רשמו את ההגדרה, וגלו את התשובה!
מי שאוהב את הפתרונות שלנו, יאהב גם את העמוד שלנו! :-)
עזרנו לכם למצוא את הפתרון החסר? פרגנו לנו בלייק! כי אם אתם חובבי תשבצים ואוהבים לאתגר את עצמכם – זה המקום בשבילכם.
אתר מורדו מכיל מאגר גדול של הגדרות תשבצים ותשחצים המתעדכנים באופן שוטף. לנוחיותכם, לכל הגדרה קיים מגוון רחב של פתרונות לפי סדר האלף בית ומספר המילים.
אז לחצו לייק ולחיצה שנייה לאישור >>

מודעות


מלחין ישראלי | מלחין ישראלי בעבר תשבץ

פתרון תשחצים. כל התשובות בחינם.  התשובות להגדרה מלחין ישראלי בעבר | מלחין ישראלי בעבר תשבץ הן:
הפעם נעסוק בהגדרה "מלחין ישראלי" . מלחין הוא אדם המשלב בין המילים בשיר לבין המוזיקה, תווים. מלחינים רבים נוהגים להשתמש בכלי נגינה כאשר הם מלחינים כמו למשל גיטרה ופסנתר. תפקידם של המלחינים לא פחות חשוב מתפקידם של מבצעי השירים והנגנים ובישראל ואפילו נוצר "איגוד הקומפוזיטורים בישראל" שתפקידו לשפר את תנאי העבודה של המלחינים, להעלות את המודעות היצירה בקרב חובבי המוזיקה ועוד. קיימים לא מעט מלחינים ויוצרי מוזיקה בישראל הן בעבר והן בהווה. חלקם מפורסמים יותר וחלקם מפורסמים פחות. שימו לב האם הפתרון הוא שמו המלא של המלחין או רק שם המשפחה. לעתים יכולה להופיע הגדרה דומה כמו: מוזיקאי ישראלי או מלחינה ישראלית.


מלחין ישראלי - הוא אדם העוסק בהלחנה, יוצר מוזיקה, לרוב תוך שימוש בייצוג מוזיקלי כמו תווים. המלחין הישראלי יכול להיות אדם יליד ישראל, או אדם שעלה לארץ לאחר לידתו.

המוזיקה הישראלית היא מגוון רחב של סגנונות מוזיקליים, המשקפים את ההשפעות השונות של התרבות הישראלית. השפעות אלו כוללות את המוזיקה היהודית המסורתית, המוזיקה הארצישראלית, המוזיקה הערבית, המוזיקה האירופאית הקלאסית, והמוזיקה הפופולרית העולמית.

השפעות המוזיקה היהודית המסורתית על המוזיקה הישראלית ניכרות בעיקר בתחום המוזיקה החסידית, אך גם במוזיקה הישראלית הפופולרית ניתן למצוא השפעות אלו. לדוגמה, השיר "הורה" שהולחן על ידי משה וילנסקי, ובוצע על ידי אבי טולדנו הוא שיר עממי יהודי מסורתי שזכה לתפוצה רבה בישראל.

השפעות המוזיקה הארצישראלית על המוזיקה הישראלית ניכרות בעיקר בתחום המוזיקה העממית הישראלית. המוזיקה הארצישראלית התפתחה במאה ה-19, והיא מאופיינת במנגינות פשוטות וקלילות, ובטקסטים העוסקים בנושאים של ארץ ישראל, ציונות, אהבה, וחלום. לדוגמה, השיר "שיר לשלום" שנכתב על ידי יענק'לה רוטבליט והולחן בידי יאיר רוזנבלום הוא שיר עממי ארץ ישראלי המביע את חזון השלום של העם היהודי.

השפעות המוזיקה הפופולרית העולמית על המוזיקה הישראלית ניכרות בעיקר בתחום המוזיקה הישראלית הפופולרית. המוזיקה הפופולרית העולמית היא חלק בלתי נפרד מהתרבות הישראלית, והיא משפיעה על מוזיקה ישראלית פופולרית קלאסית כאחד. לדוגמה, השיר "יעקב" הוא שיר שביצעה להקת ללדין ויצא לאור בשנת 1994. שיר זה הוא מז'אנר אלקטרו פופ המביע את סיפור המקראי של חלום יעקב.

הלחנת מוזיקה היא תהליך יצירתי מורכב, המחייב את המלחין להיות בעל ידע מוזיקלי מעמיק, דמיון פורה, ויכולת להביע את עצמו באמצעות המוזיקה. המלחין הישראלי צריך להיות מודע להשפעות השונות של התרבות הישראלית, ולהשתמש בהן כדי ליצור מוזיקה מקורית ומשמעותית. בהצלחה !

לסיכום

המוזיקה הישראלית היא תוצר של מפגש בין תרבויות שונות. המלחינים הישראלים משתמשים בהשפעות השונות של התרבות הישראלית כדי ליצור מוזיקה מקורית ומשמעותית, המבטאת את החיים בישראל.

דוגמאות נוספות

  • המלחין הישראלי נתן גושן זכה בפרס אקו"ם למלחין השנה לשנת 2011
  • המלחין הישראלי משה וילנסקי הוא אחד מגדולי המלחינים של הזמר העברי, חתן פרס ישראל לזמר עברי.
  • המלחינה הישראלית נורית הירש הלחינה שירי ילדים רבים, נעימות ופזמונים לסרטי קולנוע ועוד... בסך הכל למעלה מ-1,600 שירים !
בהצלחה!




