רשמו את ההגדרה, וגלו את התשובה!
מי שאוהב את הפתרונות שלנו, יאהב גם את העמוד שלנו! :-)
עזרנו לכם למצוא את הפתרון החסר? פרגנו לנו בלייק! כי אם אתם חובבי תשבצים ואוהבים לאתגר את עצמכם – זה המקום בשבילכם.
אתר מורדו מכיל מאגר גדול של הגדרות תשבצים ותשחצים המתעדכנים באופן שוטף. לנוחיותכם, לכל הגדרה קיים מגוון רחב של פתרונות לפי סדר האלף בית ומספר המילים.
אז לחצו לייק ולחיצה שנייה לאישור >>

מודעות


אפילוג | מה זה "אפילוג" ? | אפילוג תשבץ

מורדו פתרון תשחצים ותשבצים - כי ידע לא קונים בכסף.
הפעם, קבלנו את ההגדרה אפילוג . בכמה צעדים פשוטים נמצא את הפתרון המבוקש.
ראשית, נסתכל על ההגדרה אפילוג בתשחץ, ונמנה את מספר המשבצות המרכיבות את הפתרון. אחר כך נגולל את המסך מטה ומיד יופיע מאגר של תשובות אפשריות. על מנת להקל על החיפוש ארגנו את התשובות לפי סדר האלפבית. 

המבוא לאפילוג

האפילוג (ביוונית: επίλογος - "סיום") הוא חלק בסופו של יצירה ספרתית, כגון רומן, מחזה או סיפור קצר, המשמש לסגירת העלילה ולהבאת סיום לדמויות ולאירועים. אפילוגים נכתבים לרוב מנקודת מבט של הדמויות עצמן, כאשר המחבר מסביר את גורלן לאחר סיום העלילה העיקרית. זאת בשונה מאחרית דבר, בה המחבר פונה ישירות אל הקוראים. אפילוגים נועדים להשלים את הסיפור ולהשאיר את הקוראים עם תחושת סיום והשלמה.

ההיסטוריה של המונח 'אפילוג'

המונח 'אפילוג' הופיע לראשונה במאה ה-15, והשתמש לציון חלק סיומי של יצירה ספרתית. המקור לשימוש במונח הוא מהיוונית, כאשר "επίλογος" פירושו "סיכום" או "מסקנה". במאות הביניים והרנסאנס, השתמשו בצרפתית במונח 'אפילוג' ובאנגלית במונח 'epilogue'. המונח שימש לתיאור חלקו הסופי של טקסט ספרותי, המסכם ומסיים את העלילה. למרות שהשימוש במונח היה מוגבל בתחילה, הוא התפתח והתרחב עם השנים.

אפילוגים בספרות

במרבית היצירות הספרותיות, האפילוג מתרחש בעתיד, לאחר סיום העלילה העיקרית. הוא יכול לרמוז על המשך הסיפור בעתיד, או לסגור סופית את העלילה ולספק תשובות לשאלות שנותרו פתוחות. לעתים, האפילוג משמש כדי לאפשר לדמות המרכזית להביע את עצמה בחופשיות ולחשוף את מחשבותיה והרהוריה לאחר סיום האירועים. באמצעות האפילוג, המחבר יכול להעניק לקוראים תחושת סיום מלאה ולספק להם מידע נוסף על גורל הדמויות.

אפילוגים בספרים מפורסמים

ביצירות ספרותיות מפורסמות, ניתן למצוא דוגמאות מעניינות לאפילוגים. למשל, ב"סיפור השפחה" של מרגרט אטווד, האפילוג הוא תמליל של כנס אקדמי בארקטיקה בשנת 2195, בו נדונה יצירתה של גיבורת הספר, אופרד. באנימל פארם של ג'ורג' אורוול, האפילוג מספק סיום אוטופי למתרחש ברחת המנור רבות שנים לאחר המהפכה. אפילוגים אלה מאפשרים למחברים להשלים את הסיפור ולהעניק תחושת סיום וסגירה לקוראים.

