רשמו את ההגדרה, וגלו את התשובה!
מי שאוהב את הפתרונות שלנו, יאהב גם את העמוד שלנו! :-)
עזרנו לכם למצוא את הפתרון החסר? פרגנו לנו בלייק! כי אם אתם חובבי תשבצים ואוהבים לאתגר את עצמכם – זה המקום בשבילכם.
אתר מורדו מכיל מאגר גדול של הגדרות תשבצים ותשחצים המתעדכנים באופן שוטף. לנוחיותכם, לכל הגדרה קיים מגוון רחב של פתרונות לפי סדר האלף בית ומספר המילים.
אז לחצו לייק ולחיצה שנייה לאישור >>

מודעות


אפיקורוס, כופר | אפיקורוס כופר תשבץ

מורדו פתרון תשחצים ותשבצים - כי ידע לא קונים בכסף.
הפעם קבלנו את ההגדרה אפיקורוס, כופר. בכמה צעדים פשוטים נמצא את הפתרון המבוקש. הביטוי "אפיקורוס, כופר" יכול להופיע במדור התשחצים בעיתונים היומיים, בשבועונים, בירחונים, בחוברות תשבצים או במגזינים השונים.

לרשותכם ייסדנו את מילון התשבצים - מורדו, שיסייע לכם לפתור את התשחץ במהירות ובקלות. ראשית, נסתכל על ההגדרה אפיקורוס, כופר בתשחץ, ונמנה את מספר המשבצות המרכיבות את הפתרון. אחר כך נגולל את המסך מטה, ומיד יופיע מאגר של תשובות אפשריות. על מנת להקל על החיפוש שבצנו את התשובות לפי סדר האלפבית. אז למה אתם מחכים - בואו למצוא את התשובה הנכונה. 

"אפיקורוס" - הטלת ספק בדת - חטא או חירות?

המונח "אפיקורוס" בתרבות היהודית נקשר בעיקר עם כפירה ומרידה באמונה המסורתית. הוא שימש כמושג גנאי לתאר אדם החולק על עיקרי האמונה היהודית, כמו האמונה באל, בנבואה או בהשגחה האלוהית. עם זאת, חשוב לבחון האם ביטוי זה מייצג אכן רק שלילה והרס, או שמא גם הזדמנות להעמקת השיח הרוחני והחשיבה הביקורתית. האם ה"אפיקורוס" נתפס תמיד באור שלילי, או שייתכן שגם בגישתו טמונים מרכיבים חיוביים המעשירים את המחשבה היהודית?

מי היה אפיקורוס האמיתי?

הפילוסוף היווני אפיקורוס (341-270 לפנה"ס) ידוע בעיקר בזכות תורתו הפילוסופית, המתמקדת בחיפוש אחר האושר והשלווה. בניגוד לתדמית המקובלת, אפיקורוס לא דגל בנהנתנות גרידא, אלא הטיף לחיי פשטות, בריאות ותבונה כדרך להשגת אושר. הוא האמין כי יש להימנע מתאוות מופרזות ומפחד מהלא נודע, ובמקום זאת לטפח חברויות, ידידות וחיים הרמוניים. אפיקורוס דגל בביקורת רציונלית על האמונות המקובלות, אך לא בכפירה גורפת. הבנת משנתו המקורית מאפשרת להתבונן מחדש על המטרות האמיתיות של החיים.

המסע של "אפיקורוס" ביהדות

בתרבות היהודית, המונח "אפיקורוס" עבר מסע מורכב של התפתחות ושינוי בהגדרה ובמשמעות. בתקופת התלמוד, הוא שימש בעיקר לתיאור אדם הכופר בנבואה או בהשגחה האלוהית. עם הזמן, התרחב השימוש במונח לכלול גם את מי שכופר בתורה מן השמים, באלוקים או בעקרונות יסוד אחרים של האמונה היהודית. דמויות כמו ברוך שפינוזה, יהודה הלוי בן שמואל ואורי לוי זוהו אף הן כ"אפיקורסים" בשל דעותיהם המהפכניות.  

למשל, חכמי התלמוד ראו ב"אפיקורוס" את מי שכופר בנבואה או בהשגחה האלוהית. בימי הביניים, המושג הורחב גם לכלול אנשים שחלקו על התורה מן השמיים או על עיקרי האמונה היהודית. דמויות כמו ברוך שפינוזה וגדולי הוגים יהודיים אחרים זוהו אף הם כ"אפיקורסים" בזמנם. 

