רשמו את ההגדרה, וגלו את התשובה!
מי שאוהב את הפתרונות שלנו, יאהב גם את העמוד שלנו! :-)
עזרנו לכם למצוא את הפתרון החסר? פרגנו לנו בלייק! כי אם אתם חובבי תשבצים ואוהבים לאתגר את עצמכם – זה המקום בשבילכם.
אתר מורדו מכיל מאגר גדול של הגדרות תשבצים ותשחצים המתעדכנים באופן שוטף. לנוחיותכם, לכל הגדרה קיים מגוון רחב של פתרונות לפי סדר האלף בית ומספר המילים.
אז לחצו לייק ולחיצה שנייה לאישור >>

מודעות


משמות ירושלים | משמות ירושלים מילון

מורדו פתרון תשחצים ותשבצים - כי ידע לא קונים בכסף.
הפעם קבלנו את ההגדרה משמות ירושלים. בכמה צעדים פשוטים נמצא את הפתרון המבוקש. הביטוי "משמות ירושלים" יכול להופיע במדור התשחצים בעיתונים היומיים, בשבועונים, בירחונים, בחוברות תשבצים או במגזינים השונים.

לרשותכם ייסדנו את מילון התשבצים - מורדו, שיסייע לכם לפתור את התשחץ במהירות ובקלות. ראשית, נסתכל על ההגדרה משמותיה של ירושלים בתשחץ, ונמנה את מספר המשבצות המרכיבות את הפתרון. אחר כך נגולל את המסך מטה, ומיד יופיע מאגר של תשובות אפשריות. על מנת להקל על החיפוש שבצנו את התשובות לפי סדר האלפבית. אז למה אתם מחכים - בואו למצוא את התשובה הנכונה. 

שמות ירושלים: ניתוח מקיף

ירושלים, עיר עתיקה וקדושה, נושאת עמה מורשת היסטורית ותרבותית עשירה. שמותיה הרבים, המשתייכים למקורות מגוונים, משקפים הן את עברה המפואר והן את תפיסותיהן של תרבויות ודתות שונות. ניתוח אונומסטיקה מקיף של ירושלים יסייע לנו להבין לעומק את ייחודה של העיר.

מקורות השמות:

מקורות יהודיים:
  • ירושלים: השם הנפוץ ביותר, מקורו אינו ידוע בוודאות. פרשנויות שונות מציעות קשרים למילים "יראה" ו"שלם", וכן ל"יראה" ו"שלום".
  • ציון: מתייחס במקור להר המוריה, שם נבנה בית המקדש. בהמשך, התרחב השם לתיאור ירושלים כולה ואף ארץ ישראל.
  • עיר ה': מדגיש את חשיבותה הדתית של ירושלים כמרכז רוחני לעם היהודי.
  • עיר דוד: נקרא על שם דוד המלך, שכבש את ירושלים והפך אותה לבירת ממלכתו. שם זה מדגיש את חשיבותה ההיסטורית של ירושלים כבירת ישראל.
  • יבוס: השם הכנעני הקדום של העיר, מעיד על היסטוריה ארוכה עוד מימי התנ"ך.
  • שלם: מוזכר בספר בראשית, ייתכן שהיה השם המקורי של ירושלים. שם זה מרמז על שלמותה וייחודה של העיר.
מקורות חז"ל:
  • אור-העולם: מדגיש את האור הרוחני שזורם מירושלים לכל העולם, ומבטא את תפיסת ירושלים כמרכז תורני ותרבותי.
  • אשת נעורים: מדגיש את אהבת ה' לירושלים, כפי שנאמר בפסוק "כי כאהבת איש את אשת נעוריו אהב ה' אותך". שם זה מעורר רגשות עמוקים של חיבה וקשר בין ירושלים לעם היהודי.
  • חפצ יבה: מדגיש את רצונו של ה' בירושלים, כפי שנאמר בפסוק "כי חפץ ה' בירושלים". שם זה מבטא את האמונה בירושלים כעיר נבחרת על ידי ה'.
מקורות ערביים:
  • אל-קודס א-שריף: משמעותו "ירושלים הנכבדת", מדגיש את חשיבותה הדתית של ירושלים גם עבור המוסלמים.
שפות אירופיות:
  • ירושלים (Jerusalem): שם נפוץ בשפות רבות.
  • ג'רוזלם (Jerusalem): נפוץ בעיקר בשפה האנגלית.
השפעת השמות על תפיסת ירושלים:

לשמותיה של ירושלים יש השפעה רבה על תפיסת העיר בקרב יהודים, נוצרים, מוסלמים וקהילות אחרות. שמות אלו מעוררים רגשות עמוקים של קדושה, אהבה וחיבור לעיר.

