רשמו את ההגדרה, וגלו את התשובה!
מי שאוהב את הפתרונות שלנו, יאהב גם את העמוד שלנו! :-)
עזרנו לכם למצוא את הפתרון החסר? פרגנו לנו בלייק! כי אם אתם חובבי תשבצים ואוהבים לאתגר את עצמכם – זה המקום בשבילכם.
אתר מורדו מכיל מאגר גדול של הגדרות תשבצים ותשחצים המתעדכנים באופן שוטף. לנוחיותכם, לכל הגדרה קיים מגוון רחב של פתרונות לפי סדר האלף בית ומספר המילים.
אז לחצו לייק ולחיצה שנייה לאישור >>

מודעות


נשק לירי פצצות (ר"ת) | כלי נשק לירי פצצות (ר"ת) תשחץ

מורדו פתרון תשחצים ותשבצים - כי ידע לא קונים בכסף.
הפעם קבלנו את ההגדרה נשק לירי פצצות. בכמה צעדים פשוטים נמצא את הפתרון המבוקש. הביטוי "כלי נשק לירי פצצות (ר"ת)" יכול להופיע במדור התשחצים בעיתונים היומיים, בשבועונים, בירחונים, בחוברות תשבצים או במגזינים השונים.

לרשותכם ייסדנו את מילון התשבצים - מורדו, שיסייע לכם לפתור את התשחץ במהירות ובקלות. ראשית, נסתכל על ההגדרה נשק לירי פצצות (ר"ת) בתשבץ, ונמנה את מספר המשבצות המרכיבות את הפתרון. אחר כך נגולל את המסך מטה, ומיד יופיע מאגר של תשובות אפשריות. על מנת להקל על החיפוש שבצנו את התשובות לפי סדר האלפבית. אז למה אתם מחכים - בואו למצוא את התשובה הנכונה. 

כלי נשק לירי פצצות: מטולים, רקטות והוביצרים

כלי נשק לירי פצצות הם חלק בלתי נפרד מהלוחמה המודרנית, המשמשים להשמדת מטרות מרוחקות ומבוצרות. קטגוריה זו כוללת מגוון רחב של אמצעי לחימה, החל ממטולי רימונים קטנים ועד מערכות ארטילריה רקטית מתקדמות. המשותף לכולם הוא היכולת לשגר תחמושת נפיצה למרחקים שונים, תוך שילוב של עוצמת אש, טווח ודיוק. במאמר זה נסקור מספר סוגים מרכזיים של כלי נשק אלו, נבחן את מאפייניהם הייחודיים, יתרונותיהם וחסרונותיהם, ונעמוד על תפקידם החשוב בשדה הקרב המודרני. הבנת המגוון והיכולות של כלי נשק אלו חיונית לא רק לאנשי צבא, אלא גם לכל מי שמעוניין להבין את מורכבות הלוחמה העכשווית ואת האתגרים הטכנולוגיים והטקטיים שהיא מציבה.

מטול רימונים: נשק רב-תכליתי לחי"ר

מטול הרימונים הוא כלי נשק נפוץ בקרב יחידות החי"ר, המשלב יכולת אש עקיפה עם ניידות גבוהה. מטולים אלה מגיעים בשני סוגים עיקריים: מטולים עצמאיים כמו ה-M79, ומטולים המורכבים על רובי סער כדוגמת ה-M203. המטול הסטנדרטי בצבאות נאט"ו, כולל צה"ל, הוא ה-M203 בקוטר 40 מ"מ, המסוגל לירות רימונים נפיצים לטווח של 50 עד 150 מטר. יתרונו הגדול של המטול הוא ביכולתו לספק אש עקיפה ברמת הכיתה, מבלי להזדקק לתמיכה ארטילרית. הדבר מאפשר ללוחמים להתמודד עם איומים מאחורי מחסות או בשטחים בנויים. חשוב לציין כי קיימים גם מטולי רימונים בקוטר 37 מ"מ, המשמשים בעיקר כוחות משטרה לירי תחמושת לא קטלנית כמו גז מדמיע. ההבדל בקוטר נועד למנוע בלבול מסוכן בין תחמושת צבאית לתחמושת משטרתית.

