רשמו את ההגדרה, וגלו את התשובה!
מי שאוהב את הפתרונות שלנו, יאהב גם את העמוד שלנו! :-)
עזרנו לכם למצוא את הפתרון החסר? פרגנו לנו בלייק! כי אם אתם חובבי תשבצים ואוהבים לאתגר את עצמכם – זה המקום בשבילכם.
אתר מורדו מכיל מאגר גדול של הגדרות תשבצים ותשחצים המתעדכנים באופן שוטף. לנוחיותכם, לכל הגדרה קיים מגוון רחב של פתרונות לפי סדר האלף בית ומספר המילים.
אז לחצו לייק ולחיצה שנייה לאישור >>

מודעות


מסרטי אפרים קישון | מסרטי אפרים קישון תשחץ | סרט של אפרים קישון

מורדו פתרון תשחצים ותשבצים - כי ידע לא קונים בכסף.
הפעם קבלנו את ההגדרה מסרטי אפרים קישון. בכמה צעדים פשוטים נמצא את הפתרון המבוקש. הביטוי "מסרטי אפרים קישון" יכול להופיע במדור התשחצים בעיתונים היומיים, בשבועונים, בירחונים, בחוברות תשבצים או במגזינים השונים.

לרשותכם ייסדנו את מילון התשבצים - מורדו, שיסייע לכם לפתור את התשחץ במהירות ובקלות. ראשית, נסתכל על ההגדרה סרט של אפרים בתשחץ, ונמנה את מספר המשבצות המרכיבות את הפתרון. אחר כך נגולל את המסך מטה, ומיד יופיע מאגר של תשובות אפשריות. על מנת להקל על החיפוש שבצנו את התשובות לפי סדר האלפבית. אז למה אתם מחכים - בואו למצוא את התשובה הנכונה. 

אפרים קישון

אפרים קישון, הגאון המרדני שעיצב בעוז רב את התרבות הישראלית, הוא סופר, בדרן ובמאי קולנוע שראוי לכל שבח. נולד בהונגריה בשם פרנץ הופמן, הוא שרד את זוועות השואה ועלה לישראל בגיל 22, משנה את שמו ל"קישון". מרגע אותה עלייה, הוא הפך להיות התגלמות הרוח הישראלית החדשה - מרדנית, סאטירית, לא מקבלת דברים כפשוטם.

אומנות הקומדיה ותפקידה החשוב

הקומדיה והבידור משמשים לעתים קרובות ככלי נשק חשובים בידי היוצרים לצורך ביקורת חברתית ונפנוף אצבע מאשימה. לא פעם מוצגות תופעות חברתיות שליליות דרך עדשת ההומור, מה שמאפשר להעביר את המסר בצורה קלילה ומשכנעת יותר. קישון חולל מהפכה בתחום באמצעות יצירותיו הקולנועיות והספרותיות הסאטיריות.

"סאלח שבתי" - הקרש הראשון בסולם

"סאלח שבתי" - הצעד הראשון שהוביל לאגדה בקולנוע הישראלי
בשנת 1964 יצא לאקרנים סרטו הראשון של אפרים קישון - "סאלח שבתי", שהתגלה כפריצת הדרך המכוננת שלו בתחום הקולנוע. הסרט היה ראשון מסוגו בארץ בכמה היבטים משמעותיים, והציב את קישון כסמל ומופת לסאטירה קולנועית ישראלית.

ראשית, "סאלח שבתי" היה הסרט הישראלי הראשון שהציג את חוויות הקליטה המורכבת של עולים חדשים ממדינות ערב בישראל שזה עתה קמה. בכך הוא הפר את הטאבו התרבותי והחברתי הקיים לגבי נושא זה, וזכה לשבחים על החשיפה האמיצה ללא מורא.

דרך סיפורו הקומי-מצער של סאלח, העולה התמים שנקלע למבוכות בירוקרטיות חסרות היגיון עם הגיעו לארץ, הציג קישון פרודיה עדינה אך מוקיעה על ההתנהלות מול עדות המזרח בתקופה הסמוכה להקמת המדינה. הוא הראה כיצד המוסדות הציוניים-אשכנזיים התייחסו בזלזול ובגזענות לעולים החדשים, חוסר ההבנה שלהם כלפי צרכיהם ותרבותם, ודרכי הטיפול הכושלות בהשתלבותם.

ארבינקא" - המשך הספקטקל הסאטירי הייחודי

לאחר ההצלחה העצומה של "סאלח שבתי", המשיך קישון בשנת 1967 את שיתוף הפעולה עם השחקן חיים טופול בסרט הקומי-סאטירי "ארבינקא". הסרט התבסס על עלילות קומיות שקישון כתב בעבר בעיתונות, ובמרכזו דמותו של ארבינקא - גיבור מהעולם התחתון השרוי בהרפתקאות ומעשי שובבות ופשעים זוטרים.

