רשמו את ההגדרה, וגלו את התשובה!
מי שאוהב את הפתרונות שלנו, יאהב גם את העמוד שלנו! :-)
עזרנו לכם למצוא את הפתרון החסר? פרגנו לנו בלייק! כי אם אתם חובבי תשבצים ואוהבים לאתגר את עצמכם – זה המקום בשבילכם.
אתר מורדו מכיל מאגר גדול של הגדרות תשבצים ותשחצים המתעדכנים באופן שוטף. לנוחיותכם, לכל הגדרה קיים מגוון רחב של פתרונות לפי סדר האלף בית ומספר המילים.
אז לחצו לייק ולחיצה שנייה לאישור >>

מודעות


דרגת קצונה בצה"ל | דרגת קצונה בצהל תשבץ | דרגת קצונה בכירה בצה"ל

מורדו פתרון תשחצים ותשבצים - כי ידע לא קונים בכסף.
הפעם קבלנו את ההגדרה דרגת קצונה בצה"ל. בכמה צעדים פשוטים נמצא את הפתרון המבוקש. הביטוי "דרגת קצונה בכירה בצה"ל" יכול להופיע במדור התשחצים בעיתונים היומיים, בשבועונים, בירחונים, בחוברות תשבצים או במגזינים השונים.

לרשותכם ייסדנו את מילון התשבצים - מורדו, שיסייע לכם לפתור את התשחץ במהירות ובקלות. ראשית, נסתכל על ההגדרה דרגת קצונה בצה"ל בתשחץ, ונמנה את מספר המשבצות המרכיבות את הפתרון. אחר כך נגולל את המסך מטה, ומיד יופיע מאגר של תשובות אפשריות. על מנת להקל על החיפוש שבצנו את התשובות לפי סדר האלפבית. אז למה אתם מחכים - בואו למצוא את התשובה הנכונה.

"המדרג הצבאי - הבנה מעמיקה של דרגות צה"ל"

מערכת הדרגות הצבאיות היא אחד הסממנים הבולטים ביותר של צה"ל, הצבא המגן של מדינת ישראל. כל דרגה ודרגה מסמלת מעמד, אחריות וסמכות שונה בתוך המבנה הארגוני והפיקודי של הצבא. אם נבין לעומק את המשמעות העמוקה שמאחורי כל דרגה ודרגה בצה"ל, נוכל להבין טוב יותר את התרבות, המסורת והאופי הייחודיים של הצבא הישראלי. בואו נחשוף את האמת שמאחורי מערכת הדרגות בצה"ל.

מערכת הדרגות בצה"ל - מבנה וחלוקה:

מערכת הדרגות הצבאית בצה"ל מחולקת לשלוש קבוצות עיקריות: דרגות החוגרים, דרגות הנגדים ודרגות הקצינים. כל קבוצה מייצגת רמה שונה של אחריות, סמכות ותפקיד בתוך המערך הצבאי. החל מהדרגה הנמוכה ביותר של טוראי, ועד הדרגה הבכירה ביותר של רב-אלוף, כל דרגה מסמלת את מקומו של החייל במבנה הפיקודי והארגוני של הצבא. הבנת המשמעות של כל קבוצת דרגות תאפשר הבנה מעמיקה יותר של הייחוד והייעוד של כל חלק בצבא.

דרגות החוגרים - הבסיס האיתן של הצבא:

דרגות החוגרים, מטוראי, רב טוראי ועד סמל ראשון, מייצגות את היסוד והבסיס של הצבא - החיילים המבצעים את המשימות והפעולות השונות בשטח. אלו הם החיילים המהווים את הכוח העיקרי של הצבא, המבצעים את המשימות המרכזיות ונושאים בנטל העיקרי של השירות הצבאי. קבלת הדרגות הראשונות מסמלת את תחילת הדרך של החייל בשירות, כאשר הוא מתחיל להפנים את המשמעת והאתוס הצבאי. חיילים אלו מהווים את הבסיס האיתן שעליו נשען המערך הצבאי.

