רשמו את ההגדרה, וגלו את התשובה!
מי שאוהב את הפתרונות שלנו, יאהב גם את העמוד שלנו! :-)
עזרנו לכם למצוא את הפתרון החסר? פרגנו לנו בלייק! כי אם אתם חובבי תשבצים ואוהבים לאתגר את עצמכם – זה המקום בשבילכם.
אתר מורדו מכיל מאגר גדול של הגדרות תשבצים ותשחצים המתעדכנים באופן שוטף. לנוחיותכם, לכל הגדרה קיים מגוון רחב של פתרונות לפי סדר האלף בית ומספר המילים.
אז לחצו לייק ולחיצה שנייה לאישור >>

מודעות


חשמן | חשמן מילון | חשמן תשחץ

מורדו פתרון תשחצים ותשבצים - כי ידע לא קונים בכסף.
הפעם קבלנו את ההגדרה חשמן. בכמה צעדים פשוטים נמצא את הפתרון המבוקש. הביטוי "חשמן" יכול להופיע במדור התשחצים בעיתונים היומיים, בשבועונים, בירחונים, בחוברות תשבצים או במגזינים השונים.

לרשותכם ייסדנו את מילון התשבצים - מורדו, שיסייע לכם לפתור את התשחץ במהירות ובקלות. ראשית, נסתכל על ההגדרה חשמן בתשבץ, ונמנה את מספר המשבצות המרכיבות את הפתרון. אחר כך נגולל את המסך מטה, ומיד יופיע מאגר של תשובות אפשריות. על מנת להקל על החיפוש שבצנו את התשובות לפי סדר האלפבית. אז למה אתם מחכים - בואו למצוא את התשובה הנכונה. 
בהחלט, הנה גרסה מורחבת של המאמר על החשמנים עם תוכן מפורט יותר בכל פסקה:

צוהר אל צמרת הכנסייה: גילוי מעמדם של החשמנים

תחת הכתר האדום של הקרדינליות מסתתרים המנהיגים הבכירים ביותר של הכנסייה הקתולית לאחר האפיפיור. החשמנים, המכונים גם הכהנים האדומים, הם יועציו האישיים, שותפיו המלאים וזרועו הארוכה של ראש הכנסייה בכל הנוגע לניהול המטה הרוחני והמינהלי. מדובר בקבוצת אצילים רוחניים שכוחם בכנסייה כמעט אינסופי ותפקידם להבטיח את המשכיות השלטון הקתולי מדור לדור.

הגאונים האדומים:

להתמנות לחשמן הוא כבוד שמור למיטב הכמרים והבישופים בכנסייה. מעבר לדרישה להיות בעלי נסיון רב בכהונה ומינהל כנסייתי, על המועמדים לבלוט באינטלקט חריף, יושרה מוסרית בלתי מעורערת, חזון מנהיגותי וכישורים דיפלומטיים וניהוליים יוצאי דופן. רק מי שמגלה יכולת להתמודד עם האתגרים המורכבים של תפקיד כה רם דרגה זוכה להצטרף למחרוזת הגאונים האדומים המובילים את הכנסייה.      

ציר הכוח הקתולי: התפקידים המרכזיים של החשמנים

החשמנים הם אבני היסוד וציר הכוח האמיתי של הכנסייה הקתולית. תפקידיהם המרכזיים כוללים היותם יועצים ראשיים לאפיפיור בכל הנושאים הרוחניים, הדוקטרינריים והמדיניים; ניהול מחלקות מפתח של הקוריה הוותיקנית כגון המזכירות והקונגרגציות השונות; והחשוב מכל - ריכוז הסמכות בבחירת האפיפיור הבא בקונקלאבה הסגורה. ללא החשמנים העומדים כציר משען איתן, הכנסייה הקתולית הייתה חסרת מנהיגות יציבה וממשיכה.

אבירי הכתר האדום: חשמנים בזירה המדינית  

לאורך ההיסטוריה, חשמנים רבים בעלי כישורים מדיניים ודיפלומטיים יוצאי דופן פעלו כשחקנים מרכזיים בזירה הבינלאומית, איתרגו כוח ומעמד. הבולטים שבהם היו הקרדינל תומאס וולזי מאנגליה, יועצו הקרוב של הנרי השמיני שכמעט שלט בפועל ברוב ענייני המלוכה; והקרדינל ארמן ז'אן דופלסי, הלוא הוא הקרדינל רישלייה, איש המפתח במדיניות החוץ והפנים של צרפת בתקופת המלך לואי ה-13. שניהם איתרגו את כוחם הדתי כחשמנים למעמד פוליטי נישא, והפכו למנהיגים בינלאומיים בעלי השפעה עצומה.

