רשמו את ההגדרה, וגלו את התשובה!
מי שאוהב את הפתרונות שלנו, יאהב גם את העמוד שלנו! :-)
עזרנו לכם למצוא את הפתרון החסר? פרגנו לנו בלייק! כי אם אתם חובבי תשבצים ואוהבים לאתגר את עצמכם – זה המקום בשבילכם.
אתר מורדו מכיל מאגר גדול של הגדרות תשבצים ותשחצים המתעדכנים באופן שוטף. לנוחיותכם, לכל הגדרה קיים מגוון רחב של פתרונות לפי סדר האלף בית ומספר המילים.
אז לחצו לייק ולחיצה שנייה לאישור >>

מודעות


צייר צרפתי | צייר צרפתי בעבר תשחץ

מורדו פתרון תשחצים ותשבצים - כי ידע לא קונים בכסף.
הפעם קבלנו את ההגדרה צייר צרפתי בעבר. בכמה צעדים פשוטים נמצא את הפתרון המבוקש. הביטוי "צייר צרפתי" יכול להופיע במדור התשחצים בעיתונים היומיים, בשבועונים, בירחונים, בחוברות תשבצים או במגזינים השונים.

לרשותכם ייסדנו את מילון התשבצים - מורדו, שיסייע לכם לפתור את התשחץ במהירות ובקלות. ראשית, נסתכל על ההגדרה צייר צרפתי בתשחץ, ונמנה את מספר המשבצות המרכיבות את הפתרון. אחר כך נגולל את המסך מטה, ומיד יופיע מאגר של תשובות אפשריות. על מנת להקל על החיפוש שבצנו את התשובות לפי סדר האלפבית. אז למה אתם מחכים - בואו למצוא את התשובה הנכונה. 

פריחת האוונגרד בפריז: ערש האמנות המודרנית

בראשית המאה ה-20, פריז הייתה כור היתוך תוסס של רעיונות וזרמים אמנותיים, ששינה את פני האמנות המודרנית לנצח. מעבר לאימפרסיוניזם המהפכני והסוריאליזם החידתי, פריז טיפחה מגוון רחב של זרמים אמנותיים פורצי דרך, ביניהם הקוביזם, הפאוביזם והאקספרסיוניזם. אמנים מכל רחבי אירופה, כמו פבלו פיקאסו (צייר ספרדי) וז'ואן מירו, נמשכו לאווירה הליברלית והתרבותית של העיר, והתחרו על הכרה בסלונים ובתערוכות היוקרתיות.

הקוביזם, הפאוביזם והאקספרסיוניזם: שבירת מוסכמות וביטוי רגשי

הקוביזם, סגנון באמנות, בהובלת פיקאסו וז'ורז' בראק, פירק את המציאות התלת-ממדית לצורות גיאומטריות, ויצר פרספקטיבה חדשה ומאתגרת על העולם. הפאוביסטים, כמו אנרי מאטיס ואנדרה דרן, ביקשו לבטא רגשות עזים באמצעות צבעים עזים וצורות מופשטות, תוך התעלמות מהייצוג הריאליסטי. האקספרסיוניזם, שצמח בגרמניה ובאוסטריה (מדינות באירופה), הדגיש את החוויה הסובייקטיבית והרגשית של האמן, והתבטא ביצירות עוצמתיות ומלאות תשוקה.

פריז ככר פורה ליצירה: בתי קפה, סלונים ומוזיאונים

פריז (עיר בצרפת), כעיר של חדשנות וליברליות, סיפקה קרקע פורייה להתפתחותם של זרמים אמנותיים חדשים. בתי הקפה הספרותיים המפורסמים, כמו "לה רוטונד" ו"לה דום", היוו מוקד מפגש לאמנים, סופרים ואינטלקטואלים, שאפשרו החלפת רעיונות ויצירת שיתופי פעולה פוריים. סלונים ותערוכות יוקרתיות, כמו "סלון הסתיו" ו"סלון העצמאיים", הציגו את יצירותיהם של אמנים צעירים ונועזים, וסייעו להם להתבסס ולהשיג הכרה. מוזיאונים מובילים, כמו הלובר ומוזיאון ד'אורסיי, החלו לרכוש ולהציג יצירות של אמנים מודרניים, ובכך העניקו להם לגיטימציה וחשיפה לקהל הרחב.

