רשמו את ההגדרה, וגלו את התשובה!
מי שאוהב את הפתרונות שלנו, יאהב גם את העמוד שלנו! :-)
עזרנו לכם למצוא את הפתרון החסר? פרגנו לנו בלייק! כי אם אתם חובבי תשבצים ואוהבים לאתגר את עצמכם – זה המקום בשבילכם.
אתר מורדו מכיל מאגר גדול של הגדרות תשבצים ותשחצים המתעדכנים באופן שוטף. לנוחיותכם, לכל הגדרה קיים מגוון רחב של פתרונות לפי סדר האלף בית ומספר המילים.
אז לחצו לייק ולחיצה שנייה לאישור >>

מודעות


ישוב בגליל התחתון | יישוב קהילתי בגליל התחתון תשבץ

מורדו פתרון תשחצים ותשבצים - כי ידע לא קונים בכסף.
הפעם קבלנו את ההגדרה יישוב קהילתי בגליל. בכמה צעדים פשוטים נמצא את הפתרון המבוקש. הביטוי "יישוב קהילתי בגליל התחתון" יכול להופיע במדור התשחצים בעיתונים היומיים, בשבועונים, בירחונים, בחוברות תשבצים או במגזינים השונים.

לרשותכם ייסדנו את מילון התשבצים - מורדו, שיסייע לכם לפתור את התשחץ במהירות ובקלות. ראשית, נסתכל על ההגדרה ישוב בגליל התחתון בתשחץ, ונמנה את מספר המשבצות המרכיבות את הפתרון. אחר כך נגולל את המסך מטה, ומיד יופיע מאגר של תשובות אפשריות. על מנת להקל על החיפוש שבצנו את התשובות לפי סדר האלפבית. אז למה אתם מחכים - בואו למצוא את התשובה הנכונה. 

הגליל התחתון: נופים, היסטוריה ותרבות בלב הארץ

הגליל התחתון, פנינת טבע ותרבות בצפון ישראל, מזמין את המטיילים לגלות את נופיו המגוונים, את ההיסטוריה העשירה ואת התרבות הייחודית שלו. מוקף בעמק יזרעאל מדרום, הכנרת ועמק הירדן ממזרח, ובקעת בית הכרם ועמק זבולון מצפון, הגליל התחתון מציע שילוב מרתק של הרים נמוכים, עמקים פוריים, יערות מוריקים ונחלים זורמים. כבר במאה ה-1 לספירה, יוסף בן מתתיהו תיאר את הגליל התחתון כאחד משני חבלי הגליל, וחז"ל אף הגדירו את גבולותיו המדויקים. אזור זה, המהווה פסיפס אנושי ותרבותי, מאכלס יישובים יהודיים לצד יישובים ערביים, דתיים לצד חילוניים, וכולם חיים יחד בהרמוניה ובכבוד הדדי.

קרקעות ומים – בסיס לחקלאות משגשגת

הגליל התחתון מתאפיין במגוון קרקעות ייחודי התומך בחקלאות משגשגת. במרכז האזור שולט סלע הגיר, סלע משקע ימי שנוצר מהצטברות של קונכיות ושלדים של בעלי חיים ימיים, ומהווה בסיס לגידולים שונים. קרקע הטרה רוסה החומה, העשירה במינרלים, נפוצה אף היא בגליל התחתון, ומתפתחת על סלעי דולומיט וגיר. קרקע זו, בזכות עושרה במינרלים, מהווה מצע אידיאלי להתפתחות יערות באזור. במזרח הגליל התחתון, באזור הקרוב לרמת הגולן, ניתן למצוא קרקע בזלת – סלע שנוצר ממגמה שהתפרצה מהרי געש והתקררה. קרקע הבזלת הפורייה תורמת אף היא לחקלאות באזור. מקורות המים בגליל התחתון מגוונים וכוללים מעיינות, קידוחים והכנרת. בעבר, ההתיישבות באזור התבססה בעיקר על מי מעיינות, אך עם השנים התפתחו פתרונות נוספים, כמו קידוחים והובלת מים מהכנרת. המאבק של יישובי הגליל התחתון על פתרון בעיית המים הוא חלק בלתי נפרד מההיסטוריה של האזור, ומעיד על נחישותם של התושבים לפתח את חקלאותם וקהילותיהם.

מועצה אזורית הגליל התחתון – לב פועם של קהילה

מועצה אזורית הגליל התחתון, שהוקמה בתחילת שנות ה-50, מהווה את הלב הפועם של קהילת הגליל התחתון. המועצה עברה שינויים בגבולותיה לאורך השנים, ואף ניסתה לשנות את שמה בשנת 2021, אך לבסוף החליטה לשמור על שמה המקורי. המועצה כוללת מגוון יישובים, ביניהם מושבים, קיבוצים ויישובים קהילתיים, שכל אחד מהם תורם לייחודיות של האזור. גבעת אבני, היישוב הקהילתי הגדול במועצה, הוקם בשנת 1991 ונקרא על שמו של שלמה אבני, מנכ"ל משרד השיכון שסייע בהקמתו. היישוב מציע לתושביו מגוון שירותים קהילתיים, מוסדות חינוך ותרבות, ומגוון פעילויות פנאי וספורט.

