רשמו את ההגדרה, וגלו את התשובה!
מי שאוהב את הפתרונות שלנו, יאהב גם את העמוד שלנו! :-)
עזרנו לכם למצוא את הפתרון החסר? פרגנו לנו בלייק! כי אם אתם חובבי תשבצים ואוהבים לאתגר את עצמכם – זה המקום בשבילכם.
אתר מורדו מכיל מאגר גדול של הגדרות תשבצים ותשחצים המתעדכנים באופן שוטף. לנוחיותכם, לכל הגדרה קיים מגוון רחב של פתרונות לפי סדר האלף בית ומספר המילים.
אז לחצו לייק ולחיצה שנייה לאישור >>

מודעות


שנא | שנא תשבץ | שנא מילון

מורדו פתרון תשחצים. כל התשובות בחינם.  התשובות להגדרה שנא תשבץ | שנא תשחץ הן: 

המדריך לרגשות הכי חזקים שלנו: למה אנחנו שונאים ואיך לומדים לאהוב?

כולנו הרגשנו כעס בחיינו, אבל שנאה היא סיפור אחר לגמרי. זה לא סתם "לא לחבב" מישהו, זהו רגש עמוק שמבקש, ברמה כזו או אחרת, להעלים את הצד השני. הפילוסוף ברוך שפינוזה נתן לכך הגדרה מבריקה ומדויקת להפליא: "עצב בליווי אידיאה של סיבה חיצונית". במילים פשוטות? כשאנחנו שונאים, אנחנו למעשה מרגישים כאב פנימי עמוק, אבל במקום להתמודד איתו, אנחנו משליכים אותו על מישהו אחר ומאשימים אותו בסבל שלנו. מחקרים מראים פרדוקס מעניין: שנאה עזה דורשת היכרות. אנחנו לא באמת שונאים זרים גמורים שלא אכפת לנו מהם; השנאה מתלקחת לרוב דווקא מול אנשים שיש לנו איתם נקודות ממשק, אך הם מאיימים על תפיסת העולם שלנו.


שני פנים לעוינות: בין הישרדות לאופי הרסני

חשוב להבין שלא כל השנאות נולדו שוות. הפסיכואנליטיקאי אריך פרום עשה הבחנה חשובה בין שני סוגים. הסוג הראשון הוא "שנאת תגובה" - זהו מנגנון הישרדותי רציונלי שמתעורר כשאנחנו מרגישים איום ממשי על החיים או החירות שלנו. ברגע שהאיום חולף, גם השנאה אמורה להתפוגג. הבעיה מתחילה בסוג השני: "שנאה שבאופי". כאן מדובר באנשים שמסתובבים בעולם עם נכונות מתמדת לעוינות. הם לא צריכים סיבה אמיתית, הם מחפשים אמתלה כדי לשחרר את ההרס הפנימי שלהם החוצה. אצלם, האובייקט השנוא הוא רק תירוץ משני לצורך לפרוק תוקפנות.

כשמילים הופכות למעשים: המנגנון של פשעי שנאה

הנקודה המסוכנת ביותר היא המעבר מרגש לפעולה, מה שמכונה בחוק "פשעי שנאה". מה שמייחד את הפשעים הללו הוא שהקורבן לא נבחר בגלל משהו שהוא עשה באופן אישי, אלא רק בגלל ה"סטטוס השיוכי" שלו - כלומר, בגלל שהוא שייך לקבוצה מסוימת (דת, גזע, נטייה מינית וכו'). נתונים מקרימינולוגיה חושפים תמונה מטרידה: בפשעים אלו רמת האלימות היא לרוב קיצונית ומוגזמת הרבה מעבר למה שנדרש כדי לבצע פשע "רגיל" כמו שוד. בניגוד למיתוס שמדמיין ארגוני פשיעה מסודרים, הפרופיל הנפוץ של התוקף הוא דווקא "זאב בודד", לרוב גברים צעירים שמרגישים תסכול או נחיתות חברתית-כלכלית, ומוצאים פורקן בתקיפת מיעוטים. החוק בישראל, בתיקון משנת 2004, רואה בכך חומרה יתרה, שכן הפגיעה היא לא רק באדם הפרטי אלא בקהילה שלמה.


