רשמו את ההגדרה, וגלו את התשובה!
מי שאוהב את הפתרונות שלנו, יאהב גם את העמוד שלנו! :-)
עזרנו לכם למצוא את הפתרון החסר? פרגנו לנו בלייק! כי אם אתם חובבי תשבצים ואוהבים לאתגר את עצמכם – זה המקום בשבילכם.
אתר מורדו מכיל מאגר גדול של הגדרות תשבצים ותשחצים המתעדכנים באופן שוטף. לנוחיותכם, לכל הגדרה קיים מגוון רחב של פתרונות לפי סדר האלף בית ומספר המילים.
אז לחצו לייק ולחיצה שנייה לאישור >>

מודעות


רדיאטור | רדיאטור מילון | רדיאטור תשבץ

מורדו פתרון תשחצים. כל התשובות בחינם.  התשובות להגדרה רדיאטור תשחץ | רדיאטור תשבץ הן:

אין כמו מנוע לוהט – אבל לא בקטע של חום יתר!

רדיאטור הוא לא עוד סתם חלק ברכב – הוא מרכיב חיוני שמוודא שהמנוע שלכם לא "יקבל חום". תארו לעצמכם מתקן חכם שמצליח להעביר חום מנוזל רותח לאוויר קריר, בלי שאף אחד מהם יפגוש את השני ישירות. זהו הלב הפועם של כל מחלף חום! מפל הטמפרטורות הוא כוח המניע פשוט אך גאוני: בלי הפרש טמפרטורה, אין מעבר חום. והרדיאטור? הוא הדוגמה המושלמת לכך – בתוך המנוע שלכם, הוא סופג חום מנוזל הקירור החם ומפזר אותו באוויר. אבל אל תטעו, מחליפי חום משרתים אותנו בכל מקום: במטוסים, במערכות מיזוג, במכונות ייצור, וכן – גם בבית הזיקוק. אז בפעם הבאה שאתם רואים רדיאטור, זכרו: הוא הרבה יותר מסתם רשת מתכת!


מערכת הקירור ברכב: המפתח לחיים ארוכים של המנוע

המנוע שלכם הוא לב פועם שחייב להישאר "קריר". תפקידה של מערכת הקירור ברכב הוא למנוע התחממות יתר שתהרוס את המנוע. כיום, רוב הרכבים משתמשים במערכת קירור נוזלית סגורה – "קירור מים" בפי העם – שהיא מערכת אטומה ששומרת על נוזל הקירור. בלב המערכת ניצב הרדיאטור, רשת צפופה של צינורות וצלעות מתכת בחזית הרכב, שתפקידו לקרר את נוזל הקירור. לצידו פועלת משאבת המים, שמזרימה את הנוזל הלוהט מהמנוע אל הרדיאטור. וסת החום (תרמוסטט) הוא כמו שוער חכם: הוא פותח את הדלת לנוזל הקירור רק כשהמנוע חם מספיק, ובכך מאפשר לו להגיע במהירות לטמפרטורת עבודה. מכל ההתפשטות משמש לאגירת עודפי נוזל שמתפשטים בחום. והכי חשוב: נוזל הקירור – לא סתם מים! זוהי תערובת מיוחדת של מים מזוקקים וחומרים מונעי קיפאון וקורוזיה, שמבטיחה הגנה מקסימלית למנוע היקר שלכם.

קירור אסטרטגי: מצננים נוספים ותחזוקה נכונה

מערכת הקירור ברכב לא מסתיימת רק במנוע. ישנם רכיבים נוספים שתורמים ליעילותה הכוללת, כמו המצנן ביניים (אינטרקולר). אם יש לכם רכב עם טורבו, כדאי שתכירו אותו: הוא לא מקרר את המנוע, אלא את האוויר שנדחס על ידי המגדש לפני שהוא נכנס לצילינדרים. אוויר קר יותר צפוף יותר, מה שאומר יותר חמצן לשריפה – ויותר כוח למנוע! הוא נראה כמו רדיאטור קטן וגם הוא ממוקם בחזית הרכב. אבל כל מערכת, גם הכי משוכללת, דורשת תחזוקה. האויב הגדול ביותר של מחליפי החום הוא האבנית. היא מצטברת על הדפנות כמו בידוד, פוגעת ביעילות ומאלצת את המנוע לעבוד קשה יותר – בזבוז אנרגיה אמיתי! הפתרון? ניקוי מחלף חום תקופתי. זה יכול להיות ניקוי כימי באמצעות חומרים חומציים מיוחדים הממיסים את האבנית, או ניקוי מכני באמצעות פירוק וטבילה בחומצה או שימוש במברשות ולחץ מים גבוה. תחזוקה נכונה ושוטפת של הרדיאטור ומערכת הקירור היא המפתח לחיים ארוכים, יעילים וחסכוניים יותר של הרכב שלכם. אל תזניחו אותה! 

