רשמו את ההגדרה, וגלו את התשובה!
מי שאוהב את הפתרונות שלנו, יאהב גם את העמוד שלנו! :-)
עזרנו לכם למצוא את הפתרון החסר? פרגנו לנו בלייק! כי אם אתם חובבי תשבצים ואוהבים לאתגר את עצמכם – זה המקום בשבילכם.
אתר מורדו מכיל מאגר גדול של הגדרות תשבצים ותשחצים המתעדכנים באופן שוטף. לנוחיותכם, לכל הגדרה קיים מגוון רחב של פתרונות לפי סדר האלף בית ומספר המילים.
אז לחצו לייק ולחיצה שנייה לאישור >>

מודעות


קיבוץ בחבל אשכול | קיבוץ בחבל אשכול תשבץ

מורדו פתרון תשחצים ותשבצים - כי ידע לא קונים בכסף.
הפעם קבלנו את ההגדרה קיבוץ בחבל אשכול. בכמה צעדים פשוטים נמצא את הפתרון המבוקש. הביטוי "קיבוץ בחבל אשכול" יכול להופיע במדור התשחצים בעיתונים היומיים, בשבועונים, בירחונים, בחוברות תשבצים או במגזינים השונים.

לרשותכם ייסדנו את מילון התשבצים - מורדו, שיסייע לכם לפתור את התשחץ במהירות ובקלות. ראשית, נסתכל על ההגדרה קיבוץ בחבל אשכול בתשחץ, ונמנה את מספר המשבצות המרכיבות את הפתרון. אחר כך נגולל את המסך מטה, ומיד יופיע מאגר של תשובות אפשריות. על מנת להקל על החיפוש שבצנו את התשובות לפי סדר האלפבית. אז למה אתם מחכים - בואו למצוא את התשובה הנכונה.

מיקום, גאוגרפיה והיסטוריה

חבל אשכול, הממוקם במערב הנגב הצפוני, הוא אזור התיישבות גדול הגובל ברצועת עזה ובגבול ישראל-מצרים. יישובי החבל פרושים משני עבריו של נחל הבשור, ובעבר נקראו "חבל הבשור" (עד 1969) או "חבל מעון". שמו הנוכחי של החבל נקרא על שם לוי אשכול, ראש הממשלה השלישי של ישראל.

שטח חבל אשכול מורכב מתערובת של חול ולס, תנאים מתאימים לגידולי שדה כמו גזר ותפוחי אדמה. המועצה האזורית אשכול, המנהלת את האזור, ממוקמת במרכז האזורי שליד צומת מגן. בחבל 32 יישובים, ביניהם 14 קיבוצים, 15 מושבים ו-3 יישובים קהילתיים. 11 מהיישובים הם נקודות ומצפים שהוקמו לפני קום המדינה. אוכלוסיית האזור מונה כ-10,000 תושבים.

אקלים, אתגרים ביטחוניים וייחודיות

אקלים חבל אשכול מאופיין במיעוט גשמים וקיץ חם. ממוצע המשקעים השנתי הוא 217 מ"מ, ובחודש אוגוסט הטמפרטורה יכולה להגיע ל-40 מעלות ומעלה. בחורף, הטמפרטורה הממוצעת נעה סביב 10 מעלות צלזיוס.

קרבתו של חבל אשכול לרצועת עזה הפכה אותו ליעד קבוע לירי רקטות פלסטיניות ופצמ"רים, ואף לחדירות של מחבלים דרך מנהרות לחימה. אירועים אלה גרמו נזק רב ליישובים ותושביהם, והביאו למתיחות ביטחונית מתמדת.

למרות האתגרים הביטחוניים, חבל אשכול הוא אזור ייחודי עם קהילות חזקות ותרבות עשירה. חקלאות משגשגת, תעשייה מתפתחת ותיירות ייחודית הופכות את האזור למקום מושך ומרתק.

עין השלושה - קיבוץ מתחדש תחת אש

עין השלושה, קיבוץ מתחדש השייך לתנועת הנוער הציוני, נמצא בצפון-מערב הנגב ומתמודד עם אתגרים ביטחוניים לאורך כל קיומו. הקיבוץ הוקם בשנת 1950 על ידי חברי גרעין צעיר מאמריקה הלטינית, ונקרא על שם שלושה מחברי הגרעין שנפלו במלחמת העצמאות.

חברי הקיבוץ התמודדו עם קשיים רבים בתחילת דרכם, ביניהם תנאי מדבר קשים, מחסור במשאבים ואיומים ביטחוניים. למרות זאת, התגברו על הקשיים ובנו קהילה חזקה ומשגשגת. עין השלושה פיתח ענפי חקלאות מגוונים, תעשייה משגשגת ותרבות עשירה.

בשנים האחרונות, עין השלושה עבר תהליך של התחדשות, תוך פתיחת שעריו למשפחות צעירות וקליטת חברים חדשים. הקיבוץ מתמודד עם אתגרים ביטחוניים מתמשכים, כולל ירי רקטות ופצמ"רים מרצועת עזה, ואף חדירות של מחבלים. למרות זאת, קהילת עין השלושה חזקה ומגובשת, נחושה לשמור על אורח החיים הייחודי שלה ועל מקומה בחבל אשכול.

צאלים - חלוציות, מורשת קרב ומדע פורץ דרך

צאלים, קיבוץ ותיק השוכן במערב הנגב הצפוני, הוא סמל לחלוציות, מורשת קרב ומדע פורץ דרך. הקיבוץ הוקם בשנת 1947 על ידי גרעיני תנועת נוער ממזרח אירופה ומצפון אפריקה, ושימש כנקודה אסטרטגית לאורך קו המים לנגב.