מודעות





פתרון 2 אותיות: בר
פתרון 3 אותיות: אדל, באט, בנט, גפן, הדר, כהן, נצר, סתר, פיק, פרץ, קרל, שבן, שחל, שקד, שרת
פתרון 4 אותיות: אבני, ארצי, אשרת, בלוך, בנאי, גושן, דדון, הירש (מלחינה ישראלית), ולבה, זהבי, זלצר, חגיז (פזמונאי עברי בעבר), חנוך, כספי (מוזיקאי ישראלי), לאון, לברי, לידר, מהדי, מודן, נגרי, נרדי (מלחין ומעבד ישראלי בעבר / מלחין ישראלי שנולד באימפריה הרוסית), סדאי, רכטר, שטרן, שריף
פתרון 5 אותיות: אדמון, אלדמע (מלחין ישראלי, חתן פרס ישראל לזמר העברי, בין לחניו: "אנא פנה דודך", ו"שיבולים"), ארגוב (מלחין ישראלי), בוטנר, ברוזה, ברנדס, גלעין, דוכין, היימן, זילבר, זעירא, חיטמן (פזמונאי ומלחין ישראלי), יידוב, לבנון, מינדל, סחרוף, עמירן, קלפטר, קראוס, רבינא (מלחין ומשורר, בין שיריו: "מי ימלל" ו"השקדיה פורחת"), רייכל
פתרון 6 אותיות: בן חיים, גרוניך, הולנדר, סלומון, פוליקר, פייקוב, צוקרמן, קליסקי, שטראוס
פתרון 7 אותיות: גוטפריד, הורוביץ', וילנסקי, יוסופוב, סנדרסון, קריבושי, רוטבליט (מלחין ופזמונאי ישראלי)
פתרון 8 אותיות: אולארצ'יק, אמדורסקי, גבריאלוב, סמבורסקי, רונזלבום
פתרון 2 מילים ומעלה: אביב גפן, אביתר בנאי, אבנר שטראוס, אהוד בנאי, אורי וידיסלבסקי, אייל באט, איתן שטיינברג, אלון אולארצ'יק, אמיר דדון, אסף אמדורסקי, אפי נצר, אריאל הורוביץ' (זמר, פזמונאי ומלחין ישראלי), אריאל זילבר, אריאל צוקרמן (מנצח וחלילן ישראלי), אריה לבנון, ארקדי דוכין (זמר ומלחין ישראלי), בנימין יוסופוב, בני נגרי, ברי סחרוף, גיל אלדמע (מלחין ומעבד מוזיקלי ישראלי בעבר), דובי זלצר (מלחין ומעבד ישראלי), דוד זהבי, דוד קריבושי, דויד ברוזה, דורון מודן, דניאל סלומון, דניאל סמבורסקי, דני סנדרסון, חיים בנט, יאיר רוזנבלום (מלחין ישראלי בעבר), ידידיה אדמון, יהודה פוליקר, יהודה שרת, יואל ולבה, יובל שקד, יוני בלוך, יוני רכטר (מוזיקאי ישראלי), יוסף הדר, יחיאל חגיז, יעקב הולנדר, יעקב רוטבליט, יצחק אדל, יצחק סדאי, יצחק קלפטר, ירון גוטפריד, מאיר מינדל, מיקי גבריאלוב, מל קלר (מוזיקאי ישראלי), מנשה רבינא, מקס שטרן, מרדכי זעירא (מלחין ישראלי 1905-1968, בין שיריו חולצה כחולה), מרדכי סתר, מרק לברי (מלחין ומנצח ישראלי), משה וילנסקי, משה פרץ, מתי כספי, נועם שריף (מלחין ומנצח ישראלי), נורית הירש (מלחינה ישראלית), נחום היימן, נחום נרדי (מלחין ומעבד ישראלי בעבר), ננסי ברנדס, נתן גושן, סשה ארגוב (מלחין ישראלי), עברי לידר, עדי לאון, עוזי חיטמן (זמר ומלחין ישראלי בעבר), עידן רייכל (מוזיקאי ישראלי), עילי בוטנר, עמנואל עמירן (מלחין ישראלי, מחבר הלחנים: "ושאבתם מים בששון" ו"דודי צח ואדום", והמוזיקה למחזה "אגדת שלושה וארבעה"), פאול בן חיים, צבי אבני, צביקה פיק, קובי אשרת (מוזיקאי ישראלי), רחל גלעין (מלחינה ישראלית), שייקה פייקוב, שלום חנוך, שלומי שבן, שלמה ארצי, שלמה בר, שלמה גרוניך, שלמה יידוב, שמוליק קראוס, שמעון כהן (מלחין ומנצח ישראלי), שמעון שחל, תמיר קליסקי
הגדרות דומות: גיטריסט ישראלי, שם של מלחין ישראלי, מלחין ישראלי בעבר, מלחינה ישראלית 4 אותיות, שמות של מלחינים ישראלים.
מחפשים תשובות נוספות - השתמשו בתיבת החיפוש בראש הדף.
עזרנו לכם למצוא את הפתרון ? תפרגנו לנו בלייק! 
יש לכם פתרון אחר להציע? כתבו לנו בתיבת התגובות!

19 תגובות:

  1. אריה לבנון

    השבמחק
  2. מוני אמריליו שהלחין מאות לחנים כמו ההר הירוק

    השבמחק
  3. יש שגיאת מקלדת - תמיר קליסקי ולא תמיק קליסקי. תודה

    השבמחק
  4. תמיר קליסקי ולא תמיק

    השבמחק
  5. אנה פנה דודך.. אנה = לאן. כתוב כאן אנא. וזו טעות די מבישה

    השבמחק

יש לכם פתרון אחר להציע ? רשמו אותו כאן. תודה!

מורדו סודוקו להדפסה. בשלוש רמות: קל, בינוני וקשה. לחצו על הבאנר למעבר לסודוקו