רשמו את ההגדרה, וגלו את התשובה!
מי שאוהב את הפתרונות שלנו, יאהב גם את העמוד שלנו! :-)
עזרנו לכם למצוא את הפתרון החסר? פרגנו לנו בלייק! כי אם אתם חובבי תשבצים ואוהבים לאתגר את עצמכם – זה המקום בשבילכם.
אתר מורדו מכיל מאגר גדול של הגדרות תשבצים ותשחצים המתעדכנים באופן שוטף. לנוחיותכם, לכל הגדרה קיים מגוון רחב של פתרונות לפי סדר האלף בית ומספר המילים.
אז לחצו לייק ולחיצה שנייה לאישור >>

מודעות


סוג של מנה אחרונה | סוג מנה אחרונה מילון

מורדו פתרון תשחצים ותשבצים - כי ידע לא קונים בכסף.
הפעם קבלנו את ההגדרה סוג של מנה אחרונה. בכמה צעדים פשוטים נמצא את הפתרון המבוקש. הביטוי "סוג של מנה אחרונה" יכול להופיע במדור התשחצים בעיתונים היומיים, בשבועונים, בירחונים, בחוברות תשבצים או במגזינים השונים.

לרשותכם ייסדנו את מילון התשבצים - מורדו, שיסייע לכם לפתור את התשחץ במהירות ובקלות. ראשית, נסתכל על ההגדרה סוג מנה אחרונה בתשחץ, ונמנה את מספר המשבצות המרכיבות את הפתרון. אחר כך נגולל את המסך מטה, ומיד יופיע מאגר של תשובות אפשריות. על מנת להקל על החיפוש שבצנו את התשובות לפי סדר האלפבית. אז למה אתם מחכים - בואו למצוא את התשובה הנכונהקג. 
לעתים יכולה להופיע הגדרה דומה כמו: אוכל מנה אחרונה או מנה אחרונה

קינוחים עולמיים: מסע טעמים מתוק מהמטבח הבינלאומי

מבוא לעולם הקינוחים

קינוחים הם חלק בלתי נפרד מתרבות האוכל העולמית, המשקפים את ההיסטוריה, המסורת והחדשנות הקולינרית של כל אזור. מקורם של הקינוחים נעוץ בשימוש בממתיקים טבעיים כמו דבש ופירות יבשים, אך עם התפשטות קנה הסוכר מהודו העתיקה לשאר העולם, החל עידן חדש של יצירתיות בתחום המתוקים. הסוכר, שהיה בתחילה מצרך יקר ונדיר באירופה, הפך עם הזמן לנגיש יותר, מה שהוביל להתפתחות מגוון רחב של קינוחים. המהפכה התעשייתית הביאה לייצור המוני של מוצרי מזון, כולל קינוחים, והובילה לזמינות גבוהה יותר של מתוקים בכל רחבי העולם. כיום, הקינוחים מהווים חלק חשוב מהתפריט במסעדות ובבתים פרטיים, כאשר כל תרבות מביאה את הטעמים והטכניקות הייחודיות שלה לעולם המתוקים.

שארלוט: קינוח אלגנטי ורב-גוני

שארלוט הוא קינוח מרשים שמקורו באירופה, המשלב מרקמים וטעמים מגוונים. הקינוח מורכב מדפנות ותחתית העשויות לחם, עוגת ספוג או ביסקוויטים, עם מילוי של מחית פרי או פודינג. מקור השם "שארלוט" אינו ידוע בוודאות, אך יש המייחסים אותו למילה האנגלית העתיקה "charlyt" שפירושה "תבשיל פודינג". אחרים מאמינים כי השף המפורסם מארי-אנטואן קארם המציא את הקינוח וקרא לו על שם המלכה שארלוט. הגרסה הקלאסית של השארלוט השתמשה בלחם ישן טבול בחמאה, כדרך לניצול שאריות, אך כיום נפוץ יותר השימוש בעוגת ספוג או בישקוטים. הקינוח מתאפיין במגוון רחב של טעמים, כאשר הגרסאות הפופולריות כוללות שארלוט פירות (עם תות שדה, פטל, תפוח או אגס), שארלוט שוקולד עם מוס שוקולד, ואפילו גרסאות מודרניות עם קריש פירות הדר. השארלוט מוגש בדרך כלל קר, מה שהופך אותו לקינוח קיצי אהוב, ולעתים קרובות מעוטר בפיסות פרי, אגוזים או עיטורי קרם להשלמת המראה המרשים.