במהלך מלחמת העצמאות, צאלים שימש כמפקדת הגדוד השמיני של חטיבת הנגב, ומילא תפקיד מרכזי בקרבות קשים כנגד צבא מצרים. לאחר המלחמה, עברו חברי הקיבוץ לכפר החורש, אך חזרו לצאלים מספר שנים מאוחר יותר.

כיום, צאלים ידוע כמרכז טכנולוגי מתקדם. חברת UBQ, הממוקמת בקיבוץ, פיתחה טכנולוגיה ייחודית להפיכת פסולת ביתית לחומר גלם ירוק לתעשייה. הטכנולוגיה פורצת הדרך זו זכתה להכרה בינלאומית ותורמת רבות לקידום קיימות ואיכות הסביבה.

צאלים הוא דוגמה ומופת לקהילה חלוצית וחזקה, שורשיה נעוצים בעבר מפואר, ופניה לעתיד מזהיר. הקיבוץ משלב ערכים קהילתיים חזקים עם חדשנות טכנולוגית פורצת דרך, ומהווה מודל לחיקוי עבור יישובים אחרים בחבל אשכול ובישראל כולה.

אורים - קיבוץ פורץ דרך בתחום החינוך והקהילה

אורים, קיבוץ במערב הנגב הצפוני, ידוע לא רק בחקלאות משגשגת ובמפעל תעשייתי מתקדם, אלא גם בחדשנות חברתית וחינוכית פורצת דרך. הקיבוץ הוקם בשנת 1946 על ידי גרעין של צעירים מבולגריה, חברי תנועות הנוער גורדוניה והמכבי הצעיר.

אחת ההחלטות החשובות ביותר שקיבלו חברי אורים בתחילת דרכם הייתה ביטול הלינה המשותפת לילדים. צעד זה, שהיה חריג באותה תקופה, ביטא את האמונה של חברי הקיבוץ בחשיבות הפרט ובחופש בחירה. לאורך השנים, המשיך קיבוץ אורים לחדש וליזום בתחום החינוך, תוך פיתוח מודלים חינוכיים ייחודיים המעודדים למידה רב-תחומית, יצירתיות וחשיבה ביקורתית.

בנוסף, ידוע אורים בקהילה מגובשת ותומכת, הדוגלת בשוויון, סובלנות וצדק חברתי. הקיבוץ פתוח לקליטת משפחות צעירות וחברים חדשים, ומציע מגוון פעילויות חברתיות ותרבותיות לכל הגילאים.

בארי - קיבוץ גיבור מול אתגרי ביטחון קשים

קיבוץ בארי, הממוקם בנגב המערבי, סמוך לרצועת עזה, ידוע לא רק בחקלאות משגשגת ובמפעל דפוס מודרני, אלא גם בסיפור גבורה יוצא דופן מול אתגרי ביטחון קשים. הקיבוץ הוקם בשנת 1946 במסגרת "11 הנקודות בנגב", ומאז התמודד עם התקפות טרור, הפגזות וירי רקטות ופצמ"רים.

בשנת 2023, עבר בארי טרגדיה קשה כאשר מחבלים חמושים חדרו לקיבוץ וביצעו טבח אכזרי. למרות האובדן הכבד, חברי הקיבוץ גילו עוז רוח וחוסן נפשי יוצא דופן, והחליטו לשקם את קהילתם ולחזור לחיות את חייהם.

סיפורו של בארי הוא סיפור של גבורה, נחישות ואמונה בכוח הקהילה. הקיבוץ מהווה מופת לחוסן אנושי ויכולת להתגבר על קשיים, גם מול אתגרים ביטחוניים קשים. קהילת בארי היא סמל ומופת לתקווה, לאהבה ולכוח האנושי להתגבר גם על האתגרים הקשים ביותר.


07.10.2023 לא נשכח, לא נסלח!

הטרגדיה הנוראית שפקדה את קיבוץ בארי בשנת 2023 חרוטה עמוק בליבנו. מעשי האכזריות של המחבלים, שגבו את חייהם של אזרחים ישראלים יקרים, לא יתוארו במילים. זיכרון יקירינו, שנרצחו בדם קר, ילווה אותנו לעד.

אנחנו לעולם לא נשכח את מה שקרה. לא נשכח את הפנים של אלה שנלקחו מאיתנו, את הצחוק שלהם, את החלומות שלהם. ולא נסלח לאלה שאחראים למעשי הזוועה.
אנחנו חזקים יחד. בהצלחה !
 


מודעות





פתרון 2 אותיות:
פתרון 3 אותיות: מגן
פתרון 4 אותיות: בארי, סופה, רעים (קיבוץ בחבל אשכול, נוסד ב-1949)
פתרון 5 אותיות: אורים, חולית, נירים, צאלים
פתרון 6 אותיות: גבולות
פתרון 7 אותיות: כיסופים
פתרון 8 אותיות ומעלה:
פתרון של שתי מילים ומעלה: כרם שלום, ניר יצחק, ניר עוז, עין השלושה

ביטויים דומים: קיבוץ בחבל אשכול פירוש, שמות של קיבוצים בחבל אשכול, קיבוץ בחבל אשכול 6 אותיות, קיבוץ בחבל אשכול תשבץ, מושב בחבל אשכולקיבוץ בחבל הבשור
מחפשים תשובות נוספות השתמשו בתיבת החיפוש בראש הדף.
עזרנו לכם למצוא את הפתרון ? תפרגנו לנו בלייק! 
יש לכם פתרון אחר להציע? כתבו לנו בתיבת התגובות!

תגובה 1:

יש לכם פתרון אחר להציע ? רשמו אותו כאן. תודה!

מורדו סודוקו להדפסה. בשלוש רמות: קל, בינוני וקשה. לחצו על הבאנר למעבר לסודוקו