רשמו את ההגדרה, וגלו את התשובה!
מי שאוהב את הפתרונות שלנו, יאהב גם את העמוד שלנו! :-)
עזרנו לכם למצוא את הפתרון החסר? פרגנו לנו בלייק! כי אם אתם חובבי תשבצים ואוהבים לאתגר את עצמכם – זה המקום בשבילכם.
אתר מורדו מכיל מאגר גדול של הגדרות תשבצים ותשחצים המתעדכנים באופן שוטף. לנוחיותכם, לכל הגדרה קיים מגוון רחב של פתרונות לפי סדר האלף בית ומספר המילים.
אז לחצו לייק ולחיצה שנייה לאישור >>

מודעות


נהר באירופה | נהר גדול באירופה מילון | נהר אירופי תשחץ

מורדו פתרון תשחצים ותשבצים - כי ידע לא קונים בכסף.
הפעם קבלנו את ההגדרה נהר אירופי. בכמה צעדים פשוטים נמצא את הפתרון המבוקש. הביטוי "נהר גדול באירופה" יכול להופיע במדור התשחצים בעיתונים היומיים, בשבועונים, בירחונים, בחוברות תשבצים או במגזינים השונים.

לרשותכם ייסדנו את מילון התשבצים - מורדו, שיסייע לכם לפתור את התשחץ במהירות ובקלות. ראשית, נסתכל על ההגדרה נהר באירופה בתשחץ, ונמנה את מספר המשבצות המרכיבות את הפתרון. אחר כך נגולל את המסך מטה, ומיד יופיע מאגר של תשובות אפשריות. על מנת להקל על החיפוש שבצנו את התשובות לפי סדר האלפבית. אז למה אתם מחכים - בואו למצוא את התשובה הנכונה. בהצלחה !

הפעם אנחנו מחפשים שמות של נהרות מפורסמים באירופה. כידוע, אירופה שופעת בנהרות גדולים חלקם מוכרים יותר חלקם פחות. לדוגמה נהר הוולגה הוא הנהר הארוך ביותר ביבשת אירופה, הוא נמתח ממערב רוסיה ועד הים הכספי. אורכו כ-3,700 ק"מ ! נהר מפורסם נוסף הוא נהר הריין שהוא קצר יותר מהוולגה, אבל יש לו חשיבות פיננסית גדולה מכיוון שעל גדותיו ממוקמים ערים חזקות כדוגמת בזל (בשווייץ), ואדוץ (בירת ליכטנשטיין), שטרסבורג (עיר בצרפת), בון וקלן (ערים בגרמניה) ועוד...
נהר נוסף שאסור לפספס, אם אתם חושקים בטיול נהרות באירופה כדאי לכם לקחת בחשבון את נהר הדנובה שמשתרע על פני 2,860 ק"מ, הוא השני בגדולו באירופה. נהר זה חוצה 10 מדינות, ומי הדנובה משמשים לשתייה לכ-10 מליון בני אדם המתגוררים לאורך הנהר. לעוד נהרות המשיכו לקרוא. 

אז מהו נהר ?

נהר הוא מסלול מים זורמים טבעי, גדול יחסית, הנוצר על ידי נגר מי גשמים או מי קרחון. נהרות באירופה הם חלק חשוב מהמערכת האקולוגית של היבשת, ומספקים מים לשתייה, השקיה, תחבורה ועוד.

נהרות באירופה נחלקים לשתי קבוצות עיקריות: נהרות ימיים, הנשפכים לים או לאוקיינוס, ונהרות יבשתיים, הנשפכים לאגם או לנהר אחר. זהו הבדלם העיקרי. בנוסף לכך, נהרות ימיים נוטים להיות ארוכים יותר ורחבים יותר מנהרות יבשתיים. הם גם נוטים להיות עם זרם חזק יותר, מכיוון שהם מושפעים מהרוחות והזרמים הימיים.

