רשמו את ההגדרה, וגלו את התשובה!
מי שאוהב את הפתרונות שלנו, יאהב גם את העמוד שלנו! :-)
עזרנו לכם למצוא את הפתרון החסר? פרגנו לנו בלייק! כי אם אתם חובבי תשבצים ואוהבים לאתגר את עצמכם – זה המקום בשבילכם.
אתר מורדו מכיל מאגר גדול של הגדרות תשבצים ותשחצים המתעדכנים באופן שוטף. לנוחיותכם, לכל הגדרה קיים מגוון רחב של פתרונות לפי סדר האלף בית ומספר המילים.
אז לחצו לייק ולחיצה שנייה לאישור >>

מודעות


תמים | תמים תשבץ | תמים מילון

מורדו פתרון תשחצים ותשבצים - כי ידע לא קונים בכסף.
הפעם, קבלנו את ההגדרה תמים . בכמה צעדים פשוטים נמצא את הפתרון המבוקש. הביטוי "תמים" יכול להופיע במדור התשחצים בעיתונים היומיים כדוגמת: ידיעות אחרונות, מעריב או ישראל היום, וגם במגזינים השונים כמו: שבועון לאשה, פנאי פלוס ומוסף 7 ימים. 
לרשותכם ייסדנו את מילון התשבצים - מורדו, שיסייע לכם לפתור את התשחץ במהירות ובקלות. ראשית, נסתכל על ההגדרה תמים בתשחץ, ונמנה את מספר המשבצות המרכיבות את הפתרון. אחר כך נגולל את המסך מטה, ומיד יופיע מאגר של תשובות אפשריות. על מנת להקל על החיפוש שבצנו את התשובות לפי סדר האלפבית. אז למה אתם מחכים - בואו למצוא את התשובה הנכונה. 

מבוא - תמימות: ברכה או קללה?

תמימות, או תַמּוּת בלשון המקרא, מתארת מצב של פשטות, חוסר תחכום ואמון בעולם ובסובבים אותנו. הנאיביות, מושג קרוב, מתייחסת לחוסר ניסיון והבנה, לעיתים עד כדי פגיעות. התמימות נתפסת לעיתים קרובות כתכונה חיובית, המזוהה עם ילדות, פתיחות, סקרנות ואופטימיות. התמימים מאמינים בטוב שבאדם, בעולם צודק ובהבטחות לעתיד טוב יותר. עם זאת, התמימות עלולה גם להיות חולשה, המובילה לפגיעות, ניצול ואכזבות. השאלה המרכזית היא האם התמימות היא ברכה שיש לשאוף אליה, או שמא היא מסוכנת בעולם מורכב ומלא סתירות?

מקורות התמימות: ילדות, דת ותרבות

התמימות מזוהה לרוב עם עולם הילדות. ילדים, בהיעדר ניסיון חיים, נוטים להאמין לסביבתם ללא ספק, לגלות פתיחות וגמישות מחשבתית ולקבל את העולם כפי שהוא. גם הדתות מציגות לעיתים את התמימות כערך חיובי. ביהדות, התם הוא אדם שלם וישר דרך, שאינו מפקפק באלוהיו ובמצוותיו. דמות ה"תם" בסיפורי מעשיות של רבי נחמן מברסלב היא דוגמה לכך. בתרבות הפופולרית, התמימות מוצגת לעיתים באור רומנטי, כמייצגת פשטות, טוהר ויופי פנימי, כמו בתערוכה "נאיביות – שמחת חיים" שהציגה אמנים מבלגיה, צרפת וקנדה.

נאיביות במדע: פשטות מול מורכבות

במדעים המדויקים וההנדסה, "פתרון נאיבי" מתאר גישה ראשונית ופשוטה לבעיה, לעיתים לפני הבנת מלוא מורכבותה. דוגמה לכך היא "תורת הקבוצות הנאיבית", שניסתה לנסח תורה כוללת של קבוצות, אך נכשלה עקב פרדוקסים שהתגלו בה. עם זאת, הנאיביות יכולה גם להיות מקור לפריצות דרך מדעיות. חשיבה "מחוץ לקופסה", שאינה מוגבלת על ידי מוסכמות וידע קודם, עשויה להוביל לגילויים חדשים ופתרונות יצירתיים.