צלעות הקירור: כוח המשימה של פיזור החום

כשמדברים על קירור, אי אפשר שלא לדבר על צלעות קירור – ה"כוחות המיוחדים" של פיזור החום. הן נראות כמו סתם פיסות מתכת, אבל הן למעשה מערך מתוחכם של משטחים, לרוב עשויות נחושת, אלומיניום או פליז, חומרים בעלי מוליכות חום מדהימה. תפקידן הוא לקלוט חום ישירות מהמקור (מנוע רותח, מעבד מחשב לוהט) ולפזר אותו במהירות לסביבה, בעיקר לאוויר. איך? בזכות שטח הפנים העצום שלהן! דמיינו קיר ענק שיכול לפזר חום – עכשיו פרסו אותו להמון "סנפירים" דקים. כך, אפילו רוח קלה או זרם אוויר קטן מצליחים לסלק כמויות אדירות של חום. במקרים שבהם זרימת האוויר הטבעית לא מספיקה, נכנס לתמונה המאוורר – ה"בוסטר" שמגביר את זרימת האוויר ומבטיח שהחום יתפזר ביעילות. אז בפעם הבאה שאתם רואים צלעות קירור, זכרו שהן לא רק קישוט – הן המפתח לשמירה על טמפרטורה תקינה וביצועים אופטימליים.


סודות הזרימה: איך הטמפרטורה מחליפה ידיים?

איך מחליפי החום יודעים "להחליף" חום כל כך ביעילות? הכל טמון במבנה הזרימה. דמיינו שני נהרות של נוזלים: בזרימה מקבילה, שניהם זורמים באותו כיוון. זה נשמע פשוט, אבל החיסרון ברור: ככל שהם זורמים, הם מתקרבים לאותה טמפרטורה ומעבר החום נחלש עד כמעט נעצר. בסוף הדרך, כולם פחות או יותר באותה טמפרטורה ממוצעת. אבל בזרימה נגדית – כאן מתחיל הקסם! הנוזלים זורמים בכיוונים הפוכים, מה שמאפשר לזורם החם לפגוש כל הזמן חלקים קרים יותר של הזורם השני, ולהיפך. התוצאה? העברת חום מקסימלית כמעט לאורך כל הדרך, עם טמפרטורות יציאה שיפתיעו אתכם! ויש גם זרימה חוצה, בה הנוזלים זורמים בניצב זה לזה – כמו ברדיאטור הרכב, שם המים עוברים בצינורות והאוויר חוצה אותם. זו שיטה פחות יעילה מבחינת ניצול אנרגיה, ולכן היא דורשת "דחיפה" נוספת, כמו מאוורר עוצמתי.

מחלף חום: לא מה שחשבתם!

עולם מחליפי החום מחולק לשלוש קטגוריות מרתקות. בראש ובראשונה, מחליפי חום סגורים. כאן, שני הזורמים לעולם לא נפגשים, אלא מפריד ביניהם קיר מתכת (צינור או פלטה). החום עובר בהולכה דרך המתכת ובהסעה אל הנוזל הקר. בתוך קטגוריה זו, תמצאו את מחליף חום פלטות – כמו ספר פתוח עם דפים מתכתיים, המופרדים באטמים. הוא קומפקטי, קל לתחזוקה ואפילו ניתן "לשדרג" אותו על ידי הוספת פלטות. אבל שימו לב: האטמים רגישים לחום ולחץ, וחלקיקים גדולים עלולים לחסום את המעברים. מולו עומד מחלף חום קליפה וצינורות, שבו צינורות קטנים עוברים בתוך צינור גדול יותר. הוא איתן, עמיד לטמפרטורות ולחצים גבוהים, וקל לתחזוקה, אך נוטה לצבור משקעים לאורך זמן. לעומתם, מחליפי חום פתוחים מאפשרים מגע ישיר וערבוב מלא: הזורמים נפגשים ישירות ומעבירים חום בהסעה. היעילות כאן מקסימלית כי אין שום דבר שמפריד ביניהם, אך הם מתאימים בעיקר כשהזורמים דומים (למשל, קיטור ומים). ולבסוף, המחליפים הרגנרטיביים – גיבורי היעילות! הם כוללים יחידת אחסון חום שסופגת חום מהזורם החם ומשחררת אותו לזורם הקר. זוהי שיטה חסכונית במיוחד שנועדה למקסם את ניצול האנרגיה ולהפחית איבודים. בהצלחה !



מודעות





פתרון 2 אותיות: 
פתרון 3 אותיות: 
פתרון 4 אותיות: מקרן
פתרון 5 אותיות:
פתרון 6 אותיות:  
פתרון 7 אותיות:  
פתרון 8 אותיות ומעלה:
פתרון שתי מילים ומעלה:
ביטויים דומים: מה זה רדיאטור, רדיאטור מילה נרדפת, רדיאטור 4 אותיות, רדיאטור פירוש, רדיאטור מילון, רדיאטור תשבץ, רדיאטור תשחץ 
כדי למצוא תשובות נוספות - השתמשו בתיבת החיפוש בראש הדף.
יש לכם פתרון אחר להציע? כתבו לנו בתיבת התגובות!
עזרנו לכם למצוא את הפתרון לתשבץ? תפרגנו לנו בלייק!

תגובה 1:

יש לכם פתרון אחר להציע ? רשמו אותו כאן. תודה!

מורדו סודוקו להדפסה. בשלוש רמות: קל, בינוני וקשה. לחצו על הבאנר למעבר לסודוקו