נהרות ימיים באירופה כוללים את:

  • הדנובה - הנהר השני באורכו ביבשת אירופה, עם אורך של 2,852 קילומטרים. הוא זורם דרך כ-15 ערים ב-10 מדינות שונות: רומניה, הונגריה, סרביה, גרמניה, אוסטריה.
  • הריין - הנהר השני באורכו ביבשת אירופה, עם אורך של 1,233 קילומטרים. מקורותיו הם בהרי האלפים. הוא זורם דרך 9 מדינות, כולל גרמניה, צרפת, לוקסמבורג, בלגיה, אוסטריה, איטליה והולנד. בגרמניה הוא משמש לצורכי תעשייה ומסחר וכנתיב מים.
  • הווולגה - הנהר הארוך ביותר באירופה הרוסית, עם אורך של 3,530 קילומטרים. הוא זורם דרך 11 מחוזות ברוסיה, כולל מוסקבה וסנט פטרסבורג.
  • הסן - הוא נהר בצרפת, אחד מנתיבי המסחר העיקריים של האזור, וכן אחד מאתרי התיירות העיקריים. עם אורך של 776 קילומטרים. הוא חוצה את פריז ומחלק אותה לפריז העליונה ולפריז התחתונה.

נהרות יבשתיים באירופה כוללים את:

  • הדנייפר - הנהר באורך 2,290 קילומטר, זורם מרוסיה דרך בלארוס ואוקראינה אל הים השחור.  הוא זורם דרך 3 מדינות, כולל אוקראינה, רוסיה ובלארוס
  • הפרוט - הנהר נובע ממורדותיו המזרחיים של הרי הקרפטים, עם אורך של  953 קילומטרים. הוא זורם דרך 3 מדינות, כולל אוקראינה, רומניה, ומולדובה.  יש אזורים לאורכו הניתנים למעבר כלי שיט, ובחורף, כשמימיו קופאים, ניתן לחצותו ברגל.
  • האודר - הנהר השני באורכו בפולין, אורכו 854 קילומטרים. הוא זורם דרך 3 מדינות, כולל גרמניה, פולין וצ'כיה. האודר משמש כנתיב מים מרכזי במרכז ובמזרח אירופה.

נהרות באירופה הם משאב חשוב עבור היבשת, ומהווים חלק חשוב מהתרבות וההיסטוריה שלה. הם משמשים גם לתיירות, כאשר רבים מהם פופולריים לשייט ולטיולים. בהצלחה !



מודעות





פתרון 2 אותיות: די, לך (נהר באירופה), מז (נהר במערב אירופה), סן, פו (נהר בצפון איטליה)
פתרון 3 אותיות: אמס, דון, וזר (נהר בגרמניה), ויט (נהר בבולגריה), טחו, רון (נהר באירופה), רור
פתרון 4 אותיות: אודר, אורל, אלבה (נהר במרכז אירופה), דורו (נהר בפורטוגל), טיבר (נהר באיטליה), טנרו, טרנט, לואר, מרזי (נהר באנגליה), ריין (נהר במערב אירופה), שנון, תמזה
פתרון 5 אותיות: אכרון (נהר ביוון), דנובה, דניפר (נהר אירופי), וולגה (נהר באירופה), ויסלה, ולטבה (נהר באירופה), ניימן (נהר באירופה), נייסה
פתרון 6 אותיות: אייבון, דאוגבה (נהר במערב אירופה), דווינה, דנייפר (נהר במזרח אירופה), דניסטר (נהר במזרח אירופה), ולטאבה
פתרון 7 אותיות: רוביקון
פתרון 8 אותיות ומעלה: גוודיאנה, פרנקולי
פתרון שתי מילים ומעלה: ריו טינטו (נהר בספרד)

ביטויים דומים: נהר גדול באירופה 5 אותיות, נהר גדול באירופה מילון, נהר גדול באירופה פירוש, נהר גדול באירופה תשחץ,נהר גדול באירופה תשבץ, נהר באירופה, נהר אירופי 5 אותיות
למציאת תשובות נוספות - השתמשו בתיבת החיפוש בראש הדף.
עזרנו לכם למצוא את הפתרון ? תפרגנו לנו בלייק! 
יש לכם פתרון אחר להציע? כתבו לנו בתיבת התגובות!

10 תגובות:

יש לכם פתרון אחר להציע ? רשמו אותו כאן. תודה!

מורדו סודוקו להדפסה. בשלוש רמות: קל, בינוני וקשה. לחצו על הבאנר למעבר לסודוקו