הטראומה הלאומית: מחיר "שנאת החינם"

בהיסטוריה היהודית, השנאה היא לא רק עניין אישי אלא קטסטרופה לאומית. המושג "שנאת חינם" צרוב בתודעה הקולקטיבית כסיבה לחורבן בית המקדש השני. חז"ל הדגישו בתלמוד הבבלי (יומא ט') שבאותו דור האנשים היו משכילים ושומרי מצוות, אבל החברה נחרבה מבפנים בגלל שנאה שאינה עניינית. הסיפור המפורסם על "קמצא ובר קמצא" הוא דוגמה קלאסית לכך: סכסוך פרטי על הזמנה למסיבה, שנתקל באדישות חברתית, התגלגל עד להלשנה לרומאים ולחורבן ירושלים. ההיסטוריה מלמדת שהסכנה הגדולה ביותר לחברה היא לא תמיד האויב שבחוץ, אלא הפירוק הפנימי והשנאה בין קבוצות בתוך העם עצמו.

התיקון הגדול: הכימיה והפסיכולוגיה של האהבה

אז איך מתקנים? פונים לקצה השני של הסקאלה - האהבה. זהו לא רק רגש רומנטי לסרטים, אלא צורך ביולוגי ופסיכולוגי קיומי שנועד להפיג את הבדידות. הפסיכולוג רוברט סטרנברג פיתח את "מודל המשולש", שמסביר שאהבה שלמה מורכבת משלושה קודקודים: אינטימיות (קרבה רגשית), תשוקה (משיכה פיזית) ומחויבות (החלטה שכלית). גם המוח שלנו מחווט לאהבה: קוקטייל של כימיקלים כמו דופמין (שנותן תחושת "היי") ואוקסיטוצין (הורמון ההיקשרות והאמון) הוא שמניע אותנו ליצור קשרים יציבים. אהבה בוגרת, לפי אריך פרום, היא פעולה אקטיבית של נתינה, דאגה וכבוד, ולא רק תחושה פסיבית ש"נופלת" עלינו.


יותר מרומנטיקה: הכוח השקט של הידידות

בתוך המרדף אחרי זוגיות, אסור לשכוח את העוגן היציב ביותר בחיינו: החברות. הרמב"ם, בהשראת אריסטו, ניתח את הידידות וחילק אותה לשלוש רמות. יש "חבר תועלת" (קשר עסקי או אינטרסנטי), יש "חבר נחת" (החבר'ה לבילויים וכיף), ויש את הרמה הגבוהה מכולן - "חבר המעלה". זוהי חברות אמת שאינה תלויה בדבר, המבוססת על ערכים משותפים ורצון לראות את החבר צומח ומתפתח. המשנה במסכת אבות מנחה אותנו "וקנה לך חבר", מתוך הבנה שחברות אמת היא השקעה אקטיבית שמצילה את האדם מהתכנסות בתוך עצמו.

הבחירה שלנו: מאהבה שתלויה בדבר לאהבת חינם

בסופו של יום, הגבול בין אהבה לשנאה הוא דק משנדמה. המקרה התנ"כי של אמנון ותמר מוכיח איך תשוקה עזה יכולה להתהפך ברגע לשנאה תהומית ("כי גדולה השנאה... מאהבה אשר אהבה"). כדי לא ליפול לתהומות השנאה, היהדות מציעה פתרון רדיקלי: להפוך את האהבה מצורך לְמצווה. הציוויים "ואהבת לרעך כמוך" ו"ואהבת את הגר" דורשים מאיתנו להתאמץ ולקבל את השונה. הרב קוק ניסח זאת בצורה הקולעת ביותר: אם נחרבנו בגלל שנאת חינם, ניבנה רק בזכות "אהבת חינם". המענה היחיד לשנאה חסרת היגיון הוא אהבה ונתינה ללא תנאי, כזו שבונה גשרים במקום שבו אחרים מקימים חומות. בהצלחה !



מודעות





פתרון 2 אותיות:
פתרון 3 אותיות: שטם, תעב
פתרון 4 אותיות:
פתרון 5 אותיות:
פתרון 6 אותיות:
פתרון 7 אותיות:
פתרון 8 אותיות ומעלה:
ביטויים דומים: מה זה שנא, שנא מילון
כדי למצוא תשובות נוספות - השתמשו בתיבת החיפוש בראש הדף.
יש לכם פתרון אחר להציע? כתבו לנו בתיבת התגובות!
עזרנו לכם למצוא את הפתרון לתשבץ? תפרגנו לנו בלייק!

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

יש לכם פתרון אחר להציע ? רשמו אותו כאן. תודה!

מורדו סודוקו להדפסה. בשלוש רמות: קל, בינוני וקשה. לחצו על הבאנר למעבר לסודוקו