רשמו את ההגדרה, וגלו את התשובה!
מי שאוהב את הפתרונות שלנו, יאהב גם את העמוד שלנו! :-)
עזרנו לכם למצוא את הפתרון החסר? פרגנו לנו בלייק! כי אם אתם חובבי תשבצים ואוהבים לאתגר את עצמכם – זה המקום בשבילכם.
אתר מורדו מכיל מאגר גדול של הגדרות תשבצים ותשחצים המתעדכנים באופן שוטף. לנוחיותכם, לכל הגדרה קיים מגוון רחב של פתרונות לפי סדר האלף בית ומספר המילים.
אז לחצו לייק ולחיצה שנייה לאישור >>

מודעות


ספר של גרוסמן | מספרי דויד גרוסמן תשבץ

מורדו פתרון תשחצים ותשבצים - כי ידע לא קונים בכסף.
הפעם, קבלנו את ההגדרה ספר של גרוסמן . בכמה צעדים פשוטים נמצא את הפתרון המבוקש.
ראשית, נסתכל על ההגדרה ספר של דויד גרוסמן בתשחץ, ונמנה את מספר המשבצות המרכיבות את הפתרון. אחר כך נגולל את המסך מטה ומיד יופיע מאגר של תשובות אפשריות. על מנת להקל על החיפוש ארגנו את התשובות לפי סדר האלפבית. 

דויד גרוסמן: סופר ישראלי מוערך, פעיל פוליטי ופובליציסט, סופר, מסאי, משורר, מחזאי ושדרן רדיו ישראלי מוערך. ספריו זכו לפרסים רבים ותורגמו לשפות רבות, והוא נחשב לאחד הקולות הבולטים והמשפיעים בספרות הישראלית העכשווית.

דויד גרוסמן: מסע ספרותי דרך ארבע יצירות מופת

דויד גרוסמן, יליד ירושלים 1954, הוא מהסופרים הבולטים והמשפיעים בספרות העברית המודרנית. את דרכו הספרותית החל בשנות ה-70 המאוחרות, כשפרסם את סיפוריו הראשונים בכתב העת "סימן קריאה". גרוסמן, שגדל בבית שבו למד לאהוב ספרות, כולל ספרות יידיש, פיתח סגנון כתיבה ייחודי המשלב רגישות אנושית עמוקה עם תובנות חברתיות ופוליטיות חדות. לאורך הקריירה שלו, שנמשכת כבר למעלה מארבעה עשורים, פרסם גרוסמן ספרי מבוגרים, ספרי ילדים ונוער, מסות ומאמרים פובליציסטיים. יצירתו זכתה להכרה בינלאומית רחבה, והוא זוכה פרסים רבים, ביניהם פרס ספיר, פרס ברנר, פרס ביאליק, פרס אקו"ם על מפעל חיים בספרות, פרס השלום של התאחדות הספרים הגרמנית, ופרס מאן בוקר הבינלאומי. ב-2018 הוכתר כחתן פרס ישראל לספרות, הכרה בתרומתו המשמעותית לתרבות הישראלית. מאמר זה יתמקד בארבע מיצירותיו הבולטות של גרוסמן, המשקפות את התפתחותו כסופר ואת מגוון הנושאים והסגנונות בהם עסק לאורך השנים.

"דו-קרב" - ספר הביכורים המשפיע

"דו-קרב", ספר הביכורים של גרוסמן שיצא לאור ב-1982, מהווה נקודת ציון משמעותית בספרות הישראלית לנוער. הספר מספר את סיפורו של דויד, נער בן 12, המתוודע למריבה ארוכת שנים בין שני קשישים: היינריך רוזנטל, חברו בן ה-70 של דויד, ורודי שוורץ. העלילה מתפתחת סביב הזמנה לדו-קרב שרוזנטל מקבל משוורץ, כאשר דויד מתחיל לחקור את ההיסטוריה המשותפת של השניים. גרוסמן משתמש במבנה מורכב של שלושה רבדי זמן - אחד בשנות ה-20 של המאה ה-20, השני ב-1966, והשלישי בשנות ה-80 - כדי לחקור נושאים של זיכרון, היסטוריה וזהות. הספר מצטיין בתיאורים עשירים של ירושלים ובדמויות מורכבות ורב-ממדיות. "דו-קרב" זכה בפרס זאב לספרות ילדים ונוער, ונכנס לתוכנית הלימודים בבתי הספר בישראל. הספר הפך לאבן דרך בספרות הנוער הישראלית, בזכות יכולתו לגעת בנושאים מורכבים ורגישים בצורה נגישה ומרתקת לקוראים צעירים. השפעתו ניכרת גם בעיבודים שנעשו לו, כולל דרמה טלוויזיונית ב-1993 והצגת תיאטרון.

