רשמו את ההגדרה, וגלו את התשובה!
מי שאוהב את הפתרונות שלנו, יאהב גם את העמוד שלנו! :-)
עזרנו לכם למצוא את הפתרון החסר? פרגנו לנו בלייק! כי אם אתם חובבי תשבצים ואוהבים לאתגר את עצמכם – זה המקום בשבילכם.
אתר מורדו מכיל מאגר גדול של הגדרות תשבצים ותשחצים המתעדכנים באופן שוטף. לנוחיותכם, לכל הגדרה קיים מגוון רחב של פתרונות לפי סדר האלף בית ומספר המילים.
אז לחצו לייק ולחיצה שנייה לאישור >>

מודעות


רובע בלונדון | רובע בלונדון תשבץ

מורדו פתרון תשחצים ותשבצים - כי ידע לא קונים בכסף.
הפעם, קבלנו את ההגדרה רובע בלונדון . בכמה צעדים פשוטים נמצא את הפתרון המבוקש.
ראשית, נסתכל על ההגדרה רובע בלונדון בתשחץ, ונמנה את מספר המשבצות המרכיבות את הפתרון. אחר כך נגולל את המסך מטה ומיד יופיע מאגר של תשובות אפשריות. על מנת להקל על החיפוש ארגנו את התשובות לפי סדר האלפבית. 

סקירה כללית על לונדון

לונדון, בירת אנגליה והממלכה המאוחדת, היא אחת הערים המרכזיות והמשפיעות בעולם. מוקדמת שורשיה לתקופת השלטון הרומאי, לונדון התפתחה במשך מאות שנים לעיר ענקית ומרובת פנים. כיום, היא משמשת כמרכז חשוב לפיננסים, תרבות, תיירות ותחבורה גלובלית. עם מעמדה כעיר עולם מובילה, לונדון ממשיכה למשוך אליה עסקים, אמנים, סטודנטים ומבקרים מכל רחבי העולם.

אוכלוסיית לונדון: מגוונת ורב-תרבותית

לונדון מתהדרת באוכלוסייה מגוונת ורב-תרבותית. ב-2017, אוכלוסיית העיר מנתה כ-8.8 מיליון תושבים, המהווים כ-12.5% מאוכלוסיית הממלכה המאוחדת. קהילות גדולות של לבנים, אסייתים, שחורים וקבוצות אתניות אחרות חיות בכפיפה אחת, כשמעל ל-300 שפות נשמעות ברחובותיה. לונדון גם מכילה קהילה יהודית גדולה של כ-150,000 איש ברובע צפון מערב העיר, וקהילה חרדית משגשגת של יותר מ-50,000 נפש בסטמפורד היל.

תרבות ואמנויות פורחות

מעמדה התרבותי של לונדון בולט ביותר. העיר מציעה מגוון עשיר של אטרקציות תרבותיות, החל ממוזיאונים ידועי שם כמו המוזיאון הבריטי וגלריית טייט מודרן, ועד לתיאטראות ידועים בוסט אנד ולאולמות אופרה כמו קובנט גארדן. קהל רב נהנה מהופעות של תזמורות מובילות כגון התזמורת הפילהרמונית של לונדון והתזמורת הסימפונית של לונדון. מועדוני הספורט של לונדון, כמו ארסנל, צ'לסי וטוטנהאם, גם מושכים צופים רבים. אירועים גדולים כמו משחקי האולימפיאדה בשנים 1908, 1948 ו-2012 העניקו לעיר במה עולמית.

מערכת תחבורה יעילה ומגוונת 

לונדון מתגאה במערכת תחבורה ציבורית נרחבת ויעילה, אשר משלבת רכבת תחתית (הטיוב), רכבות עיליות, אוטובוסים, מוניות ייחודיות וספינות נהר התמזה. הרכבת התחתית הראשונה בעולם הייתה בלונדון והחלה לפעול עוד ב-1863. כיום, היא מחוברת היטב עם יתר אמצעי התחבורה דרך רשות התחבורה המטרופולינית התקינה. שישה נמלי תעופה בינלאומיים, ביניהם הית'רו - הנמל הנסיעה ביותר בעולם, משרתים את לונדון ותורמים למעמדה הבינלאומי.  

ארמון בקינגהאם: מעונה של המלוכה הבריטית

ארמון בקינגהאם הוא ארמון המלוכה המרכזי בלונדון והמשכן הרשמי של המלך צ'ארלס השלישי. הארמון, שהוקם במקור בשנת 1703, נרכש בידי המלך ג'ורג' השלישי ב-1762 והתרחב לאורך השנים. בתקופת המלכה ויקטוריה, נבנתה החזית המזרחית המפורסמת והארמון קיבל את צורתו המוכרת כיום. במהלך השיפוצים הוכפל גודל הארמון ונוספו חדרי אירוח, חדרי שינה רבים ואגפי טקסים. הארמון שימש כביתה של המונרכיה הבריטית משנת 1837, עת נכנסה ויקטוריה לשלטון. 

נוטינג היל: שכונה רב-תרבותית ואופנתית  

נוטינג היל היא שכונה יוקרתית ורב-תרבותית במערב לונדון, הממוקמת סמוך לגני קנזינגטון. השכונה ידועה בזכות בתיה הוויקטוריאניים היפים בסגנון טרציני, מרכזי הקניות והמסעדות האופנתיות שלה. באזור מתקיים מדי שנה קרנבל נוטינג היל, חגיגה תרבותית צבעונית עם מוזיקת רגאיי, מצעדים ורקדנים. שוק פורטובלו וסביבתו משכו בעבר אמנים ותרבות אלטרנטיבית, והפכו את נוטינג היל למרכז תרבותי ססגוני. היום השכונה נחשבת כאחת משכונות היוקרה של לונדון עם בתים גדולים מסודרים, אוכלוסייה כלכלית-חברתית בכירה ואווירה קוסמופוליטית.  