רומה רימונים: הקדמון של מטול הרימונים

הרומה, או "רומֶה רימונים", הוא התקן קדום יותר ממטול הרימונים המודרני, המאפשר שיגור רימונים מקנה הרובה. המונח "רומה" מקורו בארמית ומשמעותו "השלכה". בניגוד למטול המודרני, הרומה מחייב החלפת מחסנית הכדורים הרגילה במחסנית תחמישים מיוחדת (תרמילים ללא קליע, מלאים באבק שריפה חזק). הרימון מולבש על קצה קנה הרובה ונורה באמצעות הדף הגזים מהתחמיש. שיטה זו מאפשרת טווח ירי גדול בהרבה מזריקת רימון יד, אך מגבילה את השימוש ברובה לירי רגיל כל עוד הרומה מורכב. השימוש ברומה היה נפוץ במלחמת העולם השנייה ועד שנות ה-70, אך ירד בפופולריות עם כניסתם של מטולי רימונים מודרניים לשימוש. עם זאת, בשנות ה-90 חלה התעניינות מחודשת בטכנולוגיה זו לצורך ירי אמצעים לפיזור הפגנות, כמו רימוני גז מדמיע.

ארטילריה רקטית: עוצמה מסיבית לטווח ארוך

ארטילריה רקטית, הידועה גם כרקטות קרקע-קרקע (רק"ק), מהווה מערכת נשק רבת עוצמה המסוגלת לשגר כמות גדולה של חימוש לטווחים ארוכים. בניגוד לפגזי תותחים רגילים, הרקטות מניעות את עצמן באמצעות מנוע רקטי, מה שמאפשר להן להגיע לטווחים גדולים יותר. היתרון המרכזי של ארטילריה רקטית הוא היכולת לבצע מטחים מרוכזים של עשרות רקטות תוך שניות ספורות, מה שיוצר אפקט הרס משמעותי על שטח נרחב. ישראל פיתחה מספר מערכות רקטיות מתקדמות, כולל רקטות מתקנות-מסלול כמו רעם איתן וכידון קסום, המסוגלות להגיע לדיוק גבוה יחסית. חשוב לציין כי למרות יתרונותיה, ארטילריה רקטית סובלת לרוב מדיוק נמוך יותר בהשוואה לארטילריה קנית, ולכן משמשת בעיקר להפגזת שטח נרחב או מטרות גדולות. בנוסף, ארגוני טרור עושים שימוש ברקטות פשוטות יותר כאמצעי לחימה א-סימטרי, מה שמציב אתגרים ייחודיים בהגנה על אוכלוסייה אזרחית.

הוביצר: שילוב של עוצמה וגמישות

ההוביצר הוא סוג של תותח המסוגל לירות פגזים במסלול תלול יחסית, המשלב תכונות של תותח ומרגמה. מקור השם הוא במילה הצ'כית "houfnice", שפירושה המקורי היה קטפולטה. ההוביצר המודרני מאופיין בקנה קצר יחסית ומטעני הודף קטנים יותר בהשוואה לתותחים רגילים, מה שמאפשר ירי במסלול קשתי. יתרונו הגדול הוא ביכולת לפגוע במטרות מאחורי מכשולים או ביעדים מבוצרים. ההוביצרים התפתחו מאוד מאז המצאתם בסוף המאה ה-17, והיום קיימים סוגים שונים - מהוביצרים קלים ועד לכבדים מאוד. לדוגמה, ההוביצר האמריקאי M198 בקוטר 155 מ"מ מסוגל לירות פגזים במשקל של כ-43 ק"ג לטווח של עד 30 ק"מ. ההוביצרים המודרניים משלבים לעיתים קרובות מערכות ניווט וכיוון ממוחשבות, המשפרות את הדיוק ומקצרות את זמן ההיערכות לירי.