למרות המטען השלילי שנלווה למונח זה, חלק מהוגי הדעות היהודיים קראו להתייחס אל ה"אפיקורסים" בפתיחות ולנסות להבין את טענותיהם.  האם התייחסות זו היתה מוצדקת, או שמא הם התכוונו לתרום לעושר המחשבה היהודית?

אפיקורוס בעידן המודרני

כיום, המושג "אפיקורוס" מאבד במידה רבה מחריפות משמעותו המקורית. הוא משמש בעיקר לתיאור השקפות עולם חילוניות ואתאיסטיות בקרב האוכלוסייה הכללית. עם זאת, עדיין ניתן למצוא שימוש בביטוי זה בהקשר היהודי, בעיקר בקרב קהילות דתיות שמרניות המבקשות להדגיש את ההבדל בין אמונה לכפירה. אף על פי כן, חשוב להיזהר מהשימוש המוטעה או הפוגעני בביטוי זה, ולנסות להבין את משמעותו ההיסטורית והרעיונית המורכבת.

האתגר והאפשרות ב"אפיקורסות"

כאשר אנשים מטילים ספק באמונה הדתית המקובלת, זה יכול להיות אתגר עבור חברה דתית. אך במקום לדחות אותם מיד, יש בכך הזדמנות חשובה. אם נקשיב בפתיחות לביקורת ולדעות השונות, זה יכול לעודד דיון עמוק יותר על שאלות של אמונה, מוסר וחברה. אמנם זה מאתגר להתמודד עם ביקורת על הדת, אך דווקא בכך יכולה להיות ההזדמנות להעמיק את ההבנה והאמונה שלנו.

לדוגמה, כשהפילוסוף ברוך שפינוזה הוגדר כ"אפיקורוס" בזמנו, למרות שהוא היה יהודי, הדבר יצר מחלוקת עזה. אך בדיעבד, ניתן לראות שהביקורת והדעות השונות שלו תרמו להעשרת המחשבה היהודית. במקום לדחות אותו, היה אפשר להקשיב לו ולהפיק לקחים חשובים.

לאורך ההיסטוריה, המונח "אפיקורוס" שימש כביטוי גנאי כלפי אנשים שחלקו על האמונה הדתית. אך אולי יש להתייחס אליו באופן שונה. במקום לראות בו רק משהו שלילי, אפשר להתייחס אליו כהזדמנות. דווקא בהתמודדות עם הביקורת והכפירה שמשקף המונח "אפיקורוס" יכולה להיות ההזדמנות להעמיק את האמונה והחשיבה הדתית שלנו.

לסיכום - התמודדות עם ה"אפיקורוס" שבתוכנו

בסופו של דבר, ההיסטוריה המורכבת של המונח "אפיקורוס" מדגישה את החשיבות שבבחינה מעמיקה של דעות שונות מהמקובל, גם אם הן מאתגרות או נתפסות כפוגעניות. רק כך נוכל להעמיק את האמונה, לקדם שיח בונה בחברה ולפתח חשיבה ביקורתית המאפשרת צמיחה רוחנית. ה"אפיקורוס" מזמין אותנו להתבונן על עצמנו ועל תפיסות עולמנו בפרספקטיבה רחבה יותר, ובכך לחזק את האמונה מבפנים.
בהצלחה !



מודעות





פתרון 2 אותיות: 
פתרון 3 אותיות: מין
פתרון 4 אותיות:
פתרון 5 אותיות:
פתרון 6 אותיות:
פתרון 7 אותיות:
אתיאיסט
פתרון 8 אותיות ומעלה:
ביטויים דומים: אפיקורוס, אפיקורוס מילון
מחפשים תשובות נוספות - השתמשו בתיבת החיפוש בראש הדף.
עזרנו לכם למצוא את הפתרון ? תפרגנו לנו בלייק! 
יש לכם פתרון אחר להציע? כתבו לנו בתיבת התגובות!

6 תגובות:

יש לכם פתרון אחר להציע ? רשמו אותו כאן. תודה!

מורדו סודוקו להדפסה. בשלוש רמות: קל, בינוני וקשה. לחצו על הבאנר למעבר לסודוקו