קלוד מונה - אבי האימפרסיוניזם

קלוד מונה (1840-1926) נחשב לאחד מהאבות המייסדים של האימפרסיוניזם. מונה צייר בעיקר נופים כפריים ועירוניים בטכניקה של משיכות מכחול קצרות וצבעים משלימים, במטרה לבטא את השתנות המראה של אובייקטים תחת השפעת האור והמזג האוויר. הוא נהג לצייר בחוץ, ממש בנוף הטבעי, דבר חדשני באותה תקופה. סדרות ציוריו המפורסמות כוללות את "ערימות השחת" שצויירו בנורמנדי, "שושני המים" ו"נופי ז'יברני" הכוללים את אגם הנימפאות האגדי שהקים בגינתו. מונה גם זכה לשבח רב על ציורי הנוף העירוניים שלו, כמו "רחוב מונמרטר" הצולם ברובע האמנים הפריזאי. עבודותיו של מונה השפיעו רבות על ציירי האימפרסיוניזם האחרים.

פייר-אוגוסט רנואר והאימפרסיוניזם הקלאסי

פייר-אוגוסט רנואר (1841-1919) היה מהציירים הבולטים בזרם האימפרסיוניסטי והשפיע רבות על עיצובו. בתחילת דרכו צייר רנואר בסגנון אימפרסיוניסטי קלאסי עם פיגורות שצויירו בצבעים בהירים וטכניקת משיכות מכחול קצרות. יצירותיו המוקדמות כוללות ציורי נוף שצוירו בחוץ, כמו "סעודת השייטים" ו"המטריות". בהמשך התרחק רנואר מהאימפרסיוניזם הקלאסי וציורי החוץ, וחזר לסגנון קלאסי ומונומנטלי יותר של ציורי סטודיו. יצירותיו המאוחרות יותר כוללות את סדרת "המתרחצות" שהציגה נשים עירומות בטבע, וציורים של נשים צעירות ומשפחתו בסגנון עשיר, מלא חיים ומונומנטלי. 

אנרי מאטיס: אמן הצבעים הנועזים

אנרי מאטיס, יליד צרפת בשנת 1869, היה אמן מהפכני ששינה את פני האמנות המודרנית. מאטיס התפרסם כאחד ממובילי הפוביזם, תנועה אמנותית שהתאפיינה בצבעים עזים, בוהקים וצורות אקספרסיביות. יצירותיו המוקדמות, בעיקר טבע דומם ונופים, הושפעו רבות מהאימפרסיוניזם והפוסט-אימפרסיוניזם, ובמיוחד מסזאן. מאטיס פיתח סגנון ייחודי משלו, שהדגיש צורות שטוחות ודוגמאות דקורטיביות. לאחר שעבר לניס בשנת 1917, עבודתו אימצה סגנון נינוח יותר, אך הוא המשיך לחקור את גבולות הצבע והצורה. בשנותיו האחרונות, יצר מאטיס את הקולאז'ים המפורסמים שלו, שנחשבים לשיא יצירתו. שליטתו בצבע וברישום, יחד עם חדשנותו האמנותית, זיכו אותו בהכרה כאחד האמנים המשפיעים ביותר של המאה ה-20.

מארק שאגאל והסוריאליזם היהודי

בעוד מונה ורנואר היו ציירים צרפתים טהורים, מארק שאגאל (1887-1985) היה צייר יהודי-רוסי שהתגורר וצייר חלק ניכר מחייו בפריז. שאגאל היה ממובילי זרם הסוריאליזם והוא שילב השראות ממקורות יהודיים-חסידיים ממזרח אירופה עם סגנון המודרניזם האוונגרדי של פריז. יצירותיו מתאפיינות בדמויות לא ממשיות השוחות בין שמיים לארץ על רקע נופים מחלומותיו. סגנונו הייחודי משלב בין קווים קוביסטיים, דמויות פנטסטיות וצבעוניות עזה ורוויה. בין יצירותיו הבולטות ניתן למצוא את סדרת "חיי" העוסקת בזיכרונות מילדותו במרכז אירופה, ויטראז'ים מרהיבים כמו "חלונות שאגאל" בבית החולים הדסה בירושלים, וציורי הקיר המפורסמים במטרופוליטן אופרה בניו יורק. עבודותיו הסוריאליסטיות הייחודיות עשו רושם רב על אמנים מאוחרים יותר. 

לסיכום

פריז הייתה ממוקד העיקרי של האוונגרד האמנותי בתחילת המאה ה-20. האווירה התרבותית הליברלית של העיר, בתי הקפה הספרותיים, הסלונים והמוזיאונים סיפקו קרקע פורייה להתפתחותם של זרמים חדשניים כמו הקוביזם, הפאוביזם והאקספרסיוניזם. אמנים מהפכניים מרחבי אירופה נמשכו לפריז והובילו את המהפכה באמנות המודרנית. 

