רשמו את ההגדרה, וגלו את התשובה!
מי שאוהב את הפתרונות שלנו, יאהב גם את העמוד שלנו! :-)
עזרנו לכם למצוא את הפתרון החסר? פרגנו לנו בלייק! כי אם אתם חובבי תשבצים ואוהבים לאתגר את עצמכם – זה המקום בשבילכם.
אתר מורדו מכיל מאגר גדול של הגדרות תשבצים ותשחצים המתעדכנים באופן שוטף. לנוחיותכם, לכל הגדרה קיים מגוון רחב של פתרונות לפי סדר האלף בית ומספר המילים.
אז לחצו לייק ולחיצה שנייה לאישור >>

מודעות


כלי נשק לירי פצצות ר"ת | כלי נשק לירי פצצות תשבץ

מורדו פתרון תשחצים ותשבצים - כי ידע לא קונים בכסף.
הפעם, קבלנו את ההגדרה כלי נשק לירי פצצות. בכמה צעדים פשוטים נמצא את הפתרון המבוקש.
ראשית, נסתכל על ההגדרה כלי נשק לירי פצצות (ר"ת) בתשחץ, ונמנה את מספר המשבצות המרכיבות את הפתרון. אחר כך נגולל את המסך מטה ומיד יופיע מאגר של תשובות אפשריות. על מנת להקל על החיפוש ארגנו את התשובות לפי סדר האלפבית. 

פתיחה: כוח אש, הרס ואיום פסיכולוגי – מורשתם של כלי הנשק לירי פצצות

במהלך ההיסטוריה, כלי נשק לירי פצצות היוו גורם מכריע בשדה הקרב, ויצרו שילוב של הרס פיזי ואיום פסיכולוגי על האויב. רעש הפיצוץ, האפקט ההרסני והיכולת לפגוע במטרות מרחוק, הפכו את כלי הנשק הללו לאמצעי רב-עוצמה בידי צבאות וארגונים שונים. כלי נשק אלו, המשתמשים בחומרי נפץ כדי להטיל פצצות, רימונים או רקטות, עברו שינויים והתפתחויות רבות במהלך השנים, והם ממשיכים להיות רלוונטיים גם כיום. במאמר זה נסקור את הסוגים העיקריים של כלי נשק לירי פצצות, נבחן את התפתחותם ההיסטורית, ננתח את יתרונותיהם וחסרונותיהם, ונדון בהשפעתם על הלוחמה המודרנית.

מטול רימונים: כוח אש נייד ורב-תכליתי בשדה הקרב

מטול רימונים, בין אם כתוסף לרובה סער או ככלי עצמאי, מספק לכוחות חי"ר כוח אש משמעותי ורב-תכליתי בשדה הקרב. המטול מאפשר שיגור רימונים נפיצים למרחקים של עשרות עד מאות מטרים, בהתאם לסוג המטול והרימון. דגמים נפוצים כמו M-203 האמריקאי, המתחבר לרובי M-16, מאפשרים ללוחמים לשגר רימונים בקוטר 40 מ"מ לטווח של עד 150 מטרים, ובכך לספק כוח אש נוסף ליחידות החי"ר. יתרונו של המטול הוא ביכולתו לספק כוח אש עקיף, המאפשר פגיעה במטרות המסתתרות מאחורי מחסות או גבעות. בנוסף, מטולי רימונים אוטומטיים, המכונים "מקלעי רימונים", כמו הסאקו דיפנס Mk-19, מספקים כוח אש כבד ומתמשך, ומאפשרים פגיעה במטרות מרובות ובשטחים נרחבים. במקביל, מטולי רימונים משטרתיים, המשתמשים ברימוני גז מדמיע, משמשים לפיזור הפגנות ולשמירת הסדר הציבורי.

רומה רימונים: שילוב קטלני בין רובה לרימון

רומה רימונים, או רומ"ט, הוא התקן המאפשר שיגור רימונים ישירות מקנה הרובה, באמצעות תחמישים – תרמילי כדורים חסרי קליע. השימוש ברומה רימונים היה נפוץ במלחמות הגדולות של המאה ה-20, ואפשר ללוחמים להגדיל את טווח השיגור של הרימון ולהשיג מסלול בליסטי. עם זאת, השימוש ברומה רימונים דורש מיומנות והכשרה מיוחדת, בשל ההדף החזק שנוצר בעת הירי. כיום, השימוש ברומה רימונים פחות נפוץ בצבאות סדירים, אך הוא עדיין משמש כוחות מיוחדים ומשטרתיים, בעיקר לירי רימוני גז מדמיע לפיזור הפגנות.

