רשמו את ההגדרה, וגלו את התשובה!
מי שאוהב את הפתרונות שלנו, יאהב גם את העמוד שלנו! :-)
עזרנו לכם למצוא את הפתרון החסר? פרגנו לנו בלייק! כי אם אתם חובבי תשבצים ואוהבים לאתגר את עצמכם – זה המקום בשבילכם.
אתר מורדו מכיל מאגר גדול של הגדרות תשבצים ותשחצים המתעדכנים באופן שוטף. לנוחיותכם, לכל הגדרה קיים מגוון רחב של פתרונות לפי סדר האלף בית ומספר המילים.
אז לחצו לייק ולחיצה שנייה לאישור >>

מודעות


מדינה באפריקה | מדינה באפריקה תשחץ | מדינה אפריקאית תשבץ

מורדו פתרון תשחצים ותשבצים - כי ידע לא קונים בכסף.
הפעם קבלנו את ההגדרה מדינה באפריקה. בכמה צעדים פשוטים נמצא את הפתרון המבוקש. הביטוי "מדינה באפריקה" יכול להופיע במדור התשחצים בעיתונים היומיים, בשבועונים, בירחונים, בחוברות תשבצים או במגזינים השונים.

לרשותכם ייסדנו את מילון התשבצים - מורדו, שיסייע לכם לפתור את התשחץ במהירות ובקלות. ראשית, נסתכל על ההגדרה מדינה אפריקאית בתשחץ, ונמנה את מספר המשבצות המרכיבות את הפתרון. אחר כך נגולל את המסך מטה, ומיד יופיע מאגר של תשובות אפשריות. על מנת להקל על החיפוש שבצנו את התשובות לפי סדר האלפבית. אז למה אתם מחכים - בואו למצוא את התשובה הנכונה.  

אפריקה, היבשת השנייה בגודלה בעולם, משתרעת על פני שטח עצום של 30 מיליון קמ"ר, ומכילה אוכלוסייה אדירה המונה למעלה מ-1.3 מיליארד איש, המפוזרים ב-54 מדינות ריבוניות. מיקומה הייחודי על קו המשווה מעניק לה תכונות גיאוגרפיות ייחודיות, והופך אותה ליבשת היחידה המשתרעת הן מהאזור הממוזג הצפוני והן מהאזור הממוזג הדרומי.

היבשת נושאת עבר היסטורי ותרבותי עשיר, ונחשבת למקום הולדתה של האנושות. עדויות ארכיאולוגיות בדמות מאובנים של הומינינים קדומים ומינים אנושיים ראשוניים, המתוארכים לתקופות קדומות של מיליוני שנים, התגלו באזורים רבים ברחבי אפריקה, בעיקר במזרח ובדרום היבשת. לאורך ההיסטוריה ידעה אפריקה פריחה של תרבויות מגוונות, החל מאימפריות עתיקות כמו מצרים וקרתגו ועד לחברות שבטיות ייחודיות בדרום.

תהליך הקולוניאליזם, שהובל על ידי מעצמות אירופיות במהלך המאות ה-19 וה-20, השפיע באופן משמעותי על התפתחותה של אפריקה. מעצמות כמו פורטוגל, צרפת ובריטניה ניצלו את משאביה הטבעיים של היבשת, עסקו בסחר עבדים רחב היקף, וכפו את שלטונן על העמים הילידים. תהליך הדה-קולוניזציה, שהתרחש באמצע המאה ה-20, הביא לעצמאותן של מדינות אפריקאיות רבות, אך השאיר מורשת מורכבת והשפעות מתמשכות של הקולוניאליזם.

כיום, אפריקה מתמודדת עם אתגרים רבים, ביניהם חוסר יציבות פוליטית, סכסוכים בין-שבטיים ומתיחות דתית. אוכלוסיית היבשת היא הצומחת ביותר בעולם, עם שיעורי ילודה גבוהים התורמים לדמוגרפיה צעירה יחסית. המגוון האתני ביבשת עצום, וכולל מאות שבטים וקבוצות אתניות ייחודיות, המתקיימות במקביל ברחבי אפריקה. יריבויות בין-שבטיות מובילות לעתים קרובות למחלוקות וסכסוכים אלימים, המוחרפים על ידי הבדלים דתיים משמעותיים, בעיקר בין קהילות מוסלמיות בצפון וקהילות נוצריות בדרום.

למרות האתגרים הרבים, אפריקה היא יבשת בעלת חוסן ופוטנציאל עצום. משאבי הטבע העשירים שלה, התרבויות המגוונות והקהילות התוססות תורמים לזהותה הדינמית ולפוטנציאל הפיתוח האדיר שלה. כיבשת השנייה בגודלה בעולם, אפריקה ממשיכה לשחק תפקיד משמעותי בעיצוב ההיסטוריה, התרבות והפיתוח העולמיים.

בתוך עולם שלם ומגוון, בואו נדלג בין כמה מדינות אפריקאיות בולטות:

מצרים: ערש התרבות העתיקה, ביתם של פירמידות אדירות, ספינקס חכם ונהר הנילוס המיתולוגי. טיול במצרים יפגיש אותנו עם שרידי היסטוריה עוצרת נשימה, ערים תוססות כמו קהיר ואלכסנדריה, וחופי ים אדום מרהיבים.

דרום אפריקה: מדינה יפהפייה ומגוונת, המציעה נופים עוצרי נשימה, החל מהרים מושלגים ועד לסוואנות פראיות. ביקור בדרום אפריקה יאפשר לכם לחוות את כף התקווה הטובה המפורסמת, ליהנות מספארי מרתק ולפגוש את "החמישייה הגדולה" - אריה, פיל, נמר, קרנף וברדלס.