הדוידקה: נשק מאולתר עם השפעה פסיכולוגית

הדוידקה היא מרגמה ייחודית בקוטר 3 אינץ' (כ-76 מ"מ) שפותחה עבור ארגון ה"הגנה" לקראת מלחמת העצמאות. היא נקראת על שם מפתחה, דוד ליבוביץ, שהיה נשק של ה"הגנה" בחזית הדרום. הדוידקה הייתה נשק פשוט יחסית, שירתה פצצה במשקל 40 ק"ג לטווח של עד 300 מטר. מה שייחד אותה היה הרעש העצום שיצרה בעת הירי, שגרם לאפקט פסיכולוגי משמעותי על האויב. למרות שנחשבה ללא מדויקת ולא יעילה במיוחד, השפעתה המורלית הייתה משמעותית, במיוחד במצור על ירושלים. כיום, מספר דוידקות שמורות כמונומנטים היסטוריים ברחבי ישראל, כולל בכיכר הדוידקה בירושלים ובצפת. הדוידקה מהווה דוגמה מעניינת לאופן שבו נשק מאולתר יכול להשפיע על מהלך הקרב, לא רק בשל עוצמתו הפיזית אלא גם בשל האפקט הפסיכולוגי שלו.

השוואה וניתוח: בחירת הנשק המתאים למשימה

בבואנו להשוות בין כלי הנשק השונים לירי פצצות, עלינו להתחשב במספר גורמים מרכזיים: טווח, דיוק, עוצמת הרס, ניידות ומהירות תגובה. מטולי רימונים מצטיינים בניידות ובמהירות תגובה, אך מוגבלים בטווח ובעוצמה. הם אידיאליים לתמיכה ברמת הכיתה והמחלקה. ארטילריה רקטית מספקת עוצמת אש מסיבית לטווחים ארוכים, אך לרוב על חשבון הדיוק. היא מתאימה במיוחד להשמדת מטרות שטח או תשתיות נרחבות. הוביצרים מציעים איזון בין טווח, עוצמה ודיוק, ומסוגלים לספק תמיכה ארטילרית גמישה במגוון תרחישים. הבחירה בכלי הנשק המתאים תלויה במשימה הספציפית, בתנאי השטח, ובמשאבים הזמינים. מגמות עתידיות בפיתוח כלי נשק אלו כוללות שיפור הדיוק באמצעות מערכות ניווט מתקדמות, הגדלת הטווח, והפחתת משקל לשיפור הניידות. בנוסף, ישנה התמקדות בפיתוח תחמושת "חכמה" המסוגלת לתקן את מסלולה תוך כדי מעוף, מה שמשפר משמעותית את הדיוק ומפחית נזק אגבי. בהצלחה !



מודעות




פתרון 2 אותיות:
פתרון 3 אותיות: קשת
פתרון 4 אותיות: מטול, פצמ"ר, ררנ"א, ררנ"ט, תותח
פתרון 5 אותיות: וולקן, מרגמה, קרדום
פתרון 6 אותיות: דוידקה (כלי נשק לירי פצצות), הוביצר
פתרון 7 אותיות:
פתרון 8 אותיות ומעלה: ארטילריה
פתרון של שתי מילים: מטול רימונים, משגר רקטות, רומה רימונים, תותח מתנייע
פתרון של שלוש מילים ומעלה: רומה רימונים נגד אדם (
ררנ"א), רומה רימונים נגד טנקים (ררנ"ט)
ביטויים דומים: נשק לירי פצצות (ר"ת) מילון,נשק לירי פצצות (ר"ת) תשחץ, נשק לירי פצצות (ר"ת) פירוש, כלי נשק לירי פצצות (ר"ת) 4 אותיות
כדי למצוא תשובות נוספות - השתמשו בתיבת החיפוש בראש הדף.
יש לכם פתרון אחר להציע? כתבו לנו בתיבת התגובות!
עזרנו לכם למצוא את הפתרון לתשבץ? תפרגנו לנו בלייק!

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

יש לכם פתרון אחר להציע ? רשמו אותו כאן. תודה!

מורדו סודוקו להדפסה. בשלוש רמות: קל, בינוני וקשה. לחצו על הבאנר למעבר לסודוקו