קלוד מונה, האב המייסד של האימפרסיוניזם, צייר נופים בטכניקת משיכות מכחול קצרות וצבעים משלימים כדי לתאר את השפעת האור. פייר-אוגוסט רנואר היה מהציירים הבולטים בזרם האימפרסיוניסטי עם יצירות קלאסיות כמו "סעודת השייטים". אנרי מאטיס, ממובילי הפאוביזם, התפרסם בזכות שימושו הנועז בצבעים עזים ובוהקים. מארק שאגאל, הצייר היהודי-רוסי, שילב בסגנון הסוריאליסטי המודרני השראות ממקורות חסידיים ודמויות פנטסטיות. יצירותיהם החדשניות של אמנים אלה ורבים אחרים קידמו את האמנות המודרנית לעידן חדש. בהצלחה !



מודעות




תשובה 2 אותיות:
תשובה 3 אותיות: דגה (צייר ופסל צרפתי בעבר), דרן (צייר צרפתי פוביסטי), לגר, מאר, מנה, סרה (צייר צרפתי)
תשובה 4 אותיות:
אולר, בוגן, גוגן, דופי, דורה, ואטו, טיסו, כוגן, לורן, מאנה, מונה, מורו (צייר צרפתי, צייר דמויות רבות מהעולם הנוצרי), מילה, מטיס, סזאן, פוקה, קורו, רדון, רוסו
תשובה 5 אותיות: דלונה, וסרלי, לוטרק, לרטיג, מאטיס, סיסלי, רנואר (צייר צרפתי, בין ציוריו: "שתי אחיות ליד הנהר" ו"ארוחת בוקר בבית הסירה"/צייר ופסל צרפתי, בין ציוריו: "הנשף במולן דה לה גאלט" ו"מתרחצות")
תשובה 6 אותיות: דומייה, ז'ן קורו, ז'ן-שרדן (שארדן), פיסארו, פיקאסו
תשובה 7 אותיות: דלקרואה
תשובה (מיוחד מ-8 אותיות):

תשובה שתי מילים ומעלה: אונורה דומייה (צייר ופסל צרפתי), אז'ן דלקרואה, אלפרד סיסלי, אנדרה דרן, אנטואן ואטו, אנרי מאטיס, גוסטב מורו, דוד אולר, ז'אן-בטיסט סימאון שארדן, ז'אן-בטיסט קאמי קורו, ז'אן פוקה, ז'אן-פרנסואה מילה, ז'ורז' סרה, טולוז לוטרק (צייר צרפתי במאה ה-19), פבלו פיקאסו, פול גוגן (צייר צרפתי בעבר), פייר אוגוסט רנואר (צייר צרפתי, ממייסדי הזרם האימפרסיוניסטי, בין ציוריו המפורסמים: "סעודת השייטים", ו"טבע דומם"/צייר צרפתי, מיצירותיו: "המתרחצות" ו"המטריות"), קלוד לורן, קלוד מונה, קמיל פיסארו (צייר צרפתי אימפרסיוניסטי), רובר דלונה
ביטויים דומים: צייר צרפתי, צייר צרפתי תשחץ, צייר צרפתי מילון, "צייר צרפתי", שם של צייר צרפתי בעבר, צייר צרפתי בעבר 7 אותיות, הצייר שנולד בשם משה סגל
מחפשים תשובות נוספות - השתמשו בתיבת החיפוש בראש הדף.
עזרנו לכם למצוא את הפתרון ? תפרגנו לנו בלייק! 
יש לכם פתרון אחר להציע? כתבו לנו בתיבת התגובות!

36 תגובות:

  1. 4 אותיות - מאנה, צייר צרפתי

    השבמחק
  2. הוספנו חביביה. רב תודות לך !

    השבמחק
  3. 7 אותיות, 2 מילים: דוד אולר

    השבמחק
  4. גרו
    ז'אן אנטואן גרו
    ז'אן אנטואן גרו (בצרפתית: Antoine-Jean Gros;‏ 16 במרץ 1771 - 25 ביוני 1835) צייר צרפתי שהשתייך לזרם הרומנטי באמנות ונחשב לאחד מאבות האוריינטליזם הצרפתי.

    השבמחק
  5. פתרון ארבע אותיות: דויד. והכוונה לז׳אק - לואי דויד.

    השבמחק
  6. שלוש אותיות - סרה (ג׳ורג׳ סרה)

    השבמחק
  7. כל הכבוד! שמחתי שעזרתם.

    השבמחק
  8. אנטונלו!!!. דה מסינה. ???

    השבמחק
  9. צייר צרפתי מוריס אוטרילו

    השבמחק
  10. ז׳ורז׳ סרה - צייר צרפתי

    השבמחק
  11. תודה .תודה.. אבל למה לא מוסיפים את השמות שכותבים לכם?

    השבמחק

יש לכם פתרון אחר להציע ? רשמו אותו כאן. תודה!

מורדו סודוקו להדפסה. בשלוש רמות: קל, בינוני וקשה. לחצו על הבאנר למעבר לסודוקו