רשמו את ההגדרה, וגלו את התשובה!
מי שאוהב את הפתרונות שלנו, יאהב גם את העמוד שלנו! :-)
עזרנו לכם למצוא את הפתרון החסר? פרגנו לנו בלייק! כי אם אתם חובבי תשבצים ואוהבים לאתגר את עצמכם – זה המקום בשבילכם.
אתר מורדו מכיל מאגר גדול של הגדרות תשבצים ותשחצים המתעדכנים באופן שוטף. לנוחיותכם, לכל הגדרה קיים מגוון רחב של פתרונות לפי סדר האלף בית ומספר המילים.
אז לחצו לייק ולחיצה שנייה לאישור >>

מודעות


ערימה של גרגירי תבואה | ערימה של גרגירי תבואה תשבץ

מורדו פתרון תשחצים ותשבצים - כי ידע לא קונים בכסף.
הפעם, קבלנו את ההגדרה ערימה של גרגירי תבואה . בכמה צעדים פשוטים נמצא את הפתרון המבוקש.
ראשית, נסתכל על ההגדרה ערימה של גרגירי תבואה בתשחץ, ונמנה את מספר המשבצות המרכיבות את הפתרון. אחר כך נגולל את המסך מטה ומיד יופיע מאגר של תשובות אפשריות. על מנת להקל על החיפוש ארגנו את התשובות לפי סדר האלפבית. 

חמשת מיני הדגן - מזון עיקרי לאדם מאז ומעולם

חיטה, שעורה, שיבולת-שועל, כוסמין ושיפון - אלו הם חמשת מיני הדגן שהוגדרו בהלכה היהודית כבעלי דינים מיוחדים. מזונות אלה מלווים את האדם כמזון עיקרי כבר אלפי שנים, מאז ראשית עידן החקלאות. חשיבותם העצומה נובעת מתכונתם הבוטנית והתזונתית הייחודית - הם מכילים את חלבון הגלוטן, האחראי לתופעת החימוץ הייחודית להם. בזכות תכונה זו ניתן לאפות מהם לחם. חמשת המינים מוזכרים במקורות התנ"ך, כחלק משבעת המינים שבהם מתוארת ברכת הארץ.  

הדינים ההלכתיים של חמשת מיני הדגן

למיני הדגן החשובים הללו קבועים דינים ייחודיים בהלכה היהודית. כך למשל, לחם העשוי מהם מחייב ברכת "המוציא" לפני האכילה. עיסות שנילושו מהם חייבות בהפרשת חלה. בליל הסדר חלה חובת אכילת מצה עשויה מאחד או יותר מהמינים הללו. לעומת זאת, חמץ העשוי מהם אסור באכילה בחג הפסח. דינים נוספים קובעים איסור בקצירת היבול ואכילתו לפני הקרבת העומר, וחובת אכילתם בסוכה בחג הסוכות. קיימים גם הבדלים בין המינים השונים לעניין הצטרפות לשיעור חלה ודיני כלאיים.

מחלוקת על הזיהוי של שני מיני הדגן

בקרב חוקרים ופוסקים קיימות מחלוקות לגבי הזיהוי המדויק של שני מיני הדגן שיבולת-שועל וכוסמין, בהשוואה לצמחים הנקראים כיום בשמות אלו. הפרופסור יהודה פליקס טען כי שיבולת השועל בימי חז"ל היתה למעשה זן של שעורה, מכיוון שבשיבולת השועל המוכרת לנו כיום חסר חלבון הגלוטן. לעומתו, חוקרים אחרים כמו הרב יוסף אפרתי תומכים בזיהוי המקובל והמבוסס על פירושי רש"י.    

דגנים - מזונות עיקריים לאדם ובעלי חיים

המונח "דגן" מתייחס לקבוצת צמחים ממשפחת הדגניים, אשר את גרעיניהם ניתן לטחון לקמח ולייצר מהם מזונות שונים. הדגנים הנפוצים כוללים חיטה, שעורה, אורז, תירס, שיפון, שיבולת-שועל, דורה ועוד. דגנים משמשים ככלכלה עיקרית לא רק לבני האדם, אלא גם לבעלי חיים רבים כמזון מרכזי או כמרכיב עיקרי במנת המזון שלהם. 

קומביין תבואות - המכונה המשולבת לקציר, דישה וניפוי

קומביין התבואות הוא מכונה חקלאית ייחודית המשלבת בתוכה את כל תהליכי הקציר - קצירת היבול מהשדה, דישתו להפרדת הגרעינים מהקש והתבן, וניפויים וסינונם לקבלת תוצר נקי. לקומביין מנוע משלו והוא מונע עצמאית. הקומביינים המודרניים הנפוצים כיום פועלים על פי עקרון תנועה סיבובית לניפוי היבול. הקומביין הראשון הומצא כבר בשנת 1834, אך התפתחותם המשמעותית חלה במהלך המאה ה-20, עם הכנסת מערכות חשמל ואלקטרוניקה לשיפור הניטור והבקרה על תהליך הקצירה והניפוי.   

מעגלי תבואה - אמנות יצירה או תופעה חוצנית?

מעגלי תבואה הם דפוס גאומטרי מיוחד הנוצר בשדות דגנים כמו חיטה ושעורה, כאשר הגבעולים שוטחים בצורה מעגלית. התופעה הופיעה לראשונה בשנות ה-70 והעלתה תיאוריות שונות - מסימני נחיתה שלחוצנים ועד רמות קרינה מסתוריות. עם הזמן התבררה האמת שמאחורי התופעה - מדובר במעשה יצירה ואמנות של קבוצות אנשים, הפועלים בחשאי לעצב את השדות בעזרת חבלים ולוחות. חלקם עושים זאת כאתגר אישי או מתיחה, וחלקם רואים בכך צורת אמנות. 

מעגלי התבואה של עמק בית שאן 

בישראל, תופעת מעגלי התבואה מקבלת ביטוי מוכר בשדות עמק בית שאן. מדי שנה מעצב האמן פטר וינר (צייר ישראלי) מיישוב מעוז חיים ציור שדות גדול בשטח עצום של שדות התבואה בעמק. הציור שמשתנה מדי עונה ניתן לצפייה המרהיבה ממרומי הגלבוע. מה שהחל כמעשה קונדס מסתורי, הפך במרוצת השנים למוקד תיירות עונתי, עם סיורים מודרכים סביב מעגלי. בהצלחה !


מודעות




פתרון 2 אותיות:
פתרון 3 אותיות: גרש (פתיתים של גרגרי תבואה), כרי
פתרון 4 אותיות:
פתרון 5 אותיות:
פתרון 6 אותיות:
פתרון 7 אותיות: 
פתרון 8 אותיות ומעלה:
פתרון שתי מילים ומעלה:
ביטויים דומים: ערימה של גרגירי תבואה 3 אותיות, ערימה של גרגירי תבואה מילון, ערימה של גרגירי תבואה פירוש, ערימה של גרגירי תבואה תשבץ
כדי למצוא תשובות נוספות - השתמשו בתיבת החיפוש בראש הדף.
יש לכם פתרון אחר להציע? כתבו לנו בתיבת התגובות!
עזרנו לכם למצוא את הפתרון לתשבץ? תפרגנו לנו בלייק!

2 תגובות:

יש לכם פתרון אחר להציע ? רשמו אותו כאן. תודה!

מורדו סודוקו להדפסה. בשלוש רמות: קל, בינוני וקשה. לחצו על הבאנר למעבר לסודוקו