"מישהו לרוץ איתו" - רומן התבגרות בירושלים

"מישהו לרוץ איתו", שפורסם בשנת 2000, מהווה שיא נוסף ביצירתו של גרוסמן. הרומן מתאר את מסעם של שני בני נוער בירושלים: אסף, נער ביישן העובד בעירייה בחופשת הקיץ, ותמר, נערה אמיצה ומוכשרת המנסה להציל את אחיה המכור לסמים. העלילה מתפתחת דרך חיפושיו של אסף אחר תמר, כאשר הוא מובל על ידי כלבתה, דינקה. גרוסמן מצליח לשזור בספר תמונה מורכבת של ירושלים, על שכונותיה השונות ותת-התרבויות שבה, תוך התמודדות עם נושאים כבדי משקל כמו התמכרות, ניצול קטינים ומשמעות החברות והאהבה. הספר מצטיין בתיאורים חיים ומדויקים של הדמויות והסביבה, ובמיוחד בתיאור העולם הפנימי של בני הנוער. גרוסמן מצליח לשלב בין סיפור מתח מרתק לבין התבוננות עמוקה בנפש האדם ובמורכבות היחסים האנושיים. "מישהו לרוץ איתו" זכה להצלחה רבה בישראל ובעולם, תורגם לשפות רבות, וזכה בפרס ספיר היוקרתי. הספר עובד גם לסרט קולנוע מצליח בבימויו של עודד דוידוף, מה שהרחיב עוד יותר את קהל הקוראים והצופים שנחשפו ליצירה זו.

"סוס אחד נכנס לבר" - יצירת המופת הבוגרת

"סוס אחד נכנס לבר", שפורסם ב-2014, מהווה שיא ביצירתו הבוגרת של גרוסמן. הרומן מציג מבנה ייחודי ונועז: תיאור מדוקדק של מופע סטנדאפ יחיד של הקומיקאי דובלה ג'י (דב גרינשטיין) במועדון בנתניה. המספר הוא אבישי לזר, שופט בדימוס וחבר ילדות של דובלה, שהוזמן למופע כדי לתת חוות דעת עליו. ככל שהמופע מתקדם, הולך וגדל משקלו של החלק האוטוביוגרפי בהופעה, המתמקד בנעוריו של דובלה כבן יחיד לזוג ניצולי שואה. גרוסמן מצליח ליצור יצירה מורכבת המשלבת הומור שחור, טרגדיה אישית ולאומית, וחשבון נפש נוקב. הספר עוסק בנושאים כבדים כמו טראומה, זיכרון, ואשמה, תוך שימוש בהומור כמנגנון הגנה וככלי לחשיפת אמיתות כואבות. "סוס אחד נכנס לבר" זיכה את גרוסמן בפרס מאן בוקר הבינלאומי היוקרתי ב-2017, הישג יוצא דופן לסופר ישראלי. הספר זכה לשבחים רבים על הניסיון האמיץ והמוצלח לשלב בין קומדיה לטרגדיה, ועל היכולת לגעת בנושאים עמוקים ומורכבים דרך מבנה ספרותי ייחודי. העיבוד התיאטרוני של הספר, בכיכובו של דרור קרן, זכה להצלחה רבה וארבעה פרסי תיאטרון, מה שמדגים את כוחה של היצירה גם מחוץ לדפי הספר.

"הזמן הצהוב" - מסע תיעודי ביהודה ושומרון

"הזמן הצהוב", שפורסם לראשונה ב-1987, מהווה נקודת מפנה ביצירתו של גרוסמן ובשיח הציבורי בישראל. הספר הוא תוצר של מסע תיעודי שערך גרוסמן ביהודה ושומרון באביב 1987, כחצי שנה לפני פרוץ האינתיפאדה הראשונה. בניגוד ליצירותיו הבדיוניות, "הזמן הצהוב" הוא יצירה עיתונאית-ספרותית המבוססת על מפגשים ושיחות שקיים גרוסמן עם תושבים פלסטינים ומתנחלים ישראלים. גרוסמן מתאר בספר את המתח הגובר, את האלימות האצורה ואת תחושת האסון המתקרב, שרבים בציבור הישראלי לא היו מודעים להם באותה תקופה. הוא מתריע מפני ההדחקה של המציאות בשטחים ומבקר את האמונה הרווחת שהסכסוך ייפתר מעצמו ברבות הזמן. הספר זכה לתהודה רבה בישראל ובעולם, תורגם לשפות רבות, וסייע לעורר דיון ציבורי על עתיד השטחים ועל היחסים בין ישראלים לפלסטינים. "הזמן הצהוב" ממחיש את יכולתו של גרוסמן לשלב בין כתיבה ספרותית מעולה לבין מעורבות חברתית ופוליטית עמוקה, תוך שמירה על רגישות אנושית וכנות אינטלקטואלית.