דרגות הנגדים - עמוד התווך של הפיקוד:

דרגות הנגדים, מרב-סמל ועד רב-נגד, מהוות את הקבוצה המקצועית והניסיונית ביותר בצבא. אלו הם חיילי הקבע המנוסים, שעברו הכשרות ייעודיות והפכו לעמוד התווך של הפיקוד הצבאי. הנגדים מהווים את החוליה המקשרת בין הקצינים לחיילי השורה, הם אלו שמעבירים את הידע, המיומנויות והניסיון מהפיקוד לשורות החיילים, ומובילים את היחידות להשגת המשימות והיעדים. ללא דרגות הנגדים, המערך הצבאי כולו היה נעדר את הבסיס המקצועי והמנוסה הנדרש לביצוע משימות בשטח.

דרגות הקצינים - הפיקוד הבכיר והאחראי: 

דרגות הקצינים, מסגן-משנה ועד רב-אלוף, מייצגות את הפיקוד הבכיר והאחראי במערך הצבאי. אלו הם המפקדים, המתכננים ומקבלי ההחלטות המרכזיות בצבא. הקצינים הם בעלי הסמכות והאחריות לניהול, אימון וארגון היחידות הצבאיות השונות, ומהווים את החוט החזק והמוביל של הצבא. הם אלו שמתווים את האסטרטגיה ומובילים את המאמץ הצבאי כולו. ללא דרגות הקצינים, הצבא היה חסר את הדרג המנהיג והמפקד שאחראי על תפעולו התקין.

קבלת הדרגות והתקדמות בהן - תהליך מדורג ומבוקר:

תהליך קבלת הדרגות והתקדמות בהן בצה"ל הוא תהליך מדורג ומבוקר היטב, המבוסס על שני עיקרים - פרק הזמן המינימלי (פז"ם) ועמידה בקריטריונים ייעודיים. כדי להתקדם בדרגות, החייל זקוק להשלים את פרק הזמן שנקבע מראש מאז קבלת הדרגה הקודמת, או להשלים הכשרות והסמכות מקצועיות ספציפיות. בנוסף, לדרגות הבכירות נדרשת המלצה והסכמה של קצינים בכירים, המעידה על כישוריו וביצועיו של החייל. תהליך זה מבטיח שכל חייל זוכה לדרגה המתאימה ליכולותיו ולתפקידו, ומהווה חלק חשוב בבניית פיקוד צבאי מקצועי ויעיל.

הורדה בדרגה - צעד חריג ויוצא דופן:

הורדה בדרגה היא צעד חריג ויוצא דופן בצבא, הננקט כעונש על עבירות משמעתיות חמורות בלבד. בית הדין הצבאי רשאי להחליט על הורדת חייל בדרגה אחת או יותר, ואף להורידו עד לדרגת הטוראי הבסיסית. צעד זה מהווה פגיעה קשה בקריירה הצבאית של החייל, ומשמש אמצעי ענישה חריג שנעשה רק במקרים נדירים של התנהגות חמורה. חשיבות הדרגה הצבאית והצורך לשמור על מעמדה, הופכים את הורדתה לצעד משמעתי קיצוני ביותר.

קביעת הדרגות בצה"ל

בתקופת היישוב, למרות שלא היה צבא יהודי סדיר, נעשה שימוש בשמות עבריים לחלק מהדרגות הצבאיות הלועזיות. בצד הדרגות הבריטיות והרוסיות כמו סרג'נט, לייטננט וקולונל, נקבעו תארים עבריים כמו סמל, סגן ואלוף. בארגונים צבאיים או חצי צבאיים כמו בית"ר, אצ"ל ו"ברית החשמונאים" אף השתמשו במערכת שמות דרגות משלהם.