אפילוגים בז'אנרים שונים

אפילוגים משמשים לא רק ביצירות ספרותיות, אלא גם בז'אנרים אחרים כגון ספרי אימה ומתח, ספרי פנטזיה לילדים ועוד. בספרי אימה ומתח, האפילוג משמש לחשיפת איום עתידי על הדמויות, אפילו לאחר שהקורא חשב כי הסכנה חלפה. זה מוסיף להרחיב את האווירה המתח והאימה של הסיפור. בספרי פנטזיה לילדים, האפילוג משמש לסיום מרגיע, המראה את הדמויות בעתיד הרחוק, בסביבה בטוחה ומאושרת. זה מעניק תחושת ביטחון ונחמה לקוראים הצעירים.

אפילוגים בתיאטרון

אפילוגים מופיעים גם בתיאטרון, בעיקר במחזות יווניים ואליזבתיאניים. במקרים אלה, היה שחקן עומד בקדמת הבמה ופונה ישירות אל הקהל. הוא היה מציג את שביעות הרצון של הדמויות לאחר העלילה הטרגית, ולעתים אף מספק למעשה את המסר המוסרי שהקהל אמור להפיק מהמחזה. באפילוגים של מחזות אליזבתיאניים, נשים היו לעתים מעבירות את ההפנייה לקהל, ולעתים אף מכילו ביקורת על העלילה. הפנייה הישירה של השחקן אל הקהל הייתה אמצעי חשוב להשלמת החוויה התיאטרלית.

האפילוג - השלמת החוויה הספרותית והקולנועית

האפילוג, אם כן, מהווה חלק חשוב בהשלמת החוויה הספרותית והקולנועית. הוא נותן לקורא או לצופה הזדמנות להיפרד מהדמויות ולהבין את המשך דרכן, ובכך משאיר אותם עם תחושה של סיום מלא ומספק. אמנם אינו הכרחי בכל יצירה, אך כאשר קיים, הוא מהווה את הפרק האחרון והמכריע בסיפור, ותורם להשלמת החוויה בצורה מלאה ומהותית יותר.

יתרונות וחסרונות של שימוש באפילוג

למושג האפילוג יש גם יתרונות וחסרונות מסוימים. מהיתרונות ניתן למנות את היכולת להעניק תחושת סיום מלאה ומספקת לקורא או לצופה, באמצעות המשך דרכן של הדמויות לאחר סיום העלילה המרכזית. כך נותר טעם מתוק בפי הקורא, והוא יוצא מהיצירה עם הרגשה של השלמה והבנה.

לעומת זאת, החיסרון העיקרי עשוי להיות במקרים בהם האפילוג מאריך יתר על המידה ומפריע לסיום העלילה המרכזית. במקרים אלה, האפילוג עלול להרגיש כמיותר או כמעכב את סיום החוויה. אולם ברוב המקרים, האפילוג נתפס כתוספת חשובה ומשמעותית להשלמת היצירה. 

לסיכום

אפילוג הוא חלק חשוב בסיום יצירה ספרותית, המשמש להשלמת העלילה ולהבנת גורלן של הדמויות לאחר סיום האירועים העיקריים. אפילוגים מופיעים במגוון רחב של ז'אנרים, בספרות, בתיאטרון, בקולנוע ואפילו במשחקי וידאו, בדרכים שונות ובמטרות מגוונות. הם מהווים חלק חשוב בעיצוב החוויה הספרותית והתיאטרלית עבור הקהל, מספקים סגירה ותחושת סיום, ולעתים אף מרמזים על המשך עתידי של העלילה. בהצלחה !


מודעות




פתרון 2 אותיות:
פתרון 3 אותיות:
פתרון 4 אותיות:
פתרון 5 אותיות: חתימה (אפילוג), נעילה
פתרון 6 אותיות:
פתרון 7 אותיות:
פתרון 8 אותיות ומעלה:
פתרון שתי מילים ומעלה: אחרית דברסוף דבר 
ביטויים דומים: אפילוג מילון, אפילוג פירוש, אפילוג מילה נרדפת, אפילוג תשבץ, אפילוג 6 אותיות, מה זה אפילוג?
מחפשים תשובות נוספות השתמשו בתיבת החיפוש בראש הדף.
עזרנו לכם למצוא את הפתרון ? תפרגנו לנו בלייק! 
יש לכם פתרון אחר להציע? כתבו לנו בתיבת התגובות!

תגובה 1:

יש לכם פתרון אחר להציע ? רשמו אותו כאן. תודה!

מורדו סודוקו להדפסה. בשלוש רמות: קל, בינוני וקשה. לחצו על הבאנר למעבר לסודוקו