רשמו את ההגדרה, וגלו את התשובה!
מי שאוהב את הפתרונות שלנו, יאהב גם את העמוד שלנו! :-)
עזרנו לכם למצוא את הפתרון החסר? פרגנו לנו בלייק! כי אם אתם חובבי תשבצים ואוהבים לאתגר את עצמכם – זה המקום בשבילכם.
אתר מורדו מכיל מאגר גדול של הגדרות תשבצים ותשחצים המתעדכנים באופן שוטף. לנוחיותכם, לכל הגדרה קיים מגוון רחב של פתרונות לפי סדר האלף בית ומספר המילים.
אז לחצו לייק ולחיצה שנייה לאישור >>

מודעות


חשמן | חשמן תשבץ | חשמן מילון

מורדו פתרון תשחצים ותשבצים - כי ידע לא קונים בכסף.
הפעם קבלנו את ההגדרה חשמן. בכמה צעדים פשוטים נמצא את הפתרון המבוקש. הביטוי "חשמן" יכול להופיע במדור התשחצים בעיתונים היומיים, בשבועונים, בירחונים, בחוברות תשבצים או במגזינים השונים.

לרשותכם ייסדנו את מילון התשבצים - מורדו, שיסייע לכם לפתור את התשחץ במהירות ובקלות. ראשית, נסתכל על ההגדרה חשמן בתשחץ, ונמנה את מספר המשבצות המרכיבות את הפתרון. אחר כך נגולל את המסך מטה, ומיד יופיע מאגר של תשובות אפשריות. על מנת להקל על החיפוש שבצנו את התשובות לפי סדר האלפבית. אז למה אתם מחכים - בואו למצוא את התשובה הנכונה. 

המנהיגים החמים באדום של הכנסייה הקתולית

בצמרת ההיררכיה הקתולית, מתחת לאפיפיור בלבד, שוכנים המנהיגים הרוחניים והמינהליים הבכירים ביותר - החשמנים. דמויות אלה, הנחשקות באדום בולט, הן יותר מפמלייתו הקרובה של ראש הכנסייה הקתולית. הם שותפיו המלאים במלאכת ניהול הכנסייה הגלובלית ואף קובעים את מי שיירש את כתר האפיפיור.

מי קרא לך קרדינל? על אטימולוגיית השם

השם "חשמן" הוא תרגום של המונח הלטיני "קרדינליס" - הלקוח מן המילה "קרדו" שפירושה ציר. הכינוי "ציר" מתייחס למעמדם של החשמנים כבסיסי התמיכה העיקריים של הכנסייה ושל האפיפיור. מקור השם בעברית, כפי שמתגלה בפסוק בתנ"ך, הוא המונח "חשמנים" - שר או מכובד. הקשר בין השם העברי לתפקיד החשוב בכנסייה נעשה בספרות ימי הביניים. 

מחזיק הציר: החשמנים כנקודות משען מרכזיות

כמעט כל ההחלטות וההתנהלות של הכנסייה הקתולית נסמכות על החשמנים - קבוצה שמנהיגיה משמשים כ"צירים" מרכזיים של הסמכות והכוח בכנסייה. החשמנים הם שותפיו ויועציו הבכירים ביותר של האפיפיור בניהול נושאים רוחניים, אדמיניסטרטיביים או פוליטיים. מבחינה מעשית, גם ניהול ענייני החצר הוותיקנית נשען על כתפיהם של החשמנים הבכירים ביותר.  

אבני דרך היסטוריות: התפתחות מעמד החשמן  

המעמד המכובד של החשמן לא נולד במבט אחד. המעמד החל להתגבש בימי הביניים, כאשר החשמנים היו כמרים חשובים בכנסיות הגדולות ומשפיעים על החלטות מרכזיות של הכנסייה. במאה ה-11, הנזיר הילדברנד, שהפך לאפיפיור גרגוריוס השביעי, הציע שרק החשמנים יוכלו לבחור את האפיפיור, כדי להפחית את ההתערבות החיצונית בתהליך. החלטה זו העצימה משמעותית את מעמדם של החשמנים בכנסייה.