צ'ורוס: מתיקות מטוגנת מספרד ומעבר

צ'ורוס הוא קינוח פופולרי שמקורו בספרד, אך כיום נהנה מפופולריות רבה ברחבי העולם, במיוחד באמריקה הלטינית וארצות הברית. מדובר ברצועות של בלילה מתוקה המטוגנת בשמן עמוק, היוצרת מאכל פריך מבחוץ ורך מבפנים. תהליך ההכנה המסורתי כולל הזלפת הבלילה באמצעות מזלף בצורת כוכב ישירות לשמן רותח, מה שמעניק לצ'ורוס את צורתו המאורכת והמחורצת האופיינית. לאחר הטיגון, הצ'ורוס מצופה בדרך כלל בסוכר או בתערובת של סוכר וקינמון. אחד הדברים המייחדים את הצ'ורוס הוא הגמישות שלו בתוספות ובהגשה. בעוד שבספרד נהוג לאכול אותם לארוחת בוקר ולטבול אותם בשוקולטה חמה, במקומות אחרים בעולם ניתן למצוא גרסאות ממולאות בריבת חלב, מצופות בשוקולד או מוגשות עם מגוון רטבים מתוקים. הפופולריות של הצ'ורוס בירידים, קרנבלים ופארקי שעשועים מדגישה את היותו קינוח נגיש ואהוב על ידי קהלים רחבים.

טרייפל: קינוח רב-שכבתי בריטי

הטרייפל הוא קינוח בריטי מסורתי המתאפיין בשכבות מרובות של טעמים ומרקמים. הקינוח כולל בדרך כלל שכבות של עוגת ספוג, פירות, רפרפת, מקפא (ג'לי) וקצפת. מה שמייחד את הטרייפל הוא השילוב המוצלח בין המרכיבים השונים, כאשר כל שכבה תורמת לטעם ולמרקם הכולל. הגרסה המסורתית של הטרייפל כוללת לעתים קרובות אלכוהול, כמו יין שרי או פורט, המשמש להשריית עוגת הספוג ומוסיף עומק טעמים לקינוח. עם זאת, ישנן גם גרסאות ללא אלכוהול המשתמשות במיץ פירות להענקת לחות ועושר טעמים. הטרייפל ידוע גם במראהו המרשים, כאשר השכבות השונות יוצרות מראה צבעוני ומזמין בכלי זכוכית שקוף. זהו קינוח פופולרי במיוחד בתקופת חג המולד, אך נהנה מפופולריות לאורך כל השנה. מעניין לציין כי ישנם קינוחים דומים במטבחים אחרים, כמו ה"זופה אינגלזה" האיטלקי, המדגישים את ההשפעה הבינלאומית של רעיון הקינוח הרב-שכבתי.

בינג סו: קינוח קוריאני מרענן

בינג סו, או בשמו המלא "פטבינגסו", הוא קינוח קוריאני מסורתי שהפך לאהוב ברחבי העולם. מקורו של הקינוח נעוץ בתקופת שושלת ג'וסון (1392-1910), כאשר פקידים ממשלתיים נהגו לחלוק ביניהם קרח כתוש עם פירות. עם הזמן, הקינוח התפתח והפך למורכב יותר. הבסיס של הבינג סו הוא פתיתי קרח דקים ויבשים, בעלי מרקם אוורירי במיוחד. מה שמייחד את הבינג סו הוא המגוון הרחב של תוספות שניתן להוסיף לו. בעוד שהגרסה המסורתית כוללת ממרח שעועית אדומה (אזוקי), כיום ניתן למצוא גרסאות עם פירות טריים, חלב מרוכז, סירופים מתוקים, ואפילו תה ירוק. תהליך ההכנה המודרני כולל לעתים קרובות שימוש במכונות מיוחדות ליצירת פתיתי הקרח הדקים, מה שמאפשר ליצור מרקם עדין ונימוח במיוחד. הפופולריות של הבינג סו גדלה מאוד בשנים האחרונות, והוא הפך לסמל של הקיץ הקוריאני ולמוצר ייצוא תרבותי מצליח.