מועצה אזורית עמק יזרעאל – פסיפס של חיים

מועצה אזורית עמק יזרעאל משתרעת על פני שטח נרחב וכוללת מגוון יישובים, ביניהם קיבוצים, מושבים, יישובים קהילתיים וכפרי מיעוטים. המועצה מתאפיינת באוכלוסייה מגוונת, הכוללת תושבים ותיקים לצד עולים חדשים, דתיים וחילוניים, יהודים וערבים. אחוז הזכאים לבגרות במועצה הוא גבוה, ורמת השכר הממוצעת מעל הממוצע הארצי. היישוב אחוזת ברק, השני בגודלו במועצה, הוקם על אדמות עמק יזרעאל שהיו שייכות בעבר לקומונה של פועלי אגודת ישראל. היישוב קרוי על שמו של ברק בן אבינועם, שר צבאה של דבורה הנביאה, שהביס בעמק יזרעאל את צבאו של יבין מלך חצור. אחוזת ברק מציעה לתושביה איכות חיים גבוהה, עם מוסדות חינוך, שירותים קהילתיים ופארקים ירוקים.

מועצה אזורית משגב – מודל לשיתוף פעולה

מועצה אזורית משגב, השוכנת בלב הגליל, היא מודל ייחודי לשיתוף פעולה ודיאלוג בין יהודים לערבים. המועצה כוללת יישובים קהילתיים כפריים, קיבוצים מתחדשים ושישה יישובים בדואים, והיא פועלת לקידום חינוך משותף, פיתוח כלכלי ודו-קיום בין כל תושביה. במועצה פועלים מוסדות חינוך ותרבות מגוונים, ביניהם בתי ספר יסודיים ועל-יסודיים, מרכזים קהילתיים וספריות אזוריות. המועצה מקדמת גם את תחום הקיימות והסביבה, ופועלת לשמירה על הנוף והטבע הייחודיים של הגליל.

מועצה אזורית הגלבוע – בין הרים לעמקים

מועצה אזורית הגלבוע משתרעת על פני שטח נרחב של כ-250,000 דונם, וכוללת מגוון יישובים, ביניהם מושבים, קיבוצים ויישובים ערביים. המועצה מתאפיינת בנוף מגוון, הכולל את הרי הגלבוע, עמק חרוד ועמק המעיינות. היישוב גדעונה, הממוקם למרגלות הר הגלבוע, הוקם בשנת 1949 ככפר עבודה על ידי עולים מתימן. היישוב קרוי על שמו של השופט המקראי גדעון בן יואש, שבחר את חייליו בקפידה בהכנות לקראת המלחמה בעם המקראי -מדין. סמוך ליישוב. בסמוך לגדעונה נמצא בית הקברות של ראשוני עין חרוד ותל יוסף, וכן הגן הלאומי מעיין חרוד.

סיכום – הגליל התחתון מזמין אתכם

הגליל התחתון הוא אזור מרתק ומגוון, המציע למבקרים בו שילוב ייחודי של נופים מרהיבים, היסטוריה עשירה ותרבות מגוונת. האזור מתאפיין בקהילות מגוונות, חקלאות משגשגת, מוסדות חינוך ותרבות מפותחים, ושמורות טבע יפהפיות. הגליל התחתון הוא פנינה אמיתית בלב הארץ, והוא מזמין אתכם לבקר בו ולחוות את קסמו הייחודי. בהצלחה !



מודעות





פתרון 2 אותיות:
פתרון 3 אותיות: חבר, יעל, מסד
פתרון 4 אותיות: אומן, לוטם, מצפה, משגב (ישוב בגליל), תמרת
פתרון 5 אותיות:
גילון (יישוב קהילתי בגליל התחתון, נוסד ב-1980), הרדוף (קיבוץ בגליל התחתון), הררית (יישוב קהילתי בגליל התחתון), יבנאל (יישוב בגליל התחתון), כדורי, נופית, נורית, עילוט (יישוב בגליל התחתון), שמשית (יישוב קהילתי בגליל התחתון, נוסד בשנת 2000 / יישוב קהילתי בגליל התחתון, נוסג ב-2000)
פתרון 6 אותיות: גדעונה, דבוריה (ישוב בגליל התחתון), הודיות, הושעיה (יישוב בגליל בגליל התחתון, נוסד ב-1981, נקרא על שם אמורא ארצישראלי שחי בסמוך), יובלים, שורשים
פתרון 7 אותיות: הסוללים
פתרון 8 אותיות ומעלה:
פתרון שתי מילים ומעלה: גן נר, המשובה מגדל, טל אל (יישוב קהילתי בגליל התחתון), כפר כמא, כפר כנא, כפר תבור (יישוב בגליל התחתון), מצפה נטופה
ביטויים דומים: שם של יישוב קהילתי בגליל התחתון, יישוב בגליל 4 אותיות, יישוב קהילתי בגליל התחתון מילון, יישוב קהילתי בגליל התחתון פירוש, יישוב קהילתי בגליל התחתון מילה נרדפת, מושב בגליל העליון, ישוב בגליל התחתון 5 אותיות, מושב בגליל התחתון לשעבר סג'רהיישוב קהילתי בגליל המערביישוב קהילתי בגליל נוסד ב-1985 
מחפשים תשובות נוספות - השתמשו בתיבת החיפוש בראש הדף.
עזרנו לכם למצוא את הפתרון ? תפרגנו לנו בלייק! 
יש לכם פתרון אחר להציע? כתבו לנו בתיבת התגובות!

11 תגובות:

יש לכם פתרון אחר להציע ? רשמו אותו כאן. תודה!

מורדו סודוקו להדפסה. בשלוש רמות: קל, בינוני וקשה. לחצו על הבאנר למעבר לסודוקו