רשמו את ההגדרה, וגלו את התשובה!
מי שאוהב את הפתרונות שלנו, יאהב גם את העמוד שלנו! :-)
עזרנו לכם למצוא את הפתרון החסר? פרגנו לנו בלייק! כי אם אתם חובבי תשבצים ואוהבים לאתגר את עצמכם – זה המקום בשבילכם.
אתר מורדו מכיל מאגר גדול של הגדרות תשבצים ותשחצים המתעדכנים באופן שוטף. לנוחיותכם, לכל הגדרה קיים מגוון רחב של פתרונות לפי סדר האלף בית ומספר המילים.
אז לחצו לייק ולחיצה שנייה לאישור >>

מודעות


עכברוש | עכברוש תשבץ | מה זה "עכברוש" ?

מורדו פתרון תשחצים ותשבצים - כי ידע לא קונים בכסף.
הפעם, קבלנו את ההגדרה עכברוש . בכמה צעדים פשוטים נמצא את הפתרון המבוקש.
ראשית, נסתכל על ההגדרה עכברוש בתשחץ, ונמנה את מספר המשבצות המרכיבות את הפתרון. אחר כך נגולל את המסך מטה ומיד יופיע מאגר של תשובות אפשריות. על מנת להקל על החיפוש ארגנו את התשובות לפי סדר האלפבית. 

מבוא לעכברושים:

העכברושים הן בעלי חיים קטנים ממשפחת המכרסמים, הנחשבים למזיקים משמעותיים לאדם. הן מצליחות להתפשט לכמעט כל פינה ביבשת בזכות יכולת ההסתגלות הגבוהה שלהן. הצלחתן נובעת מהפריון הרב, מהגמישות התזונתית ומהחוכמה הטבעית שלהן. חולדות התלוו לבני האדם במסעותיהם ברחבי העולם, הגיעו לאיים רחוקים ויצרו בעיות רבות עם הפגיעה במינים מקומיים. במקביל, החולדות משמשות לניסויים מדעיים רבים ואף מוחזקות כחיות מחמד בבתים רבים בעולם.

מאפיינים כלליים של החולדות:

מאפייני החולדות הפיזיים והתנהגותיים ממחישים את יכולת ההסתגלות הגבוהה שלהן. לחולדות יש חוש ריח ושמיעה מפותחים המסייעים להן באיתור מזון וזיהוי סכנות. הן בעלות כושר הישרדות יוצא דופן ויכולות לחיות בטמפרטורות קיצוניות. החולדות הן חיות חברתיות ובעלות אינטליגנציה המאפשרת להן ללמוד מניסיון ולקשור בין אירועים שונים. הן טובות בקפיצות ובטיפוס, מה שמאפשר להן לחיות באזורים עירוניים ולמצוא מחסה במבנים שונים. תזונתן מגוונת ביותר וכוללת זרעים, פירות, חרקים, בשרי בעלי חיים קטנים ואף לחם ושאריות מזון של בני אדם.

תפקיד החולדות במגפות לאורך ההיסטוריה:

על אף גודלן הקטן, החולדות שיחקו תפקיד מפתח בהפצת מגפות קשות לאורך ההיסטוריה. המקרה הידוע ביותר הוא הפצת מגפת הדבר באירופה בין המאות ה-13 וה-17, הידועה בשם "המגפה השחורה". החוקרים מאמינים שהחולדות סייעו בהפצת המחלה בשל הקרבה הרבה שלהן למגורי בני האדם. החיידק שגרם למחלה קטלנית זו הועבר לבני האדם על ידי עקיצת פרעושים שנדבקו מחולדות נגועות. תופעה זו מדגישה את הסכנות הבריאותיות שמציבות החולדות כמפיצות מחלות.

חולדה פולינזית - מין נפוץ באזור האוקיינוס השקט:

החולדה הפולינזית היא אחד ממיני החולדות הנפוצים ביותר בעולם. ארצות המוצא שלה הן דרום-מזרח אסיה, אך היא התפשטה עם הנוודים הפולינזים לרחבי האוקיינוס השקט. חולדות אלו הגיעו לאיים רבים באזור זה, כולל פיג'י (מדינת איים באוקיינוס השקט), ניו זילנד, אי הפסחא והוואי. הגעתן של החולדות הייתה אחראית לטרגדיות אקולוגיות רבות באיים, כאשר מינים מקומיים של עופות וחרקים שהתפתחו ללא טורפים כמו חולדות נכחדו בגלל האיום החדש של טריפה.

