רשמו את ההגדרה, וגלו את התשובה!
מי שאוהב את הפתרונות שלנו, יאהב גם את העמוד שלנו! :-)
עזרנו לכם למצוא את הפתרון החסר? פרגנו לנו בלייק! כי אם אתם חובבי תשבצים ואוהבים לאתגר את עצמכם – זה המקום בשבילכם.
אתר מורדו מכיל מאגר גדול של הגדרות תשבצים ותשחצים המתעדכנים באופן שוטף. לנוחיותכם, לכל הגדרה קיים מגוון רחב של פתרונות לפי סדר האלף בית ומספר המילים.
אז לחצו לייק ולחיצה שנייה לאישור >>

מודעות


השמצות | השמצות תשבץ | השמצות מילון

מורדו פתרון תשחצים ותשבצים - כי ידע לא קונים בכסף.
הפעם, קבלנו את ההגדרה השמצות . בכמה צעדים פשוטים נמצא את הפתרון המבוקש.
ראשית, נסתכל על ההגדרה השמצות בתשחץ, ונמנה את מספר המשבצות המרכיבות את הפתרון. אחר כך נגולל את המסך מטה ומיד יופיע מאגר של תשובות אפשריות. על מנת להקל על החיפוש ארגנו את התשובות לפי סדר האלפבית. 

השמצות וגידופים: מנגנוני הפגיעה וההגנה המשפטית

"לשון הרע הורגת שלושה: את האומר, את הנאמר ואת השומע." אימרה זו, המיוחסת לחז"ל, ממחישה את העוצמה ההרסנית הטמונה במילים. דברי בלע, מונח רחב הכולל השמצות, שקרים, רמאויות, דברי רשעות ואף עלילות שווא, משמשים כנשק חד המכוון אל ליבם ומוחם של בני אדם. מילים אלו, הנורות ללא מחשבה או מתוך כוונת זדון, יכולות להותיר צלקות עמוקות בנפשם של הקורבנות, להרוס מוניטין שנבנה בעמל רב, ואף לערער את יסודות החברה. דברי בלע אינם רק פגיעה אישית; הם בבחינת "אפקט הפרפר", כאשר השמצה אחת יכולה להתפשט ולהשפיע על מעגלים רחבים יותר, לזרוע הרס ולפגוע באמון בין אנשים ובמוסדות. במאמר זה נצלול אל עומק התופעה, נבחן את סוגי דברי הבלע השונים, את השפעותיהם הפסיכולוגיות והחברתיות, את ההגנות המשפטיות העומדות לרשות הנפגעים, ודרכים להתמודדות עם פגיעה זו.

סוגי דברי הבלע: מנעד הפגיעה

דברי בלע מופיעים במגוון צורות, כשכל אחת מהן נושאת עוצמת פגיעה שונה. לשון הרע, המוגדרת בחוק איסור לשון הרע, היא פרסום דבר שעלול להשפיל אדם בעיני הבריות או לעשותו מטרה לשנאה, לבוז או ללעג. החוק מבחין בין טענת עובדה להבעת דעה, ומעניק הגנות מסוימות לפרסום אמת שיש בו עניין ציבורי. דיסקרדיטציה (הוצאת שם רע), לעומת זאת, היא פגיעה באמינות וביושרה של אדם, לרוב באמצעות חשיפת מידע שלילי או שקרי. לזות שפתיים, מונח שמקורו במקרא, מתייחס לשקרים מכוונים שמטרתם לפגוע באחר. דברי בוז וקללות, אף שאינם בהכרח שקריים, הם אמירות משפילות ומעליבות הפוגעות בכבוד האדם ובתחושת הערך העצמי שלו. כל אחת מצורות אלו של דברי בלע פוגעת בנפשו של הקורבן, בכבודו ובמעמדו החברתי, ויש להן השלכות מרחיקות לכת על חייו.

היבטים פסיכולוגיים של ההשמצה

ההשפעות הפסיכולוגיות של דברי בלע על הנפגע הן הרסניות ועמוקות. הקורבנות חווים פגיעה בדימוי העצמי, תחושת השפלה ובושה, חרדה, דיכאון ואף בידוד חברתי. במקרים קיצוניים, ההשמצות עלולות להוביל למחשבות אובדניות ואף למעשים קיצוניים. מעבר לפגיעה האישית, דברי בלע פוגעים גם במערכות יחסים, יוצרים סכסוכים ומערערים את האמון בין אנשים. השמצות עלולות להרוס חברויות, לפגוע בזוגיות ואף להוביל להתפרקות משפחות. השפעתן עלולה להיות מרחיקת לכת, כאשר "אפקט הפרפר" נכנס לפעולה: השמצה אחת, קטנה ככל שתהיה, יכולה להתגלגל ולהשפיע על מעגלים רחבים יותר בחברה, ליצור אווירה עכורה של חשדנות וחוסר אמון.