וארניה: לפתן פירות רוסי מסורתי

וארניה הוא לפתן פירות מסורתי ברוסיה ובאוקראינה, המהווה חלק חשוב מהמטבח המזרח אירופי. שמו נגזר מהמילה הסלאבית העתיקה המתייחסת לתהליך הבישול או הרתיחה. בניגוד לריבות מערביות, הוארניה מתאפיין בפירות שלמים או חתיכות גדולות של פירות המשומרים בסירופ סוכר. תהליך ההכנה המסורתי כולל בישול איטי של הפירות בסירופ סוכר חם, תוך שמירה על צורתם ומרקמם המקורי. הפירות הנפוצים ביותר להכנת וארניה כוללים דובדבנים חמוצים, תותים, פטל, משמשים ותפוחים, אך ניתן למצוא גם גרסאות מעניינות העשויות מירקות, אגוזים ואפילו עלי כותרת של ורדים. הוארניה משמש לא רק כממרח או תוספת לקינוחים, אלא גם כמרכיב חשוב במטבח הרוסי, משמש להמתקת תה ומלווה מאכלים מסורתיים כמו בליני וסירניקי. חשוב לציין כי בעוד שהוארניה דומה במראהו לריבה, הוא נבדל ממנה בכך שהפירות שומרים על צורתם ואינם הופכים למרקם למריחה.

מגמות עכשוויות בעולם הקינוחים

עולם הקינוחים עובר שינויים מרתקים בשנים האחרונות, המשקפים מגמות גלובליות בתחום המזון והתזונה. אחת המגמות הבולטות היא השילוב בין מסורות קולינריות שונות, המוביל ליצירת קינוחים היברידיים מרתקים. לדוגמה, ניתן למצוא שילובים של טכניקות מערביות עם טעמים אסיאתיים, כמו מוס מאצ'ה בשארלוט או בינג סו בטעם טירמיסו. במקביל, ישנה עלייה בביקוש לקינוחים המותאמים לדרישות תזונתיות ספציפיות, כמו קינוחים ללא גלוטן, טבעוניים או דלי סוכר. זה הוביל לפיתוח של חלופות בריאות יותר לקינוחים מסורתיים, תוך שימוש בממתיקים טבעיים ורכיבים אלטרנטיביים. חדשנות טכנולוגית משחקת גם היא תפקיד משמעותי, עם שימוש בטכניקות כמו הדפסת מזון בתלת-ממד ומולקולרית גסטרונומיה ליצירת קינוחים בעלי מראה ומרקם ייחודיים. בנוסף, ישנה מגמה גוברת של חזרה למקורות ושימוש ברכיבים מקומיים ועונתיים, המשפיעה גם על עולם הקינוחים ומובילה ליצירת גרסאות מודרניות של קינוחים מסורתיים כמו הוארניה או הטרייפל. כל אלה מובילים לעושר ומגוון חסרי תקדים בעולם הקינוחים, המאפשרים לצרכנים ליהנות ממתיקות בדרכים חדשות ומרגשות. בהצלחה !



מודעות





פתרון 2 אותיות: 
פתרון 3 אותיות: ג'לי, ופל, מוס, פאי  
פתרון 4 אותיות: חלבה, טארט, לפתן מלבי, מלון, מרנג, פאדג', קצפת 
פתרון 5 אותיות: אבטיח, גלידה, סופלה, סורבה, עוגות, רפרפת 
פתרון 6 אותיות: שטרודל  
פתרון 7 אותיות:  
פתרון 8 אותיות ומעלה:
פתרון שתי מילים ומעלה: קרם ברולה, קרם קרמל 
ביטויים דומים: סוג של מנה אחרונה, סוג של מנה אחרונה מילון, סוג של מנה אחרונה תשחץ, אוכל מנה אחרונה , קינוח הארוחה
מחפשים תשובות נוספות - השתמשו בתיבת החיפוש בראש הדף.
עזרנו לכם למצוא את הפתרון ? תפרגנו לנו בלייק! 
יש לכם פתרון אחר להציע? כתבו לנו בתיבת התגובות!

5 תגובות:

יש לכם פתרון אחר להציע ? רשמו אותו כאן. תודה!

מורדו סודוקו להדפסה. בשלוש רמות: קל, בינוני וקשה. לחצו על הבאנר למעבר לסודוקו