התפקידים המיוחדים של חשמנים בכנסייה

מלבד תפקידיהם המרכזיים כיועצים, מנהלים ובוחרי האפיפיור, למבנה ההיררכי הייחודי של חבר החשמנים יש משמעות רבה. הבישופים החשמנים מכונים "אבות רוחניים" ומשמשים כפטרונים של הכנסיות הגדולות ברומא וסביבותיה. הכמרים החשמנים ממונים גם הם כפטרונים לכנסיות שונות בעיר הקדושה. לעומתם, הדיאקונים החשמנים מיועדים לסייע לאפיפיור עצמו בטקסים ובאירועים חשובים. כך חבר החשמנים מהווה סנהדרין רוחנית ייחודית שמחבריה באים ממגזרים שונים בכנסייה.

מראית עין של עוצמה: הלבוש המיוחד של החשמנים 

השפעתם הבלתי רגילה של החשמנים בכנסייה ניכרת היטב גם בסממנים החיצוניים מזהירי העין. לבושי החשמנים כוללים גלימות ארוכות בגוון אדום-שני עז המסמל את נכונותם להקריב את חייהם למען האמונה. בנוסף, הכובע המיוחד המכונה "גאלרו" הינו כובע רחב שוליים בעל תריסר סרטים משי אדומים תלויים ממנו סמלית להעניק לחשמנים מראה מכובד ומלכותי. סמלים חיצוניים אלו והרהיטות המפוארת בחדריהם מנציחים את מעמדם הרם בכנסייה.

המסתורין האדום: החשמנים הסודיים של האפיפיור 

במקרים חריגים ביותר של איום על חייהם או על קהילותיהם, האפיפיורים נהגו למנות "חשמנים סודיים" שזהותם הוסתרה לחלוטין אף מחבריהם לדרגה. החשמנים הסודיים האלה, המכונים "אין פקטורה" (בחזה), היו ידועים רק לאפיפיור עצמו. פרקטיקה מסתורית זו הצילה את החשמנים ממוות ברור בתקופות ורדפו קתולים בגלל אמונתם. אם האפיפיור נפטר בטרם חשף את החשמן הסודי, זהותו נותרה לכודה בצל לנצח. התופעה הסודית נחשפה במקרה של יוחנן פאולוס השני, אך זהות החשמן שמינה נותרה עלומה גם לאחר מותו.  

לסיכום:

ללא ספק, חבר החשמנים הוא הלב הפועם במרכז הכנסייה הקתולית מזה מאות שנים. מעמדם של הכמרים והבישופים האדומים הללו כבר החל להתגבש בימי הביניים, אך בימינו הם הפכו לבעלי הסמכות והכוח האמיתיים בכנסייה. חשמנים אלה, אבירי הדת האדומים, הם מוסדות ההנהגה והמעמד העליון של הכנסייה, הקובעים את השלבים הבאים של קידום חזונה הרוחני והגלובלי. מכתר הקתדרלה ועד שערי הדמיון, אין כמעט סייג לכוחה של הקבוצה המרשימה הזו. בהצלחה !



מודעות




פתרון 2 אותיות:
פתרון 3 אותיות:
פתרון 4 אותיות:
פתרון 5 אותיות:
פתרון 6 אותיות: קרדינל
פתרון 7 אותיות:
 
פתרון 8 אותיות ומעלה:
פתרון שתי מילים ומעלה:

ביטויים דומים: חשמן מילון, חשמן פירוש, חשמן תשחץ, חשמן תשבץ, חשמן מילה נרדפת
כדי למצוא תשובות נוספות - השתמשו בתיבת החיפוש בראש הדף.
יש לכם פתרון אחר להציע? כתבו לנו בתיבת התגובות!
עזרנו לכם למצוא את הפתרון לתשבץ? תפרגנו לנו בלייק!

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

יש לכם פתרון אחר להציע ? רשמו אותו כאן. תודה!

מורדו סודוקו להדפסה. בשלוש רמות: קל, בינוני וקשה. לחצו על הבאנר למעבר לסודוקו