מרוקו: ארץ של קסם מרוקאי, עתיקה ומודרנית כאחד. טיול במרוקו יפגיש אותנו עם ערים עתיקות מוקפות חומות, שווקים תוססים, מדבריות עצומות ונופים הרריים מרהיבים. אל תשכחו לטעום מהמטבח המרוקאי המשובח וליהנות מכוס תה נענע מרענן.

אתיופיה: ארץ עתיקה ומסתורית, בעלת היסטוריה עשירה ותרבות ייחודית. טיול באתיופיה יפגיש אותנו עם כנסיות חצובות בסלע, נופים הרריים עוצרי נשימה, אגמים ציוריים ושבטים מסורתיים. אל תשכחו לבקר בעיר העתיקה לליבלה ולטעום מהקפה האתיופי המשובח.

ניגריה: מדינה תוססת ומגוונת, המהווה מרכז תרבותי וכלכלי חשוב במערב אפריקה. טיול בניגריה יאפשר לכם לחוות ערים גדולות ומודרניות, לחקור את התרבות הייחודית של השבטים השונים ולטעום מהמטבח הניגרי העשיר והמתובל.

טנזניה: גן עדן טרופי, ביתם של הר הקילימנג'רו המפורסם, ספארי מרתק וחופי ים אידיליים. טיול בטנזניה יאפשר לכם לטפס על ההר הגבוה באפריקה, לצאת לספארי מרתק בשמורת סרנגטי ולנפוש על חופי זנזיבר הקסומים.

גאנה: מדינה מרתקת במערב אפריקה, בעלת היסטוריה עשירה ותרבות ייחודית. טיול בגאנה יאפשר לכם לחקור את עבר המפואר של אימפריית גאנה, לבקר בטירות עתיקות לאורך החוף ולפגוש את אנשי האקאן המסורתיים.

מרוקו: ארץ של קסם מרוקאי, עתיקה ומודרנית כאחד. טיול במרוקו יפגיש אותנו עם ערים עתיקות מוקפות חומות, שווקים תוססים, מדבריות עצומות ונופים הרריים מרהיבים. אל תשכחו לטעום מהמטבח המרוקאי המשובח וליהנות מכוס תה נענע מרענן.

לעתים יכולים להופיע הגדרות דומות בתשבץ, לדוגמה:




מודעות





פתרון 2 אותיות: 
פתרון 3 אותיות: לוב, צ'אד (מדינה במרכז אפריקה, בירתה נג'מנה / מדינה אפריקאית)
פתרון 4 אותיות: בנין (מדינה במערב אפריקה), גאנה, גבון (מדינה באפריקה, בירתה ליברוויל), זאיר (מדינה במרכז אפריקה), טוגו (מדינה במערב אפריקה), מאלי (מדינה במערב אפריקה, בירתה היא במקו), ניז'ר, סודן (מדינה בצפון מזרח אפריקה / מדינה באפריקה, בירתה חרטום), סנגל, עירק, קניה
פתרון 5 אותיות: גינאה, גמביה, זמביה (מדינה באפריקה, בירתה לוסקה), לסוטו (מדינה בדרום אפריקה), מצרים, מרוקו, סיישל, קונגו (מדינה במערב אפריקה), קמרון (מדינה במרכז אפריקה), תוניס
פתרון 6 אותיות: אוגנדה, אנגולה (מדינה בדרום-מערב אפריקה), ג'יבוטי (מדינה בקרן אפריקה), טנזניה, ליבריה (מדינה בחוף המערבי של אפריקה), ליקומה (אי באפריקה), מדגסקר, מלאווי, ניגריה, נמיביה, סומליה (מדינה במזרח אפריקה, בירתה מוגדישו / מדינה במזרח אפריקה), קומורו (איי קומורו), רואנדה (מדינה במרכז אפריקה, בירתה קיגאלי / מדינה במרכז אפריקה)
פתרון 7 אותיות: אלג'יריה, אתיופיה, בורונדי, טנגניקה (מדינה בעבר באפריקה), מוזמביק, תוניסיה (מדינה בצפון אפריקה)
פתרון 8 אותיות ומעלה: אריתריאה, בורקינה פאסו, גינאה המשוונית (מדינה במרכז אפריקה), דרום אפריקה, דרום סודאן, זימבבואה (זימבבווה), חוף השנהב, מאוריטניה (מדינה בצפון מערב אפריקה), סווזילנד, סיירה לאון (מדינה במערב אפריקה)
מחפשים תשובות נוספות - השתמשו בתיבת החיפוש בראש הדף.
עזרנו לכם למצוא את הפתרון ? תפרגנו לנו בלייק! 
יש לכם פתרון אחר להציע? כתבו לנו בתיבת התגובות!

20 תגובות:

  1. גואטמלה איננה מדינה באפריקה כי אם במרכז אמריקה

    השבמחק
  2. קומורו לא מופיעה בפתרונות

    השבמחק
  3. טנזניה לא מופיע

    השבמחק
  4. עירק באסיה

    השבמחק
  5. גינאה ביסאו לא מופיעה

    השבמחק
  6. אין מדינה באותיות האלו באפריקה

    השבמחק

יש לכם פתרון אחר להציע ? רשמו אותו כאן. תודה!

מורדו סודוקו להדפסה. בשלוש רמות: קל, בינוני וקשה. לחצו על הבאנר למעבר לסודוקו