ציניות: תגובת נגד לתמימות?

הציניות, המזוהה עם ספקנות וחשדנות כלפי העולם, יכולה להיתפס כתגובת נגד לתמימות. אכזבות, חוסר צדק וניצול עשויים להוביל אנשים לאמץ גישה צינית, מתוך אמונה שהעולם אינו פועל על פי עקרונות של טוב וצדק. הציניקן המודרני נוטה לחוסר אמון במוסדות, בערכים ובמניעים אנושיים. הוא רואה את העולם כזירה של אינטרסים, מאבקי כוח והונאה. הציניות עשויה להגן על האדם מפני פגיעה ואכזבה, אך היא גם עלולה להוביל לניתוק, בדידות וייאוש.

אכזריות: הצד האפל של חוסר התמימות

האכזריות, המתבטאת באדישות לסבל הזולת ואף בהנאה ממנו, היא ביטוי קיצוני של חוסר תמימות. כאשר העולם נתפס כמקום קר, אכזר וחסר משמעות, האדם עלול לאבד את החמלה והאמפתיה שלו כלפי אחרים. אכזריות יכולה להתבטא באלימות פיזית או מילולית, אך גם בהתעלמות מצרכיהם ורגשותיהם של אחרים. ביהדות, האכזריות נחשבת לתכונה שלילית שיש להתרחק ממנה. המקורות מציגים דוגמאות לאיסורים שמטרתם למנוע אכזריות, כמו איסור צער בעלי חיים ואיסור בישול גדי בחלב אימו.

תמימות וציניות: דו קיום והשלמה?

האם תמימות וציניות חייבות להיות הפכים מוחלטים? ייתכן שניתן למצוא איזון בין השתיים. תמימות מושכלת, המשלבת פתיחות, סקרנות ואופטימיות עם מודעות, ביקורתיות וחוסן נפשי, עשויה להיות גישה בריאה ומאוזנת יותר. דמויות היסטוריות ואנשי רוח רבים הצליחו לשלב תמימות וציניות בגישתם לחיים. הם שמרו על אמונה בטוב שבאדם ובעולם, אך גם היו מודעים למורכבות ולסתירות שבחיים.

סיכום ומסקנות: לחיות בתמימות מושכלת

התמימות, על אף קסמה ויופיה, אינה בהכרח מצב רצוי בעולם מורכב ומאתגר. ציניות ואכזריות, לעומת זאת, הן קצוות שיש להימנע מהם. גישה של "תמימות מושכלת", המשלבת פתיחות ואופטימיות עם מודעות וביקורתיות, עשויה להיות דרך מאוזנת ובריאה יותר לחיות את החיים. תמימות מושכלת מאפשרת לנו לשמור על התקווה והאמון בעולם, אך גם להגן על עצמנו מפני פגיעה ואכזבה. בהצלחה !



מודעות




פתרון 2 אותיות:
פתרון 3 אותיות: ישר, פתי, שלם
פתרון 4 אותיות:
פתרון 5 אותיות: 
נאיבי
פתרון 6 אותיות:
פתרון 7 אותיות:
 
פתרון 8 אותיות ומעלה:
פתרון שתי מילים ומעלה:

ביטויים דומים: תמים מילון, תמים פירוש, תמים מילה נרדפת, תמים 3 אותיות, מה זה תמים?
כדי למצוא תשובות נוספות - השתמשו בתיבת החיפוש בראש הדף.
יש לכם פתרון אחר להציע? כתבו לנו בתיבת התגובות!
עזרנו לכם למצוא את הפתרון לתשבץ? תפרגנו לנו בלייק!

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

יש לכם פתרון אחר להציע ? רשמו אותו כאן. תודה!

מורדו סודוקו להדפסה. בשלוש רמות: קל, בינוני וקשה. לחצו על הבאנר למעבר לסודוקו