עבור יהודים: ירושלים היא עיר הקודש, מקום המקדש והמורשת הדתית.
עבור נוצרים: ירושלים היא עיר הקודש, מקום הולדתו, מותו ותחייתו של ישו.
עבור מוסלמים: ירושלים היא עיר הקודש השלישית, מקום המסגד אל-אקצא.
מחקר שמות ירושלים:

תחום האונומסטיקה תרם רבות להבנת שמותיה של ירושלים. מחקרים היסטוריים וארכיאולוגיים חשפו כתובות עתיקות וממצאים נוספים המסייעים לפענח את מקורות השמות ותהליך התפתחותם.

השוואת שמות ירושלים:

השוואה בין שמות ירושלים לשמות ערים קדושות אחרות, כמו מכה ורומא, מעלה דמיון ושוני. כולן ערים בעלות חשיבות דתית ותרבותית עמוקה, אך שמותיהן משקפים תרבויות ודתות שונות.
 
לסיכום

ירושלים, העיר הנצחית המרכזית במסורת היהודית, חובקת שפע של שמות וכינויים ברחבי התנ"ך, המשקפים את חשיבותה שאין שני לה. לאורך הדורות היא הייתה מגדלור האמונה, מקום משכנם של מלכים ולבה של מורשת התרבותית עשירה של היהודים. 

שמות אלה, המתפרשים מהתייחסויות תנ"כיות לכינויים פואטיים, כוללים את ההיבטים התרבותיים והרוחניים המגוונים של עיר קדושה זו. מ"אריאל", המהדהד את פסוקי ישעיהו, ועד "עיר דוד" ו"עיר הקודש", כל שם משתלב בשטיחים העשירים של ההיסטוריה והאמונה היהודית. 

ירושלים אינה רק מקום פיזי אלא סמל למשמעות רוחנית, המגלמת משמעויות מ"עיר צדק" ועד "ה' הצדיק". כל שם מהדהד את המהות של העיר עמוק בתוך הלבבות היהודיים, התפילות, המסורות והקשר הנצחי לעיר המיוחדת הזאת. בהצלחה !


מודעות





פתרון 2 אותיות:
פתרון 3 אותיות: בשן, עדן, נצח, צאן, צור, צלע, רמה, שגל, שלם
פתרון 4 אותיות: במות, גולה, גלעד, העיר, הראל, יבוס, מקדש, מרום, נחלה, סורה, עקרה, צואר, ציון
פתרון 5 אותיות: אפרתה, אריאל, ארמון, הקריה, ירשלם, מוראה, מוריה, מנוחה, מצודה
פתרון 6 אותיות: 
ידידות, ירושלם 
פתרון 7 אותיות:
פתרון 8 אותיות ומעלה:
פתרון של שתי מילים:
 
אבן מעמסה, בית תפלה, גבעת הלבונה, הר גבוה, הר המור, הר חמד, הר הקודש, הר מועד, הר מרום, יפה נוף, ירכתי צפון, כלילת יופי, נוה שאנן, סף רעל, עין העולם, עיר אלהים, עיר דוד, עיר ה', עיר האמת, עיר הומיה, עיר היונה, עיר הקודש, עיר הצדק, עיר יהודה, עיר עוז, עיר פרזות, צלע האלף, קדוש ישראל, קריה נאמנה, קריה נשגבה, קריה עליזה, קריתה מרדתא, קרית מועד, קרית מלכיאל, קרית משוש, רבתי בגויים, רבתי עם, שדי יער, שרתי במדינות
פתרון של שלוש מילים ומעלה: הר מרום ישראל, משוש כל הארץ, עיר לא נעזבה, עיר קברות אבותי, עיר שחוברה לה יחדו, עיר של זהב, קריה חנה דוד, קרית מלך רב (משמותיה של ירושלים), קרתא דא שפירא, שער בת רבים
ביטויים דומים: משמות ירושלים מילון, משמות ירושלים פירוש, משמות ירושלים מילה נרדפת, משמות ירושלים 4 אותיות, משמות ירושלים תשבץ, משמות ירושלים תשחץ 
מחפשים תשובות נוספות - השתמשו בתיבת החיפוש בראש הדף.
עזרנו לכם למצוא את הפתרון ? תפרגנו לנו בלייק! 
יש לכם פתרון אחר להציע? כתבו לנו בתיבת התגובות!

8 תגובות:

יש לכם פתרון אחר להציע ? רשמו אותו כאן. תודה!

מורדו סודוקו להדפסה. בשלוש רמות: קל, בינוני וקשה. לחצו על הבאנר למעבר לסודוקו