סגנון כתיבה וטכניקות ספרותיות

סגנון הכתיבה של גרוסמן מתאפיין בשילוב ייחודי של רגישות פואטית, תובנות פסיכולוגיות עמוקות, והתבוננות חדה במציאות החברתית והפוליטית. לאורך יצירתו, גרוסמן משתמש במגוון טכניקות ספרותיות כדי להעביר את רעיונותיו ולעצב את עולמם הפנימי של גיבוריו. אחת הטכניקות הבולטות היא השימוש בזרם התודעה, המאפשר לקורא להיכנס לראשן של הדמויות ולחוות את מחשבותיהן ורגשותיהן באופן בלתי אמצעי. טכניקה זו בולטת במיוחד ב"מישהו לרוץ איתו" ו"סוס אחד נכנס לבר". גרוסמן גם מרבה להשתמש בריבוי נקודות מבט, כפי שניתן לראות ב"דו-קרב", המסופר משלוש נקודות זמן שונות, ובמבנה הייחודי של "סוס אחד נכנס לבר", המשלב את נקודת המבט של המספר עם זו של הסטנדאפיסט ושל הקהל. בספרי הנוער שלו, גרוסמן מצליח לשלב בין שפה פשוטה ונגישה לבין רעיונות מורכבים, מבלי להתפשר על העומק הרגשי והאינטלקטואלי. ביצירותיו למבוגרים, הוא מפגין יכולת מרשימה לנוע בין רבדים שונים של השפה, מלשון יומיומית ועד לפרוזה פיוטית גבוהה. השימוש בהומור, גם בנושאים כבדים, הוא מאפיין נוסף של כתיבתו, המגיע לשיאו ב"סוס אחד נכנס לבר".

גרוסמן ידוע גם בפעילותו הציבורית:

  • הוא חבר בארגונים שונים הפועלים למען שלום וצדק חברתי כמו עמותת "קשב" ו"אנו פליטים".
  • פרסם מאמרים רבים בנושאי פוליטיקה וחברה.
  • נאם בעצרות ואירועים ציבוריים, וקרא להנהגה הישראלית לפעול למען פתרון הסכסוך הישראלי-פלסטיני.
  • לאחר מות בנו אורי במלחמת לבנון השנייה, כתב שיר לזכרו: "קצר פה כל כך האביב".

פרסים והוקרה:

  • פרס ראש הממשלה ליצירה (1984)
  • פרס א.מ.ת (2007)
  • פרס ספיר (2001)
  • פרס מאן בוקר הבינלאומי (2017)
  • פרס ארסמוס (2022)

גרוסמן הוא דמות ייחודית בנוף התרבותי הישראלי. יצירותיו הספרותיות מציגות תיאור עמוק ומורכב של החברה הישראלית, תוך התמקדות בנושאים של אנושיות, אהבה, אובדן ותקווה. פעילותו הציבורית משקפת את מחויבותו העמוקה לשלום ולצדק חברתי.

להלן מספר דוגמאות נוספות ליצירותיו ותרומתו:

  • ספרי ילדים: גרוסמן כתב מספר ספרי ילדים אהובים, ביניהם "איתמר מטייל על קירות" ו"ספר השיאים של פוז".
  • עיתונאות: גרוסמן כתב מאמרים רבים בעיתונים ובכתבי עת ישראליים.
  • תקשורת: גרוסמן עבד ב"קול ישראל" ככתב וכשחקן תסכיתים, והיה בין מגישי "חתול בשק".

דויד גרוסמן הוא סופר מוערך, פעיל פוליטי ופובליציסט משפיע. יצירותיו ותרומתו לחברה הישראלית הן רבות ומגוונות. בהצלחה !



מודעות




פתרון 2 אותיות: רץ
פתרון 3 אותיות:
פתרון 4 אותיות:
פתרון 5 אותיות: 
חיבוק, מומיק (מספריו של דוד גרוסמן)
פתרון 6 אותיות: חמורים 
פתרון 7 אותיות: 
פתרון 8 אותיות ומעלה:
פתרון של שתי מילים: איתמר מכתב, בובה תותי, ג'ירפה ולישון (ספר ילדים של דויד גרוסמן), גן ריקי, דבש אריות, דו קרב, הזמן הצהוב, חיוך הגדי, נוכחים נפקדים
פתרון של שלוש מילים ומעלה: איתי החיים משחק הרבה, איתמר מטייל על קירות (ספר ילדים של גרוסמן), איתמר פוגש ארנב, אל תדאגי רותי, אשה בורחת מבשורה, בגוף אני מבינה, המוות כדרך חיים, יונתן בלש ממש (ספר ילדים של דויד גרוסמן), יש ילדים זיגזג, מחזה בשתי מערכות, מישהו לרוץ איתו, נופל מחוץ לזמן, סוס אחד נכנס לבר, ספר הדקדוק הפנימי, ספר השיאים של פוז, עיין ערך אהבה, רותי תישן ותישן, שתהיי לי הסכין
ביטויים דומים: ספר של גרוסמן מילון, מספרי דויד גרוסמן 9 אותיות, דויד גרוסמן רישמת ספרים, ספר של דויד גרוסמן תשבץ
עזרנו לכם למצוא את הפתרון ? תפרגנו לנו בלייק! 
יש לכם פתרון אחר להציע? כתבו לנו בתיבת התגובות!

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

יש לכם פתרון אחר להציע ? רשמו אותו כאן. תודה!

מורדו סודוקו להדפסה. בשלוש רמות: קל, בינוני וקשה. לחצו על הבאנר למעבר לסודוקו