מנהיגים לכהונת כל החיים: מינוי החשמנים

בימינו, על פי המשפט הקנוני, כל חשמן חייב להיות לפחות כומר קתולי. כומר שאינו בישוף יעבור טקס סמיכה אפוסטולית לדרגת בישוף בעת מינויו לחשמן. בדרך כלל האפיפיור בוחר בישופים בדרגים שונים למינוי כחשמנים. המינוי לחשמן הוא לכל החיים, ועד גיל 80 הוא זכאי להשתתף בבחירת האפיפיור הבא. בעבר הליך המינוי היה מלווה בטקסים מפוארים עם השתחוויה לרגלי האפיפיור.  

בידי החשמנים: תפקידי מפתח של החשמנים

תפקידי החשמנים חיוניים לניהול שוטף של הכנסייה. הם נפגשים מעת לעת בקונסיסטוריות (ישיבות חשמנים) כדי להתייעץ ולהיוועץ על החלטות מהותיות העומדות על הפרק. הם משמשים כיועציו העיקריים של האפיפיור בכל הנושאים הרוחניים, הדוגמטיים והמינהליים. כמו כן, שליש מהחשמנים ממלאים תפקידי מפתח בניהול הקוריה הוותיקנית כראשי מחלקות ויו"רים של הקונגרגציות (מעין המשרדים של הכנסייה). התפקיד החשוב מכולם הוא לכנס את הקונקלאבה - המושב הסגור לבחירת אפיפיור חדש.

ככה הגענו ל-120: אבולוציית מספר החשמנים 

מספר החשמנים שהיו מורשים לבחור את האפיפיור השתנה לאורך ההיסטוריה. בשנת 1586 האפיפיור סיקסטוס החמישי קבע שמספרם לא יעלה על 70. אך מאוחר יותר הגבלה זו בוטלה, והיו אפיפיורים שמינו קבוצות גדולות מאוד של חשמנים חדשים. השיא הנוכחי נקבע על ידי האפיפיור פאולוס השישי ב-1975, המגביל את מספר החשמנים שיכולים להשתתף בבחירה ל-120.

בגדים אדומים של כבוד

הצבע האדום הוא הצבע המזוהה ביותר עם החשמנים ושולט בלבושם הרשמי. הסמל העיקרי הוא הגלימה האדומה ארוכת השרוולים הנקראת "צ'ימטה" שמעליה תחרה לבנה וכתפיות אדומות. על ראשם הם חובשים כיפה אדומה גדולה הנקראת "גאלרו" עם שלשל של 30 חוטים ארוכים לציון דרגתם. הלבוש האדום מסמל את נכונותם למסור את חייהם למען האמונה, לפי המסורת הקתולית. בהצלחה !



מודעות





פתרון 2 אותיות: 
פתרון 3 אותיות: 
פתרון 4 אותיות: 
פתרון 5 אותיות:
פתרון 6 אותיות: קרדינל
פתרון 7 אותיות:  
פתרון 8 אותיות ומעלה:
פתרון שתי מילים ומעלה:
ביטויים דומים: מה זה חשמן, חשמן פירוש, מה זה חשמן?, חשמן 6 אותיות, חשמן תשבץ, חשמן מילון, חשמן מילה נרדפת
מחפשים תשובות נוספות השתמשו בתיבת החיפוש בראש הדף.
עזרנו לכם למצוא את הפתרון ? תפרגנו לנו בלייק! 
יש לכם פתרון אחר להציע? כתבו לנו בתיבת התגובות!

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

יש לכם פתרון אחר להציע ? רשמו אותו כאן. תודה!

מורדו סודוקו להדפסה. בשלוש רמות: קל, בינוני וקשה. לחצו על הבאנר למעבר לסודוקו