התנהגות וסביבת החיים של החולדה הפולינזית:

החולדה הפולינזית פעילה בעיקר בלילה ומתגוררת לרוב בקרבת מגורי בני אדם. היא טובה בטיפוס על עצים ועשבים גבוהים ומקננת בחורים ובסדקים בגזעי עצים ובתוך אשדים. היא יונקת רבה והנקבות יולדות כמה גורים בשנה, כאשר תדירות ההתרבות תלויה בזמינות המזון באזור. תזונתה מגוונת ביותר וכוללת זרעים, פירות, עלים וקליפות עצים, חרקים, תולעים, לטאות וביצי ציפורים. היא אוגרת חלק מהמזון המוצק בתחנות דיש זמניות בסביבתה.

החולדה המצויה - זן חכם ומשכיל:

החולדה המצויה, גם ידועה בשם חולדת הבתים, היא אחד המינים הנפוצים ביותר בעולם אחרי חולדת החוף. מוצאה הוא באסיה הטרופית וממנה היא התפשטה למזרח הקרוב, אירופה ולבסוף לשאר העולם עם הפלישות והנדידות של בני האדם. החולדה המצויה מאופיינת ביכולות אינטליגנציה גבוהות במיוחד עבור יונק קטן בגודלה. היא חכמה, לומדת מניסיונה ומניסיון חולדות אחרות, ומסוגלת לקשר בין אירועים שונים שעוברים עליה. החולדות המצויות חיות בלהקות חברתיות וטריטוריאליות תחת שלטון זכר אלים.

החולדה ארוכת-השיער האוסטרלית:

החולדה ארוכת-השיער היא מין מיוחד החי בתנאי הטבע באוסטרליה. למרות היותה חולדה קטנה יחסית, היא מפתיעה בעובדה שאוכלוסיותיה עוברות תקופות של התפרצות מספרית משמעותית לאחר עונות גשמים מוצלחות. התופעה הזו נצפתה ברחבי כל מדינות אוסטרליה, כאשר אוכלוסיות החולדה גדלו באופן דרמטי למאות יחידים לדונם. החולדה ארוכת-השיער מתגוררת בדרך כלל בשטחי חקלאות, ערבות ואזורי תת-מדבר ונחשבת כמזיק עבור חקלאים באזורים אלו.

מאפייניה הפיזיים הבולטים של החולדה הזו הם השיער הארוך בגוונים של אפור, שחור ואפרפר ואוזניים גדולות וזנב ארוך התורמים לשמירה על איזון במהלך תנועתה. היא אורבת לרוב בקרקע ובסבכי צמחייה, ובהגנה מפני טורפים רבים כמו תנשמות, נחשים, דאות ושועלים. דפוסי התזונה שלה דומים לזה של החולדות האחרות וכוללים חרקים, זרעים, עלים ושורשים ולעיתים אף תזונה מבעלי חיים קטנים ומהחולדות עצמן. בהצלחה !



מודעות




פתרון 2 אותיות:
פתרון 3 אותיות:
פתרון 4 אותיות:
פתרון 5 אותיות: 
חולדה
פתרון 6 אותיות:
פתרון 7 אותיות: 
פתרון 8 אותיות ומעלה:
פתרון שתי מילים ומעלה:
ביטויים דומים: עכברוש מילון, עכברוש פירוש, עכברוש מילה נרדפת, עכברוש תשבץ, עכברוש 5 אותיות, עכברוש תשבץ
עזרנו לכם למצוא את הפתרון ? תפרגנו לנו בלייק! 
יש לכם פתרון אחר להציע? כתבו לנו בתיבת התגובות!

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

יש לכם פתרון אחר להציע ? רשמו אותו כאן. תודה!

מורדו סודוקו להדפסה. בשלוש רמות: קל, בינוני וקשה. לחצו על הבאנר למעבר לסודוקו