מה שהבליט את "ארבינקא" ואת הסגנון הייחודי של קישון היה השילוב המקורי שלו בין סצנות קומיות אבסורדיות, לעתים מטורפות ובלתי צפויות, לבין סאטירה חריפה וביקורת חברתית נוקבת. דרך הפרובוקציות והעברות על החוק הזוטרות של ארבינקא וחבריו, הציג קישון באומץ את החולשות ופגמי החברה הישראלית באותה תקופה.

קלאסיקה של ממש - "השוטר אזולאי" 

בשיא הצלחתו היוצרת יצר קישון בשנת 1971 את אחד מיצירות הקולנוע המצליחות והמשפיעות ביותר בתולדות ישראל - "השוטר אזולאי". בסרט האגדי הזה גילם השחקן שייקה אופיר את דמותו של אברהם אזולאי, שוטר תמים וטוב לב המתקשה לתפקד בתפקידו עקב תכונותיו האנושיות והלב הענק שלו.

רבים רואים ב"השוטר אזולאי" קלאסיקה מוחלטת של הקולנוע הישראלי. הצלחת הסרט נובעת משילוב מנצח של מספר גורמים: הבשלה מקצועית של קישון כבמאי, משחק אמין ומרגש של אופיר בתפקיד הראשי, ועריכה מצוינת של חומר קומי לצד ביקורת חברתית עמוקה וכנה.

הסאטירה החברתית שהטביע קישון ב"אזולאי" באה לידי ביטוי בדמויות שוטרים תמהוניים אחרים ופקידים ריקים ושחצנים. אך היא גם לא חסכה מאזולאי עצמו - אדם טוב ותמים שנקלע למעגל הקסמים הבלתי רציונלי של הבירוקרטיה והמנהל הציבורי. הצופים במאה ה-21 יכולים להזדהות עם הדילמות והקשיים שעימם התמודד.

"השועל בלול התרנגולות" - סאטירה פוליטית נוקבת 

הסרט "השועל בלול התרנגולות" מ-1978 היה ניסיונו האחרון של קישון לתקוף את הממסד השלטוני בישראל דרך עדשת הקומדיה והסאטירה. הסרט מתאר כפר שלו ורגוע בשם "עין כמונים" שאליו מגיע פקיד ממשלתי (בגילומו של שייקה אופיר) שנשלח להטיל סדר ולהשליט את חוק השלטון המרכזי. אך במקום לסייע לתושבים, הפקיד הופך את החיים בכפר לתופת של קנוניות, שחיתות ומריבות פוליטיות חסרות שחר.

ביקורת לא תמיד נשמעת

ב-1969 ביים קישון את "תעלת בלאומילך", פארודיה אכזרית על הבירוקרטיה בישראל. הסרט מגולל את סיפורה של תעלה שנחפרת, ללא היגיון וללא יעד. שייקה אופיר (שחקן ישראלי) מגלם פעם נוספת דמות קומית, הפעם מהנדס טרדן. ב-1978 הופק "השועל בלול התרנגולות" הלוקח אותנו לכפר נידח כמטאפורה לאומה הישראלית עם שליחו המיוחד של השלטון המרכזי המתערב ומכניס ריב ומדון בין תושביו. הסרט נחל כישלון חרוץ, ככל הנראה בגלל סאטירתו החריפה מדי כלפי השלטון דאז.

מורשת בלתי נשכחת  

אפרים קישון היה גאון מיוחד במינו עם חוש הומור והשראה שאין שניים להם. הוא היה הראשון שהצליח להגיע עם קולנוע ישראלי לצמרת פרסי הקולנוע הבינלאומיים, כשסרטיו זכו בפרסים יוקרתיים כגון האוסקר והגלובוס הזהב. יצירותיו הקלאסיות, מ"סאלח שבתי" ועד "השוטר אזולאי", ממשיכות להשפיע על היוצרים בארץ ולשמש דוגמה נכונה וחשובה לסאטירה, הומור עדין וביקורת חברתית נוקבת. בהצלחה !   


מודעות





פתרון 2 אותיות:
פתרון 3 אותיות:
פתרון 4 אותיות: 
פתרון 5 אותיות:
פתרון 6 אותיות:
פתרון 7 אותיות: ארבינקא
פתרון 8 אותיות ומעלה:
פתרון שתי מילים ומעלה: השוטר אזולאי, השועל בלול התרנגולות, סאלח שבתי, תעלת בלאומילך (סרט של אפרים קישון)
ביטויים דומים: מסרטי אפרים קישון מילון, מסרטי אפרים קישון פירוש, מסרטי אפרים קישון 7 אותיות, רשימת סרטים אפרים קישון, סרט שביים אפרים קישון 8 אותיות, סרט של אפרים קישון 11 אותיות, סרט של אפרים קישון 2 מילים
כדי למצוא תשובות נוספות - השתמשו בתיבת החיפוש בראש הדף.
יש לכם פתרון אחר להציע? כתבו לנו בתיבת התגובות!
עזרנו לכם למצוא את הפתרון לתשבץ? תפרגנו לנו בלייק!

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

יש לכם פתרון אחר להציע ? רשמו אותו כאן. תודה!

מורדו סודוקו להדפסה. בשלוש רמות: קל, בינוני וקשה. לחצו על הבאנר למעבר לסודוקו