קתדרלת סנט פול: מונומנט ארכיטקטוני מפואר  

קתדרלת סנט פול היא אחד ממונומנטי הארכיטקטורה המרשימים ביותר של לונדון. המבנה המפואר, שתוכנן על ידי האדריכל סר כריסטופר רן, נבנה בין 1675 ל-1708 והוא דוגמה מופתית לסגנון הבארוק המאוחר והרנסאנס האנגלי. קתדרלת סנט פול בולטת בזכות כיפתה העצומה בגובה 108 מטרים, המשלבת השראה מבזיליקת פטרוס שברומא. בפנים, מרשימות הגלריות הספירליות ו"גלריית הלחישות" הייחודית עם ההדים המוזרים שלה. הקתדרלה מכילה אוצרות ומוזיאון עם קברים של דמויות היסטוריות, ועוגב ענק עם 7,189 צינורות. קתדרלת סנט פול ממשיכה להיות אתר דתי ותיירותי חשוב ומרכזי בלונדון.

רובעי לונדון: חלוקה מנהלית ומגוונת

לונדון מחולקת ל-32 רבעים (boroughs), המהווים למעשה מחוזות שלה. 12 רבעים פנימיים, ביניהם וסטמינסטר והסיטי, מרכיבים את לונדון הפנימית, בעוד 20 רבעים חיצוניים מהווים את לונדון החיצונית. כל רובע מנוהל על ידי מועצה נבחרת האחראית על שירותים עירוניים כגון חינוך, רווחה ותחבורה. רבעים מרכזיים כוללים טאואר המלטס, קמדן, איסלינגטון, למבת' ובארנט. חלוקה זו מאפשרת ניהול מקומי של שכונות ופרברים שונים בעיר הענקית.

מרכז פיננסי וכלכלי מוביל

לונדון היא ליבה הפיננסי והכלכלי של הממלכה המאוחדת ואחד ממרכזי הפיננסים החשובים בעולם. אזור הסיטי ההיסטורי, המשמש כמרכז עסקים ראשי, מכיל בנקים, חברות ביטוח וברוקרים השולטים בשוק ההון הגלובלי. ענקיות תעשיית השירותים הפיננסיים והמקצועיים תורמות תרומה משמעותית לתמ"ג הבריטי. יצוא שירותים, תיירות עסקית ומוסדות השכלה גבוהה מובילים גם תורמים לכלכלתה המשגשגת של לונדון.

לונדון בת-זמננו: אתגרים והתפתחויות עתידיות

בעודה נהנית ממעמדה הגלובלי, לונדון גם מתמודדת עם אתגרים משמעותיים. צפיפות אוכלוסין גבוהה, זיהום אוויר, יוקר מחיה ופערים חברתיים-כלכליים הם חלק מהקשיים שהעיר נאלצת להתגבר עליהם. עם זאת, תכניות אב להרחבת התחבורה הציבורית, בנייה של שכונות חדשות וצעדים לשמירה על איכות הסביבה, צפויים להמשיך ולהתמודד עם האתגרים הללו בעתיד.

למרות היקף האוכלוסייה הגדול, לונדון שואפת להרחיב את רשת הרכבות והמטרו שלה על מנת לשפר את התנועה העירונית. תוכניות לקווי רכבת חדשים, הארכת קווים קיימים והקמת תחנות חדשות, צפויות לקדם נגישות ויעילות בהסעת ההמונים. בד בבד, מתקיימים מהלכים להפחתת זיהום האוויר, כמו קידום רכב חשמלי, השקעה בתחבורה ידידותית לסביבה וטיפול במפגעי עשן ופליטות מזהמות. בהצלחה !



מודעות




פתרון 2 אותיות:
פתרון 3 אותיות: הרו
פתרון 4 אותיות: ברנט, הארו, למבת', סאת'ק, קמדן
פתרון 5 אותיות: בארנט, בקסלי, וסטהם, מרטון, סאטון
פתרון 6 אותיות: אילינג, אנפילד, ברומלי, גריניץ', ניוהאם
פתרון 7 אותיות: האונסלו, הברינג, קרוידון, רדברידג'
פתרון 8 אותיות ומעלה:
איזלינגטון, הארינגיי, הילינגדון, וונדסוורת', וימבלדון (חלק מרובע מרטון), וסטמינסטר, לואישהאם
פתרון שתי מילים ומעלה: בארקינג ודאגנהאם, האמרסמית' ופולהאם, הסיטי של לונדון, הרובע המלכותי קינגסטון שעל התמזה, וולת'אם פורסט, טאוור האמלטס, קנזינגטון וצ'לסי, ריצ'מונד שעל התמזה
ביטויים דומים: רובע בלונדון מילון, רובע בלונדון פירוש, שם של רובע בלונדון, רובע בלונדון תשבץ, רובע בלונדון 5 אותיות, שכונה בלונדון, רובע ידוע בלונדון
מחפשים תשובות נוספות - השתמשו בתיבת החיפוש בראש הדף.
עזרנו לכם למצוא את הפתרון ? תפרגנו לנו בלייק! 
יש לכם פתרון אחר להציע? כתבו לנו בתיבת התגובות!

4 תגובות:

יש לכם פתרון אחר להציע ? רשמו אותו כאן. תודה!

מורדו סודוקו להדפסה. בשלוש רמות: קל, בינוני וקשה. לחצו על הבאנר למעבר לסודוקו