דינמי ומתפתח כל הזמן. מחקר ופיתוח נרחב מתקיים בתחום זה במטרה לפתח מכשירים חדשים ומתקדמים יותר, שיאפשרו אבחון מדויק ויעיל יותר של מחלות, טיפולים יעילים יותר, ושיפור איכות החיים של החולים. בהצלחה !



מודעות




פתרון 2 אותיות:
פתרון 3 אותיות:
פתרון 4 אותיות:
מסכת
פתרון 5 אותיות:
פתרון 6 אותיות:
פתרון 7 אותיות:
פתרון 8 אותיות ומעלה:
פתרון שתי מילים ומעלה:
קנה שמע

ביטויים דומים: סטתוסקופ מילון, סטתוסקופ פירוש, סטטוסקופ מילה נרדפת, מה זה סטטוסקופ?, סטתוסקופ 
למציאת תשובות נוספות - השתמשו בתיבת החיפוש בראש הדף.
עזרנו לכם למצוא את הפתרון ? תפרגנו לנו בלייק! 
יש לכם פתרון אחר להציע? כתבו לנו בתיבת התגובות!

2 תגובות:

יש לכם פתרון אחר להציע ? רשמו אותו כאן. תודה!

מורדו סודוקו להדפסה. בשלוש רמות: קל, בינוני וקשה. לחצו על הבאנר למעבר לסודוקו