ארטילריה רקטית: מטחים כבדים ומדויקים לטווחים ארוכים

ארטילריה רקטית היא מערכת נשק המשגרת רקטות במקום פגזים רגילים. הרקטות, המונעות על ידי מנוע רקטי (סוג של מנוע), מאפשרות ירי למרחקים גדולים יותר מאשר ארטילריה קנית, ומספקות עוצמת אש אדירה באמצעות מטחים מרוכזים. רקטות מודרניות, כמו הרקטות הישראליות "רעם איתן" ו"כידון קסום", מצוידות במערכות ניווט המאפשרות תיקון מסלול ותנועה לעבר המטרה בדיוק רב. ארטילריה רקטית משמשת כיום צבאות רבים ברחבי העולם, וכן ארגוני טרור וגרילה, בשל עלותה הנמוכה יחסית וקלות התפעול שלה.

דוידקה: המרגמה המאולתרת של מלחמת העצמאות

הדוידקה, מרגמה בקוטר 3 אינץ' שפותחה על ידי דוד ליבוביץ במהלך מלחמת העצמאות, הייתה כלי נשק ייחודי ומאולתר ששימש את כוחות ההגנה. הדוידקה, שכונתה על שם ממציאה, הייתה בעלת טווח של עד 300 מטרים ושימשה בעיקר להפגזת עמדות אויב. למרות שלא הייתה מדויקת במיוחד, הדוידקה הייתה יעילה בשל הרעש העז שיצרה בעת הירי, שהטיל אימה על האויב ותרם להצלחת כוחות ההגנה בקרבות. הדוידקה הפכה לסמל ליכולת האלתור והיצירתיות של כוחות ההגנה בתקופת מלחמת העצמאות, והיא מהווה חלק חשוב מהמורשת הצבאית של ישראל.

הוביצר: תותח רב-תכליתי לשדה הקרב המודרני

ההוביצר הוא תותח המסוגל לירות פגזים במסלול תלול, המאפשר פגיעה במטרות המסתתרות מאחורי מחסות או גבעות. ההוביצר התפתח במהלך המאות ה-18 וה-19, והפך לכלי נשק חיוני בצבאות רבים. כיום, ההוביצרים המודרניים מצוידים במערכות מתקדמות המאפשרות ירי מדויק לטווחים ארוכים, תוך שמירה על ניידות ויכולת תמרון בשדה הקרב. הוביצרים משמשים כיום למגוון משימות, החל מתמיכה בכוחות חי"ר ועד להשמדת מטרות אסטרטגיות בעומק שטח האויב.

סיכום: כלי נשק לירי פצצות – עבר, הווה ועתיד

כלי נשק לירי פצצות עברו שינויים והתפתחויות רבות במהלך ההיסטוריה, והם ממשיכים להיות רלוונטיים גם כיום. ממטולי רימונים ניידים ועד לארטילריה רקטית מתקדמת, כלי נשק אלו מספקים לצבאות וארגונים שונים יכולות אש משמעותיות, המאפשרות פגיעה במטרות מגוונות בטווחים שונים. במקביל, ההתפתחויות הטכנולוגיות בתחום מערכות הניווט וההנחיה מאפשרות שיפור הדיוק והקטלניות של כלי נשק אלה. עם זאת, השימוש בכלי נשק לירי פצצות מעלה שאלות אתיות ומשפטיות, הנוגעות לפגיעה באזרחים ולתופעות לוואי שליליות אחרות. בעתיד, נוכל לצפות להתפתחויות נוספות בתחום זה, כמו פיתוח רקטות ופצצות מדויקות יותר, שימוש בחומרים מתקדמים ושימוש בטכנולוגיות חדשות לצורך שיפור הביצועים והקטנת הנזק הסביבתי. בהצלחה !



מודעות




פתרון 2 אותיות:
פתרון 3 אותיות: קשת
פתרון 4 אותיות: מטול, פצמ"ר, ררנ"א, ררנ"ט, תותח
פתרון 5 אותיות: וולקן, מרגמה, קרדום
פתרון 6 אותיות: דוידקה (כלי נשק לירי פצצות), הוביצר
פתרון 7 אותיות:
פתרון 8 אותיות ומעלה: ארטילריה
פתרון של שתי מילים: מטול רימונים, משגר רקטות, רומה רימונים, תותח מתנייע
פתרון של שלוש מילים ומעלה: רומה רימונים נגד אדם, רומה רימונים נגד טנקים
ביטויים דומים: כלי נשק לירי פצצות (ר"ת) 4 אותיות, כלי נשק לירי פצצות מילון, כלי נשק לירי פצצות (ר"ת) פירוש, כלי נשק לירי פצצות  תשבץ
עזרנו לכם למצוא את הפתרון ? תפרגנו לנו בלייק! 
יש לכם פתרון אחר להציע? כתבו לנו בתיבת התגובות!

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

יש לכם פתרון אחר להציע ? רשמו אותו כאן. תודה!

מורדו סודוקו להדפסה. בשלוש רמות: קל, בינוני וקשה. לחצו על הבאנר למעבר לסודוקו