הקללה ככלי נשק תרבותי

הקללה, כצורה קיצונית של דברי בלע, מלווה את האנושות משחר ההיסטוריה. בתרבויות שונות היא שימשה ככלי להבעת זעם, כישוף ואף איחול רע. בתנ"ך, למשל, אנו מוצאים קללות רבות, חלקן מופנות כלפי אויבים ואחרות כלפי אנשים פרטיים. בתרבות המודרנית, הקללה מופיעה בספרות, בקולנוע ובטלוויזיה, לעתים כביטוי הומוריסטי ולעתים ככלי נשק מילולי. דוגמאות לכך ניתן למצוא בסדרת ספרי "הארי פוטר", בה הקללה היא כישוף שנועד לפגוע באדם, וכן בסדרת "הגשש החיוור" ובתוכנית הרדיו "שלושה בסירה אחת", בהן הקללות משמשות כביטוי הומוריסטי. אולם, גם כאשר היא משמשת כהומור, הקללה עלולה לפגוע ולשמש ככלי נשק מילולי.

חוק איסור לשון הרע: ההגנה המשפטית

חוק איסור לשון הרע, שנחקק בישראל בשנת 1965, נועד להגן על כבוד האדם ושמו הטוב מפני פרסומים פוגעניים. החוק מגדיר לשון הרע כדבר שפרסומו עלול להשפיל אדם בעיני הבריות או לעשותו מטרה לשנאה, לבוז או ללעג. החוק קובע כי פרסום לשון הרע יכול להוות עוולה אזרחית ועבירה פלילית כאחד. עם זאת, החוק מעניק הגנות מסוימות לפרסומים מסוימים, כגון פרסום אמת שיש בו עניין ציבורי. בישראל, תביעות לשון הרע הן נפוצות, ובתי המשפט נדרשים לאזן בין הזכות לחופש הביטוי לבין הזכות לשם טוב.

דרכים להתמודדות עם השמצות

התמודדות עם השמצות היא אתגר מורכב הדורש התייחסות הן להיבטים הרגשיים והן להיבטים המשפטיים. מבחינה רגשית, חשוב להכיר בפגיעה ולהתמודד איתה באופן בריא. פנייה לסיוע מקצועי, כמו טיפול פסיכולוגי, יכולה לסייע בהתמודדות עם רגשות כמו כעס, עצב ופגיעה בערך העצמי. בנוסף, תגובה אסרטיבית להשמצות, הכוללת הצבת גבולות והגנה על עצמך, יכולה לסייע בהפסקת הפגיעה. במקרים מסוימים, פנייה לערכאות משפטיות עשויה להיות הדרך הנכונה. הגשת תביעת לשון הרע יכולה להרתיע את המפרסם הפוגע ולספק פיצוי כספי לנפגע, אך יש לשקול את היתרונות והחסרונות של מהלך זה.

סיכום ומסקנות

דברי בלע, על שלל צורותיהם, הם כלי נשק הרסני הפוגע בנפשם של הקורבנות, במערכות יחסים ובחברה כולה. השפעתם הפסיכולוגית היא עמוקה ומורכבת, וההתמודדות עימם דורשת כלים מגוונים. חוק איסור לשון הרע מספק הגנה משפטית מסוימת, אך חשוב לזכור כי מניעה היא המפתח. טיפוח תרבות של שיח מכבד ומכבד, הימנעות מהפצת שקרים והשמצות, והגנה על כבוד האדם ושמו הטוב הם חיוניים ליצירת חברה בריאה ומתפקדת. בהצלחה !



מודעות




פתרון 2 אותיות:
פתרון 3 אותיות:
פתרון 4 אותיות:
פתרון 5 אותיות: 
פתרון 6 אותיות: הלעזות
פתרון 7 אותיות:
פתרון 8 אותיות ומעלה:
דיסקרדיטציה
פתרון שתי מילים ומעלה: דברי בוז, דברי בלע, דברי גנאי, לזות שפתיים, לשון הרע, מתן דופי

ביטויים דומים: השמצות מילון, השמצות פירוש, השמצות מילה נרדפת, השמצות תשבץ, מה זה "השמצות" ?
מחפשים תשובות נוספות - השתמשו בתיבת החיפוש בראש הדף.
עזרנו לכם למצוא את הפתרון ? תפרגנו לנו בלייק! 
יש לכם פתרון אחר להציע? כתבו לנו בתיבת התגובות!

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

יש לכם פתרון אחר להציע ? רשמו אותו כאן. תודה!

מורדו סודוקו להדפסה. בשלוש רמות: קל, בינוני וקשה. לחצו על הבאנר למעבר לסודוקו