בשנת 1948, ועדה בראשות המשוררים אברהם שלונסקי (משורר ישראלי) ונתן אלתרמן (פזמונאי וסופר ישראלי) הציעה מערכת שמות ודרגות חדשה לצבא היהודי שעמד להיווסד. המערכת כללה תארים נפרדים לחוגרים, נגדים, קצינים זוטרים ובכירים וגנרלים. במהלך החודשים אפריל-מאי 1948 המערכת עברה כמה שינויים, בהם דחיית ההצעה של נפתלי הרץ טור-סיני לכנות את הגנרל בשם "תרתן" והחלטה סופית של דוד בן-גוריון על המונחים בחודש יוני 1948.

שינויים בסימני הדרגות

בנוסף לשינויים הבולטים בסימני הדרגות, כמו החלפת סימני דרגת רב-אלוף ב-1950, צורות סימני הדרגות השתנו באופן מתמשך מאז 1948 ועד ימינו. סימני הדרגות הראשונים של קצינים זוטרים כמו "ענף הזית" היו עשויים מתכת, אך בצורה שטוחה ולא בולטת, בשונה מהיום. גם סימן "עלה הגפן" של הקצינים הבכירים שינה את צורתו במרוצת השנים.

השינוי המשמעותי ביותר התרחש בשנת 2001, כאשר סימני הדרגות המתכתיים של קצינים ונגדים הוחלפו לרקומים. אולם בעקבות התנגדות נחרצת של הקצינים, שראו בכך פגיעה במעמדם, מספר חודשים לאחר מכן הוחזרו להם סימני הדרגות המתכתיים - למעט על מעילי החורף, שעליהם נדרשו להמשיך לענוד סימני דרגות רקומים. לעומתם, סימני הדרגות של הנגדים נותרו רקומים.

לסיכום:

מערכת הדרגות הצבאיות בצה"ל מהווה חלק בלתי נפרד מהזהות והתרבות של הצבא. כל דרגה ודרגה מסמלת מעמד, אחריות וסמכות שונים בתוך המבנה הארגוני והפיקודי. הבנה מעמיקה של משמעות הדרגות השונות, תאפשר הבנה טובה יותר של הייחוד והייעוד של כל רכיב בצבא - החל מהחייל הבסיסי ועד לפיקוד הבכיר. זוהי מערכת מדורגת ומבוקרת המבטיחה שכל חייל יקבל את הדרגה המתאימה לו, ומשמשת כעמוד השדרה של הארגון הצבאי. הכרת המבנה והמשמעות העמוקה של דרגות צה"ל היא מפתח להבנה מעמיקה של התרבות והמסורת הצבאית הייחודית למדינת ישראל. בהצלחה !



מודעות





פתרון 2 אותיות:
פתרון 3 אותיות: סגם, סגן, סרן (דרגת קצונה בצה"ל), רסן
פתרון 4 אותיות: אלוף (דרגת קצונה) 
פתרון 5 אותיות:
פתרון 6 אותיות:
פתרון 7 אותיות:
פתרון 8 אותיות ומעלה:
פתרון שתי מילים ומעלה: אלוף משנה, סגן אלוף, סגן משנה, רב אלוף, רב סרן, תת אלוף (דרגת קצונה/דרגת קצונה בכירה בצה"ל)
ביטויים דומים: דרגת קצונה בצה"ל מילון, דרגת קצונה בצהל פירוש, דרגת קצונה בצה"ל מילה נרדפת, דרגת קצונה בצהל 5 אותיות, שם של דרגת קצונה בצה"ל, דרגת קצונה בצבאות זריםדרגת קצונה בשב"ס מילוןדרגת קצונה בכירה
מחפשים תשובות נוספות - השתמשו בתיבת החיפוש בראש הדף.
עזרנו לכם למצוא את הפתרון ? תפרגנו לנו בלייק! 
יש לכם פתרון אחר להציע? כתבו לנו בתיבת התגובות!

2 תגובות:

יש לכם פתרון אחר להציע ? רשמו אותו כאן. תודה!

מורדו סודוקו להדפסה. בשלוש רמות: קל, בינוני וקשה. לחצו על הבאנר למעבר לסודוקו