רשמו את ההגדרה, וגלו את התשובה!
מי שאוהב את הפתרונות שלנו, יאהב גם את העמוד שלנו! :-)
עזרנו לכם למצוא את הפתרון החסר? פרגנו לנו בלייק! כי אם אתם חובבי תשבצים ואוהבים לאתגר את עצמכם – זה המקום בשבילכם.
אתר מורדו מכיל מאגר גדול של הגדרות תשבצים ותשחצים המתעדכנים באופן שוטף. לנוחיותכם, לכל הגדרה קיים מגוון רחב של פתרונות לפי סדר האלף בית ומספר המילים.
אז לחצו לייק ולחיצה שנייה לאישור >>

מודעות


יישוב בגליל העליון | יישוב קהילתי בגליל העליון תשבץ

מורדו פתרון תשחצים ותשבצים - כי ידע לא קונים בכסף.
הפעם, קבלנו את ההגדרה יישוב קהילתי בגליל העליון . בכמה צעדים פשוטים נמצא את הפתרון המבוקש.
ראשית, נסתכל על ההגדרה יישוב בגליל העליון בתשחץ, ונמנה את מספר המשבצות המרכיבות את הפתרון. אחר כך נגולל את המסך מטה ומיד יופיע מאגר של תשובות אפשריות. על מנת להקל על החיפוש ארגנו את התשובות לפי סדר האלפבית. 

קסם הגליל: מפגש של הרים, עמקים ומורשת

הגליל העליון, חבל ארץ בצפון הארץ, מזמין את המבקרים לחוות פסיפס של נופים עוצרי נשימה, היסטוריה עשירה ותרבות מגוונת. מוקף בים התיכון במערב, בקעת בית הכרם בדרום, עמק החולה במזרח והר הלבנון בצפון, הגליל העליון מציע שילוב ייחודי של הרים ירוקים, עמקים פוריים, נחלים זורמים ואתרים היסטוריים מרתקים. האזור מתאפיין באקלים ים תיכוני לח, עם קיץ חם ויבש וחורף קריר וגשום, מה שהופך אותו לאחד האזורים הגשומים ביותר בישראל. המגוון הגאוגרפי והאקלים הייחודי מאפשרים קיום של מגוון רחב של צמחייה ובעלי חיים, שהופכים את הגליל העליון ליעד אטרקטיבי עבור חובבי טבע וטיולים.

גאוגרפיה ואקלים: פסיפס של הרים, עמקים ומים

הגליל העליון מורכב משלוש יחידות גאוגרפיות עיקריות: הגליל העליון המערבי, המתאפיין בנוף הררי ומחורץ בנחלים עמוקים כמו נחל בצת, נחל כזיב ונחל געתון; מרום הגליל, הכולל את הפסגות הגבוהות ביותר באזור, כמו הר מירון והר אדיר; והגליל העליון המזרחי, הכולל את הרי נפתלי והרי צפת. האקלים הים תיכוני הלח מאפשר קיום של חורש ים תיכוני צפוף ועשיר, הכולל מינים כמו אלון מצוי, אלה ארצישראלית ואורן ירושלים, לצד מינים ייחודיים לגליל העליון כמו אדר סורי ושזיף הדב. נחלי האזור מתהדרים בצמחיית נחלים עשירה ומגוונת, הכוללת שרידים לצמחייה צפונית קדומה.

היסטוריה עתיקה: ערש התרבות היהודית

הגליל העליון שימש כערש לתרבות היהודית במשך אלפי שנים. ממצאים ארכיאולוגיים מעידים על התיישבות באזור עוד מתקופת האדם הקדמון. בתקופת המקרא, חולק הגליל העליון בין שבטי אשר, נפתלי ודן, והתקיימו בו יישובים חשובים כמו העיר המקראית דן. בתקופת בית שני, הגליל העליון היה מרכז יהודי משגשג, והיישובים בו השתתפו במרד הגדול נגד הרומאים. בתקופת המשנה והתלמוד, האזור המשיך לפרוח כמרכז יהודי חשוב, ורבנים ידועים כמו רבי חלפתא ורבי אלעזר איש ביריא (אחד התנאים) התגוררו ופועלו בו.

חצור הגלילית: עיר עם עבר והווה

חצור הגלילית, השוכנת למרגלות יער ביריה, החלה את דרכה כמעברה לקליטת עלייה בשנות ה-50 של המאה ה-20. מאז התפתחה העיר והפכה למרכז אזורי חשוב, הכולל קהילה חסידית גדולה, בעיקר מחסידות גור, לצד עולים חדשים ממדינות חבר העמים. בשנים האחרונות, חצור הגלילית עוברת תהליכי פיתוח והתרחבות משמעותיים, הכוללים בניית שכונות חדשות, הקמת מרכזי מסחר ואזורי תעשייה, ושדרוג התשתיות העירוניות. העיר מציעה מגוון רחב של שירותים לתושבי האזור, כולל מוסדות חינוך, קופות חולים ומרכזי תרבות.

כפר חנניה: מסורת קדרות עתיקה

כפר חנניה, יישוב קהילתי השוכן בלב הגליל העליון, מחובר למסורת ארוכת שנים של קדרות. היישוב התלמודי כפר חנניה היה ידוע בתעשיית הקדרות המשובחת שלו, וכלי החרס שיוצרו בו זכו לשבחים רבים בכתבי חז"ל. היישוב המודרני הוקם בשנות ה-80 כמושב של תנועת "הפועל המזרחי", ומאז הפך ליישוב קהילתי המושך אליו משפחות מכל רחבי הארץ. חפירות ארכיאולוגיות שנערכו בחורבת חנניה, הסמוכה ליישוב, חשפו ממצאים המעידים על ההיסטוריה העשירה של המקום, כולל כבשן לחרס ושכבת רעפים מתקופת השלטון הרומי.

עמוקה וביריה: מצפים בגליל העליון

עמוקה וביריה, שני יישובים קהילתיים קטנים בגליל העליון, הוקמו במסגרת תוכנית המצפים בגליל בשנות ה-80. עמוקה, השוכנת בלב יער ביריה, התפתחה ליישוב של בעלי מקצועות חופשיים, ומושכת אליה תושבים המחפשים איכות חיים ושלווה. ביריה, הסמוכה לצפת, הוקמה על חורבות כפר ערבי שננטש במלחמת העצמאות, והפכה לסמל להתיישבות ולמאבק על הקמת מדינת ישראל. שני היישובים מציעים נוף מרהיב, אווירה קהילתית חמה ומגוון פעילויות לתושבים ולמבקרים.

סיכום: הגליל העליון מזמין אתכם

הגליל העליון מזמין את המבקרים לחוות את קסמו הייחודי, הכולל נופים מרהיבים, היסטוריה עשירה ותרבות מגוונת. חצור הגלילית, כפר חנניה, עמוקה וביריה הם רק דוגמאות ליישובים המיוחדים והמגוונים שניתן למצוא באזור. כל יישוב מציע חוויה שונה ומיוחדת, החל מהקהילה החסידית הגדולה בחצור הגלילית, דרך מסורת הקדרות העתיקה בכפר חנניה, ועד לאווירה הקהילתית החמה והנוף המרהיב בעמוקה וביריה. הגליל העליון הוא יעד אידיאלי לטיולים, לנופש ולמגורים, ומציע מגוון רחב של פעילויות ואטרקציות לכל הגילאים והטעמים. בהצלחה !



מודעות




פתרון 2 אותיות:
פתרון 3 אותיות: מתת
פתרון 4 אותיות: גיתה, לבון
פתרון 5 אותיות: 
ביריה, כרכום, נופית (יישוב קהילתי בגליל), עמוקה
פתרון 6 אותיות: ליבנים, פקיעין   
פתרון 7 אותיות: 
פתרון 8 אותיות ומעלה:
פתרון של שתי מילים ומעלה: אור הגנוז, בר יוחאי, גורנות הגליל, הר חלוץ, חצור הגלילית, כפר חנניה
ביטויים דומים: יישוב קהילתי בגליל העליון מילון, יישוב קהילתי בגליל העליון פירוש, מה זה יישוב קהילתי בגליל העליון?, יישוב קהילתי בגליל העליון תשבץ
מחפשים תשובות נוספות השתמשו בתיבת החיפוש בראש הדף.
עזרנו לכם למצוא את הפתרון ? תפרגנו לנו בלייק! 
יש לכם פתרון אחר להציע? כתבו לנו בתיבת התגובות!

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

יש לכם פתרון אחר להציע ? רשמו אותו כאן. תודה!

מורדו סודוקו להדפסה. בשלוש רמות: קל, בינוני וקשה. לחצו על הבאנר למעבר לסודוקו